Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olin kymmenenvuotias, kun ensimmäistä kertaa muistan ajatelleeni hyvin tietoisesti itsemurhaa. Silti avun hakeminen kesti, vasta 24-vuotiaana uskalsin myöntää, että tarvitsen apua. Diagnoosina oli vaikea masennus ja paniikkihäiriö. Sain lääkkeet. 18-vuotiaasta asti olin seurustellut saman miehen kanssa. Olimme puhuneet häistä, olimme olleet neljä vuotta kihloissa. Lapsistakin oli ollut puhetta, yhteisiä kummilapsia…
Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa reilun vuoden, kesästä asti olemme asuneet yhdessä. Masennus on vaivannut häntä jo pitkään ennen tapaamistamme ja se on alusta asti ollut minulla tiedossa. Masennus johtunee vaikeista ja epäonnistuneista parisuhteista ja muista nuoruuden vaikeuksista. Olen tietenkin pyrkinyt hyväksymään hänet omana itsenään ja yhteiselomme on pääasiassa ollut hyvää,…
Haluan kysyä teiltä mielipiteitä. Olen itse lievästi masentunut. Olen sairastanut myös joskus aikaisemmin keskivaikeaa masennusta. Olen vajaa 40 vuotias ja asun vaimoni kanssa kahdestaan. Vaimolleni on todettu jo pari vuotta sitten vaikea masennus. On ollut sairaslomalla jo kauan ja parempaan suuntaan hän on menossa. Ongelmana on se, että hän on…
Hei, olen noin kolmekymppinen mies, ja seurustellut nelisen vuotta, nykyisin kihloissa ja häitä suunnittelemassa. Suhde on ollut hirmuista vuoristorataa – pääasiassa syöksyjä – melkein alusta saakka, ja nyt havahduin miettimään, että onkohan tässä takana jotain ikävämpää ja vaikeammin ”korjattavaa” kuin pelkkä puolison vaikea masennus. Olisin hirmu kiitollinen jos joku ulkopuolinen…
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa kohta kaksi vuotta ja hän on lainannut minulta rahaa milloin milläkin perusteella, mutta olen antanut kaiken aina anteeksi vaikka hän ei ole maksanut vielä yhtään mitään vaan keksinyt aina moninaisia valheita, miksi rahaa ei ole tullut tililleni. Olen kuitenkin halunnut auttaa häntä, koska rakastan häntä…
Olen ollut parisuhteessa parisen vuotta. Välillä tosin tuntuu kuin olisin yksin omalla puolellani ja hän omalla puolellaan. Hän on mielestään aina oikeassa, ja minä väärässä. Viime aikoina on tuntunut kuin kävelisin munankuorilla. En saa sanoa mitään, mihin hän voisi reagoida. Pienestä asiasta hän onnistuu tekemään todella suuren. Esimerkiksi kysyin yhtenä…
Hei kaikille! Olen 39v nainen ja mulla ollut useasti elämässäni toistuvia masennuskausia,lääkitys on säännöllinen.Olen ollut avoliitossa n.5vuotta.Itse olen saanut menneisyydessä useasti siipeeni,äiti ei rakastanut,isää en ole koskaan nähnyt,ei ole halunnnut mua tavata,koko yläasteen ajan kiusattiin,kun musta tuli sillon niin ujo ja hiljainen.Menin nuorena naimisiin,mies olikin alkoholisti,olin kai liikaa tottunut huonoon…
En ole kirjoittanut tälle palstalle mitään aikoihin. Syykin on selvä: en ole ollut kriisissä enkä tuen tarpeessa. Elämässäni on moni asia todella hyvin ja olen sopeutunut nykyisiin elinolosuhteisiini. Mutta eräs asia harmittaa ja siitä on ollut yllättävän vaikea päästä yli. Minulla on ollut traumaattinen rakkaussuhde, joka päättyi jo kolmisen vuotta…
Eli, avomies jätti reilu kuukausi sitten, ei kuulemma enää rakastanut puolisona, vain lastensa äitinä. Meillä kolme ihanaa lasta, tytöt 3v ja 4v sekä poika melkein 6kk. Yhdessä oltiin reilu 5 vuotta, melkein koko aika asuttiin myös yhdessä. Olen ihan rikki, en tiedä miten tästä voi selvitä. Itsellä tunteita ja paljon.…
En oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu että olen täydellisessä umpikujassa, ja täysin yksin. Olen avoliitossa muuten hyvän ja ihanan miehen kanssa, mutta hän ei selvästikään joko tajua tai halua tajuta minun tilannettani. Minulla todettiin kaksisuuntainen vuosien 2012-2013 taitteessa, sen jälkeen kun syksyllä 2012 sain vakavan hermoromahduksen. Ja jos se ei…