Loppuun palanut

Loppuun palanut

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 23.10.2015 klo 19:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 23.10.2015 klo 19:30

Tää ryhmä on niitä ihmisiä varten ketkä tuntee itsensä syystä tai toisesta loppuun palaneeksi tai melkein.

Elikkäs mun oma kokemus tästä on seuraavanlainen :
Se alkoi tänä vuonna tällä luokalla Mä koin pienen romahduksen henkisesti elikkäs Mä aloin voimaan henkisesti huonosti aluksi se oli vain semmoista pientä (alakuloisuuteen ja surullisuutta) eli ei vaikuttanut mun elämään ja opiskeluun paljoo mut sit mun huono vointisuus alkoi pahentua ja sit alkoi tulla ahdistus mukaan kuvioihin ja sit ahdistuneena jatkoin koulussa käyntiä vaikka se välillä tuntui kamalalta olla koulussa kun ahdisti liikaa mut Mä vaan yritin tsempata itseäni että ”kyllä tää ohi menee et ei tää nyt muhun oo jäämässä tää olo” mut sit se olo alkoi pikku hiljaa pahenee ja sit mukaan tuli paniikkikohtauksia jotka sai mut uupumaan todella paljon niitä tuli viikossa välillä 1-4 kertaa kun se alkoi. ☹️

Sit mun vointi alkoi hämärtyä ja pimentyä eli ” näin kaiken ja koin kaiken” negatiivisesti ja sit alkoi tulla itse tuhoisuutta suunnittelin muutaman kerran etten jatkaisi enään ja sit tietenkin aloin viiltelee ja sit tuli mukaan myös masennusta (ei oo lääkitystä) mut mun olo vain jatkoi huononemistaan sit aloin palaa loppuun pikku hiljaa eli kun taistelin itsetuhoisia ajatuksia vastaan ja sit huono vointi suutta vastaan niin aloin väsymään ja koulukin uuvutti siinä samalla oli liikaa asioita ja kokeita tehtävänä ja luettavana eikä kukaan oikeen koulussa ymmärtänyt ☹️ mua paitsi mun yks kaveri joka sit yritti auttaa mua niin paljon kuin jaksoi ja olen kiitollinen hänelle siitä 🙂 ja en ole vieläkään päässyt taistelusta pois, koska taistelen vieläkin itsetuhoisuutta vastaan ja sit vähän muitakin asioita vastaan. 😭 Mä oon henkisesti jo palanut loppuun en jaksa kerta kaikkiaan tehdä mitään ja hetken päästä myös fyysisesti ja sit mun vointi vain huononee koko ajan oon jo aika monta kertaa päättänyt etten jatkaisi elämää kun vointi on ollut ihan kamala ja sit kun millään ei oo oikein välii kun oon henkisesti palanut loppuun. 😭
😞

Enkä oikein tiedä mitä tehdä 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 20.01.2016 klo 01:27

Itsesyytöksistä voi päästä vähitellen eroon. Sä et ole syyllinen tähän oloon etkä kavereiden oloon. Oot tärkeä ja varmasti yrittänyt parhaasi, mutta sulle on tapahtunut paljon pahoja asioita. Ne ei ole sun syytäsi.

Sä ansaitset saada sellaista apua mikä sua oikeasti auttaa - ja ansaitset saada levätä, parantua, ja olla ennen kaikkea siten kuin susta tuntuu parhaalta. Sä voitat kyllä vielä. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 23.01.2016 klo 17:11

villikettu kirjoitti 20.1.2016 1:27

Itsesyytöksistä voi päästä vähitellen eroon. Sä et ole syyllinen tähän oloon etkä kavereiden oloon. Oot tärkeä ja varmasti yrittänyt parhaasi, mutta sulle on tapahtunut paljon pahoja asioita. Ne ei ole sun syytäsi.

Sä ansaitset saada sellaista apua mikä sua oikeasti auttaa - ja ansaitset saada levätä, parantua, ja olla ennen kaikkea siten kuin susta tuntuu parhaalta. Sä voitat kyllä vielä. ☺️❤️

Musta tuntuu että oon syyllinen moneen asiaan.
Mä voin koko ajan huonosti ja sit mua ahdistaa koko ajan.
Ja sit on vaikea olla ja on itsetuhoisia ajatuksia.
😭😭😭😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.01.2016 klo 22:47

Moi.

Uskaltaisitko soittaa kriisipuhelimeen tai kirjoittaa net-tukeen? Jo se voi auttaa, että saisit vähän purettua näitä asioita jonkun kanssa, joka kuuntelee ja ottaa vastaan sun asiat. Se voi myös helpottaa vähän sun oloa.

Usko pois, sua ihan oikeasti voidaan auttaa ja sun olo voi parantua. Itsetuhoisuudesta kannattaa heti kertoa jollekulle - se otetaan usein vakavasti ja sitä kautta voi saada apua. Ethän vahingoita itseäsi. Vaikka olo on nyt kauhea, niin se helpottaa kyllä vielä. Rohkaisen sua ottamaan sen askeleen ja kertomaan olostasi. Pystyt siihen ja ansaitset sen 🙂

Tsemppiä ja halauksia! Sun päivä koittaa vielä ja sun olo voi olla helpompi ☺️❤️

Käyttäjä Maikki4 kirjoittanut 24.01.2016 klo 00:16

Musta tuntuu että oon syyllinen moneen asiaan.
Mä voin koko ajan huonosti ja sit mua ahdistaa koko ajan.
Ja sit on vaikea olla ja on itsetuhoisia ajatuksia.
😭😭😭😭

Tämä kaikki muistuttaa jollain tapaa itseäni. Kaikki nuo ajatukset ja tunteet. Se ettei valoa juurikaan ole ja kaikki on hyvin negatiivista. Itsetuhoiset ajatukset pyörivät päässä, vaikka viiltelyn olen onnistunut lopettamaankin.
Tiedän ettei ole helppoa hakea apua. Itse en siihen pysty. Siksi onkin hienoa, että olet uskaltanut hakea apua. Se on jo askel kohti parempaa. 🙂

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 24.01.2016 klo 15:24

Moi Maikki4.

Hienoa että oot päässyt irti viiltelystä. Itsetuhoisuudestakin voi päästä vähitellen eroon. Pystyisitkö jossain vaiheessa hakemaan apua, jos susta tuntuu siltä? Vaikka kirjoittamaan net-tukeen. Sä pääset kyllä pahasta olostasi vielä yli. Pienetkin valon hetket voi kantaa eteenpäin ja auttaa jaksamaan. Se on jo iso juttu itsessään että oot päässyt viiltelystä irti. 🙂

Halauksia ja tsemppiä. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 29.01.2016 klo 17:06

Hei!!!

Oon taas vaihteeksi menettänyt elämän halun. Mä haluun kuolla ja Mä itken melkein koko ajan tai melkein itken ja sit en oikein jaksa mitään kaikki ottaa hermoon ja v*****aa Mä oikeesti nyt haluun kuolla. Nyt mua ei kiinnosta elää.
Mä haluun viiltää mun kädet auki mut en pysty siihen.
Mä en tiedä miten tulen pärjäämään enään.
😭😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 30.01.2016 klo 00:37

Hei!

Hienoa että kirjoitit nyt. Pyydän että soitat kriisipuhelimeen tai muuhun palvelevaan puhelimeen. Tai mene suoraan päivystykseen ja vaadi, että auttavat sua. Voit soittaa myös hätänumeroon.

Älä tapa itseäsi.

Sua voidaan auttaa.

Me täällä välitetään susta ja halutaan että selviät. Sun elämä muuttuu varmasti vielä paremmaksi, kun pyydät apua.

Halauksia. Tule kertomaan meille, että olet täällä. Ansaitset kaiken avun ja voit sen saada! ☺️❤️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 30.01.2016 klo 22:15

Hei,

En ole ennen sulle kirjoittanut, mutta nyt tuli olo että pakko. En halua että riistät itseltäsi hengen. Sinulla on vielä hieno elämä edessä päin. Sinä selviät tuosta yli ja elämä vielä helpottaa. Suosittelen hakemaan apua ja sanon sen kokemuksesta! Minun pelastus oli päivystykset ja niistä johtaneet osastohoitojaksot. Sinä pääset tuosta kuolemanhalusta yli, se loppuu kun jaksaa tarpeeksi pitkään taistella sitä vastaan. Taistella ei tartte yksin kun ei vaan jaksa ja silloin on joko sinun tai läheisesi haettava sinulle apua. Jonain kauniina päivänä huomaat että olosi on helpompi etkä enää haluakkaan kuolla, aluksi et niin paljoa ja lopulta et juuri lainkaa jos ei ollenkaan.

Ihan oikeasti sun elämä helpottaa. Muista että sinusta välitetään täällä tukinetissä mutta myös siellä. Toivon sulle paljon voimia ja tsemppiä. Älä riistä itseltäsi henkeä, sulla on vielä elämä edessä <3

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.01.2016 klo 17:27

Hei.
Ole kiltti äläkä tapa itseäsi.
Kauanko susta on tuntunut että haluut kuolla?

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 31.01.2016 klo 22:24

Sarjetty kirjoitti 31.1.2016 17:27

Hei.
Ole kiltti äläkä tapa itseäsi.
Kauanko susta on tuntunut että haluut kuolla?

Hei musta on tuntunut se jo jonkun aikaa ehkä 2-3 päivää.
En tapa itseäni.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 31.01.2016 klo 22:26

villikettu kirjoitti 30.1.2016 0:37

Hei!

Hienoa että kirjoitit nyt. Pyydän että soitat kriisipuhelimeen tai muuhun palvelevaan puhelimeen. Tai mene suoraan päivystykseen ja vaadi, että auttavat sua. Voit soittaa myös hätänumeroon.

Älä tapa itseäsi.

Sua voidaan auttaa.

Me täällä välitetään susta ja halutaan että selviät. Sun elämä muuttuu varmasti vielä paremmaksi, kun pyydät apua.

Halauksia. Tule kertomaan meille, että olet täällä. Ansaitset kaiken avun ja voit sen saada! ☺️❤️

En enään mee ikinä päivistykseen koska ne ei osaa auttaa mua.
Mä en usko että mun elämä tulee vielä muuttumaan paremmaksi. Mä oon melkein niin pohjalla kuin voi vaan olla.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 31.01.2016 klo 22:33

lasinenkyynel kirjoitti 30.1.2016 22:15

Hei,

En ole ennen sulle kirjoittanut, mutta nyt tuli olo että pakko. En halua että riistät itseltäsi hengen. Sinulla on vielä hieno elämä edessä päin. Sinä selviät tuosta yli ja elämä vielä helpottaa. Suosittelen hakemaan apua ja sanon sen kokemuksesta! Minun pelastus oli päivystykset ja niistä johtaneet osastohoitojaksot. Sinä pääset tuosta kuolemanhalusta yli, se loppuu kun jaksaa tarpeeksi pitkään taistella sitä vastaan. Taistella ei tartte yksin kun ei vaan jaksa ja silloin on joko sinun tai läheisesi haettava sinulle apua. Jonain kauniina päivänä huomaat että olosi on helpompi etkä enää haluakkaan kuolla, aluksi et niin paljoa ja lopulta et juuri lainkaa jos ei ollenkaan.

Ihan oikeasti sun elämä helpottaa. Muista että sinusta välitetään täällä tukinetissä mutta myös siellä. Toivon sulle paljon voimia ja tsemppiä. Älä riistä itseltäsi henkeä, sulla on vielä elämä edessä <3

Hei lasinenkyynel
En oo vielä ainakaan riistämässä itseltäni henkeä.

Mä en pysty hakemaan apua koska olen käynyt noin 3-4 kertaa viime vuonnakin valittamassa että voin huonosti ja että oon itsetuhoinen niin ne sanoi vaan jotain että en ole osasto kunnossa vielä että kyllä Mä selviän tai jotain en nyt ihan tarkkaan muista.

Mulla on ongelmana just etten jaksa enään kunnolla taistella vastaan ja taistella eteenpäin.😭 😯🗯️

Kiitos tukinet on mulle yks tärkeimmistä paikoista koska voin kertoa omia kokemuksia ja saan vertaistukea ja positiivisia kommentteja.

🙂🌻

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.02.2016 klo 17:30

Hyvä ettet ole tappamassa itseäsi. Kyllä niiden pitäisi jo tajuta tilanteen vakavuus.
Miten on mennyt? Yhtään parempi? Osaatko sano, mikä sut saa ajatteleen et voisi kuolla?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 01.02.2016 klo 18:15

Sun elämä tulee muuttumaan vielä paremmaksi. Masennuksen alta sitä toivoa ei näe, mutta se on täysin olemassa. Silloinkin, kun ei jaksaisi taistella. Sinä olet tärkeä ja sun arvoasi ei mikään kärsimys tule viemään pois.

Kyllä niiden nyt täytyy ymmärtää että sun pitää päästä osastolle, jos susta tuntuu siltä. Voit kertoa heille täysin rehellisesti miltä susta on näinä päivinä tuntunut.

Älä tee itsellesi mitään pahaa! Me välitetään susta. Oot ajatuksissani, tsemppiä ja halauksia ☺️❤️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 01.02.2016 klo 22:42

Toivon ettet koskaan riistä itseltäsi henkeä. Toivon todella paljon, koska se helpottaa vielä. Kyllä niiden on pakko ottaa sut jo osastolle. Minut ensimmäisen kerran saatiin niin että sisarukseni näytti yhden mun kirjoittaman viestin yhdelle mun hyvistä ystävistä.. Hän sen välittinilman mun lupaa eteenpäin. Se auttoi. Oisko joku keino miten ne oikeasti ymmärtäiai siellä päivystyksessä? Mä haluan että sinä parannut. Haluan todella.

Juuri siihem ettei jaksa kunnolla taistella vastaan auttaa osasto. Siellä on turvassa. Siellä saa levätä. Yritä vielä kerran, please!!! Jos oot kotona niin tee sitä mikä helpotttaa että pääset yli.. Mulle auttoi kirjottaminen. Luonnossa oleminen jne. Ja monet muut asiat. Enää ne ei helpota mutta oon päättäny selvitä, en wnää koskaam yritä.

Sun perhe, ystävät, läheiset EI selviä jos teet sen. Oikiasti. Kaikki tarvii sua. Kun viimesen kerran itse yritin päättää päiväni ollessani niin pohjalla niin mun ystävät romahti. Tosi pahasti, vaikka selvisin. Mua haukuttiin itsekkääksi paskaksi vaikka oikiasti en nähnyt ratkaisua mutta myt tiedäm ettei itsemurha ole vaihtoehto. Kadun sitä.

On joka tapauksessa hienoa wttä löysit tukinetin. Kirjoita aina kun haluat. Sua kyllä kuunnellaan. Minullekin tukinet oli pelastus viime keväänä kun kaikki oli ihan sekaisin ja olin huonossa kunnossa. Kirjoitin koko ajan kaiken. Mutta kesällä poistin sen ketjun... Täällä aina joku auttaa ja kuuntwlee

Muista oot kaunis, ainutlaatuinen ja ihana ihminen <3 Elämä voittaa vielä