Mitä?

Mitä?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 15.01.2021 klo 10:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 15.01.2021 klo 10:55

Haluaisin monella tapaa saada elämäni nyt luistamaan paremmin kuin koskaan aiemmin on pitkällä tähtäimellä luistanut, mutta minun täytyy muistaa etten ole tervehtynyt mielenterveydeltäni hoitosuhteeseeni nähden, vaikka kuinka vakuuttaisin heille muuta. Olen silti vain yksi skitsofreeninen potilas tai asiakas, jolla on muitakin ongelmia, kuten alkoholin haitallinen käyttö.

Käyttäjä kirjoittanut 15.01.2021 klo 20:04

Minun elämässä skitsofrenia on oireillut aisteina jotka eivät pidä paikkaansa, ja siitä on seurauksena ollut epävarmuus siitä mikä on todellista, ja mikä on pelkkää harhaaistimusta.

Näitä harhaaistimuksia tulee muunmuossa erillaisista käytännöntoimista, kuten siitä että taloyhtiön huoneistotarkastuksessa otettiin valokuvia huoneistosta, jossa ei näkynyt vikoja, vaikka naapureiden huoneistoissa oli vikoja.

Näitä harhaaistimuksia tulee muunmuossa naapureiden käytännöntoimista, kuten siitä että taloyhtiössä käytetään yhteisiä tiloja, kuten rappu, hissi, pesula, kuivaustilat, sauna, vessa, ja kokoustilat. Ja ulkopuolella säilytystilat, roskakatos ja tupakointipaikka.

Myös autojen pysäköinnistä on joskus kyse.

Nämä harhaaistimukset ovat sitten ovelia, eivätkä anna ajatella sitä mistä on kyse, vaan tuovat esiin kaikenlaista muuta maan ja taivaan välistä, jonka liitän rukouksiini iltaisin, kuin kiitän Rakasta Jumalaa kuluneesta päivästä, ja kaikista mahdollisista yöunista.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 07:47

Hei, tuo mitä kirjoitat, kerrotko sillä ettet ole tasan tarkkaan sinut sairautesi kanssa? Kirjoitit jotenkin niin, että sain sen vaikutelman. Että haluaisit parantua siitä, vaikka sekin sairaus on samaa sarjaa kuin omani, hautaan asti minussa? Eli kun sairautensa täysin hyväksyy omakseen, osaa elää hyvin häiriytymättä siitä? eli oppii elämään sen kanssa. Tuota tervehtymistä hoitosuhteeseen nähden on kai se että ymmärtää heidän käsittävän sairautesi, ja saat olla (olet) mikä olet. Omien vaikeuksien hyväksymisen vaikeus on juuri siinä kun ei haluais niitä ollenkaan.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 10:24

Hei Keskustelua. Olet oikeassa, en ole turhan tarkka sairauteni kanssa, koska se on käsittääkseni hallitsematon mielentila, joka ohjailee minua tekemään huonoja päätöksiä. Se on mielentilassani, enkä pääse siitä koskaan eroon. Reagoin sen aiheuttamiin ärsykkeisiin eri tavalla kuin naapureideni uskoisin reagoivan ärsykkeisiin. Toisaalta hyväksyn tämän mielentilani mysteerit, mutta toisaalta en, se riippuu tilanteesta, jossa tuo mysteeri ilmenee. Kuten olen huomannut, etten tiedä aina mihin se minut sotkee, ja kuinka pitkäksi ajaksi.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 12:07

No, minulla alkaa koulu parin viikon sisällä. Ja joudun menemään koululle tekemään tehtäviä. Kun minulla on taloyhtiön internetti, eikä tällä voi tehdä koulutehtäviä ja lähettää niitä perille.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 13:30

Ulkona paistaa aurinko, mutta on aika kylmä, pakkasta.

Sisällä on lämmintä, olen tyytyväinen asuntooni, en haikaile muualle asumaan. Minulla on kodikasta kotonani, ja viihdyn täällä hyvin. Yksinäisyys välillä on rasitteena. Saan yhteyden ystäviini puhelimella ja tietokoneellani. En saisi käyttää tietokonettani näin paljoa. Minun piti pestä pyykkiä, mutta se on vain jäänyt tekemättä. On minulla puhtaita vaatteita ja liinavaatteita, ettei ole mitään hätää vielä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 19:13

Huomenna menen kierrätyskeskukseen ystäväni kanssa. Mitä ostaisin sieltä? 😁👍

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2021 klo 14:17

Kävin kierrätyskeskuksessa ystäväni kanssa, ostin mukilusikoita, 2 mangeetti kippoa, ja kukkasen ja sille ruukun.

Sitten menimme kauppakeskukseen ja kävin ruokakaupassa, sieltä bussilla kotiin.

Keitin kahvia ja berliinimukkia sen kanssa. Pitää tehdä ruokaa; jauheliharisottoa!

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2021 klo 18:38

Huomenna pitää mennä psykoosi poliklinikalle sairaanhoitajan juttusille. Sanookohan tuo ettei pidä lähettää näitä juttujansa sille sähköpostissa, vaikka olisinkin kirjoittanut noista lääkemääräyksistäni, sillä olen ollut tosiaan sairas niistä, vaan minun pitäisi kyetä puhumaan nuo asiat vastaanotolla. Jos olen kovin sekava puheissani, pitää pyytää lääkäriä kirjoittamaan minulle lisää lääkettä. Sellaisia sanomisia odotellessa. Pikemiten Mitä?

Käyttäjä kirjoittanut 18.01.2021 klo 09:32

Olin pari viikkoa aivan sekaisin päästäni, nyt näyttää vähän paremmalta. Enää en ole sillä tavalla voimavirrassa, joka selvittää minulle kaikenmaailman asioita niin etten (H) jaksa edes suhtautua kaikkeen jollain tavalla, ja jonka seurauksena häiritsen niillä ajatuksilla muita pihalla ollessani. Eli tosiaan sairasta.

Nyt jaksan jo paremmin puuttua epäkohtiin, joita ihmiset havaitsevat ympäristössään. Kuten tuo ettei verkkokellariin pääse kunnolla sisään ja ulos koska lukko on jäässä.

Käyttäjä kirjoittanut 18.01.2021 klo 11:18

Välillä kaipaan oikein haasteita, joista selviytyä, kuten mistä tulevat nuo korjausta kaipaavat muutokset, joita on ilmennyt taloyhtiössämme. Kuten nurkan valtaukset. astiakaappien valtaukset. ja lattioiden pinta-alan valtaukset. Ja mikä on noiden perimmäinen tarkoitus.

Onko se työntyä sisään. Pikemiten mihin? Mitä?

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2021 klo 14:21

Hyvää tätä päivää!

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2021 klo 15:07

Sulle kans! 👍

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2021 klo 18:31

Olen tänään kuunnellut radiota. Laitan sen välillä kiinni ja kuuntelen soiko musiikki pääni sisällä vielä. 😁🎶🎼🎶 Ja kuuntelen vaihtuuko kappale itsestään vai pitääkö kuulla uusi kappale ennenkuin tulee muuta musiikkia päähän.

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2021 klo 19:23

♈ Oinas

♉ Härkä

♊ Kaksoset

♋ Rapu

♌ Leijona

♍ Neitsyt

♎ Vaaka

♏ Skorpioni

♐ Jousimies

♑  Kauris

♒ Vesimies

♓ Kalat

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2021 klo 19:46

Olenpas minä huono suunnittelemaan, minun piti pestä pyykit viime viikolla, enkä ole muistanut koko asiaa tällä viikolla, ja pyykit ovat vieläkin pesemättä. Enkä ole päässyt jotenkin vain (harhoiltani) suihkuunkaan ainakaan viikkoon. Uskonko nyt etteivät nuo (harhat) tule minun kanssa suihkuun, saatipa etten usko niiden (harhojeni) pesevän pyykkini.