Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olin 15-vuotias tavatessani silloisen poikaystäväni. Elämässä oli murrosiän kriisit kotioloissa sekä kaiken auktoriteetin uhmaaminen. Vanhempani eivät pitäneet poikaystävästäni alun alkaenkaan, mikä kiristi tunnelmaa kotona. Välini tulehtuivat kotiväen kanssa täysin, vietin suurimman osan ajastani 7 kilometrin päässä kotoa poikaystäväni kotona. Kesällä seurusteltuamme n. puoli vuotta sain tietää olevani raskaana. Minulle oli…
Olen 26-vuotias nainen, jolla alkaa olemaan takki niin tyhjä että toivois edes täältä saavan apua/kannustusta pötkimään tästä eteenpäin. Tässä tarinani: (toivottavasti lyhyesti ja ytimekkäästi) Olen seurustellut kumppanini kanssa n. puoltoista vuotta, josta vähän reilu puolivuotta ollaan asuttu omassa yhteisessä kodissa. Kumppanini on minua muutaman vuoden vanhempi, ja iästä huolimatta kova…
Olen 23 vuotias nainen. Olen nyt ollut avomieheni kanssa yhdessä 2vuotta. Suhteemme alkoi todella romanttisesti, kävimme treffeillä, hän oli täydellinen silmissäni (sen kaksi viikkoa). Ihastuin häneen välittömästi ja hän minuun. Olin vasta eronnut edellisestä poikakaveristani ja viestittelin facebookin välityksellä yhdelle miehelle samaan aikaan kun tapailimme vasta nykyisen avomieheni kanssa. Minulla…
Olemme olleet naimissa parisen vuotta. Menimme naimisiin vuoden tuntemisen jälkeen. Kummaltakaan puolelta ei ollut suurta intohimoa, vaan halusimme asettua ja perheen. Olimmehan kolmikymppisiä, elämää ja sen kolhuja jo tarpeeksi kokeneet. Halusimme lämpimän yhteisen oman kodin. Meille syntyi vuosi sitten ihana lapsi, jota kovasti rakastamme. Vaimoni on jatkuvasti epätyytyväinen minuun. Hän…
Hei, Olen aallon pohjassa enkä osaa yksin täältä nousta ylös. Olen suuren perheen äiti ja avioliittomme on ollut melko vuoristorataa.Yhteisiä vuosia on takanapäin jo kolme vuosikymmentä ja olin ihan lapsi,kun aloimme seurustelemaan. Kuten kerroin, myrskyisää on ollut mutta välillä tyyntäkin. Näistä rauhallisemmista kausista olen saanut itselleni voimaa ja ajatellut, että…
Tutustuin muutama vuosi sitten ollessani vielä alaikäinen itseäni kymmenisen vuotta vanhempaan mieheen. Hän oli ensimmäinen juttu mitä mulla oli koskaan ollut, alkoi etäsuhde ja pikkuhiljaa rakastuin häneen. Nähtiin todella harvoin ja selityksenä oli mm. välimatka, työ- ja harrastuskiireet, sairastelu, kova heinänuha, talvimasennus ja vaikka mitä kaikkea… Usein hän myös perui…
Hei kaikille! Olen 24-vuotias mies ja olen nyt seurustellut tyttöystäväni kanssa muutaman kuukauden. Hän on ihana ihminen ja pidän hänestä paljon. Elämme etäsuhteessa joka tuo tietysti epävarmuutta, mutta minun ajatukseni ovat kyllä liian synkkiä. Aluksi tiesin mitä haluan ja olin itsevarma, tajusin ettei rakkautta löydä etsimällä ja olemme hänen kanssaan…
Tutustuin tämän vuoden helmikuussa 21pv ihanaan mieheen. Olimme tietäneet toisemme jo pari vuotta, mutta molemmat olimme seurustelleet toisten kanssa ja nyt vasta löysimme toisemme. Hän oli aivan ihana. Viihdyin hänen seurassaan ja meillä oli tosi hauskaa aina. Olimme täysin vastakohdat mutta meillä oli yhteistä se, että molemmat tekee todella paljon…
Olemme olleet yhdessä noin 15 vuotta ja lapsiakin on. Suhteemme on aina ollut tasainen ja perushyvä ilman suurempia ongelmia. Nyt tänä syksynä tilanne onkin sitten kriisiytynyt yllättäen ja kaikki on kaatunut kerralla päälle. Yhtäkkiä olen tajunnut olevani jo pitkään tyytymätön yhteen jos toiseenkin asiaan: aidon tunneyhteyden puutteeseen, seksiin ja kotitöiden/lastenhoitovastuun…
Kirjoittelin tänne joskus aikaisemmin parisuhteeni tilasta, jossa miehellä oli muita naisia. En sen enempää haluaisi tähän aiheeseen palata, mutta nyt on tilanne se, että mies todella on lähdössä. Eilen ilmoitti, että hänellä on vuokrakämppä ja eropaperit tuli samana päivänä. Tiesin, että nämä asiat ovat olleet puheissa, mutta en tiennyt, että…