Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
T. Hayden antoi hyvän neuvon aikoinaan (sisäiseen kriisiin) : Kuvittele, että pienen huoneen lattialla on iso pyykkikorillinen puhdasta pyykkiä. Siinä se lojuu, päiväkausia. Siihen kompastuu jatkuvasti, se ärsyttää aina vain enemmän olemassaolollaan, pienessä huoneessa se vie paljon tilaa… Sen takia menee mielenrauha, koska tietää että pitäisi ja pitäisi käsitellä se.…
Mä kärsin ujoudesta ja jännittämisestä. Mä en enää haluais olla se hiljainen tyttö, joka seisoo toisten vieressä ja kuuntelee. Tuntuu, ettei muut haluakaan kuulla, mitä mulla on sanottavaa. Ja jos mä sanon jotain, se kuulostaa naurettavalta. Töissä mä syytän itteeni joka päivä siitä, etten voi olla avoin ja sosiaalinen. Mua…
Onkohan täällä kaltaisiani, joilla olisi todettu oirehdintaa mielialan aaltoiluhäiriöön tai diagnosoitu kaksisuuntainen…? Itse olen 24-vuotias nainen ja masennusdiagnoosiani alettiinkin epäillä kaksisuuntaiseksi noin vuosi sitten. Sairauteni kanssa olen aika yksin, en tunne ketään jolta saisi vertaistukea, joten ajattelin tätä kautta yrittää löytää kohtalotovereita joiden kanssa keskustella oireista ja etenkin siitä miten…
Olet fiksu nuori ihminen, hankalasta elämäntilanteestasi huolimatta osaat arvioida ja pohtia asioita ja elämää. En osaa antaa mitään neuvoja, muuta kuin huolehdi itsestäsi ja ota opiksi kaikesta mitä koet. Voit tehdä omasta elämästäsi paremman, käyt koulun ja lue – kirjoita. Osaat kirjoittaa, kirjoita tuntemuksiasi, se auttaa purkamaan pahaa oloa. Voisitko…
Olen kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta jo noin vuoden ja nyt minulle on tullut myös ahdistuskohtauksia. En tunne enää oikein mitään, mikään ei tee iloiseksi. Olen käynyt psykiatrilla, jutellut opettajien kanssa, koittanut selvittää asioita itse. Mikään ei ole oikein auttanut. Tuntuu kuitenkin, että kaikki alkoi siitä, kun menetin kolme läheistä ihmistä vuoden…
Aloitan tulevana syksynä viidennen opiskeluvuoden yliopistossa. Tulossa on vielä monta opiskeluvuotta, sillä opiskelut ovat pitkittyneet sairastelu vuoksi. Oikeastaan opintoviikoissa on tavallaan ”puolet jäljellä” maisterin tutkinnosta. Tulevaisuus ja valmistuminen pelottaa. Entä jos en pääse töihin? Miten maksan opintolainat? Entä jos valmistun suoraan työttömyyskortistoon? Kuitenkin haluan todella hartaasti päästä töihin ja suorittaa…
Masennus
11😯🗯️ oon 13 vuotias tyttö… päääsin juuri huhtikuussa pois lastenpsyk.osastolta… ja mulle on todettu keskivaikea masennus,viiltelen,itsetuhoisuus,syömisongelmat,uniongelmat ja koulu ongelmat ovat vaivanneet mua jo kohta vuoden…viiltelystä tietää vaan kaverit.. onneks en haluakkaan että vanhemmat tietäis siitä! ongelmana on että tällähetkellä kovasti haluan tehdä itsarin mutta tiedän että kaverit kärsisivät siitä jos…
Jahas, pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. En hetkeen täällä ole käväissytkään, kun tuntuivat asiat jotenkin paranevan, vaikka tilanteeni nyt ei oikeasti, konkreettisesti muuttunutkaan. Mutta asiaan… Ajattelin vähän selvitellä asioita, siis kertoa teille siitä ajatusketjusta mihin olen päätynyt, jos teillä vaikka olisi jotain kommentoitavaa. Kun en itse oikein tiedä mistä se rohkeus…
Elämä.
8Olen 16-vuotias tyttö ja pelkään nyt tulevaa. Eli olen menossa lukioon nyt syksyllä. Paras ystäväni muuttaa pois ja muita täällä minulla ei ole. Olen yhteydessä pariin muuhun ystävääni netin kautta. Viimeiset puoli vuotta olen miettinyt että mitä teen kun joudun jäämään yksin? Mä pelkään sosiaaliseja tilanteja ja jopa tätä kirjoittamista.…
Oon ihan eksyksissä itteni kaa, en enää ees tunne itteeni, en ymmärrä ees omia ajatuksia. Ainut mitä tiiän, on tää mun olo, tää maailma missä elän. Mun maailmassa ei oo värejä, ei onnellisuutta, ei rakkautta. Haluisin taas joskus olla onnellinen, mutta en siihen pysty, en tässä maailmassa. Mutta onko sekään…