Rakastan, mutten ole valmis

Rakastan, mutten ole valmis

Käyttäjä siirinen aloittanut aikaan 06.07.2015 klo 08:17 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä siirinen kirjoittanut 06.07.2015 klo 08:17

Hei!

Oletteko muut kuulleet tuota lausetta?
Mitä se on oikeasti tarkoittanut? Onko mies/nainen oikeasti tehnyt valinnan olla yksin koska ei ole valmis vaikkapa eron jälkeen seurustelemaan/uuteen suhteeseen vai onko hetken päästä ollut toinen nainen kainalossa?
Rakastuin riipivän eron jälkeen mieheen jonka kanssa oli aivan ihana suhde..rakkautta, hellyyttä ja läheisyyttä mukaanlukien upea seksi.
Välimatka oli pitkä mutta yhteyttä pidettiin todella paljon ja yhteinen aika oli ihanaa!
Nyt kesän ollessa kauneimmillaan (toki asia on tullut esille aiemminkin) hän on alakuloinen jua miettii, miettii.. ja sitten jutellaan ettei hän ole valmis vaan tuntee olonsa painostetuksi oman elämän ollessa vielä sekaisin. Haluaa sen rauhassa rakentaa paremmaksi.
Itse olen niiiiin rakastunut ja todella todella ahdistunut että menetän ko. ihmisen. Sovittiin että ollaan ystäviä ja viestitellään tämän tästä mutta en tiedä kannattaako se..

Käyttäjä AJo kirjoittanut 06.07.2015 klo 22:00

siirinen kirjoitti 6.7.2015 8:17

Mitä se on oikeasti tarkoittanut? Onko mies/nainen oikeasti tehnyt valinnan olla yksin koska ei ole valmis vaikkapa eron jälkeen seurustelemaan/uuteen suhteeseen vai onko hetken päästä ollut toinen nainen kainalossa?

Ainakin se tarkoittaa sitä, että eron jälkeen voi tulla kummia takertuvia ihastumisia. Pidemmälle menevinä näistä tulee "laastarisuhteita". Suhteita, jotka eivät kestä kuin hetken. Niiden suhteiden muodot ovat outoja tai suhteita muodostuu sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa muuten tuskin voisi suhdetta kuvitellakaan. Tai molempia näitä.

Miten lähellä hänen eronsa on? Onko hän setvinyt kaikki käytännön asiansa eronsa jälkeen jo järjestykseen?

Käyttäjä siirinen kirjoittanut 07.07.2015 klo 12:54

Hei!

Kiitos sinulle vastauksesta.
Hänellä erosta aikaa noin 2,5 vuotta ja käytännön asiat on järjestyksessä. Minulla vähemmän.. Niinpä tosi tarkkaan luin tekstisi ja se herätti ajatuksia. Olenkohan minä itsekään valmis ja olisinko näin takertuva ... ja olisinko muussa elämäntilanteessa mieheen ihastunut näin palavasti. Erittäin hyviä kysymyksiä itselleni. On se jännä miten toisen ihmisen näkemys herättelee ja itse ajattelee asioita niin yksipuolisesti. Edelleen rakastan ja kaipaan mutta ehkä pieni järjen ääni jossain jo huutelee 🙂

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 07.07.2015 klo 23:03

Mulla on vähän samantapainen tilanne, omasta erostani on nyt aikaa puoli vuotta. Ihastuin hirveästi juuri sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa en oikeasti lähtisi suhteeseen. Tajusin itsekin koko tilanteen järjettömyyden, mutten silti osannut päästää irti, mihinkään seurusteluun se ei johtanut (enkä olisi sellaista halunnutkaan), eikä me nähtykään kuin pari-kolme tuntia kerrallaan. Välillä tuntui siltä, että käyn kerralla läpi hänen kanssaan kaikki ne tunteet, jotka ovat olleet pitkään jäässä....

En itse kuitenkaan osannut luottaa häneen ja hän siitä loukkaantui ja keskinäinen käytöksemme meni vähän liian ailahtelevaksi. Lopulta hermoni menivät täysin, lähetin vihaisen tekstarin ja siihen jäi "deittailu". Tästä on aikaa muutamia viikkoja, ikävä hänen luokseen on aivan valtava. Vaikka todellisuudessa taidan vain ikävöidä sitä, mitä toivoin hänen olevan ja mitä hän ei oikeasti ollut.

Käyttäjä elämänetsijä kirjoittanut 08.07.2015 klo 11:07

niinpä.
mut koska sitä on valmis?
koska kaksi ihmistä ovat oikeasti molemmat siinä kohtaa elämässään, juuri samassa kohtaa, jotta suhde voisi olla just se, mikä on tarkoitettu?
- jos edes hiukan osaa katsoa sieltä vaaleanpunaisten lasiensa takaa? jos edes hiukan on jo nähnyt elämää ja saanut tuntea niitä tunteita?
- entä jos aina vaan antaa sen järjen tulla tielle ja miettii liikaa, että voiko onnistua ja onko tää sitä.
hankalaa.

Käyttäjä siirinen kirjoittanut 08.07.2015 klo 11:37

Hei elämänetsijä!

Tuossa on kiteytettynä se mitä ajattelin myös. Molemmat samassa tilanteessa ja miten mieletöntä oli tuntea toisen kosketus ja lämpö. Sitten toinen kuitenkin ahdistuu kun kysyn koska nähdään. Olen melko varma että hän ikävöi ja kaipaa mutta taistelee järjestääkseen elämäänsä etten minä sitä sotke tai painosta. Koska on valmis... niinpä! Voisiko ottaa lämmön ja rakkauden vastaan hetkittäin eikä ajatella että tuleeko tästä mitään, onko liian pitkä välimatka, liian vähän aikaa erosta..

Käyttäjä AJo kirjoittanut 08.07.2015 klo 20:49

siirinen kirjoitti

...ollaan ystäviä ja viestitellään tämän tästä ...

Koska on valmis...

Kauanka rakastuminen ja suhde on kestänyt? Voisko tuossa olla sittenkin järkeä, että olisitte nyt jonkin kuukauden vähän etäämpänä ystävinä?

Käyttäjä siirinen kirjoittanut 09.07.2015 klo 08:50

Hei!

Suhde alkoi viime lokakuussa. Taapaamiset oli mielettömiä. Annoimme toisillemme voimia ja hellyyttä niin paljon. Hän oli erilainen kuin kukaan tapaamistani miehistä -sielunkumppani. Menettäminen tuntuu kamalalta ja siksi ystävyyskin helpottaa. Näin sovittiinkin että viestitellään joskus. Olen itse ollut pois facesta enkä laittanut viestiä. Ei ole hänkään. Yritän vimmatusti toipua ja ehkä joskus kysyn mitä hänelle kuuluu. Huoli on, koska tiedän ettei hänelläkään ole helppoa. Katsotaan mitä elämä tuo..yritän jaksaa vaikka olen tosi kovilla.