Todellisuudessa etsin sääliä

Todellisuudessa etsin sääliä

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 05.09.2022 klo 10:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 05.09.2022 klo 10:47

Minä olen psyykkisesti ollut sairas jo monta kymmentä vuotta, mutta en ole ratkaissut ongelmaani, joka johtuu käytöksestäni silloin kuin minun oletetaan olevan psyykkisesti sairas. Monet kerrat olen kärsinyt tavastani alkaa selvittää suhdettani kanssaihmisiini heille itsellensä, koska he tietävät minun olevan psyykkeeltäni sairas.

Käyttäjä kirjoittanut 27.09.2022 klo 10:12

Aamu alkoi kupillisella kahvia ja parilla voileivällä. Sitten tuli sininauhan asuntoohjaaja käymään, ja kävimme kävelylenkillä. Poltin yhden savukkeen ja sain pitkan puhuttelun siitä etten ajatellut terveyttäni. 😁

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 27.09.2022 klo 17:32

Kahvi ja voileivät.👌

Käyttäjä kirjoittanut 28.09.2022 klo 10:54

Minulla kävi siivoja. Enkä saanut puhelinyhteyttäni toimimaan Ankkuriin, joten jäin tällä viikolla ilman ilmaista ruokakassia. Pitää käydä kaupassa.

Käyttäjä kirjoittanut 28.09.2022 klo 14:03

Ulkona alkoi satamaan vettä, nyt ei huvita lähteä ulos. Joten en mene kauppaankaan tänään, jos en sitten illalla kun ei sada.

Käyttäjä kirjoittanut 29.09.2022 klo 08:11

Tänään sataa vettä, mutta olen lähdössä psyk.pol.lle järjestötapaamiseen. Ajattelin käydä tullessani kaupassa, pitää ostaa maitoa, leipää, shampoota ja roskakasseja. Ehkä ostan nicotinelliä, ja murukahvia vielä lisäksi.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 30.09.2022 klo 08:10

SÄÄLI, Hyvää huomenta sinulle. Rauhallista viikonloppua. Mitä aiot tehdä viikonloppuna?

Käyttäjä kirjoittanut 30.09.2022 klo 09:12

Eieiei kirjoitti:
SÄÄLI, Hyvää huomenta sinulle. Rauhallista viikonloppua. Mitä aiot tehdä viikonloppuna?

En tee mitään erikoista, saattaa olla että käyn hautausmaalla vanhempieni haudalla.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 30.09.2022 klo 12:52

Minun pitäisi käydä myös haudoilla mutta ne on kaukana toisessa kaupungissa. Vähintään kerran vuodessa käyn. Hiljennyn siellä ja sitten muistelen kun kävelen tuon kaupungin katuja.

Käyttäjä kirjoittanut 02.10.2022 klo 08:25

Haen asuntoa, mutta näyttää siltä kuin olisin myöhästynyt jostain vain asunnon haun suhteen. Minä haen asuntoa paikasta jossa asuin ennenkuin muutin tänne asumaan. Siellä on koko kaupunki muuttunut asemakaavan uudistumisen myötä. Katselin netistä kokonaisvaltaista muutosta, ja ajattelin ettei siinä ole mitään turhaa, mutta muutin pois koska olin saanut tarpeekseni siitä etten voinut mitään sille että asemakaavan muutos oli vireillä. Muistan nähneeni näkyjä, asemakaava muutoksesta ostoskeskuksessa, ja mietin kuinka saisin siltä rauhan. Nykyään käsitän noiden näkyjen olleen syöpä soluja kehossani, jotka reagoivat ulkopuolisiin ärsykkeisiin, kuten asemakaava muutoksiin, joille en voinut mitään. Tähän on tultu, enkä voi vieläkään vaikuttaa kaupungin suunnitteluviraston toimiin, vaikka olenkin sairastanut kovin paljon asemakaava muutosehdotuksia, kuin henkilökohtaisia asioitani. En silti tiedä tulisinko paremmin toimeen jos muuttaisin takaisin sinne lapsuuteni uudistuneisiin maisemiin. Todellisuuteni ei sitä minulle kerro. 😂

Käyttäjä kirjoittanut 02.10.2022 klo 10:43

Kaupungin suunnitteluvirastossa tekevät suunnitelmia, jotka ovat riippuvaisia kaikkinaisvaltaisesti siitä asemakaavasta joka on kyseessä, mutta ottavatko he huomioon kaikkinaiset vaikutukset suunnitelmissaan asemakaavassa. Ainakaan he eivät voi huomioida tulevaisuudessa tapahtuvia tapahtumia kaikkinaisvaltaisesti asemakaavassaan.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että he saattavat onnistua ja epäonnistua tarkoitusperissään monissa mahdollisuuksissaan muokata tulevaisuutta.

Asemakaava luonnoksien ollessa kyseenalastettuna, monimutkaisemmat asemakaava luonnoksiin kuuluvat kohdat kyseenalastavat koko kokonaisuuden ja silloin he tekevät asemakaava luonnoksesta kompromisseja, joita he eivät suostu muuttamaan miksikään koska kyse on joidenkin oikeuksista, joita tavallinen kansalainen kaupungin suunnitteluvirastossa ei ota huomioon, vaikka mahdollisuudet tämän kompromissin kanssa ovat paljon kaupungin suunnitteluvirastoa suuremmat. Näitä asioita lykätään näennäisen vuokrasopimuksen nimissä, joita on kaupungin suunnitteluvirastolle tuotu tiedoksi kaupungin byrokratiassa. Näitä kompromisseja lykätään yleensä vuosikausia päätöksien satellessa muihin paikkoihin, kuin missä nämä saisivat olla. Tämän näköiset kompromissit saisivat jo loppua kaupungin suunnitteluvirastolta. 😂

Käyttäjä kirjoittanut 02.10.2022 klo 16:09

He ja heidän asemakaavansa, joiden tähden kaikkinaiset toimenpiteet ovat tarkoitustansa osuvampia, ja suunnitelmat vedenpitäviä. On katsottava tarkasti eteensä etteivät he ja heidän asemakaava illuusionsa täydennä päätä päätösvaltansa tueksi. On yritettävä kuunnella ympäristönsä ääniä, ettei ajautuisi he ja heidän asemakaava ehdotuksien poliittiseksi orjaksi. Kaikella on rajansa missä vain voi myötätunnon siivin lykätä työntekoa hamaan tulevaisuuteen he ja heidän asemakaavansa. Kiitollisuudesta ei ole kyse, vaan laskuudesta. Kuinka isäni olisi tiennyt tulevaisuudestani mitään, koska hän teki eläkkeellä ollessaan työtä, joka jarruttaa edistymistä he ja heidän asemakaavansa käsittelyyn otossa. Ehkä se ei olekaan ajankohtaista vielä, he ja heidän asemakaavallensa. Kaikkihan on hyvin, syöpää ja veritulppaa. Pitikö minun sairastaa molempien vanhempieni puolesta.

Käyttäjä kirjoittanut 02.10.2022 klo 17:17

Kokonaisvaltaisesti en ole käsittänyt verotuksesta mitään koko ikänäni, ja harvoin olen joutunut itse täyttämään veroilmoitustakaan. Isäni teki eläkkeellä ollessaan työtä minun verokortillani eläessään. Äitinikin saattoi tehdä eläkkeellä ollessaan työtä verokortillani eläessään. Ei siis ihme jos verokorttini olikin manattavissa verotuloillensa, joita ilmeni aina välillä verokortissani. Kukahan sitäkin käytti?

Itse en ole saanut käyttää edes verokorttiani ilman että verotus kiristyy siitä syystä kohtuuttomasti, koska olen aina ollut eläkkeellä, eikä minulla ole lapsia joiden verokorttia olisin voinut käyttää.

 

Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2022 klo 08:24

En koskaan ajanut ajokorttia. Olen aina ollut julkisen liikenteen varassa.

Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2022 klo 09:38

Uudistuneet kaikkinaisvaltaiseksi luokitellut tiedon saantien kanavat olisivat tarpeelliset, mutta eivät kuitenkaan ajankohtaiset. Monien tiedon saanti kanavien ristitulessa on jo tapahtunut historiallista asemakaavan vaikutuksesta tapahtuvia tiedon vääristymiä ja puutteellisuuksia, kuten wikipedia, joka perustuu monille tiedonsiirron puutteellisuuksille. Nämä tiedonsiirron kompromissit kielivät asemakaava muutoksista, joiden hyväksymisessä on ollut vääristymiä ja puutteellisuuksia, joita päätökset eivät ole tukeneet asemakaavoissa. 

Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2022 klo 13:33

Kävin kaupassa. Ensin en meinannut keritä bussiin ja sitten en meinannut keritä ulos bussista.