Soroppi, olen yrittänyt tehä elämästä aika helppoa vimiset viikot ja läheiset on sen huomannut näköjään. Ne ilmeisesti on huomannut ettei kaikki ole ok.
Olen viime yön valvonut melkein. Ehkä sain 7.30 jälkeen unesta hetkeksi kii, mut nousin jo ennen 10 sängystä. Laitoin aamulla äitille viestin etten lähe heille, kun en oo saanu yhtään nukuttuu. Äiti sitten tuli tänne. TOi mulle hiukan syötävää, siivottiin keittiöö, hän vei vähäiset pyykkini, istuttiin ja juttelimme niitä näitä. Äiti kertoi vähän miten muilla menee ja soitettiin tytölle ja äiti antoi sille ohjeita viikonloppuun. Äiti ja isä menee la päiväkäynnille mökille, jos isä ei mee huonoon kuntoon. On kuulemma ihan sekaisin. Sanoin äitille, et isällä on ennenki ollu tälläisiä kausia, tyttö sano että se ehkä kuuluu sairauteen. Yritämme tukee äitii, että hän jaksaa sitä että isä kyselee kuulemma n. 30 min välein kaikkea. Jotain hän muistaa ja sit jotain ei yhtään. Nä on aina pelottavia kausia, kun ei tiä mitä sen aivoissa tapahtuu.
Tein jauhelhakeittoa, tai se on kypsymässä tuolla. Äiti toi jotain täytettyy kanaa, mut ei hän ymmärrä etten voi niitä juuston takii syä. Onneks tyttö toi eilen j.lihaa. TYttö oli kertonut mummille että oli eilen tuonut mulle ruokaa. Mä vähän arastelin sanoo äitille, mut tyttö sano et parempi sanoo ku kuunnella huutoja.
Ihme ettei äiti käskenyt mua hoitaa isää la. TOsin kuulin tai ymmärsin että kun tyttö kuuli äitin päivämenosta, oli tyttö ehottanut että ottaisivat taatan mukaan. Ilmeisesti äiti alkaa pikku hiljaa taas ymmärtää että tällä hetkellä olen vähän heikossa kunnossa. Mut olen tässä ennenki noussu. Kestää vaan jonkin aikaa ja toivoo saa aina että en menis liian huonoon kuntoon.
Pitää huomenna kattoo, ku tukari tulee, jos jaksais mennä isoon kauppaan. Riippuu jos tukari suostuu myös siihen. Saisin -10% otoksista, meinaan. En kyl tiä mitä ostasin, kai jotain ruokaa ja ehkä jotain juotavaa ja ehkä herkkua. Äiti tosin toi jotain pikku donitseja mulle. Saa nähä miltä ne maistuu huomenna sitten. Tänään en ehkä uskalla koittaa syä. Huomasin että mulla oli leikkele jäänyt pöydälle koko yöksi ja aamulla siihen oli aurinko paistanut. Pitää ehkä heittää se roskiin ja ostaa huomenna uusi, jos menen kauppaan. ÄIti toi muutaman kurkun. Pitää nekin syä aika pian, ettei mene huonoksi. Äiti toi 30 kpl kananmunia mulle, joten pääsen niitä paistamaan aina silloin tällöin, mahan ehoin.
Alkaa keitto tuoksuu. Tarvii kai kohta mennä kattoo, jos menis kattoo onko jo kypsää. On helppoa ku karvikset oli pakasteita. Ei tosta montaa päivää syö, ehkä tänään ja huomenna. Sit saakin la miettii, mitä ruokaa tekis taas.