Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.09.2019 klo 09:53

Ootan tukihenkilöö. Sain astiakoneen päälle jo. Ku tukih. Lähtee alan keittää kesäkurpitsoja ja fenkolia ja soseuttaa pakkaseen. Kaaliin voikin raakana laittaa.

Olisin mielusti nukkunu pitempään. Mut huomenna sit.

Joutusin vaihtaa mehua ja se maistuu erinlaiselta. Mut juon sen silti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.09.2019 klo 12:33

Yli 2.2km lenkki kävelty. Kukka saatu omaan purkkiin. Huomasin että se on ollu umpinaisessa purkissa. Hyvin kukka/kukat on kasvaneet. Nyt täytyy miettii mihin toi "likainen" multa voi laittaa.

Kesäkurpitsat ja kyssäkaali on kiehumassa.

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.09.2019 klo 08:15

Sinä jaksat...! Mulla päivässä riittää, kun on yksi juttu. En jaksa mennä tänään käymään miehen isän luona nyt aamupäivästä, kun mulla on menoa iltapäivällä. Olen vielä niin väsynytkin... Menen kai vielä nukkumaan. En tiedä, mitä tein aamulääkkeille! Muistan ottaneeni ne dosetit, mutta mitä sen jälkeen? Ei niitä missään näy. Ehkä sitten nielaisin ne...?

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.09.2019 klo 09:01

Mulla on paprikoissa jotain ihme öttäisiä jotka munivat lehtisuonten tuntumaan ja imevät lehdistä ravintoa. Tein reilu viikko sitten sipulista, valkosipulista ja chilistä tujunhajuista uutetta, jonka suihkuttelu vaikutti vähentävän öttiäisiä hieman, mutta nyt kun se on ollut viikon huoneenlämmössä se haisee niin pahalta että karkottaa meidät ennen kuin vaikuttaa öttiäisiin. Saa nähdä jaksanko tehdä uutta.

Käyttäjä kirjoittanut 05.09.2019 klo 17:25

Menin pois ja tulin takaisin. En ilmeisesti voinut kirjoittaa, mutta en osaa olla kirjoittamatta tänne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2019 klo 19:31

soroppi kirjoitti:
Mulla on paprikoissa jotain ihme öttäisiä jotka munivat lehtisuonten tuntumaan ja imevät lehdistä ravintoa. Tein reilu viikko sitten sipulista, valkosipulista ja chilistä tujunhajuista uutetta, jonka suihkuttelu vaikutti vähentävän öttiäisiä hieman, mutta nyt kun se on ollut viikon huoneenlämmössä se haisee niin pahalta että karkottaa meidät ennen kuin vaikuttaa öttiäisiin. Saa nähdä jaksanko tehdä uutta.

Ne voi olla tuholaisia. Joihinki auttaa alkoholi, joihinki mäntysuopa-vesiseos. Ja on kaupassaki jotain. Faces (jos oot siellä) on erinlaisia ryhmiä, joista voi kysyy apua.

Mulla on va 2ssa kukas ollu verkkoja. Tiedä sit mitä ovat. Hämähäkkejä ei ole näkyny eikä muitakaan jalkaisia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2019 klo 19:40

Jardin Prive kirjoitti:
Sinä jaksat...! Mulla päivässä riittää, kun on yksi juttu. En jaksa mennä tänään käymään miehen isän luona nyt aamupäivästä, kun mulla on menoa iltapäivällä. Olen vielä niin väsynytkin... Menen kai vielä nukkumaan. En tiedä, mitä tein aamulääkkeille! Muistan ottaneeni ne dosetit, mutta mitä sen jälkeen? Ei niitä missään näy. Ehkä sitten nielaisin ne...?

 

Tänään se tapahtu. Jätin hellan täysillä päälle yli 2 tuntii. Olis ollu koko yön huomen iltaan, jollei olis tarvinu ruokia laittaa kylmään.

Alan olee liian väsyny jo. Huomenna ku jaksaisin, sit on 2 lepopäivää ja sit taas mennään.

Mä en jp välillä tiä kans olenko ottanu lääkkeeni. Dosetista varmistan. Tulee blackout.

Peruin tai vaihdoin hoitajan tapaamisen huomiselta. Ei tuu mitään. Tyttöä aijon tavata ja sit äiti tuuppaa tänne siivoo koko huushollin. Apu on ihan jees, mut se miten sitä apua annetaan ei oikee ole. Tosin voi hyvin käydä ni et äiti soittaa et isä tarvii hoitaa ku hän menee töihin.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2019 klo 17:37

Pikemiten nyt kirjoitti:
Menin pois ja tulin takaisin. En ilmeisesti voinut kirjoittaa, mutta en osaa olla kirjoittamatta tänne.

tä on aika koukuttava.

 

Jes! mun tietsikallakin tämä toimii, ainakin näppäin tuli takas.

Olen väsy, ihan ku ette tietäisi sitä jo. Olen tänään 2 kertaa linja-autolla menny vähän kauemmas kauppaan. Ekana tytön kans ja sit äitin. Lähdin suoraa sängystä sinne.

nyt on hiukaks aikaa ruokaa jääkaapissa ja pakkasessa lihaa.

katotaan, jos huomenna jaksaisin pyykkiä pestä. Äiti ei tullu siivoo tänne, tosin ei täällä siivottavaa sellai olekaan.  Huomenna pitäisi tiskit laittaa koneeseen myös ja kone päälle, saa ton haisevan kattilan pestyy, jossa keittelin kyssäkaalia. Vein roskat ja haisevan biojätteet pois.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2019 klo 20:57

Ylivireystila ja kello lähenee 21. Miten kummassa saan tän pois.puhuun pälpätän puhelimessa suu vaahdossa, koko ajan pitäis jotain tehä. Kädet on jo kipeet neulomisesta. Ajatukset päässä pyörii kehää...

... kai täs joskus nukkumaan mennään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2019 klo 13:32

Illalla onneks rauhottavat auttoi ja pääsin uneen. Mut tuntuu hiukan siltä et tänään taas aletaan menee. Olen nyt jo rampannu keittiön ja oloh. Väliä aika useesti.

Onneks yöllä sain 13.5h nukuttuu. Olisin enemmänki, mut lääkkeet.

Nyt sit ollaan va. Kudotaan ja katotaan telkkaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2019 klo 22:36

Rauhotuin ja väsy palasi. Onneks nyt pääsee nukkumaan...

 

Yhet miesten tossukat valmistu. Huomenna uusien kimppuun.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.09.2019 klo 11:36

Hei, Saloka! Saat aikaan paljon! Olen vähän (tai ehkä enemmänkin) kade. 🙂 Mä teen jotain joskus. Kaikki on levällään, koti sekaisin ja keskeneräisiä käsitöitä vaikka kuinka. Ja sitten kaikki se muu...

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2019 klo 13:03

Tuli paha mieli. Teenkö tarpeeksi isän suhteen. Pitäisikö mun tehä jotain enemmän.

Sain käytyy suihkussa. Ton olkapään kans on hiukan hankalaa pestä hiuksia. Samalla lsitoin pyykit koneeseen oottaa ja vaihdoin peikon veen. Laitoin myös astiakoneen päälle.

Kukat tarvis hoitaa vielä. Mut sen voi illemmallakin hoitaa.

On olo et vois ottaa kaikki lääkkeet ja mennä pilven reunalle. Juua päälle noi lonkut. On nii paska fiilis. Täytyy miettii mitä teen päivän mittaan...😥

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2019 klo 15:45

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Saloka! Saat aikaan paljon! Olen vähän (tai ehkä enemmänkin) kade. 🙂 Mä teen jotain joskus. Kaikki on levällään, koti sekaisin ja keskeneräisiä käsitöitä vaikka kuinka. Ja sitten kaikki se muu...

 

Teen vähän liikaa asioita. Mun pitäisi levätä, mut koko ajan jotai. Poltan itteni loppuun, jollen ole jo polttanu.

Huomenna alkaa uusi viikko taas ja kiireinen sellainen. Kai mä jaksan senkin, ni ku 2 viikkoa oon jaksanu.

Tänään ei ole suunnitteilla mitään ruokaa. Illalla otan lihaa sulamaan. Jos huomenna sais kunnon ruokaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2019 klo 00:02

Elin kauhun hetkiä. Tyttö soitti ja sano et on lyönyt päänsä oikein hyvin. Onneks hän älysi soittaa päivystykseen. Hänen kaverinsa vei hänet sinne. Ilmeisesti lievä aivotärähdys va onneks. Mut sen näkee tästä eteenpäin, tuleeko jotain.

Olen kutonut tänään sormeni, käteni ja olkapääni kipeeksi. Pitää vissiin jarrutella vähän.

Mä vielä mietin isä juttuu. Ja sitä, miksi mun täytyy just olla se joka huolehtii hänestä ja soittaa hänelle. Huomenna olisi taas isän hoito.

Jossain vaihees pitäis pyykkiäkin pestä. Ja huomenna vien äitille lakanat js pyyheliinat ( oma kone ei suostu niitä pesee) ja sit tarvii siivoo täällä.

Tiistaina on raskas päivä. Aamulla tukihenkilö ja sen jälkeen fysio. Sit pitää vielä jotenkin kotiin päästä.

Keskiviikkona olis hoitaja heti aamusta.

Torstaina vapaata, mut kyl joku jotain siihen keksii.

Perjantaina isä taas.

Koht alkaa varmaan isän yks kerho. Nyt matkaa on yli 10 kertaa pidempi. Joudun isän hakee sieltä ja hoitaa jutut. Pelkään va niitä loskakelejä, kun yritän yli 100 kiloista työntää kotiin.

Mut kaipa täs vois nukkumaan mennä...