Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, Kaipaisin vertaistykea toisilta samassa tilanteessa olevilta, kokemuksia ja keinoja selvitä. Olemme eroamassa ulkomaalaisen miehen kanssa ja meillä yhteinen nelivuotias lapsi. Mies palaa Suomesta takaisin kotimaahansa, jonne on parinkymmenen tunnin lentomatka. Hän on asunut luonamme reilun vuoden, sitä ennen minä reissasin lapsen kanssa kahden maan väliä. Nyt lapsi on täysin…
Olen käynyt nyt tämän kahden viikon aikana, jolloin sain tietää mieheni uudesta naisesta, täällä lukemassa päivittäin keskusteluja. Tämä on ollut minulle suuri henkireikä, mutta en ole tätä ennen ollut valmis kirjoittamaan tänne itse. Tilanne on siis se, että sain kaksi viikkoa sitten tietää yllättäen, että miehelläni on suhde työkaveriinsa (klassinen…
Hei Olen paljon lukenut täällä kirjoituksia ja todennut täällä olevan käsittelyssä paljon erilaisia elämän eteen heittäneitä ongelmia. Yllättynyt olen hyvästi miten ihanasti täällä toinen toistaan tuetaan. Itselläni on elämässä vaikea kohta ja ajattelin josko kirjoittaminen auttaisi. Siispä eilen tuli jo toinen avioliittoni tienpäähän ja tänään tuntuu vaikealle ja haikealle. Vaikka…
Valheita
7Häät piti olla viikko sitten. Meillä kyllä lyhyt suhde takana vajaa vuosi. Jotenkin tuntui molemmista luontevalta mennä nopeasti naimisiin. Päivää ennen häitä oli riitaa, rahasta. Tarkemmin siitä että hän halusi avata yhteisen pankkitilin, en itse halunnut sitä. Me oltiin keskusteltu siitä aiemmin kuitenkin. Puolustelin sillä, että en halua että hän…
Olen lueskellut täällä paljon toisten tarinoita, ja nyt viimein rohkenin itsekin kirjoittaa. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kymmenisen vuotta, ja meillä on muutaman vuoden ikäinen lapsi. Lapsen saamisen jälkeen suhteemme on muuttunut totaalisesti: kaikki läheisyys ja fyysinen kanssakäyminen on loppunut. Täydellisen seksitön, platoninen suhde. Hän on hyvä isä ja hyvä…
Olen 16 vuotta & tyttö. Menneisyydessä äitini on ollut agressiivinen ja pahoinpidellyt minua ja siskojani. Lisäksi henkinen väkivalta oli fyysistäkin pahempaa. Äiti sai lääkehoitoa ja nykyään hän on okei. Isä on aina ollut minulle tosi tärkeä ja pidimme yhtä yli äidin vaikean ajan. Olen isän kanssa ollut aina todella läheinen…
En oikein tiedä miten tätä kirjoittelisi, tuntuu vain, että on paha olla ja täytyy purkaa jonnekkin. Tuntuu, että mies suhteeni on koko elämäni sekoittanut aina. Ja että koko elämä niiden ympärillä pyörii. En osaa nauttia itsestäni, omasta seurasta, yksinäisyydestä. Olen vielä nuori (alle 30) ja aloittanut seurustelu suhteet jo hyvin…
Sairastan masennusta. Olen sairauslomalla. Tätä on kestänyt jo monta vuotta. Puoliso ei oikein jaksa minua. tai sairauttani. Meillä ei ole ollut seksiä ehkä pariin vuoteen, mikä on minusta ihan älyttömän pitkä aika, mutta kun minun ei vain tee mieli. Tai jos joskus harvoin tekisi mieli, jälkikasvu on haittoina. Tiedän ettei…
Olen pahassa pulassa ja toivon täältä saada apua tai teidän näkemystä, onko suhde terve vai olenko ihan sekaisin. Elikkä meidän suhde on kestänyt 10 vuotta ja nyt on kaksi lasta, joista nuorin on 2 vuotias. Suhde ei koskaan ollut hyvä. Alkuhuuman jälkeen, seksi jälkeen, mies muuttui teki ikäviä asioita minulle…
Muistan kun joskus nuorempana luin jotain henkilöhistoriikkia ja minua huvitti siinä ollut ilmaisu ”1910-luvulla avioliitto kuitenkin kylmeni” …no, kyllähän tuokin sananparsi sittemmin tuli omakohtaisesti tutuksi. Tapasin vaimoni 1990-luvun lopulla ja olimme molemmat parikymppisiä. Parin vuoden seurustelun jälkeen menimme naimisiin ja meillä synkkasi hyvin, koska olimme niin samantyylisiä. Myös seksielämä sujui…