Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2023 klo 15:43

TYttö lähti sitten omaan kotiinsa koiran kanssa. Hiukan tuntuu tyhjältä, kun ei saa koko ajan vahtia ettei koiruus mene kiellettyyn paikkoihin ja jne. Mut ihmeen hyvin meni tä muutama päivä. Hiukan oli syömisen kanssa ongelmia, mut pystyin juomaan aika hyvin. Olen pystynyt nukkuu ihmeen hyvin, oikeastaan todella hyvin. Olen päässy nukkuu jo ihmeen aikaisin ja herännyt myöhään aamulla.

Käytiin 4 nuorten kanssa kaupassa ostamassa heille ensi viikoksi ruokaa. He menevät mökille. Joutusin antaa rahaa vielä, että saavat lihaa ym herkät ainekset lähempänä ostettuu. Teki mieli pitsaa, mut unohin sit ostaa sitä. No laitan kohta grillitassuja uuniin ja syön niitä sitten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.05.2023 klo 11:07

6 aikaa olin vielä hereillä. 7 aikoihin heräsin ja 10 aikaa nousin. Yö meni siis ihan päin mäkeen. Ihme kumma, en oo sellai väsynyt ees, mitä luulis. Ainut on, et silmät ei tykkää oikee pysyy auki. Täytyy tässä kattoo, pitääkö ottaa päikkärit tänään.

Muuten kaik on ihan ok.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.05.2023 klo 11:46

Heräsin yöllä vähän väliä. Aamulla oli vaikeaa päästä ylös. Tälle päivälle ei ole mitään pakollista tekemistä. Jotain ruokaa pitää laittaa, vaikka voimat on vähissä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.05.2023 klo 17:34

Lämmitin vanhaa ruokaa ja saatiin syötyä. Yritin vähän siivoilla, mutten paljon jaksanut. Löysin kuitenkin polkupyörän pumpun ja sain pumpattua ilmat renkaisiin. Nyt pyörä on käyttövalmis. Saa nähdä, koska jaksan sillä lähteä jonnekin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2023 klo 02:20

Päivä on menny levätessä ja ollessa. Nukkumaan pitäis alkaa pikku hiljaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2023 klo 11:27

Uusi päivä, äitienpäivä. Siivota pitäis, mut ei oikee jaksa. Kurkku on hiukan kipeenä taas. Mut kai se tossa menee jotenkuten eteenpäin. Saa nähä tuleeko tyttö käynnille tänään. Osittain se olis kivaa, mut osittain en jaksais. Huomenna ehkä äiti tulee kaupunkiin. Huomenna pitää suihkussa käydä. Tiistaina hakee isä kotiin. SItten alkaa taas arki. JOs yrittäis sittenkin huomenna siivota hiukan, jos tänään vielä olis vaan. KOittais pähkäillä, miten noita sukkia taas kutoiskaan. En oikee saa päähäni, miten silmukoita laittais puikoille kun puolet pitäis laittaa jne. En oikee hahmota. Jos tänään menis paremmin mitä eilen. Pääsis näin ollen tekeeki jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2023 klo 01:22

On tä alku yö taas yhtä hulinaa. Isällä meni hälyytys päälle ja sit se puh alko soittelee mummille, mulle ja tytölle vuoro tellen monta kertaa. Onneks tyttö sit tajus sanoo ekana taatalle et hälyyttää hoitajan. Onneks oli kiva hoitaja ollu. Tyttö oli puhelimes sanonu hänelle ongelman ja kysyny et pystyisikö hän kattoo sitä puhelinta et se soittokierre loppuisi. Ilmeisesti on saanut sen loppuu kun yhtään soittoo ei enää ole tullu. Isä alko vaa hermostuu liikaa.

Poikkis kävi äskö hakee täältä särkylääkettä tytölle. Tytöl on aika kovat kivut taas. Toivottavasti mökillä ei sitten ole.

Mulla on aika energinen olo, vaikka pitäis alkaa nukkuu... pitää miettii miten sekin onnistuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.05.2023 klo 13:13

Tein vähän pihatöitä, mutten jaksanut kauan. Jalat tuntuivat voimattomilta, enkä pystynyt väkisin jatkamaan. Se ei alkanut sujua, mutta tein silti melkein puoli tuntia. Välillä kokeilen, jos jonkinlainen tekeminen alkaisi sujua.

En tiedä, vaikuttaako se, että söin lounaaksi vain kaupan maksalaatikkoa. Siinähän on aika paljon riisiä ja vain vähän proteiinia. Pitäisi syödä aika paljon proteiinia, jotta olisi voimia enemmän tehdä. Sekin vaikuttaa. Tiedän, että proteiinin määrä minulla vaikuttaa, mutta silti en pysty huolehtimaan siitä. Tähän voisin itse vaikuttaa, kun taas muuhun olotilaani en oikein voi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2023 klo 14:47

sain loput porkkanat ja perunat kiehumaan. EI ne olis kauan kestänyt enää ootella. TUlee nyt ainakin muutama päivä syötyy.

Viime yö oli taas pohja noteeraus. Menin nukkuu vasta 7 jälkeen ja joskus 9.30 aikoihin nousin sängystä jo. Menin heti suihkuun. Sain ainakin sen hoidettuu.

Mun pitäis siivota EDELLEEN, mut en saa hoidettuu sitä. En pysty mitenkään aloittaa mistään. Näen epäkohtia, mut en jaksa enkä osaa aloittaa mistään. Aika käy uhkaavasti vähiin, ku ma aamulla pitäis olla kämppä okei. MIksi mun pitää olla näin tyhmä ja saamaton.

Suun kanssa on taas hiukan ongelmia. Huulet kuivuu ja suu tuntuu kurkkua myöten kuivalta ja kipeeltä. Pitää vaan koittaa jotenkin pärjätä. Juua ja toivoa että tä menisi paremmaksi. TOsin alkaa hermot menee.

Kohta noi sukatkin alkaa olee valmiit. Sit pääsee taas uusia aloittaa. TOsin tarvii edellisiin ja noihin sukkiin langanpäät päätellä, ettei kasaannu sitten.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.05.2023 klo 16:51

Saloka, et ole tyhmä, vaikket jaksa siivota. Kun on voimat vähissä, ei pysty tekemään sellaisia asioita, jotka joillekin paremmassa kunnossa oleville ihmisille ovat tavanomaisia.

Minullakin huono päivä tänään. Kävin ruokakaupassa kävellen ja ostin jugurttia ja muuta pientä. Mitään muuta en ole tänään jaksanut tehdä.

Käyttäjä Madagar kirjoittanut 20.05.2023 klo 17:47

saloka kirjoitti:
Mun pitäis siivota EDELLEEN, mut en saa hoidettuu sitä. En pysty mitenkään aloittaa mistään. Näen epäkohtia, mut en jaksa enkä osaa aloittaa mistään. Aika käy uhkaavasti vähiin, ku ma aamulla pitäis olla kämppä okei. MIksi mun pitää olla näin tyhmä ja saamaton.

Et ole tyhmä etkä saamaton, ei sitä aina voi jaksaa, ite sain tänään vietyä pullot palautukseen joista vanhin on pyörinyt jaloissa jo varmaan kaks vuotta...

Sitä tekeen sen minkä pystyy ja jaksaa

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.05.2023 klo 10:00

Huono aamu. En millään päässyt sängystä ylös. Nyt on masentunut olo eikä mikään kiinnosta. Hampaat sain lopulta pestyä. En jaksa laittaa aamiaista. Ei ole vielä nälkäkään. Syön jotain helppoa, kun tulee nälkä. Jääkaapissa on ainakin jugurttia ja kananmunia.

En tiedä, mitä tänään tekisin vai teenkö mitään. En saa mistään kiinni edes ajatuksen tasolla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2023 klo 15:20

sain unta vasta 8 jälkeen aamulla. Muutaman tunnin nukuin. Nyt tein makaronilaatikkoa muutamaksi päiväksi. Saa sentään jotain syötyy. On menny kaikki päin mäntyy. Nukkumiset, syömiset ja juomiset. Olin tos yli 24h pissaamatta. Mut onneks sain sit kropan taas toimimaan.

Huomenna olis palaveri. Tyttö tulee tueksi. Saa nähä miten sekin menee. Kuinka paljon tulee huutoa. Tai sanomista.

Yritän vaan jaksaa jotenkin. Koitan tässä istua ja sitten sitten syä. SIt katon mitä teen. Jaksanko enää istua. Käsitöitä olen tässä myös tehnyt.

TYttö ilmoitti aamupäivällä, että ei he tuu tänään kotiin mökiltä vielä, vaan huomenna aamulla lähtevät. Hyvin on kuulemma menny koiran kanssa. Muistaakseni eilen on koira saanut olla "vapaana". Oli ollut pitkän hihnan varassa vapaana ja 4 ihmistä seurannut koko ajan. Koira oli keksinyt uuden harrastuksen, frisbeen haun. Oli kuulemma saanut raivarin, kun ei oltu heitetty ja kun heitti, oli kuulemma menny hakemaan. EN sit tiä, onko tuonut takasin. Yöt on koiralla menny vissiin hyvin. EI ainakaan olla sanottu mitään. Yks aamu hän innostu aamu-ulkoilusta ja meni vieraan naamaa nuolee.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 21.05.2023 klo 15:39

Minäkin nukahdin hetkeksi vasta aamulla. Nyt sain käytyä suihkussa ja vietyä roskat.

Yhdessä työasiassa on ollut kummallista säätöä ja huomenna pitäisi vielä siihen liittyen soittaa videopuhelu Amerikkaan, joka ei sanalla sanoen nappaa yhtään. Tuskin siitä ainakaan minulle mitään hyötyä on. No, ajattelen sitä vasta aamulla. Ehkä tästä illasta tulee vielä mukiinmenevä.

Koira on iso ilo ja ihmisen paras ystävä, vaikka onhan sen hoitamisessa tietysti työtäkin vähän rodusta riippuen. Mulla on usein ikävä edesmennyttä sakemannityttöämme.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.05.2023 klo 16:53

Saloka ja Friendly, ikävä kuulla, että teillä yöunet menneet noin huonosti. Hyvä kuitenkin, että kerroitte. Siitä tuli mieleen, että voisin ainakin yrittää olla tyytyväinen, että olen nyt saanut nukuttua yöaikaan useimpina öinä melko hyvin. En silti pysty tuntemaan kiitollisuutta tai tyytyväisyyttä tai minkäänlaista hyvää mieltä tästäkään, vaikka tiedän, miten kauheaa on silloin, kun ei pysty nukkumaan. En pysty mistään olemaan kiitollinen tai tyytyväinen. Sellaisia tuntemuksia ei vaan tule.

Sain itseni liikkeelle ja kävin syömässä salaatin kahvilassa. Luulen, että se teki hyvää, vaikka sen jälkeen olin niin väsynyt, että torkahdin sohvalle.