Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Nyt tuntuu siltä, että on pakko alkaa hakea apua jostain. Ja aloitan täältä. Olen eronnut, ja aikaisemmasta liitosta kaksi lasta. Nyt uuden miehen kanssa yksi lapsi. Pääaiheittain suhdettamme rasittaa mustasukkaisuus, syyttely, oman arvontunteen puuttuminen ym. Yleisin riitamme alkaa sillä, että hän menee ihan mykäksi. Kun kysyn asiasta, ei kuulemma ole…
Hei, onko täällä ketään joka osaisi neuvoa asiassani. Erittäin riitaisa ero tulossa. Narsistinen mies. Yhteinen asunto-osake. En halua erossa yhtään mitään. Minulle riittää se, että saan asua rauhassa yksin kenenkään haukkumatta tai vahtimatta. Voinko vain jättää asunto-osakkeen kokonaan miehelle? Tuleeko tästä esim. mahdottomia veroseuraamuksia minulle? En kerta kaikkiaan jaksaisi enää…
Minulla on 11 -vuotias poika, joka ei mene kouluun. Poissaoloja on kertynyt kokoajan enemmän syksyn mittaan ja nyt viimeiset kaksi viikkoa hän on käynyt ainoastaan vuotta vanhempien käsityötunneilla, että saisi työnsä valmiiksi ja numeron todistukseen. Kyse ei ole pinnaamisesta. Lapsi on ahdistunut ja kouluun lähteminen saa aikaan lähes paniikkikohtauksen. Kiusaamista…
Johonkin saatava purkaa omaa surua ja ahdistunutta oloa, ja mielellään kuulla mahdollisia muiden kokemuksia samankaltaisista asioista. Mieheni on jo jonkun aikaa syyttänyt minua aiheettomasti pettämisestä, kaikki alkoi yhtäkkiä: syyttelyt, kylmäkiskoisuus, halveksunta ym. Yhdessäolovuosia vähän alle 10, naimisissa vuosi, puoli vuotta nyt jatkunut pettämissyytökset. Koskaan en ole käyttäytymiselläni antanut edes aihetta…
Hei 🙂🌻 Ajattelin hieman päivitellä tilannettamme. Nyt on miehen avioliittomme ulkopuolisesta suhteesta kulunut aikaa kaksi vuotta. Nämä kaksi vuotta ovat olleet elämäni raskaimpia; ei edes aikaisempi sairastumiseni vakavasti tuntunut tällaiselta. Olen päässyt yli epäluuloistani ja luottamus on palautunut eli nämä eivät ole enää ongelmia suhteessamme mutta: ongelmana on se, etten…
Miten minusta tuli se joka suojelee väkivaltaista miestään? Miksi kannan ruhjeet hiljaa? Kuinka en vuosienkaan kierteen jälkeen tajua että tilanne ei ole muuttunut? Voiko väkivaltainen mies koskaan lopettaa? Auttaako edes alkoholistin raitistuminen? Pääsin melkein hengestäni viikko sitten. Mies suoraan sanoi, että tappaa minut. Aikamoisilla mustelmilla ja rikotulla sielulla selvisin kuitenkin.…
Olen seurustellut joitakin kuukausia ja todella rakastunut poikaystävääni. Mulla on kuitenkin huono omatunto siitä että ihastuin yhteen mieheen jo ennen kuin tutustuin poikaystävääni enkä ole päässyt tästä tunteesta yli. Meidän välille ei koskaan ehtinyt tulla mitään ja vaikka nyt joku tilaisuus tulisikin niin en aio missään tapauksessa pettää. Kyse on…
Hei, Päätin tulla tänne kirjoittamaan omasta eroprosessistani, koska toivon että se voisi minua auttaa. Olen päälle kolmekymppinen nainen pääkaupunkiseudulta. Suhde, joka loppui pari kuukautta sitten, kesti vain puolitoista vuotta (tästä reilut puoli vuotta yhdessä asuen), mutta on ollut minulle todella vaikea. Tärkein syy varmastikin on se, että olin niin vahvasti…
Tukinetissä järjestetään 19.1.-16.3.2015 suljettu teemaryhmä Miehistä puhetta. Teemaryhmä on tarkoitettu miehille, jotka ovat kokeneet seksuaalista kaltoin kohtelua jossain vaiheessa elämäänsä. Haku teemaryhmään on nyt käynnissä. Hakulomakkeen löydät Omalta kanavalta. Seksuaalinen kaltoin kohtelu voi olla esimerkiksi epäsopivaa koskettelemista, katsomaan pakottamista, jonkinlaiseen seksuaaliseen kontaktiin pakottamista, seksuaalista hyväksikäyttöä, raiskaus tai sen yritys. Teemaryhmä…
Hei! Olen niin hukassa elämässäni tällä hetkellä. Takana on monen vuoden parisuhde, talo, lemmikit, pari lasta, sitten matto vedetään jalkojen alta ja pikkuhiljaa alkaa paljastuun valheita ja pettämistä. Miehelläni on siis ollut suhde toiseen naiseen melkein vuoden, on ollut kylpyläreissuja, ostosreissuja, ovat käyneet syömässä, kahvilla, soitelleet, viestitelleet jne. Joihinkin on…