Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2023 klo 13:36

vedenkyttökielto jatkuu vielä toistaiseksi.

Paistoin tossa munia, mut en pystynyt niitä kaikkia syömään. Alko heti ällöttää, mut hiljaksiltaan koitin syä vaan, mut nyt loppu ja lautaselle jäi vielä munaa. Mut en viitti ottaa riskiä enää.

Vkl meni tosi huonosti, joka saralla. Yritän TAAS rakentaa arkea eteenpäin, joka osa alueelta. En tiä kuinka kauan jaksan enää tätä mennäpettyä- vaihetta. Alkaa rassaa tosi paljon, kun ei saa unta, ei syötyy eikä juotuu. Paino tuuppaa tippumaan tippumista. Onneksi sitä on viel reilusti liikaa vielä.

Olen koittanut äitille neuloskella lappuja ja oon saanut 2 lappua jo valmiiksi. Pitää jotain tehä, että saa ajan kuluu ja ajatukset johonki. Väsy alkaa painaa ja hiukan on huono ollakki. Ei olis kai pitänyt syä, tai pakottaa itteäni ainakaan syömään.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.04.2023 klo 08:26

Jaksoin näin äkkiä siivoskella täällä, ettei ihan näytä huumeluolalta tä paikka. Nyt kehtaa jonku päästäkki sisään. Samalla apk on siinä vaiheessa et saa laittaa käyntiin ku on aikaa.

Yö oli hiukan vaikea, mut kyl se siinä meni. Harmittaa va, ku psykoosioireet on palannut iltaisin. Joka halvatun ilta, vaikka en tee tai ajattele mitään sellaista. Pitäis keksii miten ne sais pois, ehdotuksia?

Saa nähä pääsenkö tänään kauppaan. Pitäis kyl juotavaa saada ja ehkä jotain syötävääki. Mut en tiä mitä syötävää. Ei oikee jaksa paneutuu siihen oikee.

Mut ei kai tässä tämän ihmempiä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.04.2023 klo 09:10

Saloka, en tiedä, miten psykoosioireita voisi saada pois. Onko sinulla jotain juuri niihin tarkoitettua lääkettä?

Minulla ahdistus jatkuu enkä pysty oikein mitään tekemään. Olen sentään nukkunut enemmän viime aikoina. Päivisin on vain vaikea keskittyä mihinkään, enkä jaksa tehdä oikein mitään. Kukat pitäisi kastella. Edelliskerrasta on jo monta viikkoa. Olen laittanut vähän vettä niille, jotka pahimmin ovat nuupahtaneet. Yritän tänään saada nuo kasteltua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.04.2023 klo 14:58

Purjevene, ei mulla ole mitään lääkitystä.

 

Mä oon helpottunut ja oikeastaan hiukan iloinenki. Käytiin äitin kanssa linja-autolla kaupassa. En oo ehkä 6kk ollu linja-autossa. Pelkäsin eilen sitä, et miten menee, kun kuulin että pitäisi mennä. Onneksi matka meni ihan hyvin oikeastaan. EI paniikkia, ei muistikohtauksia yms. Ainut oli, että kädet hikoili ihan hitoksii ja muutenkin hikoilutti.  Mut pärjäsin. Jaksoin jopa käydä vielä isää moikkaamassa.

Eilen jaksoin istua melkein nukkumaan menoon asti. Saa nähä jaksanko tänään. TOsin olen aika paljon kävellyt tänään ni voi olla aika väsy pikku hiljaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.04.2023 klo 17:07

Juuri ehdin kirjoittaa, että nukuin enemmän, niin sitten tuli huono yö. En saanut millään unta ja kun lopulta ehkä kahdeksi tunniksi nukahdin, heräsin keskellä yötä valvomaan. Tänään on ollut sitten huono päivä. Olen vähän huolissani, että jos en saa ensi yönäkään nukuttua.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.04.2023 klo 11:03

Viime yö oli taas parempi onneksi. Olen ahdistunut mutta voimia on nyt vähän enemmän, kun nukuin enemmän.

Söin äsken aamiaista. Sitten keitin kupillisen vahvaa kahvia. Yritän miettiä, mitä yrittäisin tehdä vai palaanko peiton alle torkkumaan. Mikään ei kiinnosta. Se on normaali olotila joka päivä.

Yleensä jossain vaiheessa tarkistan, pitääkö pyykkiä pestä tai tehdä jotain muita kotitöitä aivan välttämättä. Jos pitää, teen väkisin jotain. Nyt en saa millään kerättyä kuivia pyykkejä kaappiin. Otan aina pari mukaani ohi kulkiessa ja laitan kaappiin. Sillä tavalla ne vähenevät. Sain myös tiskikoneen päälle. Nyt se kohisee tuossa. Sitten pitää vielä jaksaa kerätä puhtaat astiat sieltä jossain vaiheessa.

Arvioisin, että masennus ja ahdistus tänä aamuna on keskinkertaista. Ei ole pahin mahdollinen päivä ollenkaan. Tasaisen harmaata on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.04.2023 klo 16:18

Tahtojen taistelu syömisen kanssa taas. EI jaksa oikee syä ja kun uunissa kypsensin perunaa ja porkkanaa, oli ne porkkanat aivan äklö makeita mulle. EI voi sitäkään tehä näköjään. Nyt yritän pikku hiljaa loput nugetit syä, vaikka sit yksi kerrallaan kylmänä. Rskiin en pistä.

Olen koko päivän sukkia neuloskellut. Nyt mietin pitäiskö mennä kohta sohvalle. Päässä tuntuu että alkais sattumaan ja muutenkin olo on väsynyt. Yö meni taas suht vähillä unilla. En osaa enää nukkua ees 8 tuntia,vaan nukun joku 5h tai alle. SIt ihmettelen että olen väsyneen energisen voimaton. Sellainen sekalainen.

Huomenna pitäiski jotenkin jaksaa siivota. Kukat kastella mahdollisimman pian.

EHkä mä otan tietsikan ja meen sohvalle. EI vaan jotenkin jaksa tällä hetkellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.04.2023 klo 17:11

Sunnuntaina äiti tuli aamu 10 aikoihin ja siivosimme tämän kämpän ja parvekkeen. SIt roudattiin mun ainakin 2 kk vanhat pyykit vanhemmille pesuun. SIt tulin kaupan kautta kotiin ja ehtisin hiukan aikaa olee, kun tyttö tuli. Vaihdoimme makkarin ja keittiön verhot tytön kans ja poikkiksen kanssa vietiin laatikoita varastoon. SIllä välillä tyttö oli telkkarin siirtänyt ja laittanut yhen johon paremmin. Otin myös varastosta lisää lankaa. 4h jaksoin peuhata, loppu ilta olikin sit lepäilyy.

Muutenkin on tässä ollu lepäilyy aika pitkälti. Päätä tuntuu särkevän aika paljon ja olevan aika väsynyttä oloa. RUoka ei oikee taas maistu, va pitää pakolla syä. Juoda yritän, mut ei sekään oikee kamalan hyvin onnistu. Sukkia olen yrttänyt neuloo, et jotenkin pysyn elämässä kiinni.

Odotan tietoa. Isällä on vissiin tänään käynyt lääkäri ja hoitaja. Isän kipujen ja sinertävien jalkojen takia. Siitä on vissiin 4 h jo, eikä äiti oo mitään ilmoittanut. En mä halua sille soittaakaa. Oli eilen tytön kanssa puhunu ja kysynyt siltä, et olenko suuttunut sille. EN o eilen jaksanut kenenkään kanssa jutella oikee. TYtölle o jotain viestejä laitellu ja vissiin soittanut, en muuta. Yöllä ku menin nukkuu, oli akkua yli 80% vielä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.04.2023 klo 09:31

Alle 4h yöunta takana. Saa nähä kuinka kauan jaksan. ennen kun väsyn kokonaan. Ei vaan uni riittänyt ja yöllä ei saanut unesta kii.

Taidan tänään kutoa aika kauan. MItä tässä muutakaan tekis. Ehkä mä saan noi yhet sukat kohta valmiiksi astikki.

Ikuisuus kysymys taas tänään, mitä syötävää sitä sitten tekis.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.04.2023 klo 10:38

viime yönnä sain hiukan kauemmin nukuttuu. Silti tuntuu niin väsyneeltä. Pitää va jaksaa.

Maksoin tytön vakuutuslaskun. Kela taas pimittää siltä kaikki rahat. Katkasi asumistuen kun vaihtaa sitä. EI tee päätöksiä. Jne. Jotain rahaa taas 5. pvä, mut jää kuukaudeksi 150e rahaa siitä laskujen jälkeen. Nyt saa hiukan enemmän. Pitää ite vaan hiukan säännöstellä. Rahat alkaa mullakin säästöstä loppuu. Pitää vielä ostaa nuorisolle ruuat mökille ensi kuussa. Mut kai mä jotenkin pärjään, loppujen lopuksi. Pitää ainakin pärjätä.

Pitäis miettii,millaisia sukkia sitten alkais tekee. SAin eilen yhet valmiiksi ja mulla on 2 valmiit tossa jo. Jos koittais tehä tossa varren noista jämän jämä langoista ja sitten kattois loput jostain muusta. Vähän ohuemmasta tosin. Kesää ajatellen.

Mun piti tänää äitin kanssa mennä isoon kauppaan, mut ei äiti sit soittanutkaan. Toivottavasti siellä on kaik ok. TOivottavasti äiti ei suuttunut eilisestä. Äiti hiukan vähättelee mun uniongelmia tällä hetkellä. Se luulee jotain mikä ei ole totta. Pelottaa alkaa mennä mökille sen kanssa tossa jonin ajan päästä. JOs nukun hiukan enemmän, saan siitä kuulla, jos vähemmän, saan siitäkin kuulla. JOs oon väsy, niin kuulen siitäkin. Ihan sama mitä teen,ni kaikesta saan kuulla. Jotenkin haluaisin vaan peruu koko menon. Sanoo etten lähe. Mun on ihan hyvä olla täällä kotona, yksin. Saan rauhassa olla ja mennä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.04.2023 klo 16:55

JOku 5h paikkeilla mentiin taas viime yönnä. EI äitikään sanonut mitään, kun kuuli että olen 5 aikoihin menny nukkuu ja 10 aikoihin herännyt. Kun kello herätti ja 20 min päästä äiti soitti.

Käytiin äitin kanssa isossa kaupassa. Ostin itelleni vähän juotavaa ja jtain syötävääki. Ostin kokeeksi muutama sämpylän. Kokeilen nyt vkl:n aikana syä ees yhen. Laitan väliin kinkkua ja kurkkua. JOs kurkku auttais, ettei olis liian kuivaa. Mulla ku tota kurkkua on, taitaa olla 8 kpl 🙂

Tytön kanssa ollaan puhuttu puhelimessa paljon. Sanoin hänelle, että hänen soittonsa on tosi arvokkaita mulle, koska on ollut niitä päiviä, kun en ole jaksanut puhelimeen korkeakaan ja kun hän soittaa, ni se auttaa. EIlen hän soitti, kun olin nukahtamassa. Hän pahoitteli, mut sanoin ettei haittaa. Että on ehkä ennemmin parempi etten nukaha ennen iltaa. Siinä piristyin kun hän piti hereillä.

Sain äitiltä hämmästyksenki, kun vein hänelle 2 sukat tänään. Hän oli ihan hiljaa, kun tietää mun alku vuoden vaikeudet käsitöiden parissa. Ehkä nyt saan hiukan tehtyy jotain. On jotenkin parempi fiiliskin ja eikä se tekeminen aina rasitakkaan. Olen päättänyt että ainakin nyt teen pikku hiljaa. Kun alkaa tuntuu että ei jaksa, ni lopetan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.04.2023 klo 17:42

Sain viime yönä vähän enemmän nukuttua. Silti päivä on ollut aika huono. Kävin ruokakaupassa, mutten osannut päättää, mitä ostaisin. Ostin sitten maitoa ja jugurttia ja kaikenlaisia perustarvikkeita ja vihanneksia, mitä aina tarvitaan. En tiedä, mitä ruokaa laittaisin huomenna.

Pitäisi pestä pyykkiä, mutten tänään jaksanut edes aloittaa. Huomenna yritän saada pari koneellista pestyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2023 klo 14:41

Sain viime yönnä vähän enemmän nukuttuu, vaikka heräsinki aika ajoissa. EN oikeastaan tiä nukuinko 5 tai 6 tuntia. Nyt kun ajattelen, ni taitaa sittenki olla aika vähän.

Olen tässä kutonut niin että 2 sormee on punaset. Puikko painanut ja hingannut pariin kohtaan niin että ei enää tänään pysty kutomaan. Aika paljon sain sukkia tehtyy, joten ihan hyvä on lopettaa tähän. TÄ kirjoittaminenki tekee aika kipeetä noihin sormiin.

Söin "ruuan" jo ennen klo 12. Saa nähä miten loppupäivän syömiset sitten. EIlen otin illalla yhen sämpylän ja sain syötyy sen. Laitoin paljon kinkkua väliin. TÄnään taas koitan syä. TÄnään onki sitten mahan kanssa ollu ongelmia. Saa nähä koska se helpottaa. EI onneks mikään paha ongelma, mut epämielyttävä tunne koko ajan.

Mut mä taidan tästä mennä sohvalle pitkäks ja ottaa tietsikan viekkuun. EI tässä jaksa oikee mitään muutakaan tehä. Mistään ei tuu mitään ei telkkarista eikä tietsikasta. Pitää va tappaa aikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.05.2023 klo 10:23

Huomenna isä menee vissiin hoitoon ja äiti lähtee mökille. Saa suht rauhassa viikon sitten olla, ehkä. Ilmeisesti mun ei tarvii mökille lähtee, HUH.

Olen yrittänyt koittaa nukkuu, mut ei se oikee onnistu. Viime yönnä menin joskus 3.30 aikoihin nukkuu, mut havahduin siihen että olin kauan ollu hereillä sen jälkeenki. Sit loppujen lopuksi heräsin joskus 9 aikoihin ja nousin sängystä. EN jaksanut enää temppuilla unen kanssa.

Olo on jotenkin väsynyt ja tuntuu heikolta. Ei oikee jaksais mitään tehä ja missään olla. Kai tä on jotain aamuväsyä sitten, en tiä. EHkä auttais hiukan se,jos koittaisin alkaa käsitöitä tehä. Mut sit taas päässä tuntuu että sekin olis hiukan kipeenä. Olen jotenkin solmussa tällä hetkellä, vissiin. Pitäiskö vaan suoraan mennä sohvalle maate ja pysyy siinä loppu päivä sitten.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.05.2023 klo 13:14

Illalla ei uni meinannut tulla, mutta sain kuitenkin nukuttua lopulta aika pitkän yön. Tänään vaan on taas sellainen olo, että ahdistaa enkä mitään pysty tekemään. Tuntuu juuri tuollaiselta, mitä saloka kirjoitit, että olo on jotenkin väsynyt ja tuntuu heikolta.

Lämmitin vanhaa ruokaa ja syötiin äsken.