Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 21-vuotias nainen. Ollessani 14 vuotias kaksi poikaa painosti ja melkein jopa pakotti seksiin heidän kanssaan. Sen jälkeen en välittänyt vaan harrastin monta vuotta seksiä vastuuttomasti monien eri poikien kanssa. Ehkä sen takia olen alkanut uskomaan ettei miehillä ole syviä tunteita. Olen 16 vuotiaasta asti seurustellut jatkuvasti ja pettänyt jokaista…
Hei. Avioliittoni on kriisissä. Haluaisin puolueettoman mielipiteen, koska suhteessani minut on leimattu tämän kriisin syylliseksi. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä ja neljä naimisissa. Meillä on 2v lapsi ja omakotitalo. Mieheni on ollut sairaaloisen mustasukkainen lähes alusta alkaen, mutta muuten suhteemme oli suhteellisen ok aina siihen saakka kunnes lapsemme syntyi. Aloimme…
Olen uusi täällä ja kun en tiedä mistä muualtakaan osaisin neuvoja ja apua hakea, niin tulin tänne, kun avun hakeminen tuntuu ylitsepääsemättömältä esteeltä, varsinkin nyt kun jo kahteen otteeseen on tullut torpatuksi. Pienen lapsen yh-äitinä viime aikoina alkanut tuntua, etten mä vaan kertakaikkiaan jaksa. ☹️ Vaikka lapsen isä on kuvioissa…
Miten jaksan rakastaa?? Kuukausi sitten vaimoni ilmoitti, ettei tiedä rakastaako minua enää. Olemme kulkeneet yhdessä kahdeksan vuotta joista neljä naimisissa. Meillä on ihanat 3,5 ja 1 vuotiaat tyttäret. Vaimoni kertoi että on alkanut epäilemään tunteitaan jo ensimmäisen lapsen synnyttyä. Synnytys oli todella rankka, 36 tuntia. Hätä sektiolla tyttömme syntyi terveenä.…
Heippa. Olen 21v nuori tyttö. Elämässäni menee ulkopuolisten silmin ihan hyvin. Sain tämän vuoden alussa heti koulusta valmistuttua vakituisia töitä ja muutin pois kotoa. Isäni on alkoholisti, äiti marttyyri ja ehkä myös läheisriippuvainen. Äiti aina puolustelee isää. Minulla on myös pari vuotta nuorempi pikkusisko. En koskaan ole riittänyt tälläisenä. Äidin…
Hei pitkästä aikaa! Aiemmin kirjoitin vähän ”paniikistani” uhkaavassa tilanteessa kotona. Keväästä tilanne on monen ikävän tapahtuman seurauksena edennyt niin, että minut on väkivalloin häädetty yhteisestä kodista. Onneksi minulla oli paikka, minne asettua. Nämä tapahtumat, työttömyys ja perhepiirissä läheisen ihmisen kuolemaan johtava sairaus yms. asiat ovat vieneet voimat ja halvaannuttaneet asioiden…
Moi! Ajattelin kirjotella päätä tyhjäksi ja ajatuksia jaettavaksi. Olen seurustellu kohta 3 vuotta aivan ihanan naisen kanssa. Suhde alkoi rytinällä, eli ensimmäisen treffien jatkoksi jäin samantien asumaan hänen ja 4 tyttären kanssa heidän kotiinsa. Sen kahden vuoden aikana kun asuin heidän kanssaan saman katon alla oli välillä erittäin myrskyisää. Varsinkin…
Yhdeksän vuotta sitten tapasin sielunkumppanin, ihmisen jonka kanssa tuntui olo hyvältä. Sain olla oma itseni ja koin, että minua rakastetaan. Vuosien saatossa tapahtui muutos. Huomasin ettei mikään ollutkaan niin kuin olin kuvitellut aluksi. Olimme edenneet nopeasti kihloihin ja muuttaneet yhteen. Sitten aloin kokea myös huonoa oloa. Mieheni välillä jumaloi ja…
Kuinka moni täällä on puolisonsa kanssa edelleen yhdessä VAIN lasten takia? Olen ollut mieheni kanssa 8 vuotta yhdessä, 2 lasta tullut (3 ja 5 vuotiaat). Vuosien saatossa rakkaus on kadonnut ja koen, että olemme yhdessä vain lasten vuoksi. Ollaan käyty parisuhdeterapioissa ja vaikka missä, mutta ei mistään ole apua. En…
Olemme olleet mieheni kanssa 14 vuotta yhdessä. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Heinäkuussa mieheni jäi kiinni ihastuksestaan työkaveriinsa. Olivat siis työajan ulkopuolella tapailleet kuukauden verran. Suhde loppui kun sain tietää. Menimme pariterapiaan ym. Kolmaspyörä lähti syyskuussa 6vkoksi täydentämään koulutustaan ja palasi nyt marraakuun alussa takaisin työpaikalle. Mieheni kanssa meillä…