Apua! Auttakaa!

Apua! Auttakaa!

Käyttäjä Katsa aloittanut aikaan 18.09.2013 klo 16:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.09.2013 klo 16:36

Minä olen 14-v tyttö, jonka lapsuuteen/ varhaisnuoruuteen mahtu paljon vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja kutos luokalta lähtien vaikea kotitilannekin.
Kotona kuulen koko ajan vaan haukkumista ja valitusta. Itsemurha on käynyt mielessä viimeisen vuoden aikana neljä kertaa ja sitä kerran jopa kokeilin, mutta en onnistunut. Tällä hetkellä vaikean kotitilanteen ja ala-asteen kiusaamisen takia mä oon ihan hukassa. Mä en tiedä kuka mä oon, mikä on mun elämän tehtävä ja onko mun elämä ees elämisen arvoista.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 20.05.2015 klo 21:31

Tänään oli potkiaiset! Eli yhdeksän vuoden puurtaminen on nyt ohi ja meillä oli huippu hauska päivä. Mun luokka on vaan niin paras!! 😍 Huomenna alkaa viikon TET ja sen jälkeen kouluun to ja pe ja lauantaina onkin sitten kevätjuhla ja oppivelvollisuus päättyy virallisesti 🌻🙂🌻 Nyt vaan pakkaamaan isosleirille ja sitten pian riparille.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 21.05.2015 klo 23:06

Katsa,

Huippua kuulla että peruskoulu on sulta kohta ohi ja sulla on mukava luokka! Muutenkin on mukava lukea että sulla menee nyt näin hyvin. Ansaitset sen kaiken ja taistelit kyllä aivan ihailtavan vahvasti.

Tsemppiä, halauksia, ja mukavaa leiriä ja riparia ☺️❤️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 21.05.2015 klo 23:15

Ihana kuulla, että tuo päivä meni hyvin! 🙂 Itsekin muistan hyvin vuosi sitten olleen ysien juhlan jne.. Miten sulla muuten menee? 🙂 Niin ja tietenkin tsemppiä ja halauksia! <3

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 24.05.2015 klo 13:40

Mulla menee nyt ihan hyvin 🙂 Uniongelmia on jatkuvasti eli väsymys on riesana koko ajan, mutta en oo läheskään niin ahdistunu kun ennen enkä oo ajatellu itsemurhaa enkä muutakaan sellasta lähes kuukauteen 😀 Tää on aika huippu olo!!! Pitkästä aikaa mulla on sellanen tunne että mä saatan jopa nousta tästä suosta ylös 🙂🌻 Elämän pienet ilot on palautunu ja ahdistavia muistoja yms. pystyy käsitteleen terapiassa ihan uudella tavalla, kun paha olo, ahdistus ja itsemurha halu ei vallitse koko aikaa. Välillä tulee hetkiä ettei meinaa jaksaa, mut sit mennään syrjään ja otetaan vaikka päikkärit joiden jälkeen olo on useimmiten taas ihan hyvä.

Mä oon ihan äärettömän kiitollinen teille ja toivon teillekin hyvää oloo ja onnea elämään. Te ansaitsette vain parasta 😍 Aurinkoista ja lämmintä kesää (tai kesän odotusta, miten sen nyt ottaa 😉)!! Pitäkää huoli ittestänne ja nauttikaa kaikesta mahdollisesta, vaikkei se ookkaan helppoo

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 31.05.2015 klo 08:42

LOMA!!!! Peruskoulu on nyt pistetty pakettiin ja kesän jälkeen alkaa aivan uudenlaiset haasteet lukion muodossa 🙂 No onneks ennen sitä on monta leiriä, Japanin matka ja ihan vaan ollamöllöttelyä :') Kesäloman voi alottaa hyvillä mielin kun sai hyvän todistuksen kaikkien aineiden k.a. 9.35 ja lukuaineiden 9.31 😀
Mitäs kesäsuunnitelmia teillä on?

Oikein aurinkoista kesää ja rentouttavaa lomaa 😎

Käyttäjä kirjoittanut 05.06.2015 klo 08:23

Onnea hienosta todistuksesta.
Mulla meni vähän mönkään vapaaehtoistyö Japanissa, oman sairauden vuoksi, mutta leirille olen kyllä tulossa mutta en oheismatkaan.
Lisäksi olen menossa parille leirille ohjaajaksi sisupartiolaisille. Tiedät kai heidät mutta sanotaan muille, että he ovat partiolaisia joilla on joku vamma tai sairaus ja tarvitsevat erityistä tukea leireillä. Otan aina vaan yhden sisupartiolaisen jonka tukena olen. Kun en itsekään ole niin välkky.

Hyvää kesää ja ainakin virtuaalisesti näemme siellä Japanissa sitten.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.06.2015 klo 15:38

Kiitos maanvaiva!!

Nyt on leirirumba ohi ja oikea loma alotettu mtk ja terapia käyntipäivällä. Huomenna saan VIHDOIN nukkua!! Tänään mua on ahdistanu ihan hirveesti enkä tiiä mitä tekisin et tää loppuis. Jopa itsemurha-ajatus meinas tänään hiipiä päähän vaivihkaa, mut se meni ohi ennen ku kunnolla alkokaan. Onneks... No viikonlopun varmaan nukun ja maanantaina illalla ehkä mökille 🙂 Toivon vaan et tää ahdistus ois väsymyksestä johtuvaa ja menis parissa päivässä viimestään ohi, koska en kestä tätä ☹️

Ihanaa jussia kaikille teille rakkaat!! Pitäkää huoli itsestänne! 😍

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 19.06.2015 klo 18:50

Johan ny myrkyn lykkäs!! 😭 Yöllä näin itsemurha painajaisen ja heräilin koko ajan, aamulla iski kunnon kuume ja nyt särkee joka paikkaa ja iho on ihan kamalan kipee 😭 Koko päivän ollu kauheen surullinen ja masentunu olo. Haluis vaan nukkuu, mutten uskalla kun pelkään painajaisia, koska oon nyt niin herkkä etten ehkä selviäis niistä 😯🗯️ Paha olo! ☹️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 19.06.2015 klo 20:34

Kyllä kaikki vielä helpottaa! Uskotaan niin. Painajaiset on kamalia, mutta kyllä nekin loppuu jossain vaiheessa. Minä niin tiedän, millaista on olla jos olo on huono. Kaikki kuitenkin kokee sen eritavalla. Mutta tiedän, että kyllä siitä selvii, jos haluaa selvitä.

Kyllä sää selviit! Kyllä kaikki muuttuu vielä paremmaks ja selkeemmäks. Taistellaan itsemme terveeks, vaikka tuntuis siltä ettei tästä selviä. Kyllä on jokin tapa selvitä ihan varmasti, vaikkei niin uskokkaan (valitettavasti ei minustakaan taas tunnu siltä, että tuun terveeks).

Tsemppiä ja haleja! <3 Oot mulle rakas ja tärkee! Jos ois mahollista, parantaisin sut nyt. Muista, että kyllä ne painajaiset loppuu ja olo helpottaa vielä.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 19.06.2015 klo 23:27

Kaikki helpottaa kun kuume laskee ja pääsee oikeesti purkamaan eilistä lääkäri käyntiä ja terapiaa, missä kaiveltiin vanhoja asioita niin syvältä että ne tulee nyt kuumeen takia uniin...
Samat sanat sulle Lasinenkyynel! Jos voisin parantaisin sut ja antaisin sulle kaiken mahdollisen hyvän!! ☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 28.06.2015 klo 16:53

Kuume kesti sen viikonlopun, mutta painajaiset ei kyllä loppunu 😭 Painajaiset on välillä erittäin pahoja ja välillä vaan ahdistavia ☹️ Yritän pitää masennuksen loitolla, mutta se vaatii paljon, ehkä jopa liikaa voimia, silti mä yritän ja sinnittelen.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 01.07.2015 klo 12:09

Katsa,

Tsemppiä ja halauksia sulle! Tärkeintä on että yrität ja sinnittelet, sä olet niin paljon lähempänä valoa kuin silloin aikaisemmin. Sä voitat kyllä ne painajaiset vielä, vaikka ne tuntuisi kuinka vaikeilta. Ootko saanut puhuttua terapiassa näistä unista? Sekin voi auttaa niiden käsittelemisessä.

Jaksamista ja valoisia päiviä ☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 05.07.2015 klo 09:00

Kyllä oon puhunu terapiassa unista päivisin saamistani ahdistuskohtauksista. Nyt terapeutti on lomalla ja näemme vasta 10.7. Kun palaan Japanista.
Tällä hetkellä on mulla on omituinen olo. Mulla oli paras lasten leiri isosena just to-la ja mä oikeesti olin aivan onnessani ja nukuin parhaan yön moneen monituiseen vuoteen! Mutta ei mitään niin hyvää ettei jotain pahaakin. Oon ollu melkein puoltoista vuotta ilman loukkaantumisia ja nyt, tuolla parhaalla leirillä mä hajotin nilkkani! No onneks se ei murtunu enkä tarvii keppejä ja saan lähtee Japaniin 😀 Nivelside repeämä siellä on ja lastaa käytän Japanin matkaan asti ja sitten siirryn tukevaan tukeen jota käytän sitten ainakin syyskuun loppuun. Tänään siis makaan keinussa takapihalla, nautin auringosta ja syön jäätelöö! 😎

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 08.09.2015 klo 08:24

Ahdistaa, masentaa eikä mikään tunnu miltään... Itsemurha-ajatukset on koko ajan mielessä ja kuoleman halu on ihan valtava 😭 Mä en oo nukkunu enkä jaksa tehä mitään en ees nousta sängystä, mutta muut ihmiset vaan pakottaa ja on pakko. Mut miks mun pitäis elää? Ei mulla oo muuta merkitystä kun pahan levitys ☹️ Ei vaan haluu jatkaa... Mutta kun on pakko. MIKS???

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 08.09.2015 klo 10:45

Katsa.

Sulla on aivan varmasti suuri merkitys, kuten jokaisella ihmisellä. Oot auttanut monia ihmisiä täälläkin. On olemassa monta ihmistä (minä mukaanlukien), jotka ei missään nimessä halua, että kuolet. Sä ansaitset vain parasta, ja olo kyllä helpottaa, kun pääset pahimman yli. Siksi pitää jatkaa, koska sun olo tulee vielä paranemaan ja silloin elämäkin on helpompaa.

Haluatko kertoa enemmän? Ootko saanut terapiassa puhuttua näistä? Älä tapa äläkä satuta itseäsi, sä oot liian arvokas sellaiseen. Nukkua sun toki pitää saada ja levätä. Mieli muuttuu vielä paremmaksi, sä voit kokea vielä upeita päiviä. Tuhannesti tsemppiä ja halauksia, oot tärkeä ja haluan että paranet ☺️❤️