Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
En tiedä, voinko soittaa jonnekin. Kaikki vastaavat päivystykset taitavat olla juuri menneet kiinni, eikä tilanteeni ole sillä tavalla akuutti. Mistä olette saaneet apua vastaavassa tilanteessa? Olen katsonut netissä läpi joitakin sivustoja, joissa on kiinnostavan oloisia ryhmiä. Voiko tähän aikaan enää soittaa minnekään? Kiitos.
Tapasin elämäni miehen vajaa 10 vuotta sitten, ravintolassa. Ihastuin, rakastuin -heti. Hänessä tuntui olevan kaikki mitä miehestä toivoin… arvostus luontoon, erämies, kalastaja ja hän oli ´rokkari´-ja niin hot… Perustin tämän miehen kanssa perheen, meillä nyt kaksi lasta -jotka ovatkin paras asia mitä tuosta suhteesta on syntynyt. Kaikki merkit olivat jo…
Mies jätti yhtäkkiä ja epäilen epävakaata persoonallisuushäiriötä, onko muilla vastaavia kokemuksia?
6Mies jätti yllättäen 3,5 vuoden seurustelun jälkeen, tai yllättäen ja yllättäen, näitä jättämisiä on ollut koko suhteen ajan ja ovat tulleet aina sellaisissa tilanteissa, kun olemme lähentyneet, pystyneet puhumaan asioista. Minulle miehen halu lopettaa suhde on aina tullut täysin puun takaa, itse olen kokenut että meillä on mennyt silloin todella…
Yritän olla kirjoittamatta romaania… Erosin aviomiehestäni 2 kk sitten, avioero laitettu vireille minun toimesta. 4 vuotta ollaan oltu naimisissa ja n. 8v. yhdessä. Olin pitkään onneton suhteessa fyysisen ja henkisen väkivallan takia (sehän jo itsessään on syy erota) mutta lopullinen niitti tuli kun tuntu että se pienikin kunnioitus minua kohtaan…
Olen nainen ja olen alkoholistin puoliso. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä melkein kymmenen vuotta ja olen itse ajatellut suhteemme olevan tasapainoinen. Kaikki kuitenkin muuttui vajaa vuosi sitten. Miehelleni on aina maistunut kalja hieman runsaammalla kädellä. Aluksi juominen keskittyi vain viikonloppuihin. Sitten kaljanjuonti liittyi myös hänen viikottaisiin rutiineihinsa. Aina saunan jälkeen…
Kun sydän hakkaa ja paniikki meinaa iskeä, on kai pakko kirjoittaa. Vaikka ei se helpolta tunnu. Olen puhunut suuni kuivaksi läheisille, mutta tuntuu, ettei kukaan oikeasti ymmärrä miltä tuntuu. Tai jos ymmärtää, olen silti ihan yksin. Koska tuo ihminen, joka oli minulle tärkein (vaikkakin hetken ajan), on poissa. Tutustuin erään…
en tiedä olenko itse nyt ylireagoimassa vai en ja mitä ihmettä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia, koska en oikein voi puhua tästä kenellekään. Olemme olleet yhdessä 4 vuotta ja meillä on 1v4kk vanha tytär. Miehelläni on myös poika edellisestä suhteesta. Sain selville että viime syksynä…
Olen kahden ihanan alle kouluikäisen lapsen äiti. Lapset ovat vilkkaita ja joskus vaativia, mutta luonteeltaan kultaisia, luovia ja fiksuja pieniä ihmisiä. Mies on myös menossa mukana, hän on vastuullinen ja rakastava, mutta hänellä on sairaus, joka aiheuttaa väsymystä, ja on siksi voimiltaan rajoittunut. Itselläni on ADHD:n pääasiallisesti tarkkaamaton muoto, ja…
Tätä kirjoittamista on vaikea aloittaa, usein olen miettinyt laittavani ajatuksia paperille. Päässä pyörii niin paljon kaikenlaista, etten oikein enää tiedä mitä ajatella ja tehdä niiden kanssa. Sielun tuska on kova ja polttava. Tuntuu kuin mikään ei tuntuisi enää miltään. Kaipaan kovasti rakkautta, lämpöä ja huolenpitoa. Arvostusta ja kunnioitusta elämääni. Olo…
Kirjoitin tänne aijemmin, että minusta tuntuu siltä, että mies on kanssani vain lapsien takia ja, etten tekisi itselleni mitään. Tänä aamuna mies sitten kertoi, että näin on. Ei ole moneen kuukauteen tuntenut mitään. Olen niin hajalla ja on todella huijattu olo. Olen monesti mieheltä kysynyt mikä vaivaa, mutta ei ole…