Kaksi-suuntaisesta mielialahäiriöstä

Kaksi-suuntaisesta mielialahäiriöstä

Käyttäjä freebird aloittanut aikaan 14.08.2008 klo 13:46 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä freebird kirjoittanut 14.08.2008 klo 13:46

Onkohan täällä kaltaisiani, joilla olisi todettu oirehdintaa mielialan aaltoiluhäiriöön tai diagnosoitu kaksisuuntainen…?
Itse olen 24-vuotias nainen ja masennusdiagnoosiani alettiinkin epäillä kaksisuuntaiseksi noin vuosi sitten. Sairauteni kanssa olen aika yksin, en tunne ketään jolta saisi vertaistukea, joten ajattelin tätä kautta yrittää löytää kohtalotovereita joiden kanssa keskustella oireista ja etenkin siitä miten tämä vaikuttaa muuhun elämiseen. Myös lääkkeiden sivuvaikutuksista haluaisin tietää, minulle määrättiin mm.ketipinoreita joita en ole kuitenkaan vielä aloittanut. Nuorempana olin lääkkeiden väärinkäyttäjä ja nyt rauhoittavien kääkkeiden syömisen aloittaminen tuntuu pelottavalta, en halua jäädä enää koukkuun.

Vertaistukea kaipaisin ja kaikenlaisia mieleipiteitä asian tiimoilta ottaisin vastaan.

😯🗯️

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 15.08.2008 klo 20:48

Minulla on diagnosoitu ties mitä häiriöitä. Myös psykoosi. Lääkärit kuitenkin sanovat, ettei minulla välttämättä toisissa olosuhteissa olisi niin paljon ongelmia. Asun kotona ja vanhempani kieltävät akiken mitä sanon. Ole aina väärässä, vaikka oikeasti olisin oikeassa. Lääkärit taas sanovat päinvastaista kuin vanhemmat ja opettajat vielä esittävät oman näkökantansa. En siis enää tiedä, mikä on totta ja mikä ei.

Minulla on myös ketipinor. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, mutta minulle niitä ei yleensäkään tule helposti. En tiedä, onko se auttanut, itsemurha-ajatuksia on edelleen.

Halauksia ja voimia!

Käyttäjä freebird kirjoittanut 20.08.2008 klo 16:50

Kiitos vastauksesta sin-sa. Nyt on taas sellainen jakso että jaksaa paremmin, muuta lääkitystä ei tarvitse kuin ainoastaan cipramil. Tuo on aivan totta mitä sinulle on sanottu että toisissa, suotuisammissa olosuhteissa ehkei oireilisi niin pahasti. Itse ahdistuin murrosikäisenä asuessani vanhempien kanssa, minun sanomisiani ei niinkään kielletty, muttei otettu silti riittävästi huomioon. Tämä tilanne helpottui muutettuani 18-vuotiaana asumaan yksin, muta silti mielenterveydellisiä on ollut. Olosuhteet vaikuttavat, mutta eivät automaattisesti tee sairaasta tervettä. Joskus kyllä tuntuu että olosuhteet tekevät terveestä sairaan☹️
Olkoon voima kanssamme!😉