Todellisuudessa etsin sääliä

Todellisuudessa etsin sääliä

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 05.09.2022 klo 10:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 05.09.2022 klo 10:47

Minä olen psyykkisesti ollut sairas jo monta kymmentä vuotta, mutta en ole ratkaissut ongelmaani, joka johtuu käytöksestäni silloin kuin minun oletetaan olevan psyykkisesti sairas. Monet kerrat olen kärsinyt tavastani alkaa selvittää suhdettani kanssaihmisiini heille itsellensä, koska he tietävät minun olevan psyykkeeltäni sairas.

Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2022 klo 16:38

Yritykseni ymmärtää ja tiedostaa omia puutteitani ovat kohtuuttomia, rajoittavia, riittämättömiä, ja avartavia näkökannoiltansa. Olen tullut siihen päätelmään itseni suhteen, etten ole aivan rehellinen ja suvaitsevainen, kasvatukseni suhteen, ja minulla on monenlaisia traumoja nuoruusvuosiltani, mutta niistä on aikaa kulunut ihmisiän verran, joten en niistä enempää rupea selittelemään.

Aikuisiässä tapahtui paljon asioita, joista on kulunut aikaa useita vuosikymmeniä, vaikka ne olivatkin traumaattisia aikoja, en niistäkään haluaisi alkaa niitä selittelemään.

Keski-iästä asti minulla on ollut mahdollisuuteni itsenäiseen elämään, ja sen mukanansa tuomiin traumaattisiin asioihin ja astimuksiin, siitä etten ole yksin, vaikka olisin yksin. Nämä traumat jätän selittelemättä, koska niihin uppoaa mahdollisuuteni parempaan elämänhallintaan, jota nyt havittelen itselleni.

Nykyään huomioin tilanteet tilanteina, vajottuani menneisyyden suohon ymmärrän pyrkiä sieltä pois.

Käyttäjä kirjoittanut 04.10.2022 klo 11:35

Kuuntelen radiota, sieltä tulee suomi rappiä. Ensi kuussa taas lääkärille ja tutkimuksia, mutta tässä kuussa saan vielä olla rauhassa. Paitsi huomenna kun on lääkärin soittoaika. Ja pitää huomioida sekin että lääkäri ei välttämättä hoida kuin yhden asian.

Käyttäjä kirjoittanut 04.10.2022 klo 15:08

Haen työpaikkaa. Todellisuudessa en usko sitä saavani, mutta haen nyt vain.

Käyttäjä kirjoittanut 05.10.2022 klo 17:03

Tilannetajuni on todellisuudessa sellainen, etten tiedosta missään mitään vikaa, vaikka jos tarkemmin ajattelen on minulla kipuja nytkin. Ja ei kaikki ole muutenkaan ihan hyvin. Olen vain valittamatta vaikkei siihen olisi mitään syytä.

Sain taas selkääni, kun olin hyvä uskoinen ja vaihdoin sähköyhtiötä, sain huonomman sopimuksen josta en pääse eroon pariin vuoteen.

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.10.2022 klo 18:16

Eieiei kirjoitti:
Minä taasen lukkiudun voivotteluunu että se on kääntynyt defenssiksi, linnakkeeksi. Käperryn suruuni niin että se on jo tuttu ja turvallinen. En luota enää muutokseen, en toivoon, en optimismiin, en iloon, en rakkauteen jne. Sitten väsyn ja nukahdan. Unessa harhailen dystooppisissa ympäristöissä ajautuen mahdottomiin lukkoonlyötyihin olotiloihin joissa olen kahlittu näkymättömästi eroon muista ihmisistä.

Toivoisitko ettei tämä defenssi lähtisi päälle niin helposti? Kuulostaa siltä että suruun käpertymiseen kuulostaa sinulla liittyvän myös mielikuvia jotka eivät ole yksinomaan negatiivisia (tuttuus, turvallisuus). Ehkä se kertoo siitä että defenssisi ei ole ainakaan yksinomaan huono asia, vaikka niistä usein sellaisina puhutaankin.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 05.10.2022 klo 19:26

Minäkin olen vaan vaikken ole mitenkään. En jaksa kaivata mitään vaikka kaipaan. Teen työtä ja vapaa-ajan arkiaskareita ilman mitään iloa tai ideaa, konemaisesti. Nuokun mutta sitten yöllä harhailen unessa. Tunnistan sinussa jotain samankaltaisia kokemuksia. Ainakin luulen ymmärtävni sinua.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 05.10.2022 klo 21:50

Etsiä sääliä, rakkautta, syliä. Lohtua, hyväksyntää, ystäviä, yhdessäoloa, ymmärrystä. Siinä kaikki. Olet oikeassa.

Käyttäjä kirjoittanut 06.10.2022 klo 13:59

Eieiei kirjoitti:
Etsiä sääliä, rakkautta, syliä. Lohtua, hyväksyntää, ystäviä, yhdessäoloa, ymmärrystä. Siinä kaikki. Olet oikeassa.

Siinä on paljon haluttavia tunteita ja tilanteita, joita toivottavasti löytyy. Itsekseni ajattelen lähinnä ymmärrystä ja ystävyyttä. En uskalla toivoa enempää. Etten pettyisi taas kaikeen.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 06.10.2022 klo 16:21

Joo, ymmärrys ja ystävyys / ystävällisyys jo ovat uhanalaisia tunteita nykyään.

Käyttäjä kirjoittanut 08.10.2022 klo 09:30

Olin eilen illalla tapaamassa ystäviäni. Tulin kotiin kello 22.00. Ja otin iltalääkkeet, sitten kävin nukkumaan. Nukuin aamuun asti. Aamulla otin aamulääkkeet, ja kävin ulkona tupakalla, sitten otin aamupalaa, ja kävin ulkona tupakalla. Tulin sisään välillä ja kuuntelin.  radiota. Mietin mitä kirjoittaisin tänne. Ja kävin tupakalla, naapurini tuli samalla hissillä tupakalle ja kertoi että oli eilen jäädä hissillä mennessään toisen ja kolmannen kerroksen väliin hissillä jumiin, mutta oli saanut hissin toimimaan kun yritti tarpeeksi kauan.

Käyttäjä kirjoittanut 08.10.2022 klo 17:10

Todellisuudessa minulla on skitsofrenia, korkea verenpaine, ja syöpä. Kaikesta tästä kuvittelen selviäväni popsimalla pillereitä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 08.10.2022 klo 22:42

Sinä olet älykäs ja tunteellinen ihminen, hyvä ihminen. Sinä kirjoitat taitavasti elämästäsi. Kirjoituksistadi syntyisi mestarillinen romaani, jolla saisit kunniaa mutta myös saisit esille masentuneitten ihmisten vatimuksen inhimillisestä elämästä. Ehkä sinä oletkin jo julkaissut teoksia. Tuo kun puhut pillereiden popsimisesta... Se tiivistää mielestäni tämän aikamme julmuuden ja valheellisuuden: popsimalla pillereitä kaikki ratkeaa ja meidät "oloutetaan" kestämään tuo julmuus ja valheellisuus. Olet vahva koska jaksat kirjoittaa todellisuudestasi. Minä taasen en ole enkä jaksa enää kirjoittaa. Silti kirjoitan jotain, severan että jaksan tunnistaa olevani vielä olemassa. Vaikka mitään en enää toivo enkä mistään iloitse.

Käyttäjä kirjoittanut 09.10.2022 klo 09:48

Kiitos Eieiei.

Tänään huonommassa kunnossa, polvi oikuttelee. Käveleminen vaikeata. Meinasin kaatua kun tulin ulkoa sisälle. En tunne itseäni kovin vahvaksi, mutta yritän jaksaa elää elämääni.

Yritin tilata netistä rommia, mutta osoittautui liian vaativa ksi toimenpiteeksi, olisi pitänyt tilata kuljetus saksasta asti. Peruutin tilaukseni. Ehkä käyn Alkossa ensi viikolla.

Käyttäjä kirjoittanut 09.10.2022 klo 12:53

Kuinka usein / menen harhaan / voidakseni oikaista / kulkea tietä / katuen ja liikkuen / kunnes tunnistanen tien / päädyn oikeaan osoitteeseen.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 09.10.2022 klo 19:21

Tuo on hieno runo. Minulle tulee siitä mieleeni unet joissa harhailen yksin siellä sun täällä elsyksissä tai myöhästyneenä.