Apua! Auttakaa!

Apua! Auttakaa!

Käyttäjä Katsa aloittanut aikaan 18.09.2013 klo 16:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.09.2013 klo 16:36

Minä olen 14-v tyttö, jonka lapsuuteen/ varhaisnuoruuteen mahtu paljon vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja kutos luokalta lähtien vaikea kotitilannekin.
Kotona kuulen koko ajan vaan haukkumista ja valitusta. Itsemurha on käynyt mielessä viimeisen vuoden aikana neljä kertaa ja sitä kerran jopa kokeilin, mutta en onnistunut. Tällä hetkellä vaikean kotitilanteen ja ala-asteen kiusaamisen takia mä oon ihan hukassa. Mä en tiedä kuka mä oon, mikä on mun elämän tehtävä ja onko mun elämä ees elämisen arvoista.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 28.10.2015 klo 00:56

Katsa.

Sinä ansaitset olla rakastettu. Et ole kamala etkä todellakaan pilaa mitään olemassaolollasi. Oot varmasti auttanut monia täälläkin. Ei, kenelläkään ei olisi parempi ilman sinua. Ja juuri se, että olet selvinnyt ja jaksanut tänne asti ja edelleen jaksat, tekee susta taistelijan. Yksin ei kuitenkaan tarvitse jaksaa, ja siksi mekin ollaan täällä. Siksi on ystävät ja terapia. 🙂

Tuo on niin väärin että sun pitäisi suorittaa elämää ja sua haukutaankin vielä. Sen ei todellakaan pitäisi olla niin että sun pitäisi tehdä kaikki hommat ja olla muiden mieliksi kaikin tavoin. Toivottavasti tässä tapahtuu vielä muutosta, niin saisit olla enemmän rauhassa kotonakin. Muista, että haukut ei vähennä yhtään sun arvoa! Sä olet kaunis ja arvokas ihminen, sanoi ihmiset mitä tahansa ☺️❤️

Tsemppiä ja pitkiä halauksia. 🙂🌻

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 28.10.2015 klo 11:25

Katsa,

Sinun sanat elämästäs ja siittä kuulostaa jokseenkin tutulta niin kuin hyvin tiedät, mutta myös sinä voit parantua ja saada onnellisen elämän. Kaikki muuttuu mutta siihen tarvitaan aikaa, voimia ja avohoito ja hyvä tukiverkosto. Sulla on terapeutti ja varmasti myös muita tukena, myös täällä me tuetaan sua kaikin mahdollisin tavoin.

Muista että kaikki ne mitä muut on susta pahaa sanoneet ei ole totta. Se on vaikee uskoo, myös minun. Mutta kyllä kaikki oikiastikki on vaan muiden sanoja. Toivon myös että sun elämä muuttuu myös tuon kotona olemisen puolelta. Minulla helpotti paljon kun osastolle.jouduin ja tämän jälkeen lomilla saa inttää jos haluaa auttaa.

Muista olet arvokas, ainutlastuinen ja kaunis. Olet yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. Olet aivan todella tärkeä ihminen ja sinä selviät tästä.

Oletko muuten käynyt partiossa? Tai mitä muuta olet tehnyt?

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 29.10.2015 klo 15:42

Osastojakson jälkeen oon jatkanu samaa arkea ja kaikkia harrastuksia joista saan voimaa. Tärkeimpinä tanssi ja partio. Lisäks oon oppinu rentoutusten merkityksen enkä oo enää itelleni niin valtavan vaativa koulussa vaan oon tajunnu ettei koenumerot oo kaikista tärkeintä... Suhde perheeseen ei valitettavasti oo viäkään muuttunu ja ystävät vähenee aina kun romahdan, mut onneks mul on teidät ja teidän tuki sekä tsemppi!!! Ootte tosi tärkeitä jokainen ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 30.10.2015 klo 19:05

Kiitos
Ikävää ettei suhde perheeseen ole parempi. Ha ne ystävät, jotka hylkäävät eivät ole kunnon "ystäviä" ja eivät ole sinun arvoisia.
Hyvä juttu, että jotkin asiat ovat paremmin!

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 31.10.2015 klo 13:10

Katsa,

On kyllä mahtavaa kuulla että sulla on monta tärkeää asiaa elämässäsi. Se on juuri näin, voimaa tuovat harrastukset ja se, että kaiken ei tarvitse olla ysiä ja kymppiä koulussa. Tällaisilla asioilla voi tuoda paljon iloa elämään ja ne voi auttaa sietämään vaikeita hetkiä. 🙂

Niin. Muistan itsekin tuon että vaikeat ajat tuntuu karkottavan joitakin ystäviä kauemmaksi. Mutta aidot ystävät ei jätä sen takia, että menee huonosti. Sä ansaitset itsellesi aitoja ystäviä. Me täällä tuetaan ilman muuta! 🙂 Toivottavasti perheesikin vähitellen ymmärtää, miten kovista jutuista sä oot taistellut tiesi läpi ja taistelet edelleen eteenpäin. Sä voitat kyllä vielä tämän kaiken.

Halauksia ☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 03.11.2015 klo 10:04

On tää elämä vaan niin epäreilua!!! Just kun mä ajattelin että rupee menee pikkusen paremmin niin olo romahti täysin 😭 Eilen kerroin sit terapeutille mun olosta ja nyt ootetaan et mitä lääkäri ja terapeutti päättää... Päädynkö taas osastolle.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.11.2015 klo 17:08

Noi romahdukset kuuluu parantumiseen.
Hyvä, että kerroit heti terapeutilles, ja jos joudut osastolle, niin yritä ajatella, että se on ihan hyvä juttu ja sun omaksi parhaaksi ja että joku välittää susta, kun järjestää sut hoitoon🙂
Kyllä se siitä🙂

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 03.11.2015 klo 19:32

Rakas Katsa. ☺️❤️

Oot tärkeä ja meidän sydämissä. Ansaitset kaiken mahdollisen avun ja voit aivan hyvin vielä parantua. Sinä olet vahva ja selviät tästä. Me tuetaan sua täysillä, mihin päätökseen lääkäri ja terapeutti tulevatkin. Toivottavasti myös sinä saat sanoa siihen mielipiteesi.

Tuhannesti tsemppiä ja halauksia. Sinä nouset vielä. 🙂

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 04.11.2015 klo 17:40

Tsemppiä rakas katsa! <3 kyllä kaikki järjestyy ja sinäkin tulet vielä paranemaan. Sinä voitat tän vielä! Osasto voi olla hyväkin ratkaisu vaikka ei se hyvältä kyllä tunnu. Ainakin minun eilen loppunut osastojakso oli kyllä minun pelastus ainakin osittain. Mutta toivottavasti sua kuunneltiin myös ja teitte parhaan mahdollisen päätöksen joka auttaisi sua. Oot rakas,tärkeä ja ainutlaatuinen! Elämä voittaa vielä!!!

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 05.11.2015 klo 10:01

Lääkäri ja terapeutti päättivät että meidän KOKO PERHEELLE järjestetään yhteistapaaminen lääkärin ja sosiaalityöntekijän kanssa... En haluu mennä sinne, mutta kai se on pakko. Onneks ajankohtaa ei vielä oo sovittu et ehin ees vähän sulatteleen tätä ajatusta.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.11.2015 klo 18:00

Se voi olla ihan hyvä. Kun se tapaaminen on ohi niin se siitä sitten. Hyvin se menee🙂👍

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 05.11.2015 klo 18:18

Katsa,

Tuo tapaaminen tuntuu varmasti stressaavalta. Toivottavasti lääkäri ja sosiaalityöntekijä saisivat siellä puhuttua perheellesi siten, että sulla olisi helpompi olla kotona. Se voisi varmasti tukea parantumista ja ansaitset todellakin sen, että saisit olla perheessäsi oma itsesi.

Kaikkein tärkeintä on sun hyvinvointi. Toivon että saat itse vaikuttaa siihen, mitä tapahtuu. Sä tulet kyllä nousemaan tästä vielä ja voit parantua tästä kaikesta. Tsemppiä, halauksia ja jaksamista jokaiseen hetkeen! Oot tärkeä ja voitat kyllä vielä. ☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 09.11.2015 klo 09:39

Tää elämä ei oo reilua ja koskaan mä en tee mitään oikein 😭 Mun yks ongelma on ollu tunteiden piilottelu ja nyt oon sit ke-pe yrittäny puhua tunteistani nii eikös isäni päättäny lauantaina valittaa et mun iltaitkusta on tullut PAHA TAPA!! Mä en vaan jaksa... 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 09.11.2015 klo 10:27

Höh, sä toimit varmasti ihan oikein, kun kerroit tunteistasi! Harmi että niihin reagoitiin noin. Muista, että tuo valitus ei ole sun syytäsi. Oot päinvastoin ollut rohkea kun oot uskaltanut puhua tunteistasi, sillä se ei ole ihan helppoa. Vieläkö sulla on terapiaa, missä voit puhua asioistasi rauhassa?

Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 09.11.2015 klo 12:01

Hyvä et ees yritit kertoa🙂 Kyllä sä jotain teet oikein