Loppuun palanut

Loppuun palanut

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 23.10.2015 klo 19:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 23.10.2015 klo 19:30

Tää ryhmä on niitä ihmisiä varten ketkä tuntee itsensä syystä tai toisesta loppuun palaneeksi tai melkein.

Elikkäs mun oma kokemus tästä on seuraavanlainen :
Se alkoi tänä vuonna tällä luokalla Mä koin pienen romahduksen henkisesti elikkäs Mä aloin voimaan henkisesti huonosti aluksi se oli vain semmoista pientä (alakuloisuuteen ja surullisuutta) eli ei vaikuttanut mun elämään ja opiskeluun paljoo mut sit mun huono vointisuus alkoi pahentua ja sit alkoi tulla ahdistus mukaan kuvioihin ja sit ahdistuneena jatkoin koulussa käyntiä vaikka se välillä tuntui kamalalta olla koulussa kun ahdisti liikaa mut Mä vaan yritin tsempata itseäni että ”kyllä tää ohi menee et ei tää nyt muhun oo jäämässä tää olo” mut sit se olo alkoi pikku hiljaa pahenee ja sit mukaan tuli paniikkikohtauksia jotka sai mut uupumaan todella paljon niitä tuli viikossa välillä 1-4 kertaa kun se alkoi. ☹️

Sit mun vointi alkoi hämärtyä ja pimentyä eli ” näin kaiken ja koin kaiken” negatiivisesti ja sit alkoi tulla itse tuhoisuutta suunnittelin muutaman kerran etten jatkaisi enään ja sit tietenkin aloin viiltelee ja sit tuli mukaan myös masennusta (ei oo lääkitystä) mut mun olo vain jatkoi huononemistaan sit aloin palaa loppuun pikku hiljaa eli kun taistelin itsetuhoisia ajatuksia vastaan ja sit huono vointi suutta vastaan niin aloin väsymään ja koulukin uuvutti siinä samalla oli liikaa asioita ja kokeita tehtävänä ja luettavana eikä kukaan oikeen koulussa ymmärtänyt ☹️ mua paitsi mun yks kaveri joka sit yritti auttaa mua niin paljon kuin jaksoi ja olen kiitollinen hänelle siitä 🙂 ja en ole vieläkään päässyt taistelusta pois, koska taistelen vieläkin itsetuhoisuutta vastaan ja sit vähän muitakin asioita vastaan. 😭 Mä oon henkisesti jo palanut loppuun en jaksa kerta kaikkiaan tehdä mitään ja hetken päästä myös fyysisesti ja sit mun vointi vain huononee koko ajan oon jo aika monta kertaa päättänyt etten jatkaisi elämää kun vointi on ollut ihan kamala ja sit kun millään ei oo oikein välii kun oon henkisesti palanut loppuun. 😭
😞

Enkä oikein tiedä mitä tehdä 😭

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 18.03.2016 klo 17:39

lasinenkyynel kirjoitti 14.3.2016 11:42

Älä tapa itseesi, älä tee itsellesi mitään. Oot todella tärkeä niiiiin monelle niin siellä kuin täälläkin. Älä luovuta. Kaikki järjestyy vielä, sinä tarvitset vaan kunnollista apua. Sulla on vielä kaunis elämä edessä. älä tee mitään, ei kukaan kestäisi sitä. Sulla on yhtä suuri mahdollisuus parantua kuin kaikilla muillakin..

Halaan sua ajatuksissani <3 Yritä jaksaa, kaikki helpottaa vielä.

Ei varmaan kukaan edes välittäisi siitä jos tekisin jotain monelle se on vaan yks hailee.
Mä oon vahingoittanut itseäni lyömällä tai nipistämällä.
Mun oli ei helpota yhtään.
Mulla ei oo syytä elää.
Mä haluun jättää tän kaiken taakse...
Mikä mun pitäisi yrittää jaksaa eteenpäin jos vasta tuuli puhaltaa mut taakse päin ja syvemmälle kuoppaan...

Entäpä jos on menettänyt elämän halun kokonaan???
Ja jos ei vaan jaksa taistella minkään takia tai puolesta???

😑❓😭😭😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 19.03.2016 klo 20:25

Rikottu tyttö,

Aivan varmasti välittäisi. Se olisi läheisille valtava menetys ja haavoittaisi heitä syvältä. Lapsen menetys on jotain, mistä ei välttämättä pääse koskaan yli. Ystävän menetys on myöskin todella vaikea asia. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Tämä olo helpottaa ihan varmasti vielä.

Miksi pitäisi jatkaa, kun vastatuuli puhaltaa? Koska se tuuli hellittää kyllä vielä. Ankara ja kylmä pohjoistuulikin tyyntyy kyllä, ja koittaa lämpimämmät ajat. Ja silloin voit iloita siitä, ettet luovuttanut pahalla hetkellä, koska kaikki se elämän kauneus ja ne hienot hetket olisivat jääneet ikuisiksi ajoiksi sulta kokematta.

Niin. Yksin ei tarvitse jaksaa, ja varsinkin jos elämänhalu on mennyt, kannattaa heti pyytää apua. Kyllä niiden on pakko kuunnella sua tällä kertaa. Etenkin jos sanot heille samat asiat, mitä kerroit tässä viestissä. Voit kysyä heiltä nuo samat kysymykset. Sen pitäisi viimeistään herättää heidät katsomaan ja kuuntelemaan sua oikeasti.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia. Älä luovuta - oot meille tärkeä ja samaten kaikille läheisillesi! ☺️❤️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 20.03.2016 klo 00:18

Älä luovuta 😭 Älä tapa, älä satuta itseäsi. Sua rakastettaan. Susta välitettään. Jos tekisit jotain itsellesi ja me saatais se jostain tietää niin se sattuis meitäkin todella pahasti. Sun perhw romahtaa, sun ystävät romahtaa. Voin sanoo että pelkkä yritys sattuu niin paljon että et voi kuvitella. Voin sanoo kokemuksesta että elä edes yritä. Sulla on elämä edessä. Se kun mun kaveri yritti tappaa ittensä se sattu niin saatanasti. Kun mää joskus yritin kauan kauan sitten niin satutin ihan saatanasti mun ystävvää joka siittä sai kuulla koska näkisen musta että olin tehny jotain semmosta. Näki sen mun silmoshä

Vaikka susta nyt tuntuu että tää ei koskaan muutu niin kyllä muuttuu. Ei se ikuista oo. Se helpottaa vielä. Niin se on helpottanut muillakin. Joku päivä sinä rakas ihminen tunnet kuinka se paha olo helpottaaa edes vähän. Sanon suoraan että tasan vuosi sitten olin iham saman tapaisessa tilanteessa kuin sinä. Joka päivä halusin kuolla yli puolen vuoden ajan. Koko ajan olin lähdössä täältä. Todellisuudessa ajatuksia oli ollut jo silloin joku puoli toista vuotta. Ja oon tässä ja voim luvata että kun saat kunnon apua niin sun olo pikku hiljaa helpottaa. Mä oon nyt onnellinen etten oo onnistunut lähtee, en oo koskaan tehnyt sitä mikä mullon päälimmäisenä mielesså. Ja toivonkin että sinä et tee mitään itsellesi. Se helpottaa. Se helpottaa oikeasti.

Minä haluan että sinun olo helpottaa. Minäkin sain täältä paljon tukea pitkään. Oikeastaan tukinetin ansiosta mun hoitotaho sai tietää että valehtelin. Me tuetaan sua. Voit kirjoittaa ainakun siltä tuntuu. Me oikeasti tuetaam sua. Kuunnellaan sua. Tsempataan sua.

Älä tee sitä. Sinä haluat et sun olo helpottaa et halua todellisiidessa kuolla, vaikka siltä tuntuis. Se vaan tuntuu siltä kun ei nää muuta ratkasua että sw helpottas. Haluan että saat apua. Haluan todella. Vaikkem tunne sua niin mulla tulee kyyneleet silmistä kun kirjoitan tätä. Haluan sulle paremman olon.

Tsemppiä ja voimia 😭 ☺️❤️ pyydä itselles apua! Sano se niin monta kertaa että ne ymmärtää.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 20.03.2016 klo 22:13

villikettu kirjoitti 19.3.2016 20:25

Rikottu tyttö,

Aivan varmasti välittäisi. Se olisi läheisille valtava menetys ja haavoittaisi heitä syvältä. Lapsen menetys on jotain, mistä ei välttämättä pääse koskaan yli. Ystävän menetys on myöskin todella vaikea asia. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Tämä olo helpottaa ihan varmasti vielä.

Miksi pitäisi jatkaa, kun vastatuuli puhaltaa? Koska se tuuli hellittää kyllä vielä. Ankara ja kylmä pohjoistuulikin tyyntyy kyllä, ja koittaa lämpimämmät ajat. Ja silloin voit iloita siitä, ettet luovuttanut pahalla hetkellä, koska kaikki se elämän kauneus ja ne hienot hetket olisivat jääneet ikuisiksi ajoiksi sulta kokematta.

Niin. Yksin ei tarvitse jaksaa, ja varsinkin jos elämänhalu on mennyt, kannattaa heti pyytää apua. Kyllä niiden on pakko kuunnella sua tällä kertaa. Etenkin jos sanot heille samat asiat, mitä kerroit tässä viestissä. Voit kysyä heiltä nuo samat kysymykset. Sen pitäisi viimeistään herättää heidät katsomaan ja kuuntelemaan sua oikeasti.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia. Älä luovuta - oot meille tärkeä ja samaten kaikille läheisillesi! ☺️❤️

Tää olo ei helpota ikinä. Tätä on jatkunut jo reilu 2 ja puol vuotta samanlaisen.
Kukaan ei ymmärrä mua ja mä en vaan koskaan saa oikeeta apua...

Mut on särjetty henkisesti että fyysisesti enkä pysty korjaamaan itseäni eikä kukaan muukaan pysty...
😭

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 20.03.2016 klo 22:21

lasinenkyynel kirjoitti 20.3.2016 0:18

Älä luovuta 😭 Älä tapa, älä satuta itseäsi. Sua rakastettaan. Susta välitettään. Jos tekisit jotain itsellesi ja me saatais se jostain tietää niin se sattuis meitäkin todella pahasti. Sun perhw romahtaa, sun ystävät romahtaa. Voin sanoo että pelkkä yritys sattuu niin paljon että et voi kuvitella. Voin sanoo kokemuksesta että elä edes yritä. Sulla on elämä edessä. Se kun mun kaveri yritti tappaa ittensä se sattu niin saatanasti. Kun mää joskus yritin kauan kauan sitten niin satutin ihan saatanasti mun ystävvää joka siittä sai kuulla koska näkisen musta että olin tehny jotain semmosta. Näki sen mun silmoshä

Vaikka susta nyt tuntuu että tää ei koskaan muutu niin kyllä muuttuu. Ei se ikuista oo. Se helpottaa vielä. Niin se on helpottanut muillakin. Joku päivä sinä rakas ihminen tunnet kuinka se paha olo helpottaaa edes vähän. Sanon suoraan että tasan vuosi sitten olin iham saman tapaisessa tilanteessa kuin sinä. Joka päivä halusin kuolla yli puolen vuoden ajan. Koko ajan olin lähdössä täältä. Todellisuudessa ajatuksia oli ollut jo silloin joku puoli toista vuotta. Ja oon tässä ja voim luvata että kun saat kunnon apua niin sun olo pikku hiljaa helpottaa. Mä oon nyt onnellinen etten oo onnistunut lähtee, en oo koskaan tehnyt sitä mikä mullon päälimmäisenä mielesså. Ja toivonkin että sinä et tee mitään itsellesi. Se helpottaa. Se helpottaa oikeasti.

Minä haluan että sinun olo helpottaa. Minäkin sain täältä paljon tukea pitkään. Oikeastaan tukinetin ansiosta mun hoitotaho sai tietää että valehtelin. Me tuetaan sua. Voit kirjoittaa ainakun siltä tuntuu. Me oikeasti tuetaam sua. Kuunnellaan sua. Tsempataan sua.

Älä tee sitä. Sinä haluat et sun olo helpottaa et halua todellisiidessa kuolla, vaikka siltä tuntuis. Se vaan tuntuu siltä kun ei nää muuta ratkasua että sw helpottas. Haluan että saat apua. Haluan todella. Vaikkem tunne sua niin mulla tulee kyyneleet silmistä kun kirjoitan tätä. Haluan sulle paremman olon.

Tsemppiä ja voimia 😭 ☺️❤️ pyydä itselles apua! Sano se niin monta kertaa että ne ymmärtää.

No mun yks kaveri kuoli viime vuonna.
Mua ei oo otettu osastolle edes vaikka oon meinannut tappaa itseni ja sit oon karannut koulusta just ennen joululomaa.
Mua ei kukaan halua auttaa...

Se on parempi vain että voisin jättää tän taakseni...
Mä en oikeesti nää mitään syytä elää enään.
Mua ahdistaa joka päivä eläminen ja elämä.😭
Mä haluun vaan pois.
Ei mun ystävätkään välittäisi jos menisin pois.
Perhe olisi ehkä ihan vähän aikaa surullinen mut sit kyllä ne siitä sit nousisi eikä olisi surullisia.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 21.03.2016 klo 11:40

Rikottu tyttö,

Mun mielestä kannattaa yrittää vielä osastoa, jos susta tuntuu että se voisi olla ok. Niiden on pakko kuunnella sua nyt. Tai sitten auttajien on järjestettävä sulle jotain muuta *oikeasti ymmärtävää ja asiantuntevaa* apua.

Kyllä perhe ja ystävät välittäisivät, ihan varmasti. He välittävät myös nyt, vaikka sitä ei itse näkisikään. Joskus meidän on vaikea nähdä miten valtavan tärkeitä me ollaan meidän läheisille. Pystyisitkö kenellekään läheiselle kertomaan olostasi? Tai jollekin auttajalle? Heidän on pakko kuunnella nyt, miten sulla menee, jos suinkin jaksat kertoa. Jos näytät auttajalle tuon viimeisimmän viestisi, niin ajattelisin kyllä että hänkin ymmärtäisi mistä on kyse.

Älä luovuta! Älä oikeasti tee itsellesi mitään pahaa. Oon aivan samaa mieltä Lasisenkyyneleen kanssa - haluan sydämestäni että saat apua ja pääset kiinni parempaan. Se on täysin mahdollista. Usean vuodenkin pahan olon jälkeen se on täysin mahdollista. Älä luovuta nyt. Pyydä ja vaadi itsellesi apua. Ansaitset sen kaiken.

Sinä voit olla onnellinen!

Tsemppiä ja halauksia. Olet tärkeä ja me halutaan todella että selviät ja pääset kiinni onneen. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 22.03.2016 klo 07:53

villikettu kirjoitti 21.3.2016 11:40

Rikottu tyttö,

Mun mielestä kannattaa yrittää vielä osastoa, jos susta tuntuu että se voisi olla ok. Niiden on pakko kuunnella sua nyt. Tai sitten auttajien on järjestettävä sulle jotain muuta *oikeasti ymmärtävää ja asiantuntevaa* apua.

Kyllä perhe ja ystävät välittäisivät, ihan varmasti. He välittävät myös nyt, vaikka sitä ei itse näkisikään. Joskus meidän on vaikea nähdä miten valtavan tärkeitä me ollaan meidän läheisille. Pystyisitkö kenellekään läheiselle kertomaan olostasi? Tai jollekin auttajalle? Heidän on pakko kuunnella nyt, miten sulla menee, jos suinkin jaksat kertoa. Jos näytät auttajalle tuon viimeisimmän viestisi, niin ajattelisin kyllä että hänkin ymmärtäisi mistä on kyse.

Älä luovuta! Älä oikeasti tee itsellesi mitään pahaa. Oon aivan samaa mieltä Lasisenkyyneleen kanssa - haluan sydämestäni että saat apua ja pääset kiinni parempaan. Se on täysin mahdollista. Usean vuodenkin pahan olon jälkeen se on täysin mahdollista. Älä luovuta nyt. Pyydä ja vaadi itsellesi apua. Ansaitset sen kaiken.

Sinä voit olla onnellinen!

Tsemppiä ja halauksia. Olet tärkeä ja me halutaan todella että selviät ja pääset kiinni onneen. ☺️❤️

Perheelle en pysty puhuu ja auttajille en halua puhua...

Mä en tiedä miten mä jaksan tätä enään mua ahdistaa ihan sairaasti mun elämä. Mua itkettää ja haluan viiltää ja tehdä kaikkee mitä vaan voisin itselleni.

Mä en pärjää enään kunnolla...

Mä en enään pysty elää normaalia elämää.
😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.03.2016 klo 01:20

Rakas Rikottu tyttö.

Jos et halua puhua, mutta et koe voivasi elää normaalia elämää, niin uskaltaisitko sen verran sanoa että haluaisit saada apua. Mitään muuta sun ei tarvitse pystyä sanomaan. Jos siis haluat apua, voit sanoa haluavasi apua. Sitä on muutakin kuin keskustelua, ja auttajat voi neuvoa sulle, mitä muuta apua on olemassa.

Hätätilanteessa soita hätänumeroon ja sano miten asiat on. Painota sitä että tarvitset välitöntä psykologista apua. Tärkeintä silti se että otat yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, etkä jää yksin. Yksin ei tarvitse eikä kuulu jäädä, vaan apua on tarjolla varmasti - myös sulle.

Älä tee itsellesi mitään pahaa.
Olet meille tärkeä, rakas, ja me halutaan että sä parannut.
Sinun elämäsi ei ole turha vaan sillä on varmasti tarkoitus.
Onnellisuus ja ilo ovat sulle todellisuutta vielä jonain kauniina päivänä.

Tsemppiä ja halauksia. Sinä olet kaunis. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 25.03.2016 klo 19:44

villikettu kirjoitti 23.3.2016 1:20

Rakas Rikottu tyttö.

Jos et halua puhua, mutta et koe voivasi elää normaalia elämää, niin uskaltaisitko sen verran sanoa että haluaisit saada apua. Mitään muuta sun ei tarvitse pystyä sanomaan. Jos siis haluat apua, voit sanoa haluavasi apua. Sitä on muutakin kuin keskustelua, ja auttajat voi neuvoa sulle, mitä muuta apua on olemassa.

Hätätilanteessa soita hätänumeroon ja sano miten asiat on. Painota sitä että tarvitset välitöntä psykologista apua. Tärkeintä silti se että otat yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, etkä jää yksin. Yksin ei tarvitse eikä kuulu jäädä, vaan apua on tarjolla varmasti - myös sulle.

Älä tee itsellesi mitään pahaa.
Olet meille tärkeä, rakas, ja me halutaan että sä parannut.
Sinun elämäsi ei ole turha vaan sillä on varmasti tarkoitus.
Onnellisuus ja ilo ovat sulle todellisuutta vielä jonain kauniina päivänä.

Tsemppiä ja halauksia. Sinä olet kaunis. ☺️❤️

Mä haluan apua mut mua ei oteta tosissaan. Ne vaan sanoo että se on murros iän vika.

Mä en usko että on tarkoitusta tai mitään mun elämälläni. Mä mietin että mikä edes olen olemassa...??

Mä haluun vaan kuolla
😭

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.03.2016 klo 10:27

Satutatko itsees esim. viiltelemällä. Jos teet sitä ja näytät arvet, niiden pitäisi tajuta. Voit myös näyttää nämä viestit jos pystyt.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 26.03.2016 klo 17:26

Sarjetty kirjoitti 26.3.2016 10:27

Satutatko itsees esim. viiltelemällä. Jos teet sitä ja näytät arvet, niiden pitäisi tajuta. Voit myös näyttää nämä viestit jos pystyt.

En viiltele vaan hakkaan itseäni.
En pysty näyttää näitä ja vaikka käyttäisin niin ei mua uskottaisi edes...

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 26.03.2016 klo 20:26

Älä luovuta. Kyllä ne varmasti uskoo kun näytät jäljet ja sanot miltä susta tuntuu.

Sun päivä koittaa vielä ihan varmasti ja silloin saat loistaa ja elää omannäköistäsi elämää! 🙂

Tsemppiä ja halauksia. Oot meille tärkeä. Älä vahingoita itseäsi. ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 27.03.2016 klo 23:04

villikettu kirjoitti 26.3.2016 20:26

Älä luovuta. Kyllä ne varmasti uskoo kun näytät jäljet ja sanot miltä susta tuntuu.

Sun päivä koittaa vielä ihan varmasti ja silloin saat loistaa ja elää omannäköistäsi elämää! 🙂

Tsemppiä ja halauksia. Oot meille tärkeä. Älä vahingoita itseäsi. ☺️❤️

EI ne usko oon yrittänyt ja oon näyttänyt jäljet ja kertonut että miltä musta tuntuu mut ei auta. Ei kukaan osaa auttaa mua. Mua ei oo tarkoitettu elää *normaalia* elämää. Mun elämän kuuluu vaan mennä huonosti. Ja mun kuuluu vajota koko ajan syvemmälle kuoppaan. En pääse sieltä ylös. Olisin tänään halunnut karata ja hypätä auton alle tai jotain kun olin niin kyllästynyt mun elämään ja siihen että voin huonosti. Mä en oikein enään jaksa.😭😭
Mä haluun oikeesti sanoo jollekin ihmiselle että *hei mä en enään jaksa mun elämää* mut en pysty. Koska äidin mielestä sen ajatteleminenkin on itserakasta. 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 28.03.2016 klo 23:32

Höh. Ootko käyny päivystyksessä sanomassa tästä? Kyllä jonkun on nyt ihan oikeasti autettava sua ja vähintäänkin järjestettävä sulle kunnollista apua.

Se ei missään nimessä ole itserakasta sanoa ääneen ettei jaksa. Se on todella rohkea ja hieno teko. Voimien loppuminen ei ole omaa syytä. Yksi syy siihen, miksi haluaisin sun pystyvän sanomaan sen ääneen, on se että mä en oikein pysty. Ajan joskus aivan liian lujille itseni, mutten oikein pysty sanomaan mitään, koska pidän tunteitani liian arvottomina. Älä tee samaa virhettä. Se kasaantuu ja patoutuu sisälle pahana olona, jos sitä ei saa pois. Kannattaa sanoa jos suinkin pystyy - ja vielä kerran sä pystyt. Ei todellakaan ole itserakasta myöntää ettei jaksa. Se on rohkeutta, ja tiedän sen kokemuksesta.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia. Älä vahingoita itseäsi. Olet meille tärkeä, ja sitä myös monille muille, jotka eivät vain ole saaneet sanottua sitä sulle. Sinun elämäsi on korvaamattoman tärkeä. Vielä kerran saat sen kokea itsekin! ☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 02.04.2016 klo 16:45

villikettu kirjoitti 28.3.2016 23:32

Höh. Ootko käyny päivystyksessä sanomassa tästä? Kyllä jonkun on nyt ihan oikeasti autettava sua ja vähintäänkin järjestettävä sulle kunnollista apua.

Se ei missään nimessä ole itserakasta sanoa ääneen ettei jaksa. Se on todella rohkea ja hieno teko. Voimien loppuminen ei ole omaa syytä. Yksi syy siihen, miksi haluaisin sun pystyvän sanomaan sen ääneen, on se että mä en oikein pysty. Ajan joskus aivan liian lujille itseni, mutten oikein pysty sanomaan mitään, koska pidän tunteitani liian arvottomina. Älä tee samaa virhettä. Se kasaantuu ja patoutuu sisälle pahana olona, jos sitä ei saa pois. Kannattaa sanoa jos suinkin pystyy - ja vielä kerran sä pystyt. Ei todellakaan ole itserakasta myöntää ettei jaksa. Se on rohkeutta, ja tiedän sen kokemuksesta.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia. Älä vahingoita itseäsi. Olet meille tärkeä, ja sitä myös monille muille, jotka eivät vain ole saaneet sanottua sitä sulle. Sinun elämäsi on korvaamattoman tärkeä. Vielä kerran saat sen kokea itsekin! ☺️❤️

En ole käynyt kertomassa.
En minäkään pysty sanomaan sitä ääneen.

Se on jo patoutunut mun sisälleni Ja ei sitä saa pois mistä enään. Tää olo on sietämätöntä ahdistaa ja on paha olla ja äääh...Mä En jaksa....😭