Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.07.2015 klo 09:38

Hei.

Aihetta tyytyväisyyteen: Paino alkaa tänään uudella kymmenluvulla! Ensimmäistä kertaa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.07.2015 klo 13:23

Hei.

200 grammaa eilisestä pois.

Nyt tuntuu tosi pahalta, kun tyttö lähti kotiinsa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.07.2015 klo 08:57

Hei.

Paino oli taas tänä aamuna korkeammalla, hyppäsi vanhalle kymmenluvulle. Mutta en tästä lannistu. Vielä.

Nyt on toisaalta taas helpompi olla. Sen etu, että tyttö lähti, on, että jääkaapissa ei ole ruokaa ja siten houkutuksia. Kuivakaapissa on vaikka mitä, mutta se ei kiehdo samalla tavalla. Mutta voi että, kun kaipaan ja ikävöin tyttöä luokseni. Emme tule näkemään ainakaan muutamaan viikkoon.

Mitä teille muille kuuluu syömisen, liikkumisen tai painonhallinan ym. puolella?

Hyvää päivän jatkoa!☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.07.2015 klo 08:02

Paino jatkaa ylämäessä, mutta eipä ole vatsakaan toiminut. Ja kun nyt syön päivässä reilun puolikiloa vihanneksia, niin on niissä nesteen lisäksi kiinteääkin. Ei tuo painon nousu ole ihme, mutta harmittaa kuitenkin. Olisi paljon mukavampi tietää, että laihtuu.

Mietin nyt vakaasti, että pitäisiko siirtyä kerta viikkoiseen punnitukseen. Sillä olisi varmaan etunsa. Ei näkyisi nämä yksittäiset heittelyt. Mutta voisihan käydä niinkin, että paino näyttäisi viikossa nousseen, mikä kyllä taitaaa olla aika harvinaista.

Ystävä toi eilen pähkinä-marja -sekoituksen. Otin siitä eilen illalla jonkin verran. Terveellistä, mutta paljon energiaa.

En ole koskaan lapsuusiän jälkeen ollut tyytyväinen painooni. Luulen, että olin ihan normaalipainoinin yläasteella ja lukiossa, mutta olen tuntenut itseni aina lihavaksi. Rumaksi.

Ainakin mun mielessä - omalla kohdalla - yhdistyvät nuo kaksi asiaa: ylipaino ja rumuus. En muita ylipainoisia ainakaan yleensä ajattele rumiksi. Mutta kun puhutaan minusta, niin... kyllä sitten.

Kun katsoin kuvia ajalta, kun olin ollut Painonvartijoissa, ja olin laihimmillani, näytän omissa silmissäni jotenkin tosi ... no laihalta. Kasvot on kapeat, sormet pirkät, mutta varsinkin ne kasvot! Tuntuu, että luut törröttää läpi. Se ei ole minusta näin jälkikäteen ollut kovin kaunista, mutta ehkä en ehtinyt ottua siihen.. Se paino on kuitenkin tavoitteenani nyt. Parikymmentä kiloa vielä... En halua olla ruma. Kumminkaan päin...

Hyvää päivän jatkoa itse kullekin!🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.07.2015 klo 09:27

Nyt mentiin taas puoli kiloa alaspäin eilisestä. Ollaan tasaluvussa. Viikolla oli jo parisataa grammaa vähemmän.

Mies on tulossa luokseni viikoksi. Ajattelin, että voisimme syödä yhdessä muutaman kerran. Muuten jatkaisin Nutrilettilla. Tekee mieli kalaa ja sieniä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.07.2015 klo 08:58

Näin viime yönä unta herkkusienistä!😉 Ajattelin syodä illalla risottoa, joka on valmis kuiva-aine-pakkaus. Lisään siihen tuoreita herkkusieniä. Muuten jatkan Nutrilettilla.

Selasin eilenillalla Painonvartijoiden keittokirjoja ja poimin muutamia ohjeita odottamaan. Olen nyt ajatellut niin, että syön aina välillä jonkun aterian oikeasti. Laskeskelen ruokien pisteitä ja opettelen samalla oikeita annoskokoja. Nyt alkoi harjoittelu normiruokaan.

Aamulla paino oli alimpana kuin koskaan. Kyllä tuntuu hyvältä!🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.07.2015 klo 09:19

Illalla söin risottoa, herkkusieniä ja vihanneksia. Maistui hyvälle. Istuin jopa keittiön pöydän ääressä syömässä, kun yleensä olen Nutrilettin juonut tietokoneen ääressä.

Paino on 100 grammaa enemmän kuin eilen, mutta se on ihan ok.

Käytiin ihan vähän kävelemässä eilen. Tänään olisi tarkoitus käydä vähän pitemmällä. Mutta ei siis tosiaan kovin pitkällä...

Te, jotka saatte liikuttua edes jonkin verran - tai sitten enemmänkin -, niin miten olette saaneet itsenne liikumaan? Liikuin (kävelin, välillä sauvojen kanssa) joitain vuosia sitten aika paljon, mutta nyt ei ole motivaatiota. Haluaisin kuitenkin saada käytyä kävelyllä. Kuntosalille en halua. Vesijuoksu voisi olla yksi lisä liikuntaan, mutta sekään ei motivoi tällä hetkellä. Mitä ehdotatte, että tekisin?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.07.2015 klo 12:18

Yks aamu kävellessä syömään, katoin et mihin maha on kadonnut. Yleensä se on rintojakin isompi, mut nyt tissit on paljon isommat.isä ja tuttu sanoo et oon laihtunu. Puntarolla en o varmaan 2 vko ollu kohta. Se pelottaa. Joudun syömään 4 x päivässä, enkä o iloinen siitä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.07.2015 klo 08:54

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Onnittelut laihtumisesta!🙂🌻 On varmaan tosi hankala tottua syömään säännöllisesti. Kirjoittele!

Mulla on paino tippunut viikossa vain 100 grammaa.☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.07.2015 klo 12:56

Paino hitusen alempana kuin eilen, enemmän kuitenkin kuin, mitä oli alimmillaan pari päivää sitten. Kyllä tämän vielä kestää...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.07.2015 klo 09:21

Alimmat arvot tämän laihdutuksen aikana. Kun seurailee mittauksia, niin kyllä se suunta on alaspäin. Nyt on hidasta, mutta laskee kuitenkin.🙂

Kaupassa on tarjouksessa kalafileitä. Pitäisi olla vähärasvaista. Olisi kiva kokeilla. Jos ostetaan miehen kanssa, voisin syödä kalan joko risoton kanssa, jota on edelleen, tai kasvisten ja paistettujen herkkusienten kanssa. Olisi kiva kokeilla. Mutta kun on kuun loppu, rahat on lopussa.

Tuntuu hyvältä. Vaikkakin mieli on jo vähän maassa ja ahdistaa, kun mies lähtee kotiinsa huomenna. Sitten oon taas ihan yksin...☹️

No, jos osaisi nauttia vielä tästä päivästä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.07.2015 klo 09:13

Mies lähti kotiinsa.☹️ Vielä ei tunnu kovin yksinäiseltä, mutta kyllä sekin varmaan tulee. Lohtusyömiseksi on porkkanoita, tosin enää muutama...

Paino oli parisaataa grammaa enemmän kuin eilen, mutta join miehen lähtiessä lasillisen vettä, joten se on melkein siinä. Alaspäin kuitenkin mennään!🙂

Nyt olisi Nutrilettia tarjouksessa, pari euroa halvempi pakkaus. Mietin, miten jatkan tätä projektia. Proteiinin saannista pitäisi huolehtia. Aamupala voisi olla puuro, lounas ja välipala Nutrilett, päivällinen ruoka ja iltapala Nutrilett. Näin alkuun. Rahkaa ja raejuustoa voisi syödä ja kalaa aika usein päivällisellä. Eli jos menisin näin ja jatkaisin vielä jonkin aikaa - mitä se sitten tarkoittaakin -, pitäisi Nutrilettia ostaa vielä jokunen pakkaus... kun "halvalla" saa.

Nyt on painoa tippunut 10 puolenkilon voipaketin verran. Se on aikasten paljon! Vaan on vielä matkaa tavoitteeseenkin! On jotenkin pidettävä mielessä kokonaistavoite ja välitavoitteet. Seuraava välitavoite on reilun neljän kilon päässä. En vielä tiedä, miten palkitsen itseäni. Mutta aikaa sen miettimiseen on. Menee sen verran monta viikkoa vielä ennen välitavoitteen saavutamista.

Kun saisi liikunnan vielä normaali-arkeen mukaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2015 klo 07:14

Paino on taas kivunnut muutaman sata grammaa ylöspäin, mutta edelleen alle tuon lähes maagiselta tuntuvat kymmenluvun. Tänään olen menossa mattopyykille, joten energiaa kuluu!

Odottelen tässä lähtöä tuonne kahdeksan tienoille ja siten menen. Kun ei ole autoa, kuljetan mattoja pyörällä. Tennpä vielä pesuaine-vettä...

Voimia jokaiselle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2015 klo 14:39

Kävin tänään mattopyykillä. Sain siinä vähän liikuntaa. Huomenna sitten huomaa, onko käynyt lihaksiin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.08.2015 klo 09:19

Nyt noustiin kymmenluvun yläpuolelle. Vatsakaankaan ei ole toiminut useampaan päivään. Jos ei tänään toimi, otan illalla laxoberonia. Tämä siis uhkaus vatsalle"😉

Uskon, että suuunta on kuitenkin laskeva. Nyt kun syön kerran/kahdesti päivässä, On välillä vaikea miettiä annoskokoa. En ole käynyt vielä painonvartijoiden pisteitä,mutta yritän syödä kohtuu pieni annoksi. Tosin eilen söin eines-kasvislasagnen, jonka pisteet laskin. Söin 300 gramman pakkauksesat kahdesti. Ja nälkä meni pois. Salaattia, mitä milloinkin, mutta on puolet lautasesta. Ja salaattia syön myös toisella päivän pääaterilaa.

Mutta se liikkuminen!😟