Masennus

Masennus

Käyttäjä jassu95 aloittanut aikaan 20.07.2008 klo 16:45 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 20.07.2008 klo 16:45

😯🗯️ oon 13 vuotias tyttö… päääsin juuri huhtikuussa pois lastenpsyk.osastolta… ja mulle on todettu keskivaikea masennus,viiltelen,itsetuhoisuus,syömisongelmat,uniongelmat ja koulu ongelmat ovat vaivanneet mua jo kohta vuoden…viiltelystä tietää vaan kaverit.. onneks en haluakkaan että vanhemmat tietäis siitä! ongelmana on että tällähetkellä kovasti haluan tehdä itsarin mutta tiedän että kaverit kärsisivät siitä jos saisivat kuulla että olen kuollut.. he järkyttyivät jos siitä kun kerroin itsetuhoisuudesta ja muista ongelmista! mutta mitä teen?? kun en kestä elä ongelmien kanssa enään! nyt elokuussa pitäisi alkaa psykoterapia mutta mua ei yhtään kiinnostais mennä/ siis alottaa sitä!! auttakaa! 😞

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 21.07.2008 klo 14:23

Vaikka tutntuis kuinka pahalta, niin koita jaksaa. Minäkin ajattelen itsemurhaa koko ajan ja on on niin kamala elää. En kuitenkaan jostaiun syystä ole oitseäni tappanut. Mulla on edes vähän halau elää, niin on varmasti sinullakin, vaikka tuntuu, että ei oo mitään.
Viiltelen myös itse, eivätkä vanhempani tiedä siitä. He eivät hyväksy masennusta eivätkä lääkkeitä. Olen siis yksin tämän asian kanssa. Toivottavasti sinulla on perhe ja ystävät tukena.

Voimia!

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 22.07.2008 klo 19:01

moi sin-sa... ongelmana on se myös että munkaa vanhemmat ei hyväksy tai halua että mulle alotettais pari lääke hoitoo... en tajuu miks ne ei suostu! toisaalta emmääkää tosiaan haluu että mulle alotetaan lääkkeitä! oonkohan mää mielisairas...??😑❓ mietin sitä aika usein! tunnnen itteni aika hulluks ku tänä vuonna olin lastenpsyk.osastolla(kokovuorokautine) ja saatan joutuu sinne taas! en tosiaan haluu!
selviäisin ainakin siltä jaksolta tekemällä itsarin!☹️ *hali sulle sin-sa*🙂🌻

Käyttäjä Meooww kirjoittanut 22.07.2008 klo 20:31

Tyttö hyvä, tarvitset apua. Älä anna tuon tilaisuuden mennä ohi. Kokeile edes sitä terapiaa, joohan? Kovasti voimia ja paljon jaksamishileitä!

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 25.07.2008 klo 12:53

no mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoo ku mennä sinne tuskin 13.vuotiaalla on kauheesti sanavaltaa sanoa terapiasta! ja varmaan joutuisin takasin osastolle jos en alottaisi terapiaa!!! ☹️

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 25.07.2008 klo 13:47

terapiavoi ollaihan hyvä juttu. Mulla ainakin tuntuu aina siltä, etten jaksais mennä, mut sit kun on siel, ni sit on parempi olo, kun on jaksanu raahautuu sin.

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 25.07.2008 klo 14:51

no siis minkä laista siellä psykoterapiassa on? mitä siä tehää jne!?😐

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 25.07.2008 klo 17:45

moi!🙂🌻 mutta minkälaista siellä psykoterapiassa on? ja mitä siellä tehään? tai oks 13.vuotiailla joku ero siin terapialla ku aikuisilla?😐

Käyttäjä DeadAngel kirjoittanut 26.07.2008 klo 00:18

Voi kamala sentään. Tarviit todellakin apua ja pian.
Terapia auttaa paljon, jos itse avaudut siellä. Ei se muuten auta. Ja nuo lääkkeet... Itse söin aikanani lääkkeitä, aluks ne ei tietenkään tuntunu auttavan mitään, mutta jonkin ajan päästä huomasin että iloitsin enemmän kun ennen ja jopa nauroin koulussa. Siitä tuli tosi hyvä fiilis, kun huomas että elämässä on valoisampikin puoli.

Voimia sulle! 🙂👍

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 26.07.2008 klo 18:51

hei sin-sa!! niin minkälaista siellä psykoterapiassa on? ja oks 13.vuotiailla jotenki se erillaista (oon 13.v) haluisin tietää ennenku meen sinne! 😐😑❓

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 28.07.2008 klo 11:06

Terapiaoita on ihan älyttömästi kaikkia erilaisia. Janiitä hoitajia ja terapeuttejakin on erilaisia. Jotkut haluaa, että enemmän jutellaan, joillain on kaikkia erilaisia menetelmiä ja sitten on kaikkea materiaalia aina välillä. Yhdessä terapiaryhmässä meillä oli sellasia kortteja, joista piti valita, mitkä kuvaa itseä ja sitten keskusteltiin. Siinä oli paljon kaikkea materiaalia. Ja sitten pidettiin mieliala päiväkirjaa. Se terapia riippuu vähän siitä, että mitä sairastaa myös.

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 29.07.2008 klo 19:27

okk.. kiitos vastauksestasi!🙂👍