Loppuun palanut

Loppuun palanut

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 23.10.2015 klo 19:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 23.10.2015 klo 19:30

Tää ryhmä on niitä ihmisiä varten ketkä tuntee itsensä syystä tai toisesta loppuun palaneeksi tai melkein.

Elikkäs mun oma kokemus tästä on seuraavanlainen :
Se alkoi tänä vuonna tällä luokalla Mä koin pienen romahduksen henkisesti elikkäs Mä aloin voimaan henkisesti huonosti aluksi se oli vain semmoista pientä (alakuloisuuteen ja surullisuutta) eli ei vaikuttanut mun elämään ja opiskeluun paljoo mut sit mun huono vointisuus alkoi pahentua ja sit alkoi tulla ahdistus mukaan kuvioihin ja sit ahdistuneena jatkoin koulussa käyntiä vaikka se välillä tuntui kamalalta olla koulussa kun ahdisti liikaa mut Mä vaan yritin tsempata itseäni että ”kyllä tää ohi menee et ei tää nyt muhun oo jäämässä tää olo” mut sit se olo alkoi pikku hiljaa pahenee ja sit mukaan tuli paniikkikohtauksia jotka sai mut uupumaan todella paljon niitä tuli viikossa välillä 1-4 kertaa kun se alkoi. ☹️

Sit mun vointi alkoi hämärtyä ja pimentyä eli ” näin kaiken ja koin kaiken” negatiivisesti ja sit alkoi tulla itse tuhoisuutta suunnittelin muutaman kerran etten jatkaisi enään ja sit tietenkin aloin viiltelee ja sit tuli mukaan myös masennusta (ei oo lääkitystä) mut mun olo vain jatkoi huononemistaan sit aloin palaa loppuun pikku hiljaa eli kun taistelin itsetuhoisia ajatuksia vastaan ja sit huono vointi suutta vastaan niin aloin väsymään ja koulukin uuvutti siinä samalla oli liikaa asioita ja kokeita tehtävänä ja luettavana eikä kukaan oikeen koulussa ymmärtänyt ☹️ mua paitsi mun yks kaveri joka sit yritti auttaa mua niin paljon kuin jaksoi ja olen kiitollinen hänelle siitä 🙂 ja en ole vieläkään päässyt taistelusta pois, koska taistelen vieläkin itsetuhoisuutta vastaan ja sit vähän muitakin asioita vastaan. 😭 Mä oon henkisesti jo palanut loppuun en jaksa kerta kaikkiaan tehdä mitään ja hetken päästä myös fyysisesti ja sit mun vointi vain huononee koko ajan oon jo aika monta kertaa päättänyt etten jatkaisi elämää kun vointi on ollut ihan kamala ja sit kun millään ei oo oikein välii kun oon henkisesti palanut loppuun. 😭
😞

Enkä oikein tiedä mitä tehdä 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 10.05.2016 klo 20:02

Hei,

Kannattaa oikeasti soittaa kriisipuhelimeen tai hätänumeroon. Siellä autetaan varmasti. Niihin soittaessa ei tarvitse epäillä yhtään, etteikö sua otettaisi vakavasti.

Älä tapa äläkä vahingoita itseäsi. Silloin tuhoaisit lopullisesti mahdollisuutesi parantua ja aiheuttaisit loputtoman surun läheisillesi. Rohkaisen sua oikeasti soittamaan itsellesi apua. Nuo numerot on olemassa just sitä varten.

Pystyisitkö kirjoittamaan net-tukeen ahdistelusta? Se on paljon anonyymimpää kuin kasvokkain juttelu, ja voi olla helpompi keino kertoa siitä. Yksin sen asian kanssa ei tarvitse selvitä.

Miten sulla on mennyt? Pystytkö syömään ja nukkumaan? Onko mitään, mikä auttaisi ahdistukseen edes hetkellisesti (esim. musiikki)? Sä oot oikeasti ihan mielettömän tärkeä ihminen ja muhun sattuisi lujaa jos tekisit itsellesi jotain. Enkä varmasti ole ainoa. Kannattaa pyytää apua ja jatkaa taistelua oman elämän puolesta. Se on raskasta, mutta kannattaa varmasti.

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 11.05.2016 klo 21:07

villikettu kirjoitti 10.5.2016 20:2

Hei,

Kannattaa oikeasti soittaa kriisipuhelimeen tai hätänumeroon. Siellä autetaan varmasti. Niihin soittaessa ei tarvitse epäillä yhtään, etteikö sua otettaisi vakavasti.

Älä tapa äläkä vahingoita itseäsi. Silloin tuhoaisit lopullisesti mahdollisuutesi parantua ja aiheuttaisit loputtoman surun läheisillesi. Rohkaisen sua oikeasti soittamaan itsellesi apua. Nuo numerot on olemassa just sitä varten.

Pystyisitkö kirjoittamaan net-tukeen ahdistelusta? Se on paljon anonyymimpää kuin kasvokkain juttelu, ja voi olla helpompi keino kertoa siitä. Yksin sen asian kanssa ei tarvitse selvitä.

Miten sulla on mennyt? Pystytkö syömään ja nukkumaan? Onko mitään, mikä auttaisi ahdistukseen edes hetkellisesti (esim. musiikki)? Sä oot oikeasti ihan mielettömän tärkeä ihminen ja muhun sattuisi lujaa jos tekisit itsellesi jotain. Enkä varmasti ole ainoa. Kannattaa pyytää apua ja jatkaa taistelua oman elämän puolesta. Se on raskasta, mutta kannattaa varmasti.

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

En mä tiedä pystynkö.

Mulla on mennyt todella huonosti.

En pysty syömään enkä kunnolla nukkumaan.

Ei oo mitään mikä auttaisi ahdistukseen.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 12.05.2016 klo 11:33

Varmasti pystyt.

Soita nyt.

He auttavat ihan takuulla sua. Sano että nyt on pakko saada apua. Se riittää - he kysyvät kyllä lisää.

Tsemppiä ja rohkeutta. Pyydä apua, sillä sinä saat sitä kyllä. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 12.05.2016 klo 21:55

villikettu kirjoitti 12.5.2016 11:33

Varmasti pystyt.

Soita nyt.

He auttavat ihan takuulla sua. Sano että nyt on pakko saada apua. Se riittää - he kysyvät kyllä lisää.

Tsemppiä ja rohkeutta. Pyydä apua, sillä sinä saat sitä kyllä. ☺️❤️

En mä voi soittaa apua kun siitä tulisi taas iso sekasorto.
😭😭😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 17.05.2016 klo 00:00

Kyllä sä voit pyytää apua. Rohkaisen sua siihen, sillä auttajien on pakko nähdä sut ja otettava sut vakavasti. Sinä olet arvokas ja ansaitset saada apua! Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 23.05.2016 klo 07:50

villikettu kirjoitti 17.5.2016 0:0

Kyllä sä voit pyytää apua. Rohkaisen sua siihen, sillä auttajien on pakko nähdä sut ja otettava sut vakavasti. Sinä olet arvokas ja ansaitset saada apua! Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️

Mä en ole mitenkään arvokas ja moni ihminen ei edes välittäisi jos kuolisin ja mitä väliijos kuolisin kun vointi kuitenkin tuhoo mut sisältä päin niin oon kohta kuitenkin kuollut.

Kaikki muut odottaa kesä lomaa että voi tehdä kaikkea hauskaa. Mä en odota kesälomaa mä pelkään sitä se ahdistaa mua se saa mut hulluksi. Mä en odota kesälomaa enkä haluaisi olla koulussa kun mua ei oteta tosissaan täällä. Mä haluun karata mut siitä syntyy taas iso ongelma niin kuin viimeksi.

Mä oon jo osittain luovuttanut elämisen suhteen.😭

Mä haluaisin vain lopettaa tän kaiken paskan.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.05.2016 klo 22:58

Moni olisi oikeasti murtunut jos kuolisit. Sä voit saada apua ja sun olo helpottaa oikeasti vielä. Masennuksen takia on vaikea nähdä mitään parempaa - mutta asiat ovat vielä kerran paremmin. Sinä olet arvokas, ainoa laatuasi, rakas ihminen myös läheisillesi. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Sä nouset kyllä masennuksen alta ja saat elää omannäköistäsi ja onnellista elämää.

Pystyisitkö millään kertomaan olostasi jollekin läheiselle. Sä ansaitsisit kaiken mahdollisen tuen, avun ja lohdutuksen. Sun ei tarvitse taistella yksin, varmasti on olemassa ihmisiä jotka voi helpottaa sun taakkaasi, ainakin vähän. Sä oot todella vahva kun olet selvinnyt kaikesta tuskasta ja taistelet edelleen. Älä luovuta nyt. Sun elämä tulee olemaan paljon parempaa kuin miltä se nyt tuntuu. Jos pystyt vähän helpottamaan oloasi esim. musiikilla, menemällä johonkin mukavaan paikkaan (sisällä tai ulkona) tai vaikka nukkumalla, niin se on jo alku kohti parempaa oloa. Pienistä paloista voi alkaa kasata parempaa fiilistä. Sä pääset kyllä vielä elämään kiinni!

Tsemppiä ja halauksia! Pyydä apua, jos suinkin jaksat. Yksin ei tarvitse jäädä. ☺️❤️