Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.09.2019 klo 08:40

Hei ja tidekosi vanhemmille, joilla on jokin pitkäaikainen sairaus:

Tukinetissä alkaa uusi Voimaa arken-chat ja ihan ensimmäinen chat on jo tänään maanantaina 9.9. klo 9-10.30

Voimaa arkeen ryhmächat vanhemmille, joilla joko toisella tai molemmilla vanhemmista on jokin pitkäaikainen sairaus tai vamma. Sairaus tai vamma voi olla synnynnäinen tai myöhemmin tullut ja sen diagnoosilla ei ole väliä.

Chat tarjoaa osallistuville paikan keskustella, saada vertaistukea ja mahdollisuuden kysyä asioista jotka mahdollisesti askarruttavat tai joita on miettinyt muuten.

Chat antaa voimaa arkeen nimenomaan vertaisuuden kautta. Saman kokeneet vanhemmat voivat olla halutessaan toinen toisilleen todella tärkeä tuki.

Ohjaajana toimivat Kynnys ry:n SAMAT toiminnan perhetoiminnan koordinaattori ja vapaaehtoiset vertaistoimijat.

Lue lisää: https://tukinet.net/uutiset/tulossa-syksylla-voimaa-arkeen-ryhmachat/

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2019 klo 14:29

Tyttö on niin loppu. Enkä mä voi tehä mitään. Hän tarvis lepoa. Yritän olla kuuntelijana. Hänestä tuntuu va ettei kukaan ymmärrä häntä ja hänen kipuja, et kaikki vähättelee. Paitsi kuulemma minä.

Hän meni kouluun lievässä oireilevassa aivotärähdyksessä. Päivystyksestä eikä terkkarilta saanu lupaa olla kotona.

Ite olen väsy. Silmät painuu väkisin kiinni. Mut en silti saa unta.

Koht isä tulee ja pitää alkaa hoitaa hommat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2019 klo 20:42

Tyttö taas päivystyksessä, kuvattavana. Ehkä saa jäädä yöksi. Koska asuu yksin, eikä ole ketään vahtijaa.

On tääkin ollu ilta. Tytön poikakaveri soittaa mulle et tytön olo menee huonommaksi vaan. Sit mietitään miten hän pääsee päikkyyn, kun ne oli oireiden perusteella käskeny mennä sin. Mulla kestää melke tunti linja-autolla mennä tytön luo ja siitä taksilla päikkyyn. Äiti on töissä ja sillä sama homma. Sisko on autonsa antanu jollekkin, joten ei voi lähtee kuskiksi. Piti turvautuu tukiperheeseen ja kuulla ne mäkätykset mitkä tulee. Nyt on sit se., miten tyttö pääsee kotiin, jollei saa jäädä sinne. Laitoin hänen tilille rahaa taksiin ja toivon että ne päästää hänet yksin lähtemään.

Mä oon ihan hermona. Kädet tärrää ja maha aktivoitui. Iltapala tekee pahaa, kun söin. Itkettää koko ajan.

En tiä koska uskallan ottaa iltalääkkeet.

Tytön akkukin tyhjenee, joten joudun turvautumaan siihen että ne soittavat sieltä, jos soittavat. Ja koska.

Ja huomenna olis raskas päivä vielä eessä.

Haluisin jo nukkumaan, mut en voi mennä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2019 klo 12:26

Tyttö oli yötä sairaalassa ja pääsi eilen pois. Sen päästä löyty kysta, jonka johdosta nyt neurolle lähete.

Mä oon niin väsy jo kaikkeen, mut hoitajan mielestä olen nuori ja mun tarvii jaksaa. Ekana oli väsymys, nyt uupumus. Onko seuraava brout out. (Tai miten kirjoitetaan) .silloinki varmaan hoitsu käskee mennä va.

Tarjosi jotain ryhmää. Sanoin ettei ole aikaa. Siitä se innostu. Hemmetti! Meneekö hän pää pitkänä joka puolella, sairaana.

Se on nii hilkulla et tekisin itelleni jotain. Mun on pidettävä pää kylmänä.

Taidan hakee teetä ennen ku pimahan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2019 klo 17:46

vieläkin on paska olla. Olen syönyt liikaa ja tekee mieli oksentaa. Olen väsynyt. Taivas itkee mun puolestani. En jaksais enempää mitään en säätöö enkä ongelmia. Mut mulla on va semmoinen olo että kohta taas tapahtuu jotain.

pysähdyn miettii, mitä mun pitikään kirjoittaa, ei  kai mitään järkevää. Onko näissä mun teksteissä ikinä mitään järkevää. Ainaista valitusta todellisesta väsymyksestä.

laitoin kuulokkeet laturin, huomenna pesen pyykkiä ja jos jaksan pesen vessan. Pakko on alkaa jotain tekee täälläkin. mä en ees muista kuinka kauan toi vessan sivous on ollut mulla ajatuksena. Nyt sain 2 viikkoa aikaa siivoo sen, tai joudun tukih. kanssa sen siivoo. Ja mä en käske enkä pyydä sen sitä siivoo. Omat on paskani ym.

Hoitaja haluis hoitopalaverin ennen vuoden vaihdetta. Haluis äitin mukaan, mut äiti kieltäytyi. En tiä millaista palaveria se ajattelee, mun haukkumista varmaan. Siitä kun olen niin laiska ja saamaton ja kun hoidan isää ennemmin kun menisin johonkin ryhmään. Sinne tulisi mun tukih. , pitääkin sille sanoo että ei sit mee sanoo mitään mitä me ollaan puhuttu. Onhan sillä vaitiolovelvollisuus? Sit sinne tulis sossu, poin sossu. Mitä hittoa se sinne änkee. Sit tulisi lääkäri jos sillä on aikaa. EN mä halua sinne.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.09.2019 klo 09:21

Hei, Saloka! Mulla haluttaisiin mies mukaan hoitopalaveriin. En ole ollut asiasta innoissani, mutta olen suostunut siihen. Mies ei kuitenkaan halua tulla sinne. Joten ei semmoista ole järjestetty. Mulla on aika psykologille ensi kuussa. Saa sitten nähdä, minkälaisia hoidon linjauksia tehdään.

Toivon sinulle ainakin voimia. Mutta ehkä en sellaisia voimia, että jaksaisit tehdä kaiken, vaan, että jaksaisit ottaa taukoa ja levätä. Voiko sellaista jaksaa? Ehkä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2019 klo 16:27

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Saloka! Mulla haluttaisiin mies mukaan hoitopalaveriin. En ole ollut asiasta innoissani, mutta olen suostunut siihen. Mies ei kuitenkaan halua tulla sinne. Joten ei semmoista ole järjestetty. Mulla on aika psykologille ensi kuussa. Saa sitten nähdä, minkälaisia hoidon linjauksia tehdään.

Toivon sinulle ainakin voimia. Mutta ehkä en sellaisia voimia, että jaksaisit tehdä kaiken, vaan, että jaksaisit ottaa taukoa ja levätä. Voiko sellaista jaksaa? Ehkä...

Kiitos jp.

Tänään alko isän kolmas kerhopäivä. Päivä joka sisältää että pitää hakee isä kirjastosta ja tuoda kotiin. Kyl se nyt menee hyvin, mut loskassa ei ehkä. Kirjaston ja vanhempien välillä on matkaa jonkin verran.

Mut kaikki meni hyvin. Isä jäi surullisena miettii, kun sai kuulla ystävänsä lähteneen kesäloman aikana.

Tytölle hain vitamiineja. Niitäkin on kymmeniä erinlaisia. Ostin multivita plussan.

Mul on uunissa tulossa ranuja ja ryynäreitä. Pitää jotain syäkin tänään.

Jos huomenna saisin pyykit koneeseen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2019 klo 12:57

Tytölle ostettu nimppsrilahja ja muuta mitä tarvii. Itelle ostin tarpeellisia ja tarpeettomia juttuja. Sain lahjakortin käytettyy nyt.

Isä vieläkin miettii mun hoitajan sanoja. Oli kysyny äitiltä, joko on hoitaja soittanut.

Mietin täs, pistäiskö tänään tai huomenna pesukoneen päälle. Osittain vois ennemmin huomenna, kun ei ole mitään menoo. Laittais heti herättyy päälle ja samalla siivoo ja sit jos aikaa riittää ni pesee vessan.

Sisko ei ole tässä kuussa ollu yhtään yhteydessä isään. Kun mentiin bussilla kauppaan, tuli sisko samalla. Mut ei puhunu yhtään mitään. Saa nähä meneekö viikon päästä tytön synttäreille.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2019 klo 15:52

söin taas ranuja, mut ne sai ikenet sattumaan. EI voi oikee semmosi syä enää. Muutenkin alko kaduttaa syöminen, et oksensin pois. Huomiseksi tarvis keksii jotain ruokaa taas. Pitäiskö kokeilla tehä calloneita, kun niitä kaapissa on vielä jokunen. EN tiä, ei jaksais mitää tehä, mut pakko on.

HIukan aikaa jaksoin sukkiikin neuloo, mut sit alko olat sattuu niin paljon, että et tosikaan. Nyt sattuu toinen kainalo ja toinen olka. Pitäis netistä ettii olalle jotain jumppaohjeita ja alkaa niitä tekee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.09.2019 klo 21:25

Pitäis jonkinlainen rutiini kehittää iltaisin taas. Saa nähdä saanko tästä illasta kipinän.

Otin panadolin yötä vasten. Otan aamullakin. Ajattelin nyt nä muutama päivä ottaa 2x, jos toi olkapääkipu ja yläselän jännitys laukeis. Jumppaamaan en pysty.

Huomiseks olis paljon tekemistä. Saa nähä koska jaksan ees nousta.

Pitäis varmaan ettii peitto jostain. Olen nukkunu pussilakanalla yöt. Alkaa jalat kylmettyy, kun huoneen lämpötila laskee, kun petoni seinä enää hohka.

En sit ottanu lihaa sulaa, joten huomen on kasvispäivä, vaihteeksi. En jaksa nousta enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.09.2019 klo 10:32

Sain sittenkin lihan sulamaan.

Sain pesukoneen ja astiakoneen päälle. Vielä pitäis noi kuivat pyykit laittaa kaappiin.

Saa nähä koska tyttö tulee...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.09.2019 klo 20:19

Pyykkäsin. Sitten me käytiin miehen kanssa kaupoilla. Pelkään, että rahat loppuu tässä kuussa ihan liian aikaisin. Ostin vain tarvittavat ruoat ja vähän siivousaineita. Sai tarjouksessa halvalla.

Mua pelottaa, miten selviän... alkavasta viikosta ja noin muuten...

Ulkona taitaa tulla kylmä yö. Nyt siellä on enää 8,5 astetta lämmintä. Patterit lämmittää jo, mutta en tiedä, lämmittääkö makuuhuoneen patteri sisätilaa, kun ikkunan edessä on melko paksu verho.

Ahdistaa. En tiedä, ottaisinko lääkettä. Pitäisikö ottaa? On niin helppo ottaa liikaa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2019 klo 13:25

Jardin Prive kirjoitti:
Pyykkäsin. Sitten me käytiin miehen kanssa kaupoilla. Pelkään, että rahat loppuu tässä kuussa ihan liian aikaisin. Ostin vain tarvittavat ruoat ja vähän siivousaineita. Sai tarjouksessa halvalla.

Mua pelottaa, miten selviän... alkavasta viikosta ja noin muuten...

Ulkona taitaa tulla kylmä yö. Nyt siellä on enää 8,5 astetta lämmintä. Patterit lämmittää jo, mutta en tiedä, lämmittääkö makuuhuoneen patteri sisätilaa, kun ikkunan edessä on melko paksu verho.

Ahdistaa. En tiedä, ottaisinko lääkettä. Pitäisikö ottaa? On niin helppo ottaa liikaa!

Mä olen tässä kuussa ostellu niin paljon että rahat on tiukilla. Mutta täs kk sisällä on 3 synttärit joihin on menny lahjoihin rahaa.

Joutusin ottaa peiton käyttöön. Ei enää oikee tarjennu pussilakanalla.

 

 

Ulkona myrskyää. Tuulee tosi kovin ja välillä sataa tosi paljo. Toivottavasti ei ala ukkostaa.

Vedin eilen kokkiveitten kans palan sormesta. Onneksi va nahasta. Mut ei jääny palkeekieltä. Nyt pitää päivisin pitää siinä laastaria ja öisin olla ilman.

Olen tosi väsy, vaik sitä ei sais sanoo. Kaikki työt junnaa tänään. Ehkä mä saan ne joskus valmiiksi sitten. Jos huomenna jaksais nousta aikaisemmin. Kumminki on sit 14 jälkeen isä.

Taas sataa kaatamalla. Onneks ei tarvii mennä ulos.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2019 klo 14:30

Isää odottamassa.

Sain mä vessan kaapin siivottuu, jippii.  Toin äitille sellaisia shampoita ja hoitoaineita, joita en käytä. Löysin kaapista laudeliinapaketin, jonka tyttö saa, kun kerta käy salilla.

Uuvuttava päivä. Vielä pitäis kaupassa käydä. Kotona pitäis suihkuun jaksaa mennä. Ekana kylppärii tarvii vähän siivota.

Ruuaksi mul ei o ajatusta, muuta ku kaupasta maksalaatikkoa. Vaikka se on mökkiruokaa. En jaksa paneutuu mihinkään.

Huomenna on taas fyskari ja ke tulee sossu kotiin. To ja pe isä. Siinä se viikko meneekin sopivasti.

Ens viikko on taas yhtä kiireinen. On isän hoitoo, on isän vientii, on hammaslääkäri, on labraa, sit pitäis tukihenkilöö ja fyskaria tavata. Mihin mä saan kaiken mahtumaan.?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2019 klo 11:25

Jalat sattuu, mut pakko on kohta lähdettävä. Lähdettävä fyssarille. Mistäköhän tänään puhutaan.

Kun tulen kotiin, on pakko alkaa siivoo. Vähän sieltä, vähän tuolta.