Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.12.2019 klo 13:02

Reilu viikko enää jouluun ja se on vuodeksi ohitse. Sitten vielä uuden vuoden selätys ja voikin aloittaa kevään odotuksen. Minulla silloin aina se pahin ahdistus helpottaa, kunnes se lisääntynyt valoisuus ja mahdollinen auringonpaiste alkaa ahdistaa. Aina siis jotakin. Pitää mennä vain päivä kerrallaan, eihän tässä muukaan auta.

Taas satoi lunta tai räntää se taisi olla, niin märkää, että painoi jo maassa ollutta lunta. En aio kolata, koska sitten tulee esille taas ne peilijäätiköt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.12.2019 klo 13:27

Lunta taas, hiljakseen. Hyi. Mutta taisi säämies eilen tuumata, ettei se valkoinen joulu ole vielä varma. On se varmaan täällä meilläpäin, mutta Etelä-Suomessa voi olla siinä ja siinä.

Heavenilla oli hyvä ulkoilu, kun pääsi piällysnaisen hommiin. Tykkää seurata, kun joku tekee jotakin. Nyt oli mies katulampun kimpussa juuri kohdalla. Onhan se kiva nähdä muutakin, kuin aina minun naamani.

Tilasin kokeeksi uutta muonaa kateille. Lehdessä oli lukijakokemuksia, että ronkelikin katti oli syönyt. Ja olin aivan äimän käkenä, kun Heaven söi sitä. Kukaan ei takula ole niin ennakkoluuloinen ja ronkeli kuin hän. Tilasin vain muutaman purki kokeeksi. Pitäee tilata lisää.

Hiukka kauhulla katselen niitä matopussejani ja ihmettelen syököhän linnut niitä? No, kokeilen jouluna. Ostin ale ranskanleivän, mutta tietty nyt ei ole närhiä näkynyt, joille se olisi herkkua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.12.2019 klo 13:39

Pysäytti taas kaiken joulumammonan ja tämän hallitusta tänään puhuttavan asian keskellä se, että Helsingissä on ollut lemmikkien leipäjono. Ei pelkästään ihmisillä ole huonosti asiat vaan niin monella lemmikillä. Hattua nostan tapahtuman organisoineelle Rekku Rescuelle. Teette hieno työtä. Sääli, ettei lahjoitukset riittäneet kaikille tarvitsijoille. Ja, ettei samaa tempausta tehdä tietääkseni muilla paikkakunnilla.

Omatunto kolkuttaa, kun ajattelen kuinka paljon meillä menee lemmikkien ruokaa hukkaan, kun eivät nämä piloille hemmotellut syö. Oma vika tietysti, itseppä olen opettanut. Olisin valmis auttamaan, jos tietäisin jonkun tarvitsevan. Mutta en liiku Somessa ja suusta suuhun tieto ei tavoita. Ennen siilit söi kaikki mikä ei mennyt, mutta he muuttivat pois, koska kadulla oli niin vilkasta ja vaarallista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.12.2019 klo 12:54

Laitoin jo hiukka matoja tarjolle, mutta on niin leuto sää, ettei ole lintujakaan syömässä. Närhille varmaan kelpaavat.

Vai sellaisen kannan hallitus otti tähän polttavaan kysymykseen. Minulla epäilykseni siitä, kuinka mahtanee onnistua?

Yhtään ei tunnu, että jouluaatto ensi viikolla? Eipä ne minulle ole kuin tavallisia päiviä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.12.2019 klo 13:31

Ajattelin eilen, että jouluksi kylvetän katit. Siinä sitä taas onkin ponnistus. Master huutaa sopraanona apua, mamma hukuttaa..Heaven rynnii karmit kaulassa pelastamaan isukkia. Sitten, kun Masteria hiukan saatu pyyhkeellä kuivattua alkaa hyvänmieln puskeminen ja selkeästi leuhka ukko. Koko ajan pitää harjata ja kehua. Entäs Heaven...Jäykistyy suolapatsaaksi. Ei meinaa saada tassua nostettua, että saa kainalot pestyä. Murisee ja kauniit lemmikinsiniset silmät muuttuvat pikimustiksi. Ei anna kunnolla kuivata vaan livahtaa sängyn alle pienenä myttynä palelemaan, kun mutsi kehtasi kastella. Mutta mikä silkkipöksy onkaan, kun turkki kuivaa. Varmaan viikonloppuna teen sen, ettei kannata pelästyä, jos kautta maan jyrisee ukkonen, joka minun kiroilua..Me vaan kylvetään. Melkein vertaisin maratooniin urakan rasittavuutta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.12.2019 klo 12:58

Olen valtavan pettynyt siihen, kuinka Suomen hallitus salailee totuutta kansalaisiltaan. Ei kaikki eilen julki tullut ole hetkessä tapahtunut. Mietin vaan onko tuo pisara meressä? Miksi me edes äänestämme, kun asiat kuitenkin tehdään kuinka tykätään..

Nyt piti laittaa Heavenille neule päälle, kun oli pari astetta pakkasta, mutta tuntui mukamas todella kylmältä. Kaksi oravaa meillä alkanut käydä syömässä ja ainakin toinen ei minua pelkää. Tottunut jo höpöttelyyni, että tuon tässä lisää evästä vain.

Nauratti eilinen uutinen, että Korkeasaaren karhuilla pimennysverhot pesässään. Eivät millään olisi menneet talviunille vaan sinnittelivät ja nuokkuivat ulkona yli kkden tavallisesta. Onkohan Juuso karhu jo unilla?

Ei vaan näy lyhteitä kaupoissa. Voisi isolla kylällä olla, mutta sinne en näin lähellä joulua lähde.

Lähetin Minttu kisulin poikasille 3 lelupalloa ja järkytti, että postittaminen maksoi tuplasti sen, mikä lelujen hinta oli?!

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2019 klo 19:30

Hyvää joulua daaliankukka.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.12.2019 klo 13:19

Näyttää, että olisi uusi viesti, mutta empä löydä sitä tai edes viimeistä omaa kirjoitustani. Huomenna parenmalla tuurilla katson.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 20.12.2019 klo 13:45

dahliakukka kirjoitti:
Näyttää, että olisi uusi viesti, mutta empä löydä sitä tai edes viimeistä omaa kirjoitustani. Huomenna parenmalla tuurilla katson.

Hei,

Tämä johtuu sivustolla olevasta teknisestä virheestä. Sivusto heittää jostain syystä viestiketjun etusivulle sen sijaan, että menisi oikeaan kohtaan viestiketjun viimeiselle sivulle. Tämä on harmillista. 😣 Toivottavasti tekninen toimittaja saa vian korjattua pian.

Viestiketjun viimeiselle sivulle eli uusimpiin viesteihin pääsee kyllä sivuttajalla, kun painaa viimeistä sivua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.12.2019 klo 13:25

Jokohan sain järkeiltyä itseni ketjuuni. Heh, kauan kesti mokoma ja tuli eräskin ärräpää. Mutta selvisin joulusta ja nyt pitäisi pinnistää uusi vuosi niin alan kattien kanssa kevättä odottamaan. istuin tuossa päiväkahvilla ja piti aivan silmiä hieraista, kun puitten latvoissa näkyy auringonpaistetta. Ihanaa, pitkästä aikaa. Sen verran ollaan pakkasella, ette vie edes Heavenia takissa ulos. Tuskin haluaakaan. Master ei halua, fiksu mies.

Aivan valtavia laumoja pikkulintuja syömässä. Laskin yhtä aikaa 16 kpl. Näin kylmällä ruoka maistuu heillekkin.

Sain lopulta pitkään muistilistalla roikkuneen autonpesun suoritettua. Olen odottanut vähän kylmempiä kelejä, ettei mene pesu heti hukkaan. Saa lämpimässä tallissa kuivua rauhassa. Onneksi ei tarvitse kaupoille ennen ensi viikkoa. Sillon pitää apteekkiin, käyttää hyväksi maksukaton täyttyminen lääkkeissä viimeiseen saakka.

Olen jo osan joulukoristeista korjannut pois. Miksi ihmeessä niitä laitoinkaan? Kai se on selkäytimessä, että jouluna pitää koristella. Onneksi on nyt vuodeksi ohitse.

Kattien pesu onnistui todella hyvin, ei yhtään haavaa. Olivat kiltimpiä kuin ennen. Ja kuinka silkkisiä ja hyväntuoksuisia nyt ovatkaan. Kuitenkin se pisuhiekka pölisee vaikka pitäisi olla pölisemätöntä. Menee aina omaankin henkeen.

Eeros kulta on joka päivä käynyt, ilmalla kuin ilmalla. Ihanaa huomata, että hänen jalkansa hieman parempi, kuin oli vielä jokin aika sitten.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.12.2019 klo 15:15

Eilen kirjoittelin pitkän pätkän, mutta katkesi nettiyhteys ja tietty kaikki katosi. Nyt sitten ollaan nollakelissä, mutta hyytäviä tuulenpuuskia.

Heaven ulkoili uudessa takissa ja näytti varsin tyylikkäältä. Taisi olla lämpöinen, kun viihtyikin ulkona.

Meidän mustarastas, Tauno palasi eilen muonavahvuuteen. Olikin jo ukkoa ikävä. Oli vain kerran käynyt sen jälkeen, kun oli Ansa puolison saatellut muuttomatkalle. Tauno tykkää ranskanleivästä. Pitää huomenna ostaa ukolle. Nyt ei ole närhiä näkynyt, niin jää Taunollekkin.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.12.2019 klo 14:16

No niin katosi taas pitkä viesti..Uusi yritys löppäkynnelle..

Eilen Masterilla oli kohtaus, 3kk viimeisestä. On se kauheaa, kun ei voi kuin pidellä sylissä ja odottaa, että menee ohitse. Nyt on kaikki taas hyvin. Sielun se vaan saa värisemään ja aivan ryppyyn. Ovat Heavenin kanssa minun lapsiani. He pitää minua elossa.

Kyllä oli liukasta aamulla kauppareissulla. Ei hiekan muruakaan ja vettä vielä jään päällä. Äsken kävi traktori mukamas hiekottamassa. Saisin yhtä paljon aikaan suolasirottimella. On niin huonosti hoidossa tiet. Mistähän niitä kiinteistöveroja maksetaan?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.12.2019 klo 13:30

Vuoden viimeistä päivää viedään. Kun paukuttaisivat varovasti, eikä tarvitsisi pelätä milloin tulee ikkunasta sisälle. Tai, ettei äänet laukaise Masterin kohtausta. Pitää pitää telkkaria isonmalla ja verhot suljettuina. Kun osaisi itse olla rennosti, koska katit lukee kuin avointa kirjaa.

Pikku pakkanen vaihteeksi ulkona. Sitten alkaa taas plussakelit ja jäätiköt, voi huokaus. Jotenkin tulee ikävä niitä vanhan kunnon ajan talvia. No, silloin oli lumitöitä, nyt niiltä säästynyt.

Toivotetaan kattien kanssa hyvää alkavaa uutta vuotta kaikille. Ylläpidolle, lukijoille, kokijoille ja kanssa eläjille. Toivotaan alkavan vuoden olevan paljon tätä vuotta parempi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.01.2020 klo 13:17

Olipas aivan kauheaa pauketta. Odotettiin harkitusti klo 24:n ja siitä 02teen paukutettiin. Sänky hypähteli aina. Ja ilmastointi toi sen rakettien käryn sisälle. Tiedän, ettei noita raketteja ammuttu selvinpäin ja siinä oli selkeästi kiusantekoa mielessä. No, minä nauran kuitenkin parhaiten, kun ajattelen kuinka säälittävää tuollainen touhu on.

Katit ei nukkuneet, olivat hiukan rauhattomia. Tiedän, että lähistöllä koiralla on pienet pennut, toivottavasti siellä meni kaikki hyvin. Ja on koiria, jotka ovat ulkohäkissä 24/7 toivottavasti eivät aivan kamalasti pelänneet.

Helsingin seudullahan on se yksi hotelli, joka ottaa eläimiä suojaan paukkupelolta omaisineen. Oli huoneet jo kesällä loppuunmyyty. Nyt oli käsittääkseni siellä lähellä kuitenkin ollut paukuttelua. Hotelli joutunee maksamaan asiakkaille rahat takaisin. Miksi ihmisten on niin vaikea ajatella eläinten pelkoa? Ja vouhotetaan ilmastokysymyksistä..kysyn vaan kuinka paljon raketeista tuli ilmaan päästöjä???

Onneksi on nyt puoleksi vuodeksi ohi, kunnes venetsialaiset tulee..

Ollaan kattien kanssa torkuttu koko aamupäivä. Jospa tässä päiväkahvit hiukka piristäisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.01.2020 klo 13:30

Korjaan edellistä viestiäni luettuani jutun lemmikkiystävällisestä hotellista. Huoneet myytiin loppuun vartissa tammikuussa. Ja se ilotulitteiden paukuttelija oli joku, joka kerkisi karkuun, ennen kiinnijäämistään. Harkittu teko siis. Ja hotelli sanoo olevansa vastuussa mitä hotellin sisällä tapahtuu, ei ulkopuolella. Näin se suurinpiirtein menee. Lukekaa lehdestä. En pysty ymmärtämään, millainen ihminen tekee harkiten tuollaista kiusaa lemmikeille, jotka oikeasti pelkäävät? Ne hotellihinnatkaan ei niin halpoja olleet. Mutta mitä ihminen ei tekisi rakkaan lemmikin pelkoa lievittääkseen.