Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2023 klo 11:06

Äiti on keksinyt, miten pystyy painostamaan mua ja se alkaa vituttaa. Sanoin sille aika kovaa tänään puhelimessa asiasta. En tiä ymmärsikö hän ees sitä. Tuntuu niin inhottavalta kun näkee ympärillä, että tarvii asioita tehä, mut ei voimia ja jaksamista eikä paljoo kiinnostusta ole asioihin. Ei ees noihin kauppareissuihinka o ollu. Olen va menny mukaan ja ostanut muille mitä ne tarvii ja ite sitten jotain pientä, ehkä.

Viime yö olitaas kaamee. 6.07 katoin vielä kelloa, kun miettisin, kuinka kauan tässä tarvii vielä pyörii. Äiti sitten soitti joskus 10.30 aikoihin. Hän ehotti että olisin yöllä noussu sängystä, mut sanoin että tiedän että jos olisin noin tehnyt,ni en vieläkään nukkuis. Mulla on nukkumisen kans vähän samaa ku syömisen. Pystyn pihtaamaan sitä todella kauan. En tarvii syötävää eikä juotavaa paljoo mitään ja enkä paljoo unta, mut pakotan itteni niihin että jonkun verta tulis.

Paino on taas 2 vko:ssa laskenut. Luulin että se on pysähtynyt, kun tossa oli aika rauhallista aikaa sen suhteen ja olen saanu syötyy esim. lihapiirakoita ja juotuu kolaa. Ne ku ei ole mitään vähä kalorisia. Mitähän paino olisi ilman niitä, en ees uskalla ajatella.

Kai mun pitää alkaa kutoo, että saan joskus noi sukat tehtyy valmiiksi, että äiti saa yhen mäkättämisen aiheen vähemmäksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2023 klo 14:20

kurkku on edelleen riipasevan kipee. Välillä nieltäessä tuntuu että joku repis sen auki. Muuten on ihan ok. Mikä lie siihen tullu, kun sen kuumetaudin jäljiltä tullu tollaseksi.  Suun limakalvot on myös kipeet. Mahtaako johtuu eilisestä ruuasta, kun tuntu että eilen olisi ollu jossain alahuulen sisällä vesikello, joka oikeastaan vieläkin tuntuu. Selän ja mahan ympäri kulkee vanne, joka tekee todella kipeetä. En sit tiä onko suolistossa joku hämminki vai mistä lie johtuu. Kieli on kipeenä taas vaihteeksi. Kettu tätä olotilaa.

Äiti käski raahautua kauppaan tänään. Kävelin sinne ja äiti siellä odotteli. Tultiin tänne sitten ja äskö äiti lähti kotiin. SIivoiltiin täällä hiukan. Lähtiessä äiti  pelottavasti puhui että parveke pitäis siivota ja roudata sieltä tavaraa varastoon. pelkään että se on seuraavan kerran juttu sitten. EI se mun kämpästä sellai puhunut mitään. HIukan pyykeistä ulisi, kun niitä tuuppaa kerääntyy, enkä pääs niitä pesemään. Ei va jaksa mennä pesemään.

Katottiin noita sukkiakin, mitä olen tehnyt. Sain kehuja niistäkin, ONNEKS. Nyt on hiukan enemmän virtaa jatkaa tehä. On jotenkin ollu motin puute niiden suhteen.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 08.04.2023 klo 15:30

Mulla oli kurkussa sama tunne, mut allergialääke auttaa, et kannattaa kokeilla antihistamiinia, josko se auttas. Voi olla nimittäin allergiaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.04.2023 klo 09:08

Pääsiäinen on mennyt jotenkin. Olen nyt saanut nukuttua paremmin. Päivisin vaan on vaikea pakottaa itseään mihinkään. Pyykkiä on kertynyt isot kasat, kun en ole jaksanut pestä. Lakanatkin pitäisi vaihtaa, mutten jaksa.

Tänään täytyy taas laittaa tytölle jotain ruokaa. Ehkä lämmitän vielä entistä ja laitan ranskanperunat uuniin.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 11.04.2023 klo 20:46

Oma tekemä laatikko(tonnikala) on parempaa kun kaupan. Totesin. Tänään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.04.2023 klo 09:07

Saloka, mitä sinulle kuuluu?

Ahdistus ja mielenkiinnon puute ovat ongelmina minulla edelleen. Väkisin teen kaiken, mitä pitää tehdä. Eikä mikään kiinnosta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2023 klo 10:03

tyttö soitti aamulla, että joutuu menee koiran kanssa lääkäriin. SIllä on puhjennut poskihampaita, vaikka ei maitohampaat ole ees pudonneet. Ilmeisesti ne vedetään pois tänään. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Toista päivää taas vaihteeks kurkku on kipee. Mitään karheeta ei oikee pysty syömään, kun tuntuu että se raapasee kurkun auki. En sit tiä mikä kumma tossa on. Ekana eilen ajattelin että olisi kuiva, mutta ei se illallakaan parantunut, vaikka olin juonut ja syönyt.

En oo oikee mitään järkeväätehnyt. Äiti eilen illalla soitti ja kysy olenko hengissä, kun musta ei o kuulunut mitään, missään. En o oikee jaksanut kiinnostua yhteyden ottoihin, tännekään en o muutamaan päivään kirjoittanut, kun en tiä mitä kirjoittaa. Olen vaan ollut kotona. Kattonut tietsikkaa ja telkkaria. Yrittänyt tehä sukkia ja koittanut yrittää pitää perushuolta yllä. Viime yönnä tosin nukuin taas vähän vähemmän, kun ei vaan uni tullu ja en saanut kun pätkissä nukuttuu. Mut kyl se tässä menee. Ollaan tässä tuolilla siihen asti ku voimat menee ja sit siirrytään sohvalle taas. Tätähän tämä mun elämä on nykyään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2023 klo 11:31

tytön koira voi kuvien perusteella ihan hyvin ja ilmeisesti yökin mennyt ihan hyvin. Ei ainakaan vielä o soittoa kuulunut.

Mulla alkoi eilen päätä särkee ja näköjään jatkuu vieläkin. Yöllä sain nukuttuu jonki verta. En sit tiä onko niskat kipeet, vai mistä toi kipu on. En varmaan taaska jaksa kauan ylhäällä olla. Heti ku alkaa huonompi olo olla, ni meen maate.  Pirun kurkkukin raastaa vielä.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.04.2023 klo 18:38

Saloka, kurjaa, että sinulla kurkku on edelleen niin kipeä.

Olen ihan väsyksissä, kun tänään oli työpäivä. Yritin parhaani, vaikka oli todella vaikea keskittyä ja päästä alkuun. Jonkin verran sain tehtyä. Nyt väsyttää enkä jaksaisi käydä suihkussa. Hampaatkin pitäisi pestä. Haluaisin mennä suoraan nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2023 klo 10:26

kurkku oli herätessä vielä kipeenä, mut nyt tuntuu että hiukan rauhottunut. Päätä alkaa tuntuu, että alkais päivän myöten sattumaan enemmän.

Sain mä suihkussa käytyy, joten jotain saanut tänään aikaiseksi. Oli se ihan kivaa, mut ei see mikään nautinto ollu.

Äiti kysy heille. En oikee uskalla tällä päällä tonne ulos kirkkauteen mennä. Pitäis varmaan noi roskat joku päivä viä, mut en tiä koska.

Koiruliina on hiukan kiukkunen, mut kai se tänään hiukan rauhottuu kun saa leluja taas käyttöön. Ja lisää vapauksia.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.04.2023 klo 17:35

Ulkona on paljon pölyä. Kukaan ei välitä, kiinteistöhuoltofirmat ei tee muuta kuin ottaa rahat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2023 klo 09:38

sellaset reilu 4 h unta ja vesi kielto täällä. Kivaa. En mä oiskaan halunnu jua mitään. EIlen illalla oli kaamee jano, mut piti mennä nukkuu. Nytkin tekee mieli jua va jotain, mut ei o mitään mitä vois jua. SIsko onneksi tuo mulle juotavaa tänään jossain vaiheessa. Täällä siis on hanan käyttövesikielto.EIlen äiti soitti yllättäen ja sano et sisko oli bongannut netistä sellaisen. Iltaa kohen face täyttyi siitä uutisesta. 12. pvä on jo bakteereita löytynyt ja eilen vasta ilmoitettiin asiasta. Onneks ei mun mahani sekaisin mennyt. Mut pääni on ollu kipee, en sit tiä johtuuko tosta vedestä tai mistä.

Mä ajattelin äitin herätys-soiton aikana että kello on näin vähän ja vois vaikka pyykille mennä, mut tässä n. 30 min istuskeltuani, mieli on muuttunut täysin. Suuta kuivaa ja koko ajan tekee enemmän mieli jua ku syä. Saa nähä mihin asti tä olo menee vielä, ennen kun saan sitä juotavaa. Ja olen vähän motissa, kun en voi hakeakaan sitä kun pitäis kävellä hakee sitä ja ilmeisesti lähikaupat on tyhjiä vedestä ja kohta mehuistakin. No onneks sisko tuo ilmeisesti mulle vettä, mehua ja kolaa, niin ainakin pyysin häneltä ja sanoin että maksan joko käteisenä tai sit tilille heti.

Mut eipä tässä tämän maailman mullistavaa ole. Juotavaa kun saisin, olisin iloinen. Auttaisiko mennä parvekkeelle huutaa? JOllei äiti olis soittanut, olisin nukkunut hiukan kauemmin, olis kärsimyskin pienempi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2023 klo 08:08

Ei ollu eilen vahvaa suorittamista. Nyt vasta muistan, unohin syödä. Juotuuki sain pakolla.  En tiä mihin tä taas menee. Olen alle 4h nukkunu taas. Yöllä sain massiivisen aivastuskohtauksen ja luulin ettei se lopu ollenkaan. Nyt on limaa kiitettävästi kurkussa. Mietin tässä, jos siirtyisi kohti olohuonetta ja koittais vaikka hetken neuloskella, ennen ku väsyy sohvalle taas. Yrittäis jotain syä tänään myös. En tosin tiä, kyn ei voi vettä käyttää.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.04.2023 klo 12:16

Toivottavasti juomavettä saa taas pian, on kyllä tosi hankalaa jos sitä ei saa käyttää! Olisikohan kunnan nettisivuilla tarkempia ohjeita siitä, onko vesi turvallista keittämisen jälkeen? Luulisi että järjestävät juomaveden jakelua jonnekin, toki sitten se pitäisi kantaa kotiin... 😒

Täällä pääsiäisenä alkanut kaunis sää on päättymässä ja iltapäivällä alkaa noin viikon kestävät sateet. Onnistuin käräyttämään ylähuulen auringossa, se on jotenkin sellaisessa kulmassa että ottaa kasvoja enemmän väriä. Ei sillä että aurinkoisen sään häviäminen harmittaisi, hitusen kosteampaa ilma on jotenkin helpompi hengittää. Ehkä siinä on vähemmän katupölyä tai jotain.

Eieiei jo kertoikin, mutta miten siellä on, saloka ja purjevene, onko kevään pölisevä kausi jo ohi? Siitepölystä ainakin olen kuullut valitettavan, toivottavasti te kaikki vältytte pahemmilta allergiaoireilta.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 3 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.04.2023 klo 13:09

Soroppi, kiitos kysymästä, täälläkin on katupölyä. Onneksi en ole sille herkkä. Enkä paljon ole ulkoillutkaan.

Päivät menevät ahdistuksen piinaamina jollain tavalla. En jaksaisi millään hoitaa kotitöitä. Väkisin yritän ruuat laittaa ja pestä vähän pyykkiä. Raskaalta tuntuu.

Saloka, olipa hankala juttu tuollainen vesikatko, mikä teillä oli.