Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.11.2019 klo 13:17

Tilasin Heavenille BlackFriday alesta uuden talvitakin. Koirien mallistoa, mutta ei ole ainakaan vastaan tullut kissoille tarkoitettua. Ja pisuhiekkaa..saa nähdä koska tulee, kun on firmallakin lähetykset jumissa postin takia. Ei onneksi ole mitään hätää, ollaan varauduttu hiekkaan ja ruokiin. Huomenna saavat karvanaamat avata kalenteriensa ekat luukut. Eerosta ei ole näkynyt, pitänee viedä heidän postilaatikkoon kalenteri.

Eilen meidän Tauno, mustarastas palasi saattelemasta Ansa puolisoa muuttomatkalle. Ansa aina lähtee etelään talveksi ja Tauno viettää täällä talvet, kun siivessä jotakin häikkää. Me aina huolehditaan, että ruokaa piisaa ukolle.

Minulle oli jotenkin yllätys, että ensi perjantaina onkin jo Itsenäisyyspäivä? Olen jotenkin eksyksissä päivien ja kuukausien kanssa.

Se Rajat paukkeelle kansalaisaloite on jo eduskunnassa, mutta asiasta ei varmaan ole tehty päätöstä. Tuskin menee läpi, vaikka kuinka me lemmikkien omistajat toivotaan. Ne riitelee nyt Postin asioista. Yksi jo otti kenkää, saas nähdä pääministerin pallia tutiseeko luottamus...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.12.2019 klo 12:55

Hyvää ensinmäistä adventtia kaikille. Niin se lähti Joulukuu alulle ja kalentereiden ekat luukut korkattu. Miksi ne laittaa kattien kalentereihin niin pahoja nameja, ettei kelpaa ollenkaan.. Joka vuosi sama juttu. Laitoin lohduksi seitiä ja se onneksi maistui.

Ei tuolla ole kuin -5 pakkasta, mutta vilttien sisällä käytin molemmat katit kuistilla. Ovat kuitenkin sisäkatteja ja saattaapi korvat saada kylmää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.12.2019 klo 13:06

Voi, unohtui hehkuttaa,,,tänään on ilon ja samalla surun ilta, kun sarja Sorjonen palaa kolmannelle ja samalla viimeiselle kaudelleen. Olen niin koukussa, kuin olla ja saattaa. Uskomatonta, että suomalainen dekkarisarja voi olla noin mahtava. Melkein vertaisin toiseen suosikkiini 24:n mikä ei noin koukuttava kuitenkaan ole. Sorjonen on huippu. Saksalaiset tekevät myös hyviä sarjoja, mutta en ole niihin samalla lailla koukuttunut, ovat harmittomia. Sorjonen menee ihon alle ja minä ikään kuin imen jokaisen lauseen talteen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.12.2019 klo 12:44

Uneton yö, Sorjosen jälkeen. Ja tietty katit otti siitä kaiken irti. Ovat kehittäneet nukun päivät, valvon yöt tyylin huippuunsa. Ei siinä mitään jos valvoisivat keskenään, mutta kun on tylsää niin huudetaan mamma taatusti seuraksi.

Tänään jo puolilta päivin tuli pisuhiekat ja Heavenleyn uusi palttoo. Ei olla vielä kokeiltu. Ei ollut aivan sellainen kuin kuvasta päättelin, mutta varmasti käytetään.

Meidän hallitus alkaa näyttää aina vaan naurettavanmalta. Uusin uutisointi koski yhtä ministeriä, joka koitti painostaa toista henkilöä, että olisi salaa saanut tuotua Suomeen Isis-lapset. Omiin nimiinsä.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta, 4 kuukautta sitten.
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.12.2019 klo 13:36

Olipas mukamas kylmää ulkona. -7. Molenmat katit kävi sylissä viltin sisällä toteamassa kelin. Oli suoraan sanottuna verinen tbl anto päivä. Etusomessa monta uutta hampaan koloa. Olen koittanut antaa tbl tabletteina, mutta pakko huomisen parannella vammoja ja sulattaa ja ruiskulla lykätä suuhun. Sai aikaan paksuja kuola rihmoja ja oksensi monta kertaa, että varmaan tänään tuli kaikki lääkkeet ulos. Sitten katselee minua syyllistävästi...voi Master kulta, kun se on pakko syödä lääkkeet.

Ostin suklaata niin paljon, ettei jouluna tarvitse muuta syödäkkään. Ei maistu eikä sula jouluruuat minulla.

Ompas ollut politiikassa vilkasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.12.2019 klo 13:16

Pikkuisen parempi mieliala ollut. Mutta rasittaa, kun joka paikka täynnä joulua ja ihmisiä, jotka onnellisia. Tarkoitan lähinnä mainoksia. Eipä ne mainoksia olisikaan, jos olisi naama nurinpäin. Mutta pitääkö sitä niin kauheasti touhottaa? Entäs yksinäiset ihmiset, vanhukset? Ei kaikista ole lähtemään jonnekkin yksinäisten jouluaterialle ym. Kun on paha olo, ei välttämättä haluakkaan tavata toisia, ettei tarvitse vetää kaikki hyvin naamaria päälle.

Ilmat on yhtä vuoristorataa. Tätäkö se ilmastonmuutos käytännössä tarkoittaa? Taitaa olla +4 mittarissa ja rännit valuu. Kunhan ei yöllä pakastaisi, koska tulisi vaaralliset jäätiköt taas. Pitäisi päästä hautausmaalle sytyttämään kynttilöitä. Pappakin oli sotaveteraani..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.12.2019 klo 13:08

Olen ollut vallan aikaansaava. Apteekki, kierrätysroskat, kauppa ja hautausmaa. Niin ja kirjasto. Joka paikassa peilijäällä, Etenkin tämä kotikujan tie. Jestas. Juuri kun ajattelin soittavani, jälleen kerran kaupungille hiekan tarpeesta tuli iso traktori ja hiekotti kunnolla. Enpä muista, koska olisi noin hyvin hiekoitettu. Varmasti moni jo ehtinyt kaatua. En osaa autoa ajaa nastakengissä ja niitä vaikeaa ruveta hautausmaallakin jalkaan vetämään. Siellä oli aivan peilijää, vaikka kuinka koitti autolla ajaa lähenmäksi hautoja. Olisin kontannut menemään, jos pääsisin kontilleni jalkani kanssa, saatikka, että olisin pystyyn päässyt..

Kaikki hoidettu nyt kuitenkin. Lintujen ruokintapaikallekkin menin hankia myöten. Pikkuisen siivosin lumesta paljastuneita siemeniä ja pähkinöitä. Sottaisia sapuskoijia. Apteekkiin meni suht 100e. Sain 3kkden lääkkeet, kun on vielä lääkekatto täynnä. Mutta silti on joitakin lääkkeitä, joita Kela ei korvaa. Olen monesti miettinyt tehonneeko kaikki lääkkeet, kun ei niitä mitenkään kontrolloida. Syön kiltisti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.12.2019 klo 12:57

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! Suomi 102v. On suuri kunnia elää Suomessa!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.12.2019 klo 13:25

Joka vuosi linnan juhlat pysäyttää ajattelemaan, millaista turhuutta se on, kun samaan aikaan Veikko Hurstin juhlissa? jaetaan ruokaa tarvitsijoille. Heille, joilla ei ole mitään. Kuinka paljon sillä rahalla mitä kului linnan juhlissa olisi autettu todellisia arjen sankareita, jotka kuitenkin taistelevat päivästä toiseen. Yhtään aliarvioimatta meidän veteraaneja. Ilman heitä Suomi ei olisi Suomi. Mutta kuinka monta turhaketta siellä juhlissa oli? Kuinka paljon maksoi puku, meikki ja korut, hiukset/persoona. Oliko se sen arvoista, että pääsi juhliin?

No, tämä taas minun omia tuntemuksiani.

Ei ainakaan vielä ole tullut sitä 15-20cm uutta lunta, jota ennustettiin. Mutta päivä on vielä nuori, ehtiihän se. Ei kyllä tarvitsisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.12.2019 klo 13:32

Ei vieläkään lunta, mikä sopii meille todella hyvin. Kauhea jäätikkö vaan joka puolella. Heavenin kanssa katsottiin, että uskaltaa joku lenkkeillä, varmaan nastakengissä, jäätiköstä huolimatta. Onhan tuossa hiukkasen hiekkaa, mutta hyvä, kun uskaltaa silti edes postilaatikolle. Nyt se on ensi yöksi luvannut sen lumen ja aamulla heti olisi lähtö. Ei passaa syömättä mennä lumitöihin.

Joulu vaan lähestyy, kammottavaa. Mutta toisaalta se on sitten vuodeksi ohitse. Pitää iloita siitä. Amaryllis kasvatti hirveän varren ja aukaisi kukkiaan, niin oli pakko leikata ja laittaa maljakkoon. Huomasin ennen itsenäisyyspäivää, että kaupassa oli myynnissä valkoisia amarylliksen kukkia maljakkoon. Ei ole mitään kokemusta kestääkö maljakossa? Kohta sen näkee.

Katsoin eilen ties monettako kertaa Yön Ritaria. Siinä se ainoa oikea Jokeri. Minusta tuntuu, että joka katsonta kertaa aukaisee jotakin uutta Jokerista. Tänään tulee Sorjonen. Varmaan taas kyyneliä, kun jaksossa hautajaiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.12.2019 klo 13:36

Olipas tullut lunta viime yönä. Huh. Ja kun oli juuri saanut lumityöt tehtyä, että saisi auton tallista ja lähtisi niin tuli kaupungin traktori. Itketti jo väsystä. Mutta myssyä nostan kuskille, koska palasi ja kauhaisi pois 90% tuomastaan palteesta. Se oli iso teko.

Kuuntelin labraa odotellessa vanhempia miehiä, jotka turisivat keskenään, että oli niin paljon lunta tuiskuttanut, ettei meinannut etuovea saada auki. Minulla se oli autotallin eteen puhaltanut lumen.

Hangessa kahlaten pääsin ruokkimaan linnut. Kaivelin esiin lumen peittämät siemenet. Heti kuului ilahtuneita liverryksiä.

Taas on suuri persoona nukkunut pois. R.I:P Heinäsirkka. Aikoinaan pyörittiin samoissa piireissä, kun vielä asuin etelä-Suomessa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.12.2019 klo 13:59

Lisää lunta oli tullut yöllä ja jälleen sama aurakuski auttoi. Mahtavaa, että on tuollaisia miehiä auran ohjaimissa.

Sain taas yhden terveyteen liittyvän tutkimuksen selätettyä. Yhdestä pitää jo perään soitella, kun puoli vuotta odotellut aikaa.

Haavaisa päivä. Masteri haukkasi monta kertaa ja Heaven hermostui, kun en neuletta riisunut tarpeeksi nopeasti. Kohta saa laastarifirma ruveta meitä sponsoroimaan, heh.

Jälleen taivaalle syttyi uusi tähti, kun Roxette laulaja Marie on kuollut vakavan sairauden uuvuttamana.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.12.2019 klo 13:26

Eilen sain soitettua keuhkopkl..jonossa olen, mutta niin pitkät jonot... Tuskin enää tänä vuonna pääsen sinne. Ei ole kuin yksi kokonainen viikko tätä vuotta.

Olen aivan kamalan turhautunut meidän poliitikkoihin ja siihen kuka puhuu totta ja kuka valehtelee. Ja kun uutisoidaan niin isolla asioista, joista isot nimet kieltää tietävänsä mitään. Huomennahan pitäisi tapahtua, mutta kuinka kukaan ei tiedä mitään? Mistäs lehdistö tietää? Siinähän tekevät mitä vaan, ei minun mielipiteeni mitään muuta.

En tiedä lopunko minä ennen lumitöitä. Ei meinaa enää nousta kasojen päälle kola eikä lapio ja kun lumen alla on heti se peilijää. Lisää tulee suht märkää lunta. Sama, kun ei olisi lumitöitä tehnytkään. Tuulen kanssa puhaltaa niin, ettei Heaven viihtynyt yhtään ulkona. Masterin kanssa taas verinen tbl taistelu. Sitten suuttui, kun yhden tbl jätin antamatta, kun rupesi kuolaamaan. Annan illalla, kun on unohtanut asian. Onneksi ei ole pitkävihainen, kuten tyttärensä. Hänen etutassujen kynnet pitäisi hiukan leikata. Siinäpä taas emännälle haastetta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.12.2019 klo 13:02

Monta huonosti nukuttua yötä takana. Eikös täysikuu pitäisi olla pian? Vie voimat koko päivästä ja nuokun sitten koko aamupäivän. Taas niin harmaa ilma ja peilijäällä joka paikka.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.12.2019 klo 14:00

Ihana Eeros katti kävi moikkaamassa ja pienellä välipalalla. Hellittelyitä jälkiruuaksi. Olikin pidenmän aikaa poissa. Olisiko omistajat olleet reissussa ja poika hoidossa?! Voisin vaikka vannoa, että joku oli pessyt pojan. Olin niin pehmoinen turkki ja hyväntuoksuinen. Ja lihaa oli taas luitten päällä. On niin suloista, kun tulla tipsuttaa ajotietä myöten. Kuka sitä turhaan lumessa kahlaamaan..

Tänään olisi varmaan kuivatut jauhomadot postissa, joita tilasin linnuille jouluksi. Saas nähdä ymmärtävätkö niiden päälle mitään. Kun ei lyhteitä näy missään kaupoissa. Omenaa ostan ja pienin jouluksi tarjolle myös.

Heaven viihtyi kauenmin ulkona, kun on hiukka plussan puolelle. Masteri ei halua ulos. Heti pääsisi, kun haluaisi. Tänäään olin katkarapupäivä. Olen kolmea eri merkkistä pakastekatkarapua tarjonnut. Kauppojen omia merkkejä, halvenpia. Tämäkin on oma merkki, mutta kalliimpi ja niin vaan maistuu huomattavasti paremmin. Alan jatkossa ostamaan näitä kalliimpia.