Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.08.2015 klo 10:50

Kiitos, minä en kaikille ole mielekäs kommentoija niin vähän pelotti tulla kommentoimaan. Kiitos, jos saan poikkeilla. Liikkuminen olisi parasta kaikesta, mutta kun minä en ainakaan saa potkittua itseäni liikkeelle. En sitten millään. Minulla on tosin pakko kuntosali, ohjattua liikuntaa 3x viikossa. Vihaan sitä, mutta pakko se on sanoa, että se on vaan pakko mennä invalideettini vuoksi. Ennen kaikkea pahaa tykkäsin pyöräillä. Ei mitään huippupitkiä lenkkejä, mutta joka päivä kuitenkin. Nyt en pysty siihen, kun päässä heittää heti, jos jalat irti maasta. Minulla oli vähän toisenlaisia ongelmia ruuan suhteen. Meni anoreksian puolelle ja jouduin ravintoterapeutin puheille. Kovasti laski mitä minun pitää syödä. Ei uskonut, kun sanoin en saa sellaista syötyä. Ja kun mikään ruoka ei maistunut. Sillon oli ne -30 pakkaset päällä niin hän sanoi minulle, että jos ruoka ei maistu sisällä, ota lautanen ja mene ulos syömään. Minulla leikkasi musta huumorinikin kiinni tuossa vaiheesssa. Enkä ole käynyt enää luonaan. Minulle maistuu kaikki makea, mutta suolainen tökkii. Suurin pudottaja ohjelma minuun pisti ajatuksen laihtua ja nyt olen melkein 50kg kevyempi. Mutta syöminen on peikko. Kun on diabeteskin niin pitäisi syödä. Mutta masennus vie niin voimia. Lääkitys ei minusta toimi yhtään, mutta eipä sitä kukaan kontrolloikaan. Omillani olen. En minä varmaan elossa edes olisi, jos minulla ei olisi kahta kattiani, jotka ollessani 3v sitten koomassa, josta oli ollut 1%mahdollisuus selvitä, niin katit ilmestyi koomamaailmaani ja minä nousin. Opettelin kaiken uudelleen. Sairaalassa opin syömään mukamas ja menemään suoraan vessaan oksentamaan. Kaikki se oksentaminen melkein romahdutti vatsan toimimisen ja kaikkea kokeilen yhä, että löytyisi kultainen keskitie elämään. Oletko huomannut laihduttaessa, että lähtisi hiuksia tavallista enenmän...ne kasvaa kyllä takaisin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.08.2015 klo 10:52

Varasin ajan terveydenhoitajalle näissä painoasioissa. Menee suunnilleen viikon päähän. Toivottavasti silloin jotain selviää...

Aion tänään syödä lounaaksi 0-keittoa. Välipalaksi raejuustoa ja vihanneksia. Päivälliseksi pastaa kastikkeella ja iltapalaksi Nutrilett. Ja muuten aion olla syömättä ylimääräisiä. Pitäisi tulla vähemmän energiaa kuin pariin päivään. Kohta lähden pienelle kävelylle ennen lounasta. Ja sama huomenna. Ja ylihuomenna! Josko se muutaman päivän viiveellä alkaisi näkymään!

Tuntuu, että on koko päivä aikaa tehdä jotain, kun heräsin jo ennen kuutta, kun mulla oli terapia aamusta.

Otin kotiintultua Laktuloosit ja pari pussia Movikolia. Saa nähdä toimiiko vatsa tänään...

Pakkaseen pitää yrittää saada niin paljon ruokaa kuin mahdollista. Se on vain niin älyttömän täynnä. Mutta houkutukset pitää saada pois näkyvistä. Enkä viitsisi heittää ruokaa roskiin.

Onpa tässä nyt paljon ajateltavaa.😐 Onneksi sain sen ajan terveysasemalle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.08.2015 klo 13:02

Kävin sillä kävelyllä niin kuin suunnittelin. Tulin kotiin lounaalle. Join tosin ensin vettä ja katsoin mainokset läpi. Sitten vasta otin kasviskeiton esille. Tuo keitto on yllättävän hyvää. Joskun ennen olen laittanut siihen vain porkkanaa, parsakaalia ja kukkakaalia. Nyt lisäsin joukkoon tomaattimurskaa ja pinaattia. Oikein maukas. Voi helposti syödä lautasellisen. Ja kaloreita ei ole kuin vähän. Siitä nimi 0-keitto. Ei mene pisteitä Painonvartijoiden ohjelmassa.

Olen tässä miettinyt päivän syömisiä. Syön nyt kuitenkin ilta-aerialla pastaa ja kastiketta, mitkä on valmiina. Tai pastaa joudun ehkä keittämään lisää... Iltapäivällä otan välipalaksi raejuustoa ja iltapalaksi joko rahkaa tai Nutrilettin.

Nyt on taas tarjouksessa Nutrilettia. Mulla on vielä kaksi aloittamatonta pakkausta, joten en taida nyt ostaa... Tai varmaan riippuu siitä, mitä puhun ensi viikolla terveydenhoitajan kanssa. Hän on mulle vieras ihminen, mutta toivottavasti tulemme juttuun. Vähän jännittää.

Taidan mennä vähäksi aikaa istumaan parvekkeelle ottamaan aurinkoa. Nyt kun kerta aurinko paistaa. Melkein tekisi mieli käydä kävelyllä vielä illemmalla, mutta itseni tuntien jää varmaan todellisuudessa tekemättä.

Hyvää päivän jatkoa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.08.2015 klo 16:46

saloka kirjoitti 17.8.2015 10:43

hmmm... mitä tähnkin kirjoittais. Mulla ei tota ummetustaole oikee. TOsin sairaalalla oli tunne että röörit oli ihan tukkeessa. Mulla kans on toi lääke arsenaali aika kova, joka varmaan kovettaa. Yritän kattoo täysjyvää (en pysty ruista), kasviksii ym ym. Kyl sä tiät. Lääkkeihin en halua turvautuu. Ootko kokeillu pientä jumppaaa mahaasi?

No jaa huono kirjoitus taas....

Anteeksi, Saloka! En ollut huomannut viestiäsi. Kiva kun tulit poikkeamaan!🙂 Mulla tulee kuitua aika paljon kasviksista. Viljoja en tällä hetkellä syö, kun leivässä on niin paljon pisteitä (Se painon pudotus.) Kokeilin kuitulisää Vi-Siblinellä, mutta se taisi tukkia suolta vain lisää. Mulla on aika terveydenhoitajalle viikon päästä. Saa nähdä, mitä hän sanoo. Toivon, että pääsisin ravitsemusterapeutin juttusille.

Siedettävää päivän jatkoa sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.08.2015 klo 17:02

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

En ollut huomannut sinunkaan viestiäsi tänään. Anteeksi. Onneksi nyt katsoin vähän ympärilleni! Kiva, kun tulit kirjoittamaan!🙂

Kyllä sinullakin on ollut syömisen kanssa - ja muutenkin - vaikeaa. Mulla on ollut aikanaan kaksi sellaisen kuukauden mittaista kautta, etten oikeastaan syönyt yhtään mitään. Ja se, minkä söin, oksensin sormet kurkussa ulos. Sitä ei vain kestänyt kuukautta pitempään. Onneksi järki silloin sanoi, kun oli jo aika heikkona, että on pakko syödä!

Huomenaamulla saan pysyä kotona, joten voin ottaa laktuloosin ja Movicolin herättyäni lääkkeiden jälkeen (odotan sen aikaa, että imeytyvät, erityisesti thyroksiini) tyhjään vatsaan. Sitten odotan jonkin aikaa ennen kuin otan aamupala Nutrilettin. Saan luultavasti vatsan sillä tavalla toimimaan. Tänään ei ole mitään tullut ulos, vaikka terapien jälkeen otin maksimiannoksen Laktuloosia.

Mulla on terveydenhoitajalle aika viikon päästä. Soitin tänään ja sain näin nopeasti ajan. Tuntuu, etten nyt tiedä yhtään mitä tekisin laihduttamisen suhteen. Minkä verran söisin? Mitä söisin? Miten saan painon taas tippumaan. Nyt se on junnannut jo useamman viikon paikoillaan. Ja oikeastaan lähtenyt taas nousuun. Tuntuu, että tämä on nyt tosi vaikeaa. En ole voinut kysyä keneltäkään ammattilaiselta neuvoa. Silloin sentään, kun olin Painonvartijoissa, saatoin viikottain kysyä neuvoa ryhmän ohjaajalta. Onkohan täällä meillä mitään laihdutusryhmää? No, se selviää viikon päästä...

Sinä jaksat käydä kuntosalilla, vaikket siitä tykkää. Se on hienoa! Minä en itseäni sinne saisi. On jo saavutus, että kävin tänään kävelemässä. Jos siitä saisi tavan...

Hyvää päivän jatkoa sinulle! Ja tule toki kirjoittelemaan lisää!🙂 Yritän seurata paremmin saapuvia viestejä...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.08.2015 klo 19:15

Äsken vielä oli kirkkaana mielessä, mitä meinasin kommentoida, mutta unohtui... minä sain niistä Nutrileteistä niin tarpeeksi, että tulee jo hajusta spontaanisti oksennus. Muistan, kuinka aivan itketti, kun oli niin nälkä välillä. Ja sitten oli niin hemmottelua, kun ruisleivälle laittoi punakaalta ja ananasta. Minulle on varmaan jäänyt joku trauma noista ajoista, kun aamuisin monesti löydän suklaapatukoiden tyhjiä kääreitä ja en muista syöneeni. Unissani toimin. Pahin oli se, kun illalla tein ruisleivät aamupalaksi niin aamulla niistä oli selkeästi joku haukannut. No kateilla ei niin suurta suuta ole, että minä se olin ollut.
Tuo painon jumittaminen ja pienoinen nousu on ihan normaalia.
Hienoa, että pääsit hoitajalle noinkin pian. Saat varmasti hyviä neuvoja ja voisit sopia vaikka, että hän olisi tukihenkilösi laihdutuksessa.
Masennuslääkkeet nostaa painoa, vaikka psykkat kuinka vakuuttaa ettei. Ja ihan jo itse masennus.
Minä en kuntosalille vapaaehtoisesti menisi, mutta kun on kela maksajana niin ei auta kieltäytyä. Ja jos minun ei olisi pakko mennä, niin jäykistyisin niin, etten selviäisi ilman keppiä. 3v opettelin uudelleen kävelemään ja nyt kuljen niin, ettei kukaan tiedä edes vammoistani. Eihän ne kivut naamasta näy.
Kysyppä muuten hoitajalta, onko teidän alueella tkn järjestämää laihdutusryhmää. Täällä on muutaman kerran ollut. Voimia🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.08.2015 klo 07:26

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Kiva, kun taas poikkesit. Kysyit edellisessä viestissä, onko mulla lähtenyt hiuksia normaalia enemmän. En ole huomannut. Olen ollut tietoinen, että näin voisi käydä ja olen seuraillut tilannetta, mutta vastaukseni sinulle on, että luultavasti ei.

Sinulla on paljon tahdonlujuutta ja järkeä! Meinaan tuon kuntosalilla käynnin suhteen. (Ja ihan varmasti muutenkin.😉) Se, että jaksat asennoitua niin, että jäykistyisit, jos et salilla kävisi ja keppiin joutuisit turvautumaan, on järkevää puhetta. Hienoa, että jaksat!

Mulla oli paino tippunut tänään takaisin sinne, missä se viime viikon puolivälissä oli. Nyt ollaan taas alimmilla painoilla. Olen siitä helpottunut!🙂

Kesäkuun puolestavälistä paino on tippunut reilut kuusi kiloa. Tuntuu, että se on mennyt hitaasti, mutta on se ollut aika ok vauhti. Viimeisen kuukauden aikana tippumisnopeus on kyllä hidastunut hurjasti.

Toivon, että tänään pääsen kävelylle. Ystävä tulee huolineen käymään aamusta, enkä tiedä, kauanko hän on.

Eilen söin päivällisellä paljon, mutta jätin sitten iltapalan syömättä. Iltapalan aikaan ei ollut edes oikeastaan nälkä, joten säästin pisteitä. Niitä meni kuitenkin enemmän kuin olin suunnitellut. Tänään lounaalla syön taas 0-keittoa. Välipalaksi ehkä raejuustoa vihanneksilla. Ja päivälliseksi pastaa kastikkeella.

Mulla on viime viikolla ostettu lohifile, joka pitäisi valmistaa tänään. Laitan sen uunissa. Ajattelin leikata siihen viiltoja ja laittaa väliin ruohosipulituorejuustoa ja mustien oliivien renkaita. En tiedä yhtään miltä sitten maistuu.

No, tämä tässä. Hyvää päivän jatkoa kaikille! Kirjoitelkaa, jos tykkäätte! 😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.08.2015 klo 15:38

En nyt taas tiedä mistä päähäni ajautunut sellainen tieto, että hitaasti pudonnut paino pysyy pois, kun taas nopeasti laskenut saattaa tulla tuplana takaisin. Minulta puuttuu muistia niin paljon, etten tiedä onko joku sen minulle sanonut vai onko jostakin mukaan tarttunut nippelitieto. Jotkut tuntemani laihduttajat ovat maustaneet tuorejuustoilla noita nutrilet keittoja ja olleet tyytyväisiä. Kaksi tiedän, jotka olivat cambridgendietillä, toinen pudotti puolet painostaan ja mullisti lopullisesti herkut elämästään, toinen luopui kesken ja paino nousi entisestään. Valitteli myös hiusten lähtöä. Minullahan oli pahinmillaan edestä aivan kalju paikka ja luulin, ettei enää kasva. Myssy päässä sisälläkin häpesin itseäni. Muistathan muuten syödä kalkkia ja vitamiinejä? Varmaan hoitaja sinulle asiasta puhuukin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.08.2015 klo 15:56

dahliakukka kirjoitti 18.8.2015 15:38

En nyt taas tiedä mistä päähäni ajautunut sellainen tieto, että hitaasti pudonnut paino pysyy pois, kun taas nopeasti laskenut saattaa tulla tuplana takaisin. Minulta puuttuu muistia niin paljon, etten tiedä onko joku sen minulle sanonut vai onko jostakin mukaan tarttunut nippelitieto. Jotkut tuntemani laihduttajat ovat maustaneet tuorejuustoilla noita nutrilet keittoja ja olleet tyytyväisiä. Kaksi tiedän, jotka olivat cambridgendietillä, toinen pudotti puolet painostaan ja mullisti lopullisesti herkut elämästään, toinen luopui kesken ja paino nousi entisestään. Valitteli myös hiusten lähtöä. Minullahan oli pahinmillaan edestä aivan kalju paikka ja luulin, ettei enää kasva. Myssy päässä sisälläkin häpesin itseäni. Muistathan muuten syödä kalkkia ja vitamiinejä? Varmaan hoitaja sinulle asiasta puhuukin.

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Kiitos, kun taas kirjoitit!😍

Kyllä mullakin on samanlainen mielikuva liittyen tuohon painon laskuun. Että hitaasti on hyvä, jotta elimistö ehtii paremmin tottua tilaan. Ja toivon toisaalta, että venynyt nahka ehtisi kutistua hitaammalla vaudilla. Toivottaavsti niin olisi!

Mä syön MS-taudin takia jatkuvasti D-vitamiinia. Ja on mulla käytössä monivitamiinivalmiste. Ehkä noita omega-rasvahappoja pitäisi ottaa purkista. Kalaöljystä tehty omega 3 aiheuttaa mulle kalanrasvaisia röyhtäyksiä, mistä en tykkää lainkaan, joten käytän "vegaaniversiota". Nyt sitä ei ole ollut ostettuna vähään aikaan. Se voisi olla fiksua. Kysyn sitä hoitajalta.

Yritän kohta lähteä kävelylle. Hyvää päivän jatkoa sinulle! Ja kaikille muillekin!😍

Käyttäjä olidrock kirjoittanut 18.08.2015 klo 18:29

Hei!

Laihduttaminen sinänsä on jotenkin ankea kuoppa johon olen itsekin kompastunut. Vasta näin vanhemmiten niin sanottu elämäntapojen muutos on antanut sen "kohti maalia" pääsemisen tarvittavan tahdonvoiman takaisin, sen uskon itseensä mikä kaikille meille on syntyessä annettu.
Omalla kohdallani elämää on helpottanut ja niin ikään muutoksien aloittamista pitkittänyt vuosien urheilutausta. Nuorena urheilun avulla saatu lihasmassa ja jäntevyys on pitänyt kehon kunnossa vuosien ajan vähäiselläkin liikkumisella, mutta kun on aikansa ahtanut lohturuokaa sisäänsä vaikeina hetkinään ja paisunut kuin pullataikina, alkaa hyväkuntoinenkin keho huutamaan apua vaikka olisi kuinka hyvä pohjakunto. Tässä kohtaa koin herätyksen ja löysin pikkuhiljaa tahdonvoiman jälleen.
Aina ei homma toimi ekalla kerralla, ei minullakaan. Kokeilin vuosi sitten Fitfarmin Superdieettiä ja en oikein pystynyt hommaan kaiken maailman kissanristiäisten herkkujen takia. No, tänä kesänä otin uusinnan ja ihanaa on ollut! Paino pudonnut 7kg neljässä viikossa ja olo on mainio. Keho toimii hyvin kun ruokaa, rasitusta ja lepoa saa säännöllisesti.
Paino on pysähtynyt jossain vaiheessa paikoilleen ja siksi sitä on pitänyt vähän herätellä antamalla pikkusen enemmän ja erilaista ruokaa jonka jälkeen jatkettiin taas tiukalla suunnitelmalla. Nälkä on ollut vain silloin kun menee rytmit sekaisin tai on unohtanut tehdä eväät. Rahaakin on säästynyt kun ei enää käy työpäivinä ulkona lounaalla vaan syö eväitä.
Oon tykännyt tosi paljon kun rytmi on joka päivä sama ja kun ei tarvitse miettiä mitä söisi, seuraa vain ohjeita. Tämän dieetin avulla olen oppinut kehoni toiminnasta paljon ja kroppa kertookin nykyään nopeasti jos jokin on pielessä tai kun kaikki on hyvin. Dieetti on vaikuttanut paljon myös unenlaatuun. Uni on ollut makoisaa ja hyvin värikästä, varsinkin päivinä jolloin olen pyöräillyt työmatkat tai käynyt salilla.
Oma neuvoni parhaaksi lääkkeeksi laihtumiseen on tahdonvoima ja elämäntapojen muuttaminen sekä kehon oikea ravitseminen. Ja näiden päälle vielä rento ote elämään. Pakottamalla itseään mikään ei tunnu kivalta eikä kroppa todellakaan toimi jos pää ei ole hommassa mukana. Suosittelen kokeilemaan tällaista kuurinomaista dieettiä jos haluaa muutosta elämään, siis silloin kun se tuntuu itsestä hyvältä. Itselleni palkitsevinta kaikesta tästä on ollut vaatekoon pieneneminen. Aina kun voi kiristää vyön yhden pykälän tiukemmalle, on niin voittaja fiilis!
Tsemppiä kaikille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.08.2015 klo 22:09

Hei, Olidrock!☺️❤️☺️

Kiva, kun kerroit Superdietistä ja kokemuksistasi! Kävin katsomassa sivut. Ei tuntunut sinänsä mitenkään mahdottomalta. Luultavasti kuitenkin jatkan näin. Mulla on ensi viikolla aika terveydenhoitajalle laihdutusasioissa. Katsotaan, mitä mieltä hän on.

Mutta kerro toki lisää laihdutuksestasi. Se kuulosti mielenkiintoiselta!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.08.2015 klo 08:22

200 grammaa enemmän kuin eilen. Ei kiva.

Nyt olen ajatellut syömiset niin, että kun eilen paistoin lohen, otan päivällisellä lohta 100 grammaa vihannesten kanssa eli en keitä pastaa. Saan siten pisteitä vähän alas. Ja juon tarvittaessa Nutrilettin iltapalaksi.

Vatsan olen saanut toimimaan Movicolilla ja Lactuloosilla.

Yritän taas tänään käydä kävelyllä. Voisin lähteä käymään tutulla kierroksella ennen lounasta, jos vatsa toimii siihen mennessä. (Ei tule hätä matkalla.)

Kokeilen, että jos saisin syötyjä pisteitä vähemmäksi, lähtisikö paino parempaan laskuun. Nyt turhauttaa tämä tilanne. Paino hallitsee minua! Tuntuu, että mikä taahansa superdietti olisi nyt hyvä!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.08.2015 klo 10:49

Kävin kävelyllä. Hengästyin ylämäissä ja tuli vähän hiki. Itse asiassa mulla on edelleen kuuma. Kävelin 25 minuuttia. Olen itseeni melko tyytyväinen.☺️

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 19.08.2015 klo 12:53

Hei Jardin Prive,

Minkä verran pisteitä käytät päivässä? Pisteethän määräytyivät kulloisenkin paijon mukaan ja vähenivät sitä mukaa kun paino tippui alemmas. Liikunnalla ansaittiin lisää pisteitä. Minusta kuulostaa siltä, että syöt aivan liian vähän. Olen entinen kilpaurheilija, joten minulla on noin 20 vuoden kokemus erilaisista ruokavalioista. Myös laihduttamisesta.

Nollakeitto perustuu kasviksiin, jotka ovat käytännössä kalorittomia. Jos syöt paljon nollakeittoa, ei suolistossasi ole juuri mitään mitä ei käytettäisi hyödyksi ja mikä poistuisi ns. luonnollista tietä. Keiton nesteet imeytyvät melkein välittömästi ja etenkin soseutettuna suolistolla ei ole mitään mitä nollakeitosta voisi pilkkoa. Kaikki mahdollinen imeytyy ja todellakin melko vähän jää hukkaan. Tässä voisi olla yksi syy vatsan toimimattomuuteen.

Painon päivittäinen seuraaminen ei ole järkevää. Kuten itsekin sanoit, paino hallitsee sinua. Se ei ole tervettä eikä johda pysyvään hyvinvointiin. Et voi loppuikääsi miettiä onko paino tänään 100 grammaa enemmän tai vähemmän kuin eilen. Ihmisen paino vaihtelee päivittäin jopa 3 kiloa eikä silloin puhuta lihomisesta. Kukaan ei voi päivässä lihoa esim kolmea kiloa vaikka söisi hevosen. Yhden rasvakilon lihominen tarkoittaa 7000 kilokaloria normaalin päivittäiskulutuksen lisäksi. Ja sama toisinpäin: laihtuaksesi kilon viikossa, on kyseisellä viikolla oltava 7000 kilokalorin vajaus. Omalla kohdallani se tarkoittaisi sitä että ellen liikkuisi vähintään 3 tuntia joka päivä, saisin syödä vain noin 100 kcal/pvä jos haluaisin laihtua. Jokainen ymmärtää ettei se ole mahdollista. 100kcal on 2 pistettä.

Minkälainen on päivittäinen ruokarytmisi? Mitä syöt ja minkä verran?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.08.2015 klo 13:29

Hei, Amassados!☺️❤️☺️

Kiitos kysymyksistäsi! Mun pisteet on tällä hetkellä 18 pistettä. Mun pitäisi jostain selvittää, minkä verran liikkuminen lisää pisteitä, mutta mulla ei ole enää Painonvartijoiden ko. lehtisiä.

Tällä hetkellä mun päivän aikana syömät pisteet vaihtelee 15 ja 18 välillä. Painon pudottamisen aloitin Nutrilett-kuurilla, joten mulla on edelleen ruokavaliossa jonkin verran Nutrilettia.

Tällä hetkellä mun ruokarytmi on suunnilleen seuraava:

-aamupala klo 7-8 Nutrilett ja kahvia (maitoa menee päivässä vajaa 5 d)l
-lounas klo 12 Joko Nutrilett tai 0-keittoa. Tänään lisäsin keittoon Tofua.
-välipala klo 15 raejuustoa ja vihanneksia tai rahkaa
-päivällinen klo 18 tänään lohta ja vihanneksia, eilen pastaa ja katkarapu-herkkusieni -kastiketta ja juustoraastetta.
-iltapala klo 21 rahkaa tai leipää ja tuorejuustoa tai jotain vastaavaa

Välillä otan vihanneksia tai hedelmiä päivän mittaan ja vihannekset ja toisinaan myös esim. sienet kuuluvat joka aterialle.

Mä tiedän, että vaa'alla ei kantsisi käydä päivittäin, mutta... niin... No, katsotaan...

Musta tuntuu, että mä jouduin puolustuskannalle. Tiedät niin paljon. Älä arvostele mua kovin kovasti😉