Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.11.2019 klo 13:23

Harmaa, plussakeli. On aikalailla painanut lunta. Näkyy jopa iloisen vihreää ruohoa paikoin. Tykkään, mutta tiedän, että yöllä varmaan pakastaa ja sitten onkin tosi liukasta joka paikassa. Ne jäätikkökelit onkin ne vihoviimeiset.

Alkaa postinlakko levitä tukilakkoihin ja kai kohta koko valtakunta seisoo. Neuvottelevat varmaan parasta aikaa, mutta en jaksa uskoa sovintoon. Sääli.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.11.2019 klo 13:40

Pahin painajaiseni keleistä. Peilijäällä kaikki. Nastakengissäkin, jääpiikillisen kävelykepin kanssa jännitin roskapussin vientiä ja tallista hiekoituspussin hakemista niin, että yhä jalat tärisee. Onhan se toki lunta sulattanut, mutta maanpinta niin kylmä, ettei se jäätä sulata. Kiehuvaa vettä pitäisi sataa viikkokauden.

Mieli on aika alamaissa. Kai se tämä harmaa sääkin. Ensi viikolla on kaupungin joulunavaus. Tuntuu, kuin sekin olisi aikaistunut viime vuodesta? Kelpaa riisipuuroa pistellä ja joulupukkia puhutella, kun on näin luminen kelikin, heh.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.11.2019 klo 13:08

Olipas heti aamusta ruuhka marketissa. En olisi jättänyt perjantaihin, jos olisin arvannut. Nähtävästi lähestyvä joulu saa ihmiset liikkeelle.

Kunhan ihmiset eivät kylpisi parfyymissä tai partavedessä ennen kauppaan menoa. Onhan se kiva tuoksua hyvältä, mutta kohtuus ihmiset, pliis!!!!! Se on meille hengityssairauksista kärsiville helvettiä. Siinä ei auta astmapiiputkaan.

Muistaakseni terveyskeskuksen ovessa lukee tulethan tuoksutta, ei kyllä toimi. Siinä on sellainen eteinen ennen sisään astumista ja se imaisee ne tuoksut niin, että meinaa lähteä taju.

Ei ollut onneksi kauhean liukasta, kun oli tullut ripaus lunta, joka oli jäätynyt kiinni jään päälle. Mutta varovainen saa olla.

Leikkasin kattien kynnet ja nyt Heaven mököttää siitä. Ei auta, vaikka haudutin seitiä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.11.2019 klo 12:50

Kauheaa, kun puhdas luulotauti iskee. Mutta hyvä kuitenkin, että tajuan, että on luulotautia. En ole koskaan oikein allekirjoittanut sitä astma diagnoosia, mutta lääkärit ovat kuin jäntin pässejä, eivät kuuntele ollenkaan, jos heille koittaa epäillä asiaa. Sekin vielä, ettei oikein lääkkeet auta ja minulla pitäisi olla aivan tapissa lääkitys. Mitäs, jos se onkin keuhkosyöpä? Vaikka en poltakkaan tupakkia. Eilen oli iltapäivälehdissä jotakin asiasta vai oliko se jo aienmin. On minusta ihan alussa otettu keuhkokuva ja ne oli puhtaat. Mutta on tässä vettä virrannut sen jälkeen. Tulisi nyt aika sinne keuhkopkl niin saisi taas vääntää lääkärin kanssa asiasta. Ei ollut tiedoissani mitään ajanvarausta vielä. Pitänee pirautella. Piti aika tulla jo kksia sitten.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.11.2019 klo 13:27

Olipas taas lumitöitä. Plussan puolella niin painavaa lunta. !5cm uutta lunta.

Eilen katselin pitkään vilskettä lintujen ruokintapaikalla. 5 närheä, 2 eri tikkaa, pikkulintuja ja kaksi oravaa, Toinen oli oikea jemmapöksy. Tunkin posket täyteen pähkinöitä ja juoksi piilottelemaan niitä. Mahtaakohan muistaa piilonsa? Oli hauskaa seurata miten touhusi etsimässä sopivia piiloja. Mikähän senkin sitten määrittää?

Oli pakko varautua ja tilata kateille muonaa. Lakko näyttää laajenevan ja pitkittyvän. Matkahuolto näyttäisi vielä?toimittavan paketteja ärrälle, josta itse pitää hakea. Millähän ihmeellä saan paketin ulos ja autoon? Onneksi on lunta niin työntämällä varmaan. Jos en muuten saa autoon, niin pitää varata sakset, että saa purettua paketin osiin ja ne nostella autoon. Ei uskalla odotella, että jatkuuko lakko vai ei ja kuinka kauan ja kuinka moni liittyy tukilakkoihin huomenna. Aina jotakin harmia. Syytön minä olen postin lakkoihin. Aina viaton kärsii. Olisivat miettineet kuinka paljon pomot käärii liksaa kuukaudessa ja siitä alkaneet purkaa vyöryä..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.11.2019 klo 12:51

Nyt on eukko piikitetty..osteoporoosi ja influenssa..Väsymys tuli, mutta hei, onhan Maanantai ja ilma harmaa. Eikai sitä sen ihmeempiä tarvitse?!

Lieneekkö uusi Jokeri leffa jakanut tietoisuutta ulkonäöstäkin, kun hoitaja arvuutteli tatuointiani, että mahtaako Jokeri olla.. Onhan se, mutta tämä #uusi jokeri# on kaukana siitä Jokerista, joka ihollani kulkee. Minusta koko leffa vääristää Jokerin hahmon ja on silkkaa rahastusta. Jokerin olisi pitänyt antaa kuolla Heath Ledgerin kuoltua.

Mukavaa toisaalta, ettei ole kauheita pakkasia vaan suojan puolella mennään. Heavenley tykkää aika pitkiä ulkoiluja ottaa. Ajotiet tosin loskaisia, mutta ei kannata autoa pestä ennen seuraavaa pakkasjaksoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.11.2019 klo 12:57

Oli tosi nopea toimitus kattien muonassa. Sunnuntaina tilasin ja tiistaina iltapäivällä sain hakea paketin Ärrältä. Matkahuolto toimitti paketin. Olkoon Posti lakossa aivan rauhassa. Meinasi vaan oikeasti voimat loppua paketin kanssa. Siinä ei ollut mitään mistä olisi saanut otetta. Sylikanto ainoana. Ärrän edessä on ihan tavallinen kynnysaskelma, mutta siinä pyörin, kun en yhtään nähnyt mihin astua, etten kaadu. No, onneksi sain autoon ja kotona sitten lumikolalla ovelle ja pyöritellen eteenpäin. Sitten henki vinkuikin monta tuntia. Ei se painanut, kuin 15kg, mutta oli minun voimille liikaa. En ymmärrä millä voimilla postin jakelijat nostaa ovelle tuplatenkin painavampia paketteja. Respectiä heille!

Siivosin hiukan lintujen ruokintapaikkaa, kun oli lumen alta paljastunut sotkuja. En saanut kaikkea pois, mutta tuli edes hiukka siistimpi katsella. Närheni ei yhtään tykänneet vaan pompottelevat vallan närästyneinä edestakas. Minulla on 5 närheä päivittäin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.11.2019 klo 12:58

Ja tärkein unohtui..Ulkona paistaa ihan pikkiriikkisen aurinko, +5.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.11.2019 klo 13:30

Ompas synkkä ja sumuinen päivä. Valot tarvii päivälläkin, jos kuvittelee lukevansa. Melkein kaikki lumi ja jää on sulanut. Ei tunnu yhtään joulunavaukselta, joka kaupungilla huomenna. Enpä sinne ryysikseen aio mennäkkään, kun en tunnetusti ole jouluihmisiä.

Minun pieni, jo vuosia vanha joulukaktukseni innostui kukkimaan jo toista kertaa tänä vuonna. Kaksi kukkaa auki ja ainakin 4 aukeaa vielä, jos Heaven ei restauroi.

Ostin marketista keltaisen joulutähden. Ainakin se myytiin joulutähden nimellä vaikka oli aivan selkeästi keltainen. Amarylliksen ostin myös. Saas nähdä ehtiikö jouluksi kukkimaan.. Ja rasia Budabest suklaata hyppäsi aivan kuin itsestään kärryihin. Kas kun ei Vihreät Kuulatkin.

..

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.11.2019 klo 13:06

Satoi kunnolla vettä hetken aikaa. +3 mennään. Yhä enenmän vihreää ruohoa näkyvissä.

Minua henkilökohtaisesti vaivaa huhut tämän uuden Jokerin näyttelijän Oscar ehdokkuudesta. Ei minusta kuulu hänelle, kun oikea Jokeri/Heath sai vain parhaan sivuosa Oscarin postuumisti. Heath nosti Jokerin esille. Kukaan muu ei voi astua hänen saappaisiinsa, eikä saisi edes yrittää. Koen tämän asian niin vahvana.

Ihan kuin elämä ei olisi valmiiksi tarpeeksi mutkikasta, että pitää vielä vatvoa asiaa, johon en millään voi vaikuttaa.

Saas nähdä saadaanko Posti asiassa sopu, kun on nämä uudet sovittelijat asialla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.11.2019 klo 13:20

Heavenilla oli ihana ulkoilu prinssi Eeroksen kanssa. Kovasti vaan myrkyllisesti mulkoili ihailijaansa, joka tuskin uskalsi syödä. Ymmärsi sentään ihailla Heavenin neuletta. Sen verran koleaa, että laitoin neuleen, kun helposti sitten illalla aivastelee. Master ei halua ulos. Inhoaa yhtälailla talvea mamman kanssa.

Meinaa vaan tuo synkkyys ulkona imeä voimat masennuksen puolelle. Ja aamulla ei meinaa käynnistyä millään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.11.2019 klo 13:32

Todella huonoksi vetänyt mielialan. On paljon pyörinyt sellaiset itsetuhoajatukset taas päässä. Sitä huomaa, kuinka turha ihminen sitä on. Ja kun uskaltaudun asiasta viestimään ihmiselle, jota yritän joka päivä tukea...ilman, että mikään hyvää tarkoittava ja varmasti heidän elämäänsä helpottava neuvo edes kuullaan..niin ei sanallakaan huomioitu sitä minun hiljaista avunhuutoani, ettei kaikki ole hyvin.

En ymmärrä, miksi mahdoton ottaa minulta vinkkejä vastaan vaikka tietää minun samojen ongelmien kanssa painineen ja sillon itse joutuneeni selvittämään joka ainoan asian ja taistelemaan niistä. Toisille olisi helppoa vaan ottaa vinkistä vaari ja asiat sujuisi tosi hienosti, mutta ei.. annoin jopa puhelinnumeron, josta yksi iso asia olisi selvinnyt, mutta ei...he menee hankalimman kautta. En jaksa enää tukea, kun minun sanani mitätön. Uskon käyneeni niin syvän polun sairastaessani läpi, että kannattaisi kuunnella?

Niin se vaan postin lakko jatkuu hamaan tappiin saakka. Siitä vaan.

Täällä on taas rikosliiga liikkeellä ja saa pelätä päivälläkin. Pitää suunnilleen nukkua kirves tyynyn alla. Maailma on mennyt huonoksi paikaksi asua. Ei se ihme, että mielialakin laahaa nilkoissa ja ei millään jaksaisi tätä arkea elää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.11.2019 klo 12:36

Eilen kuului koputus ovelta illalla klo 18 jälkeen. Olin wcssä niin kuulin sen. Vedin pöntön ja ajattelin, jos jollakin asiaa koputtaa varmasti uudelleen. Eipäs koputtanutkaan. Ikkunoista ei näkynyt mitään liikettä. Nousi kaikki hiukset pystyyn ja meni kylmiä väreitä selässä. Minusta on tullut kauhean säikky. Kun ulkona alkaa olla pimeää jo klo 16 maissa. Nyt siellä tosin satelee suht märkää räntää, josko hiukan jää maahan ja tuo valoa?

Taas on niin ärsyyntynyt olo, ettei mitään rajaa.. ties kuinka monta kertaa olen tarjonnut autokyytiä, jos tarvitsee. Kunhan vaan sanoo. Taas sain textarin kuinka olisi pitänyt päästä apteekkiin, mutta sisko, jolla auto keksii aina omia menoja juuri silloin ja he ei voi äitiään jättää yksin kotiin. En viitsi edes kommentoida tuohon, olen niin monta kertaa tullut nollatuksi, etten jaksa vaivautua. Minä tunnun olevan olemassa vain siksi, että voi valittaa omasta elämästään. Minä olen nolla, minun tunteet ovat nolla tai minun kokemukseni.

Olen koittanut antaa hyviä neuvoja, mutta kun ei kelpaa niin miksi minunkaan pitää vaivautua. Valittaa esim. että äitiä vaikeaa raahata vessaan, kun ei äidin jalat pidä alla yhtään. Kuitenkin heillä on jo asunnossa wctuoli lainassa. Miksi ihmeessä sitä ei voi käyttää? Tai, kun kohta ne influenssarokotukset..ajan saa varattua hyvällä syyllä, ettei tarvitse tunteja jonottaa. Vaikka kuinka menevät invataksilla, niin ei se tarkoita, että saa kiiltata muiden jonottajien ohitse. Ja minusta invataksi ei saa jäädä odottamaan...saattaa hyvin mennä tuntikin...Jos tilasi ajan niin koko jutussa menisi muutama minuutti. Mutta kun ei käy, kun minä neuvoin ja annoin numeron, josta ajan olisi saanut tilattua. Ja kotisairaanhoito tulisi kotiin antamaan piikin 4.12. Muutama hassu päivä siihenkin. Minä en ymmärrä aikuisia ihmisiä, miksi tehdä elämästään vaikeaa? Ei minunkaan sympatia veny mihin vaan, kun olen koittanut neuvoa helpoitusta asioihin.

Ja kun minulla paha ja itsetuhoinen olo, ei sanallakaan huomioida. Minäkö se paha tässä olen?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.11.2019 klo 12:59

Loppui sitten lakkokin, pahus pitää sittenkin ostaa ne pakkopulla joulukortit. En sitten millään haluaisi niitä lähettää, mutta osa saajista odottaa minun sen laittavan. Karsin kyllä kylmästi viime vuodesta, joilta ei minulle korttia tullut.

Satoi eilisen suht märkää räntää ja se jäätyi yöllä. Kaupungin lumiaura kävi 01.14 lykkäämässä jumalattoman palteen ajoluiskani päähän. En viitsinyt yöllä enää pukea ja lähteä hommiin. Noh, aamulla sai hakata rautalapiolla, että sai palteen pois. Joka perhanan auraus kerta sama. Niin kuin olen valittanut kaupungille ja vammaispalveluun asiasta. Kun kyseessä on yksi pikkusormen liike kääntää auraa, ettei kaikki tule ajoluiskaan. Mikään valittaminen ei tehoa, vuodesta toiseen. Ihmettelen, kuinka minusta huonokuntoisemmat asian selvittää?????? Siihen kun autolla jää kiinni, niin tuskin vakuutus korvaa vahinkoja.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.11.2019 klo 13:15

Aina vaan lisää lunta. Ja paska joulukin lähestyy. Ja samalla mieliala laskee yhä vaan alemmas.