Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️
Mulla on itse asiassa käytössä Levolacia halvempi versio, Lactulos ratiopharm. Musta se maistuu hyvälle. Siinä on makeutta, jota kaipaan. Voisin jopa juoda sitä karkkina! Olen sitä jopa miettinyt.😋
Peräruiskeita olen joskus käyttänyt. Auttavat toisinaan. Nyt ei olla oltu vielä tuolla tasolla, vaan massa on jämähtänyt jonnekin suoleen aiemmin. Lactuloosia voi käyttää päivittäin säännöllisesti, suoli ei totu siihen. Lisäsin tuossa aiemmin öljyä salaattiin. Sitten tajusin kuinka paljon öljyssä on energiaa, joten jätin sen pois.
Mulla tuohon vatsan toiminnan heikkouteen vaikuttavat ainakin masennus ja runsas psyyken lääkitys, MS-tauti mahdolisesti, laihdutus sekä vähäinen liikkuminen. Ajattelin käydä tänään pienellä kävelyllä. Liikkumisen iloa minulla ei ole nykyään. Joskus aiemmin oli.
Ravitsemusterapeutilla kävin puolitoista vuotta sitten, kun silloin olin aloittanut laihduttamisen tätä nykyistä isommista luvuista. En enää muista, mitä silloin oli puhetta. Pitäisi varmaan pyytää lähete hänelle taas. Siitä olisi varmaan kaikkinensa apua.
Paino on eilisesä pari sataa grammaa vähemmän, mutta ei se lohduta. Ollan reilusti yli sen, mitä se pari päivää sitten oli. Ja lisäksi: Vatsa toimi eilen sutjakkaasti, ja silti paino ei ole tippunut!😠 Mä syön tällä hetkellä liikaa. Pitäisi varmaan pitää pari 0-keitto päivää. Sen lauantaisen pastakastikkeen voisi pakastaa. Lohen voisi paistaa ja pakastaisin sitten senkin kypsänä. Pakastin vain on niin älyttömän täynnä. En tiedä, miten saan sinne mitään.
Nyt on varmaan palattava alhaisiin pisteisiin ja mietittävä uusiksi tämä pisteiden nosto. Eihän tästä muuten mitään tule!
Rahka ja tuorejuustot pois kaapista ja käytöstä. Leipä pakkaseen. Kaikki houkutukset pois. Ei luumuja. Niiden sijaan vaikka omenaa. (Luumuissa on enemmän energiaa kuin omenassa.) Eivätkä luumut tunnu helpottavan mulla vatsan toimintaa. Ihme kyllä...😐
Onko kellään ajatuksia tai mielipiteitä siitä, miten mun pitäisi nyt toimia? Ja sinä, Dahliakukka, kirjoittele vain lisää. Pohditaan sitten vaikka vatsan toimintaa!😍