Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.05.2023 klo 10:54

sain vihdoin nukuttuu aikast hyvin. Olen just herännyt. Menin aika aikaisin nukkuu ja sitä ennen torkkusin sängyssä ja sohvalla ja sain yölläkin nukuttuu. Nukuin aamulla ja sain nukuttuu aamulla pitkään. Mut silti tuntuu ettei olis nukkunu yhtään.

EI isä menekään tänään mihinkään, eikä äiti. Se taitaa olla ensi viikolla vasta. Tänään tulee joku hoitotiimi isälle kotiin tekee papereita. TYttö menee sinne henkiseksi tueksi, koiran kanssa. Saa nähä eksyykö ne tännekki jossain vaiheessa.

Käyvät tossa naapurikunnan koiraliikkeessä. Äiti osti koiralle pari palloa ja ne heti hajos. Ei kestänyt ees 30 minuuttia. TOisesta lähti kuori ja toinen mureni. Menevät kysyy, onko ne ihan ok tavaraa. Pitäis löytää koirulille pallo, mikä kestää. Hän tykkää niin palloista tällä hetkellä. Mut hä ku tuhoo kaiken heti. Monet mun ostamat lelut on mennyt jo rikki.

Kaipa tässä pitää kohta alkaa kutomaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.05.2023 klo 10:21

yö oli yht helvettiä. Uni ei tullu mitenkään ja makoilin koomassa vaan sängyssä ja toivoin että uni tulisi pian. Nyt aamulla heräsin tytön viesteihin.

Suihkussa pitäis käydä, mut ei ainakaan vielä jaksa. Olen sen verran uninen vielä. Pitäis jotenki vaan herätä tähän päivään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.05.2023 klo 18:48

Tänään on ollut huono päivä. En ole oikein mitään saanut tehtyä. Kukat pystyin kastelemaan lopulta. Osa oli niin kuivia, että multa oli kivikovaa. Yksikään ei kuitenkaan ole kuollut.

Kohta teen iltatoimet ja yritän mennä aikaisin nukkumaan. En tiedä, tuleeko uni. Aamulla pitäisi herätä varhain. En jaksaisi. En haluaisi mennä mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.05.2023 klo 11:27

Äiti kinuu mua mökille, mut en taho mennä. Se kinuu nii kauan että menen, mut mä laitan vastaan. Katotaan kumpi voittaa.

Yö oli taas kaamee. 6:lta katoin viimitteeks kelloa. Olin yhestä asti koomaillu sängyssä. SIt 6 jälkeen sain 2 h nukuttuu jotenki ja heräsin. Sit koomailin hetken kunnes nukahin tunniks ja sit päätin että nyt riittää. Keräilin voimia ja menin suihkuun. Nyt sit istun tässä. Mietin että pitäiskö teetä mennä tekee, mitä sitä söis tänään ja jne. Kutoakki vois tänään hiukan taas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.05.2023 klo 16:28

Olen ihan väsyksissä, mutten pysty lepäämään. Pitäisi varmaan syödä jotain ja yrittää sitten rauhoittua. Voisin yrittää vaikka lukea kirjaa, jos se sattuisi sujumaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.05.2023 klo 18:30

Kirjan lukeminen onnistui vähän aikaa. Sitten taas keskittyminen alkoi herpaantua. Lämmitin puolet eineksestä ja söin. Väsyttää, mutta vielä ei voi mennä nukkumaan.

Yritin miettiä, olisiko mitään, mikä kiinnostaisi edes vähän. En keksi mitään. Kaikki tuntuu raskaalta ja ahdistavalta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2023 klo 11:48

VIime yönnä meni ehkä hiukan paremmin nukkuminen. TUli hiukan enemmän nukuttuu ku 5h. TUntuu että hiukan jaksaa enemmän ku eilen. Mut en oikee tiä mitä sit tekis. Mitään suurta ei jaksa.

Äiti on yksin isossa kaupassa linja-autolla. Tulee tämän kautta, kun menee kotiin. Tuo apteekista jotain geeliä mun suuhun, jos se auttais. En tiä. Pelkään va laittaa suuhuni mitään epämääräistä. Mut lupaan kokeilla.

Mitähän sitä ruuaksi tänään. Pitäiskö vaan pelkkää munaa paistaa ja illalla koittaa sit syä leipää, jos äiti tuo. Ei sellai jaksa panostaa mihinkään, enää. Ole va väsynyt jo tähän elämiseen.

Pelottaa jos joudun ens viikolla mökille. Miten pärjään siellä. SIks kans en halua mennä sinne. Äiti yrittää mua isän sanojen kautta ja sit hän on tytöllekkin sanonut että se pyytäis mua lähtemään. Se yrittää saada mulle tosi ikävän olon, jos kieltäydyn. Hän osaa sen tosiaan.

Tein tossa sukkia taas hiukan aikaa. Jatkaa vois tässä. EI tässä mitään muutakaan oikee jaksa tehä. Äiti soittaa jossain vaiheessa, et pitää tavarat alhaalta hakia. Muuten se menee tässä kotona vaan. Yritän olla ylhäällä mahdollisimman kauan ja sitten loppu ajan sohvalla ja sitten sänkyyn. Eilen olin ennen 23 jo sängyssä, joka on mulle tosi harvinaista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2023 klo 15:51

Äiti toi mulle pyytämäni jutut ja hiukan muutakin. SIt saatoin hänet kotiin. Kävin vielä lähi kaupassa kattomassa tarjoukset.

HUomenna yritän tehä makaronilaatikkoa muutamaksi päiväksi. Tänää yritän keksii jotain mitä söisin. EN o ku5dl kolaa juonut ja yhen jätskituutin syöny. Pitäis varmaan jotain muutakin syä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.05.2023 klo 08:28

Eilen äiti tuli yhtäkkiä oven taa. Siivosimme ja laitoimme kukkiin lisää multaa.

Huomen isä menee intervalliin. Pitäis se viä sinne. Sit jotenki taota äitin päähä, etten lähe hänen kans mökille. Vaikeaa se on.

Olo on aikast heikko. Eilen tuli juotuu vähän liian vähä. Pitää tänään korjata se. Suu on hiukan parempi, mut ei tunnu normaalilta. Huulet on rajalla ja niitä joutuu rasvaa monta kertaa päivässä. Nukkuminen on mitä on. Mut tällä mennään.

Tasalta tukarikin tulee. Pitäis keksii jotain tekemistä senki kanssa. Pää lyö ihan tyhjää. No katon mitä se ehottaa ja poimin kivoimman niistä.

Isän sukatki sai eilen jarrut. Tos ne kuivuu. Saa nähä millaisia jarruja ne on. Ja millaiset sukat.  Luulin et se laatikko, jonka varastosta toin jonku aikaa sit, olis ollu lankaa täyn. Eipä ollu. Muutama hassu täys kerä ja pussillinen jämiä. Oli siel jokunen puuvillalankakeräki, et saan tehä kaaokselle peppupyyhkeitä. Että näin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.05.2023 klo 15:58

Äiti ei oikee tykännyt mun päätöksestä, Mut leppyi ku kerroin totuuden. Hän alko änkyttää kun kerroin näin myöhään, mut sanoin että olen jo viikon siitä sanonut. Et pitääkö seuraavaksi 2 viikon aikana sanoo tai kuukauden aikana. Ehkä hän ittekkin sen tajusi, että en oo missään vaiheessa sanonut että lähen, va olen koko ajan kieltäytynyt.

Juttelimme tukarin kanssa ja sitten mentiin nopeesti kauppaan. Sain juotavaa. Tukari hiukan huolestu kun kuuli missä mennään, eli nukkumiset, syömiset ja juomiset on hankalaa. EN tunne aina väsymystä, joskus menee vaan silmät väkisin kiinni. En tunne nälkää enkä janoakaan enää. SYön ja juon, kun huomaan kellosta että kai sitä pitäis. Tukari on myös huolissaan mun painostani. Menin kertoo siitä. Hän oli ekana että kirjoittaa raporttiin siitä, mut kerroin että en oikee haluis, jollei olis pakko. Juttelimme asiasta ja hän ymmärsi miksi en oikee haluais. Hän sano että ei kirjoita sitten. Harvemmin olen pyytänyt ettei kirjoiteta jotain. Taitaa olla eka kerta. Mulla on 2 vko päästä palaveri ja en jaksais siellä kuunnella asiasta. Koska yritän tosiaan syä ja jua ja nukkua, mutta en vaan kye. Odotan kai vaan sitä että koska elimistö pettää kokonaan. KOska tarvii olla huolissaan jostain.

Ehkä mä alan pikku hiljaa menee sohvalle lepäilee. Hiukan aikasta se on, mut ei oikee jaksa istua ja kattoa telkkaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.05.2023 klo 19:34

Kiva että pidit puolesi mökkiasiassa 👍 Tekisi mieli lisätä että toivottavasti viikonloppuna ei kaduta, mutta se on vaan koska itse olen viime aikoina vähän haikaillut mökille. Mutta sit jos alan miettimään realistisesti olisiko se omalla kohdallani järjestettävissä, arki tuntuu niin täydeltä etten halua edes yrittää päästä konkreettisiin suunnitelmiin asti.

Sain lainapyörän työpaikkakunnalle, joten töihin pyöräillessä tulee oltua päivittäin ulkona sentään. Ehkä kaipaan mökillä olossa lähinnä sitä, että siellä tulee oltua ulkona olematta koko ajan matkalla johonkin. Että on jotenkin pakko pysähtyä tai keksiä tekemistä joka ei vaadi nettiä tai johon tarvittaisiin enemmän virtaa kuin mitä laitteiden akuissa sattuu olemaan.

saloka kirjoitti:

KOska tarvii olla huolissaan jostain.

Oliko tää (retorinen) kysymys vai toteamus?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.05.2023 klo 11:03

Tyttö tuli koiran kanssa eilen illalla. Ei ole tietoo koska lähtevät. Eka ilta oli vähän kaikilla sopeutumista. Koiraa piti lopulta rauhottaa, kun oli liian kivaa. Yö meni ihmeen hyvin. Ei tuhoa ja on hiljaista ollu. Aamulla tosin hänellä oli hätä, kun mua ei näkyny. Oli murtautunu portista ulos ja oli itkeny makkarin oven takana. Kun tulin, oli nii innoissaan. Tässä ollaan pari tuntii leikitty ja hassuteltu. Nyt koiruus väsy ja taitaa ottaa pikku unet. Sit taas mennään kumminki.

Vois ite ottaa kutimet käteen ja tehä vähän aikaa.

Isä eilen sano ettei osaa puhelimellaan soittaa. Opetin häntä. Hän ku meni eilen intervallille. Oli sit kuulemma 8 aikaa illalla soittanu äitille, ihan muuten va. Enkä opettanut sitä, va mun numeron opetin pikanäpöäimellä. On se hassu ukko.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.05.2023 klo 14:52

toista päivää taas jotain miggen tapaista pääkipua. Yritän silti jotenkin jaksaa päivisin olla ja istua ja touhua käsillä. Eilen joskus 22 jälkeen luovutin ja menin sänkyyn jossa kipu alko hellittää, mut aamulla noustessa taas alko pikku hiljaa hiipii. Tänään on koirakin hiukan väsy. Välillä on leikkinyt ja käyny pihalla, mut muuten on nukkunut va. On koetellut sääntöjäkin, että joko nyt saa tonne mennä tai tätä tehä. Kyl hän taitaa tietää ettei saa, mut koettelee va.

Aamulla heräsin 10 jälkeen äitin soittoon. Pelästyin että olin nukkunu niin kauan. Kerran tainut herää ja sekin aamulla ku koira oli ulos haukkunu.

Olen tässä kutoskellu ja kattonut striimiä. Telkkarin avasin, mut sit päätettiin tytön kanssa et laitetaan kii, ku ei me sitä kumminkaa kumpikaan katota.

EIlen meni aamupala hiukan myöhäseksi. 20.30 söin vasta ekaa kertaa ja silloinki, va ku tyttö henkisesti pakotti. Tyttö oli hiukan ihmeissään ku kerroin etten ole mitään syönyt. SIthän käski tehä. Tein kasviksii ja makkaraa. Paistaessa kasviksia, tyttö kehus tuoksua ja halusi kans. Samalla sit tein hänellekkin ruokaa. KOira sain porkkanapalasen maistiaiseksi ja ilmeisesti on syöny sen, ku mistään ei löydy.

EIlen oltiin hiukan pidemmällä lenkillä koiran ja tytön kanssa. Kytiin mummilla hakemassa koiran apinan ja kaupasta pari luuta ja sit yritettiin toiseen kauppaan että jos olis tytölle jätskiä löytänyt, mut ei. SIt tultiin ISO mäki ylös ja kämpille. Mä jaksoin ihan hyvin, ku pikku hiljaa tultiin. AInut on että mäessä hiukan alko puuskuttaa, mut ei henkee ottanut. ALoin va hengittää raskaasti.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.05.2023 klo 17:55

Olen ihan väsyksissä. Yritin tänään tehdä töitä. Vähän teinkin, mutta jaksaminen oli huonoa. Nyt olen kotona. Väsyttää, eikä mikään kiinnosta. Söin vähän suklaata, kun teki mieli. Ehkä oikeasti olisi jo vähän nälkä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2023 klo 01:05

Iltaa kohen särkykin alko loppua. Mahtoko olla taas juomisesta kiinni. Jotain nestevajausta.

Huomenna menemme nuorten kanssa kauppaan. Ostan heidän mökkiruuat. Koira menee kotiin siksi aikaa, ku se on turvallisempi ja tutumpi paikka jäädä hänen yksin.

Pääsin nyt vast sänkyyn pötköttelee. En tiä kuinka kauan täs hereil olen viel. Ehk koht alan koittaa nukkumistakin. Huomen kumminki pitäis jaksaa olla aktiivinen se kauppajutun ajan.