Menneisyys koetuksella

Menneisyys koetuksella

KÀyttÀjÀ Nimetön aloittanut aikaan 24.10.2019 klo 06:22 kohteessa Aikuisen elÀmÀÀ
KÀyttÀjÀ kirjoittanut 24.10.2019 klo 06:22

😼 En saa nukkuttua. PÀÀni tĂ€yttyy menneisyyden riidoista isĂ€ni ja Ă€itini kanssa. Olen kuin vĂ€kivaltaista ihmissuhdetta vailla. En haluaisi olla, mutta menneisyyden riidanaiheet asioina,

jotka ovat merkityksellisiÀ, tapahtuisi minullekin sillÀ tavoin, sanoo vaistoni, ja elÀmÀnkokemus puoltaa sitÀ linjaa.

En tiedÀ mitÀ pitÀisi tehdÀ? Kokemus on psyykkinen rasite, kuin ajatuksien kaiku menneisyyden alttarilla. Jokin ei antaisi antaa anteeksi, eikÀ saada anteeksi antoa, unohdusta, ja lepoa.

Kokemus on traumaattinen.

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 27.12.2019 klo 10:38

Kiitos Keskustelua!

Olen vain niin perus-rehellinen-tyyppi, ettÀ jos minulta kysyy miksi olen elÀkkeellÀ, en osaa vastata; mitÀ se tÀhÀn kuuluu! Vaan vastaan ns. skitsofrenian tÀhden, joka...jne.

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 28.12.2019 klo 11:49

KÀvin eilen ostoksilla, ja ostin vaatteita. Se oli ihan hyvÀ teko, vaikka minulla on paljon vaatetta ennestÀÀn. Sain vÀhÀn lisÀÀ.

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 31.12.2019 klo 10:06

Se unelmien prinssi halusi pÀÀstĂ€ minusta eroon, jonka hĂ€nelle soin. 😀

En ole sellainen niuhottaja kuin kuvitellaan, vain ihan epĂ€tavallinen naimaton ja lapseton nainen. EpĂ€tavallinen sen tĂ€hden ettĂ€ minulla on skitsofrenia, joka piti muistaa aina. 😀

PitÀÀ tĂ€ssĂ€ harkita mitĂ€ tekee seuraavaksi. 😀

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 01.01.2020 klo 11:56

HyvÀÀ uutta vuotta 2020 kaikille!

Olen uppoutunut romaanien maailmaan. Luen kirjaa jostain 1800-luvun englannista ja autraaliasta. SiinÀ nainen on joutanut naimisiin miehen kanssa josta hÀn ei erikoisemmin vÀlitÀ vielÀ tÀssÀ vaiheessa. Ja matkustanut toiselle puolelle maailmaa miehensÀ kanssa.

Odotettavissa on neitsyyden menetys, ja raskaaksi tuleminen. 😀

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 02.01.2020 klo 10:48

Sain kirjan luettua. 😀

Ja aloitin uuden kirjan, joka kertoo lapsesta joka kasvaa aikuiseksi nĂ€yttelijĂ€ Ă€itinsĂ€ kotona, joka karkasi teenviljelijĂ€ isĂ€nsĂ€ luonta lapsen ollessa vauva. Kirja vuodelta 1800-luvulta englannista, Ă€idillĂ€ on rakastaja, joka on ukkomies. 😀

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 03.01.2020 klo 12:46

Olen edistynyt kirjassa, naiseksi vartuttuaan nainen menee naimisiin miehen kanssa jota hĂ€n himoitsee, sillĂ€ ei tunnu olevan tekemistĂ€ rakkauden kanssa. He muuttavat maapallon toiselle puolelle lĂ€helle intiaa, ja viljelevĂ€t teetĂ€.😀

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 05.01.2020 klo 09:53

Vaihdoin kirjaa. 😣 En pitĂ€nyt juonesta.

TÀnÀÀn menen ensin ystÀvÀttÀreni kanssa kahville, sitten veljeni luo nimipÀivÀÀ viettÀmÀÀn.

Illalla kotiin. 😃

Huomenna on pyhĂ€, joten saatan istuskella kotona ja lukea hyvÀÀ romaania, en ole aivan varma luenko aloittamaani romaania loppuun, siinĂ€ on sellaisia tapahtumia joita en haluaisi lukea, toivottavasti se muuttuu vĂ€hĂ€n. 😁

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 05.01.2020 klo 20:16

PĂ€ivĂ€ on ollut rasittava, olen ollut liikkeellĂ€ aamusta lĂ€htien, nyt kaipaan jo nukkumaan. 😂

MIETIN; Kun tulee lunta, jÀÀkö se maahan, vai sulaako se pois. 🙏😂

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 06.01.2020 klo 10:17

Viime yönĂ€ oli satanut lunta, nyt se on jo loskaa, ja kohta sulanut pois. 😁🙏 Menin aamulla suihkun jĂ€lkeen ulos tupakalle ja yllĂ€tyin kuin nĂ€in lumen. 🙏😂

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 06.01.2020 klo 12:49

Eikö ole kummia nÀmÀ sÀÀt nykyÀÀn? Ennen kevÀÀllÀ vaan loruttiin "..kevÀt tuli lumi suli..." nyt saa joka toinen pÀivÀ suunnilleen "lumi tuli, lumi suli".. Argh! En ole kuntosali-ihmisiÀ, niin kaipaan niitÀ kinoksien kolaamisia, nyt ei tÀllÀ menolla pysy kroppakaan kunnossa:/ ja tuo liukkaus! Ei uskalla normisti astella, luistimilla pitÀis liikkua, aamuisin kun eivÀt ole ehtineet hiekotella. VielÀ luistimet varastosta hakematta....

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 06.01.2020 klo 16:52

Hei Keskustelua. Kelit ovat tosi kurjia nykyisin, ennen talvi oli talvi, ja lumikinokset koko talven ajan, sitten puolessa vÀlissÀ kevÀttÀ ne suli pois, jos silloinkaan, nykyÀÀn loskaa.

KÀyttÀjÀ Jardin Prive kirjoittanut 06.01.2020 klo 18:46

Nyt tÀÀllÀ on vielÀ lumi maassa. Luvanneet kuitenkin lÀmmintÀ tÀnnekin... Eli ei ole nÀitÀ lumia enÀÀ kevÀÀllÀ sulaviksi...

Paistoin joulutorttuja.

Jouduin ottamaan ahdistukseen rauhoittavia paljon, joten oli kÀytÀvÀ unilla. VÀsyttÀÀ silti. Nyt mulla on TV auki, ja kuuntelen/katselen mÀkihyppyÀ.

Mun tekisi mieli lukea jotain, mutta en jaksa keskittyÀ. Olen sinulle, Pikemiten, tosi kade tuosta!

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 07.01.2020 klo 07:34

Loppujen lopuksi luen kovin vĂ€hĂ€n siihen verrattuna, miten paljon nuorempana luin. 😁😂

Nyt tÀytyy lÀhteÀ kouluun. Toivottavasti keskittymisen puute ei vaivaa koulussa. HyvÀÀ jatkoa kade JP.

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 07.01.2020 klo 19:05

Peruin henkilökohtaisen tietojeni luovutuksen hoitohenkilökunnalle. 😁 Nyt on vĂ€hĂ€n hutera olo. 😁 EhkĂ€ se siitĂ€ selviÀÀ, etten ole lÀÀkĂ€rissĂ€. 😁 EnkĂ€ edes sairaanhoitajilla. 😁

MistĂ€ lienee tullut noita " sivu-persoonia " noin paljon, etten voi enÀÀ luottaa siihen ettĂ€ hoitohenkilökunta eroittaa meidĂ€t toisistansa. 😁 EipĂ€ pÀÀse toiset minun henkilötiedoilleni nyt enÀÀ. 😁 Ainakaan kanta-sivujen kautta, tai arkistosta. 😁 Taidan saada erityistĂ€ hoitoa.

Muuten menee ihan hyvin.

KÀyttÀjÀ Jardin Prive kirjoittanut 08.01.2020 klo 21:00

Hei, Pikemiten! 🙂 MiltĂ€ vuoden alku tuntuu? Teitkö uuden vuoden lupauksia? MĂ€ lupasin itselleni pyrkivĂ€ni liikkumaan ja laihtumaan. En ole aloittanut mitÀÀn vielĂ€ sen konkreettisemmin. Mutta ajatuksia olen suunnannut siihen suuntaan.

MistÀ "sivu-persoonista" puhut?