Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 17:44

tulin tunti sitten kotiin. Kävin vielä tytön luonna. Sain kuuseni takasin. Yritän elvyttää sitä. Nyt oon ihan puhki. Huomisesta en tiedä mitään, isän suhteen. Onneks saan aamulla nukkua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 22:15

Vihdoin äiti tajus ja soitti mulle. Loppu viikko vapaata. Jee.

Hiukan on polvet nyt kipeet kun makaan sängyssä. Pääsärkykin alko helppaa. Nyt va ootellaan nukkumattii.

Hoitaja puhu, jos mulle kokeiltas jotain sellast terapiaa, mis on fysioterapeutti. En muista sen terapian nimee, enää. Vois sitä kokeilla, jos sais sisäisen rauhan.

Bussimatka kotiin oli katastrofi mulla. Luurit korvilla ja aukkarit päässä. Istun tökötän penkillä silmät kii ja kädet ristillä rukoilen että olisin pian perillä. Toinen vaihtoehto olis ollu lähtee pois ja tulla joko kävellen tai seuraavalla busseilla kotiin.

Huomenna tarvii purkittaa toi huonekuusi, jos saatais siihen eloa. Tyttö oli nakannu sen parvekkeelle ku oli luullu et oli tappanu sen. Ei se ihan kuollu ole, vielä.

Mun jalat sattuu.... en kyl tosiaan tre mitään treenii enää.

Mut kai sitä vois men nukkuu pikku hiljaa. Alakerta pitää kamalaa mekkalaa. Äitin, vauvan ja isän puhe/itku kuuluu. Tai onko se totta ees. Voinko kuulla noin selvästi tänään, ku ennen en o kuullu.

Huomenna teen makkarapataa ja yritän syä sitä. Saa nähä miten käy. En o pitkään aikaa syöny lämmintä ruokaa. Muutenki ahdistaa ku paino on alkanu nousta jonku ihmeen syyn takii.

Mut nyt nukkumaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.04.2019 klo 17:42

tyttö on tulossa tänne päin. Ten ruuan valmiiksi. Saa nähä kuinka paljon sitä jää, kun hän tuo kaverinsa myös syömään.

Istutin huonekuusen isompaan purkkii. En nähnyt juurissa sen ihmeellisempää. Ehkä eilinen täyskastelu sai mullan valuu juuristosta pois.

Aamulla herättyäni ja katottuani härkäpapuja, joita kylväsin su ja ma (muistaakseni), on jotkut lähtenyt itämään oikein hyvin. Ja ne mitkä oottaa vielä purkkii vedessä, itää nekin. Kun kerroin tästä siskolle, ehotti että hän tois mulle lisää kasvatettavia juttuja. Suostuin. Saa nähä mihin saan ne. Ainut on, että laitan tosta yheltä tasolta kukat lattialle ja näin saan siihen istutettavat sitten.

Laitoin taustalle tulee pikku kakkosta, tuttiritaria. Kohta alkaa peli ja chat. Saa nähä miten se toimii. Harmikseni en eilen löytänyt chattii, jos oli auki. Hiukan hakeemista vielä mulla. Mut hyvin toimii niin puhelimella kun tietokoneella.

Olen aka väsynyt. Ei jaksais olla valveilla ollenkaan. Tossa kun olin makuullaan, olisin varmaan nukahtanut. Nyt istun, ni en nukaha.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.04.2019 klo 08:02

Hei, Saloka! Haluaisin kirjoittaa sinulle jotain mukavaa ja kivaa... Mutta mitä se olisi?

Nukuin yön ihan hyvin. Olin otanut yöksi sen verran lääkkeitä, että sain nukuttua lähes heräämättä. Nyt tosin haukottelen vielä, mutta olo on kuitenkin hyvä.

Mulla on liian monta käsityötä kesken. Se stressaa jonkin verran. Voi toisaalta valita aina sen, mikä milloinkin tuntuu mukavalta. Vieläkö olet neulonut sukkia?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 05.04.2019 klo 08:16

saloka kirjoitti:
Kohta alkaa peli ja chat. Saa nähä miten se toimii. Harmikseni en eilen löytänyt chattii, jos oli auki. Hiukan hakeemista vielä mulla. Mut hyvin toimii niin puhelimella kun tietokoneella.

Hei Saloka, kaikki käynnissä olevat chatit löytyvät Tukinetin etusivun ylälaidasta. Lisäksi chattiä voi etsiä sen nimellä. Jos on esimerkiski menossa Mieli Maasta chattiin, niin kannatttaa avata sen teemakortti. Chat löytyy sen alta. Toivottavasti jatkossa löydät chatteihin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.04.2019 klo 18:13

Kiitos jp ❤

Ehtisin päivällä kirjoittaa pitkälti, mut sit tyhmä puhelin alko päivittää just tätä sivuu ni kaikki lensi bittiavaruuteen. Lisää kiukkua mun päänsisälle, enkä alkanu uudelleen kirjoittaa.

Pavut nousee hyvin.

Tänään on saanu olla suht rauhassa. Äiti hoitanu isän. Perhetyö oli aamulla ja sen jälkeen lähdin vanhemmille hetkeks ja kaupan kautta kotiin. Samalla kuulin et isällä alkaa kerho myös maanantaisin ehkä. Joten mulle lisää työtä viikkoon. Koht mä en voi missään muualla käydä kun isällä. Et muut tykkää hyvää.

Olen aika väsy. Jos mut olis jätetty aseen kanssa, olisin hävinny. Yritän jaksaa muutaman tunnin vielä. Sit ku menee sänkyyn,ei väsytäkään.

Laitoin siskolle taas viestii. Tarviin kukkapurkkeja ja multaa. Saa nähä koska vastaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.04.2019 klo 12:34

Päätä sattuu ja yritän jos veen juominen auttaa.

Väsyttää ku pienessä kylässä. Pitäis jotain tehä tänään, mut ainut mitä haluisin tehä on tappaa itteni. En yksinkertaisesti jaksa enää ja päikkyyn on turha mennä. Ne lähettäis va kotiin sieltä lasku kourassa.

Paino nousee taas, joten jotain ruokaa tai nestettä jää kroppaan. Ahdistaa.

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2019 klo 18:46

Mua väsyttää. Haluaisin nukkumaan. En ole tappamassa itseäni, vaikka mieli välillä tekeekin. Sen sijaan menen päiväunille... Pyh...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.04.2019 klo 20:16

Tulin jo nyt sänkyyn. En jaksanu enää. Ootan lääkkeiden vaikutusta ja sit pääsen nukkuu.

Äiti kysy puh mikä mulla on. En pystyny puhumaan ku aloin itkee. Puhelun jälkeen laiitoin äitille viestin.

En tiä miten jaksan huomisen. Kai makaan sohvalla koko päivän. Kumpa olis anteeninjohto, vois makkaris kattoo telkkaa. Telkkari on jo. Ei tarvis nousta sängystä ollenkaan.

En tiä miksi on näin paha olla. Olen kai henkisesti niin väsyny jo. Tarvitsisin ehkä lepoa. Mut en saa sitä.

Mut hyvää yötä/ huomenta

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2019 klo 11:46

13.5 h unet takana. Mut silti vesiputoukset virtaa. Mieli maassa.

Päivä kuluu kai sohvalla iltaan asti.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 07.04.2019 klo 15:08

Voi saloka, haluaisin kirjoittaa jotain, mut en vaa löydä oikeita sanoja. ❤️ tsemppiä paljon päiviin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2019 klo 16:05

Kiitos ev ❤

Jaksoin kylvää jotain kukkia ja muutama pavun vielä. Saa nähä tuleeko niistä mitään.

Mitäs sitä seuraavax.. sohvalla makaamista varmaan. Telkkastakaan ei tuu mitään. Kukat tarvis vettä, mut katon jos jonkin ajan päästä jaksan kastella ne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2019 klo 18:46

Sain kun sainki kukat jotenki kasteltuu. Joku päivä pitää niitä paremmin tutkii ja ottaa huonot lehet pois.

Tein ihanan makuista smoothieta, mut sit alko kaduttaa.

Ootan et kohta saan iltapalaleivät ja iltalääkkeet. Sit pääsen sänkyyn.

Ollu pitkä päivä. Ei o jaksanu paljoo mitään tehä, ei ees suihkuun mennä. Huomenna tarvii men suihkuun.

Polvee sattuu. Kroppaan sattuu. Mieleen sattuu.

Niin paljon olisi tehtävää. Jossain tarviin apua ja jossain pärjään yksinäni. Teen pikku hiljaa kaiken.

Huomiseks on tänne luvattu lunta. Saa nähä onko aamulla maa valkoinen. Nyt on ainakin synkkää. Ihan ku ulkona satais, mut ei sielä sada.

Telkkaris pyörii joku sarja. En jaksa keskittyy siihenkään. Pitäisikö va luovuttaa ja mennä sänkyyn...

Käyttäjä kirjoittanut 07.04.2019 klo 20:46

Hei saloka.

Minusta tuntuu kuin mahani reagoisi ulkoisiin ärsykkeisiin siten että kuin yhden miehen kanssa treffit menivät pilalle kuin hän ei ollut selvinnyt humalastaan, eikä uskaltanut ajaa autollansa minun luokseni, niin mahani tuli kipeäksi, kuin silloin kuin viimeksi itse otin olutta. Ja siitä on aikaa kohta 11kk.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.04.2019 klo 07:45

Hei saloka, ajattelin sinua ja kukkiasi eilen, kun haaveilin että minäkin olisin saanut vaihdettua multia. Siihen asti en päässyt mutta sain muuten siivottua, ja kävin hakemassa varastosta multapussit kylppärin lattialle - nyt siellä on hirveästi rojua pitkin seiniä mutta oikeastaan se näyttää vain mukavan kotoisalta. En voi laittaa nyt hirveästi mitään itämään kun tiedän etten ole suurta osaa ajasta kotona niitä hoitamassa, mutta yksi avokadon siemen mulla on jemmassa ja pari pistokasta joita voisi kokeilla laittaa multaan talven aikana kuolleiden tilalle.