Menneisyys koetuksella

Menneisyys koetuksella

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 24.10.2019 klo 06:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 24.10.2019 klo 06:22

😮 En saa nukkuttua. Pääni täyttyy menneisyyden riidoista isäni ja äitini kanssa. Olen kuin väkivaltaista ihmissuhdetta vailla. En haluaisi olla, mutta menneisyyden riidanaiheet asioina,

jotka ovat merkityksellisiä, tapahtuisi minullekin sillä tavoin, sanoo vaistoni, ja elämänkokemus puoltaa sitä linjaa.

En tiedä mitä pitäisi tehdä? Kokemus on psyykkinen rasite, kuin ajatuksien kaiku menneisyyden alttarilla. Jokin ei antaisi antaa anteeksi, eikä saada anteeksi antoa, unohdusta, ja lepoa.

Kokemus on traumaattinen.

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 09:14

Hei huomenta Pikemiten 😀 hauska huumori sulla 😁

Kanta.fissä kaikki hoitotaho, kenen kanssa asioit pääsee sun tietoihin, vaikka kieltäisitkin. Siis vain se henkilö, joka sinua hoitaa, kuten lääkäri ja ps sh.Tai jos hammasasioissa hammaslääkäri jne. Muiden hoitotahoihmisten pitäisi kysyä sinulta lupa.

Huomenta Jardin Prive.  Jotain tuonsuuntaista munkin pitäis alkaa ajatuksiin ottamaan...  ahdistaa kun hankalaa saada kengännauhoja kiinni:// 😎joku kumma este etten taivu...

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 15:39

Jardin Prive kirjoitti:Mistä "sivu-persoonista" puhut?

Minulla vilisee mielikuvituksellisia ystäviä, joita en tunne, tai en osaa yhdistää oik.henkilöön.

 

 

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 15:46

keskustelua kirjoitti:
Hei huomenta Pikemiten 😀 hauska huumori sulla 😁

Kanta.fissä kaikki hoitotaho, kenen kanssa asioit pääsee sun tietoihin, vaikka kieltäisitkin. Siis vain se henkilö, joka sinua hoitaa, kuten lääkäri ja ps sh.Tai jos hammasasioissa hammaslääkäri jne. Muiden hoitotahoihmisten pitäisi kysyä sinulta lupa.

Nyt on niin että ihmiset järjestelevät asioitansa, ja minun ns.huumorintajuni ei riitä kuittaamaan pilalle mennyttä lääkehoitoa, näiden ns. sivu-persoonieni tullessa siihen hoidattamaan itseänsä ns. lääkärillä. Parempi että kysyvät vain lupaa minulta joka kerta. 😁

 

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 18:07

Olen huomenna koulussa, verkkokauppaa oppimassa. Meillä on oma verkkokauppa-projekti. 😁

Sitten alkaa viikonloppu, Lauantaina menen facebook-kaverini kanssa Disco K-50. Toivottavasti tulee kiva ilta, ja löydän kotiin yöllä jollain kulkevalla yleisellä kulkuvälineellä. 😁

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 19:49

Vielä ehtii kertoa, kuinka on epätoivoista elämäntilanne, kuin kaikki millä on merkitystä kasaantuu muutaman viikon sisälle muistettaviksi asioiksi, ja tekemisiksi. Yritän muistaa kaiken vaan en ole varma että muistan kaiken.

Ensi viikolla on tuo tekemisen paikka. Muista sitä, ja muista tätä. Melkein joka päivä jotain. Entä jos unohdan.  EI KÄY PÄINSÄ!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.01.2020 klo 21:07

En oikein tiedä, miten tuo tietoihin meneminen sujuu. Ainakin, jos uusii reseptit netin kautta, siellä voidaan laittaa rasti kohtaan, että lääkäri saa katsoa lääketiedot noin muutenkin. Luulen, että jos rastia ei laita, voi lääkkeen uusimisessa tulla vaikeuksia. Muita tilanteita en oikeisn tiedä, On multa eri hoidon vaiheissa joku yksittäinen hoitohenkilö kysynyt, voiko katsoa mun tiedot koneelta. Ja luvan olen aina antanut. Ja sitten mun suostumuksella on pariin ottteeseen tilattu tietoja vanhoilta asuinpaikkakunnilta...

Mua väsyttää!

Hyvää viikonloppua sinulle, Pikemiten! 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 11.01.2020 klo 09:43

Niinhän se menee, JP. Ja hyvää viikonloppua sinullekin. 😁

En sitten menekään tanssimaan discoa tänään. Tanssikaverini peruutti tapaamisen. 😁 Ei minulla olisi ollut varaakaan mennä tanssimaan, vaikka aika halpaa se olisi ollut. 😂

Käyttäjä kirjoittanut 12.01.2020 klo 17:22

Kanta.fissä on sisään kirjautuneena vasemmassa laidassa niitä tietoja. Terveystiedot kohdan jos klikkaa auki, avautuu ne viimeiaikaisimmat käynnit, taisi olla kohta johon ensin voi laittaa aikavälin miltä aikaväliltä haluaa ne käyntitiedot. sitten 'HAE' ja kone avaa ne listaan. Jos siis tarkistat viimeisimmän käynnin, joko ovat kirjanneet.

Siellä (ylhäällä vasemmalla taitaa tämä olla jos puhelimella on) on Terveystiedoista avattavissa eri kohtia, joista yksi on kohta 'Terveystietojen LUOVUTUKSET'. Ne on laitettu kahteen ruutuun, vasemmalla ajankohta, oikealla mille taholle on luovutettu. Jos klikkaat auki tuon ajankohtapäiväyksen, avautuu mitä tietoja on tuolle taholle luovutettu ( jos ei ei näy mitään päiväystä, ei ole luovutettu).

Käyttäjä kirjoittanut 13.01.2020 klo 08:01

Kiitos keskustelua. 😁

Koulussa on menossa uusi projekti, joka kestää talvilomaan asti. Aika rankka aikataulu. 😁

Tänään menen 10´neksi kouluun. Meillä alkaa perehdytys tehtäviin klo.10.00. 😁

Täytyy käydä postilaatikolla viemässä 3 postikorttia, ennen kouluun menoa. 😁

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.01.2020 klo 11:10

Muistanko oikein, Pikemiten, että sinä tykkäsit lähettää ihmisille kortteja ja kirjeitä? Mä en lähetä postin kautta kortteja kuin pariin otteeseen vuodessa, erityisesti jouluna. Kirjeitä ei lähde multa oikeastaan koskaan. On paljon henkilökohtaisempaa toimia postin välityksellä kuin vain sähköpostitse... Vai mitä mieltä olet?

Toivottavasti koulupäiväsi meni hyvin!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.01.2020 klo 12:07

Pikemiten kirjoitti:
En sitten menekään tanssimaan discoa tänään. Tanssikaverini peruutti tapaamisen. 😁 Ei minulla olisi ollut varaakaan mennä tanssimaan, vaikka aika halpaa se olisi ollut. 😂

Ihanaa miten osaat siirtää huomion (mahdollisesta?) pettymyksestä tilanteen hyviin puoliin 😁 Jospa tulee myöhemmin löytyy muita tilaisuuksia tanssahteluun!

Kovasti tsemppiä myös kouluprojekteihin!

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2020 klo 17:06

Hei JP ja Soroppi.

Kirjoitan postia toisinaan aika paljon, riippuen siitä osallistunko postcrossingiin vai en, siinä on se hyvä puoli että voi laittaa itsensä lepäämään välillä. Nyt olen lähettänyt postikortteja.

Tänään olin työharjoittelussa. Sitä minulla on kerran viikossa helmikuun loppupuolelle asti.

Muuten olen nyt päässyt työhön verkkokauppaan, meillä on oik.työsopimukset, sellaista on käydä ammattiopistoa.

Käyttäjä kirjoittanut 15.01.2020 klo 17:46

Huomenna on ruotsia koko päivä. Täytyy suorittaa pakollinen ruotsi.

Kohta on viikonloppu taas, ja pääsen lauantaina ystäväni kanssa Tallinnan Risteilylle. 😁

 

Käyttäjä kirjoittanut 15.01.2020 klo 21:56

No, du måste börja tanka po svenska 😂jätte kiva🙄

👍😬

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2020 klo 06:01

Huomasin: lääkkeeni ovat väärinymmärretyt, tai väärät. 😁

En nukkunut hyvin. 😁 Olen kuin olisin saanut " Vitamiini-injektion." 😁 Yöunet olivat jossain muualla. 😁 Psyk. sh. sanoi " kunhan saat nukuttua yöllä, se on tärkeää." 😁 Eipä minulta onnistunut ainakaan tänä yönä. 😁