Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 27.05.2018 klo 17:08

Mollyan joo mun autossa oli yksi vika mikä korjattiin ja sit siihen vaihdettiin öljyt ja tulpat. Edelleen siinä palaa moottorin valo ja alkaa haiseen kummalliselta kun kuumenee. Mutta oon joo ajanut sillä ihan normisti taas. Ennen katsastusta se täytyy käydä kunnolla läpi.

Sun kissa on varmaan ihanan näköinen. Onks sillä pitkät karvat? Mä kävin katsomassa niitä kissanpentuja. Että ne olivat ihania. Mutta mun äiti on kovana ja sanoo etten saa ottaa kissaa. On hän varmaan oikeassa että just nytt ei ole hyvä aika kissalle kun rahat on tiukilla mutta sitten joskus kyllä otan kissan. Otan sekä kissan että koiran pennun. Sit kun oon taas töissä ja rahatilanne parantunut.

Tää päivä on ollut kummallinen. Olin aamupäivän todella väsynyt ja tein sitten pari rentoutusharjoitusta. En nukahtanut mutta rentouduin hyvin. Se piristi mua niin että nyt on ollut oikein hyvä olo ehkä taas jopa vähän vauhtia. Kohta tartteis mennä lenkille ja mielelläni menisinkin mutta koiran kanssaa täytyy ottaa vähän rauhallisemmin. Ois pitänyt aamulla tehdä pitkä lenkki. Nyt on varmaan metsässäkin kuuma.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 27.05.2018 klo 18:29

Hei Sakira. Olen parhaillaan kissan kanssa pihalla. En oikein uskalla sitä yksin päästää ulkoilemaan. Pelkään eniten,että se säikähtää jotakin ja kiipeää isoihin puihin. Yhden linnun se pääsi tappamaan niin,ettei se pelkkä koristekissa ole. Se on oranssinpunainen,lättänaamainen ja pitkäturkkinen. Näet kyllä kun katsot netistä persialaiskissat. Turkki on melko vaativa hoitaa,mutta tämä kissa on rauhallinen ja antaa hyvin hoitaa itseään. Kissa on paljon itsenäisempi kuin koira.
En ole saanut ikkunanpesu-urakkaa kuin puoleen väliin. Huomenna jossakin vaiheessa pesen taas muutaman,eiköhän ne joskus tule pestyksi. Tänään on taas ollut tuulinen päivä,mutta nyt illaksi tyyntyy taas. En kyllä muista näin lämmintä toukokuuta, olisipa koko kesä näin ihana.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 28.05.2018 klo 05:33

Mollyan mä katoin netistä persialaisen. Todella persoonallisen näköisiä ja ihania. Kiva että viitsis ulkoilla kissankin kanssa. Jos ottaisin kissan niin siitäkin tulis sisäkissa. No valjaisiin totuttaisin varmaan ja ulkoiluttaisin. Nyt en sitä pysty ottamaan mutta vaikka parin vuoden päästä.

Kyllä sulla on aikamoinen projekti niissä ikkunoissa. Mulla on yhdeksän ikkunaa ja niissä on tuplapinnat. Pesin ne synttäreilleni mutta näkee miten siitepöly on ottanut kiinni. Jos viitteis ulkopinnat pestä uudelleen. Niin ja sisäpinnat niistä ikkunoista joiden ikkunalaudalla mun koira on maannut.

Mulla loppui ekakerran uni jo tunnin nukuttua. No menin kummiskin sänkyyn takaisin ja nukahdin vielä kahdeksi tunniksi. Siihen loppui kuin seinään. Otin vähän lääkettäkin että pystyisin vielä nukahtamaan mutta ei taida uni enää tulla. No kohta meen hetkeksi yrittämään. Ois kyllä hyvä nukkua vielä vähän kun tänään on sali päiväkin. Ohjaaja oli jo viimeksi huolissaan kun en mennyt. Se on kuntouttavaa toimintaa. Oon jättänyt kaksi kertaa välistä.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 28.05.2018 klo 10:23

Hei Sakira. Minäkin heräsin jo aamulla ennen klo 5:tta. Haastoin koiran varhaiselle aamulenkille,vaikka se on kovin aamu-uninen ja töitäkin olen jo paiskinut aika tovin. Lauantaina ystäväni joutui viemään vanhan koiransa nukutettavaksi ja sitä on surtu yhdessä ja muisteltu koiraa. Kovin suuren menetyksen se jättää hänen ja koko perheen elämään. Kyllä se oman lemmikin menetys on kuin läheisen menetys,yhtä
tuskallista ja lopullista.
Hyvää alkanutta päivää sinulle ja jaksamista lyhyen yöunen jälkeen. Ehkä sitä näin kesällä tulee paremmin toimeen,vaikka täyttä määrää nukkumista ei tule mittariin.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 29.05.2018 klo 20:55

Mollyan oon pahoillani sun ystävän puolesta. Mutta hyvä kun oot voinut myötäelää hänen suruaan. Siitä on varmasti paljon lohtua ja apua.

Nukuin taas viime yönä vaivaiset kaksi tuntia. Sairaanhoitaja varas mulle soittoajan lääkärille ja lääkäri halusi heti nähdä mut. Lääkärin mielestä olen huonommassa kunnossa kuin mitä itse tajuan. Antoi mulle kaksi vaihtoehtoa. Joko lääkkeen muutos tai sairaaalaan. No kokeillaan nyt ens lääkkeellä ihan vapaaehtoisesti.

Oikeasti en tykkää lääke muutoksesta yhtään mutta jos se saa mut nukkumaan niin sitten se on hyvä. Siinä on vaan sellaisia sivuvaikutuksia että en olis halunut mutta vaihtoehtoiset lääkkeetkin oli aika kamalia. Kyllä mä periaatteessa voin sairaalaankin mennä mutta lääkkeen vaihto se sielläkin olis edessä. Toivottavasti ei vie tajua päivälläkin. Ois muutama meno joista en haluaisi olla poissa.

Mä oon vähän järkyttynyt diagnoosista vaikka kun mietin vähän järjellä niin tiedän että lääkäri on oikeassa en vaan haluaisi uskoa niin. Mutta soitan huomenna hoitajalle ja kysyn mitä mieltä hän on. Se työkokeilu palaverikin ois tulossa ja tää lääkäri oli sitä mieltä että sen aika ei ole vielä. No huomenna sitten selvitän jos pysyn jaloillani.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 30.05.2018 klo 11:07

Ikävä kuulla Sakira,että vointisi nyt vain huononee ja tuo nukkuminen ihan olematonta. Ihme,että vielä pysyt pystyssä.Kai se on kuitenkin luotettava lääkärin ohjeisiin,hän se on asiantuntija. Omat säädöt ei välttämättä auta,vaikka oman olonsa tuntee.Hyvä,että työkokeilu-asiasta nyt luovutaan,eihän sille ole mitään perusteita tässä tilanteessa. Kaikkea hyvää sinulle,pidä huolta itsestäsi.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 30.05.2018 klo 12:48

Mollyan kyllä mä uskon että mun vointi paranee. Viime yönä nukuinkin jo viisi tuntia. Ja en oo tokkurassa uudesta lääkkeestä. Oon siitä tyytyväinen. En halua mitään lääkettä mikä huonontaa toiminta kykyä. Mulla on nytkin ihan hyvä olo. Vähän lennokas ja toi autolla ajaminen on vauhdikasta. Se ei ole tyypillistä minua että joudun sanomaan ittelleni että aja hiljempaa.

Tässä uudessa lääkkeesä on sivuoireena ruokahalun kasvaminen. Että jos alkaa paino nousta niin en sitä sitten kyllä enää käytä. Edellisessä lääkkeessä oli kanssa painonnousu. Mutta tää on kuulemma pahempi. Saa nähdä miten mun syömishäiriöisen käy. Nyt kun on vähän aikaa mennyt syömisen kanssa paremmin. Mun on pakko laskee kalorit että en vahingossa syö liikaa. Enkä muuten tiedä että onko painon nousu syömisestä vai lääkkeestä johtuvaa.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 02.06.2018 klo 11:23

Pitkä aaamulenkki takana. Käveltiin melkein kolme tuntia. Vauhti ei olut kovin nopea. Mutta hitsin hyvä olo tuli. Rauhattomuuskin helpotti kävelyllä ja lääkkeellä. Unet on pikkuisen tai oikeastaan aika paljon parantuneett. Viime yönä nukuin viisi tuntia. Nyt meinaa vähän nukuttaa mutta se menee kohta ohi.

Vointi on mahdottoman hyvä. Sairauden tunnetta ei oo mutta lääkäri sanoi mulle että se on sairauden oire. Joo on mulla harhoja mutta muuten ois hyvin. En voi ostella mitään kun ei oo rahaa enkä voi kaahailla kun mun auto ei kestä sellaista.

Diagnoosissa lukee että kaksisuuntaisen mania psykoottisin oirein tai jotain sinne päin. Olin ensin vähän vihainen että sellaista kirjoittelee. Mutta sairaanhoitaja sai mut tajuamaan tilanteen. Nyt täytyy rauhoittua ja syödä vaan lääkettä että vointi tasaantuu ja ei tarvii mennä sairaalaan.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.06.2018 klo 11:44

Kiva kuulla Sakira,että sulla menee nyt paremmin. Kai dg on vain suuntaa antava eikä missään tapauksessa lopullinen.Tilanne elää koko ajan ja parantumiseen tähdätään. En oikein osaa niitä harhoja mieltää. Tiedät kuitenkin mikä on totta ja mikä sairauteen liittyvää ja se on tervettä.
Minäkin heräsin varhain. Aamut ovat niin ihania ja se linnun laulu....
Hyvää alkanutta viikonvaihdetta sinulle!

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 03.06.2018 klo 18:30

Kiitos Mollyan. Harhojen kanssa on se ongelma että ensin uskon niiden olevan totta ja tapahtuvan mitä näen. Sitten ne menee ohi mutta yleensä pelästyn panikointiin asti. Se on rankkaa. Vielä tänä aamuna kävi niin kun olin metsässä lenkillä. Järki sanoo ettei metsässä oo autoja mutta joku aivoissa tekee kepposen. Ja sit nään olemattomia ihmisiä.

En tiedä tehoaako se uusi lääke miten nopeasti. Oon vähän kärsimätön sen suhtee.. Lähinnä toivon että saisin nukuttua paremmin. No nukuin viime yönä kyllä useamman tunnin mutta pienissä pätkissä. Jouduin nousemaan sängystä pois levottomuuden takia.

Mun piti tehdä vielä nyt iltasella kunnon lenkki. Mutta mun koira ei halunut. Päädyin sitten lyhimpään mahdolliseen metsäpolkuun ja toin koiran kotiin. Mietin että meen vielä ittekseni uudelleen mutta sit päätin kummiskin jäädä kotiin rauhoittumaan. Meen aikaisin nukkumaan kun se työkykypalaveri on heti aamulla. Saas nähä nukunko ollenkaaan.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 03.06.2018 klo 21:38

Sakira aika pelottavia nuo harhat,mutta hyvä,että tajuat lopulta,etteivät ne totta ole,vaan joku häiriö aivoissa ja se oire parantuu. Niin haluan uskoa.
Minunkaan koira ei aina halua lenkille lähteä ja sillä on oikeus siihen,kun niin haluaa. En usko pakottamiseen. Kaikki hyvä tapahtuu vapaaehtoisesti ja silloin on suurin mahdollisuus onnistua olipa mistä tahansa kysymys.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 04.06.2018 klo 06:50

Mollyan kyllä ne harhat varmaan loppuu kun uni paranee ja kierrokset hellittää. On mulla ollut ennenkin aikalailla samankaltainen tilanne. Mutta silloin olin päiväsairaalassa kolme kuukautta. Se oli mulle silloin hyvä paikka.

Nyt valmistaudun siihen työkyky palaveriin. Mietin että otanko tarvittavan vai kokeilenko vaan ilman. Mulla on kuski niin voin ottaa kun ei tarvii ajaa autoa. Tai otan ne mukaan ja otan palaverin jälkeen jos alkaa paniikki oireet tulla.

Joo mun entinen työkaveri ja nykyinen ystävä tulee palaveriin mukaan. Tehtiin kaksi vuotta töitä pareina ja meistä tuli aika läheisiä kun molemmille sattui samaan aikaan ongelmia lasten kanssa. Niitä sitten yhdessä itkettiin. Ei tiettykään töissä vaan ihan vapaa-ajalla. Töissä meillä oli saumaton yhteistyö. Se oli aika hyvää aikaa mulle.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 04.06.2018 klo 09:03

Sakira kaikkea hyvää siihen palaveriin toivotan. Hyvä juttu,että mukana on luotettava ihminen ja vielä entinen työkaveri. Hän on ihan oikea henkilö tässä tilanteessa. Kyllä sinun tilanne tuntuu vielä sellaiselta,että tuskin työkokeilu on vielä ajankohtainen. Työsi tuntuu sellaiselta,että puolikuntoisena ei pärjää.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 04.06.2018 klo 10:18

Mollyan palaveri sujui tosi hyvin. Otin kyllä vähän oxaminiaa ja jouduin siellä sanoo että menee yli hilseen. No lääkäri yritti kertoa asian siten yksinkertaisemmin. Hyvä että hoitaja oli mukana. Pomokin vaikutti han mukavalta. Näin hänet ensimmäisen kerran.

Kuntoutustuelle tosiaan haettaan jatkoa, Ja työkokeilu siirretään jonnekkin vuoden vaihteeseen. Ei tarvii sitä nyt stressata ja panikoida. Ja se pitää tehdä omalle työpaikalle. Ei voi mennä naapuri yksikköön.

Taidan mennä vähän lepäämään jonkun rentutus harjoituksen avulla. Otti voimille ja kierrokset on nollassa lääkkeiden takia. Nälkä ois mutta se on vaan olantzapiini syötätystä oon jo syönyt ihan tarpeeksi ehkä liikaakin.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 04.06.2018 klo 11:31

Hienoa kuulla,että kaikki meni hyvin ja asiasi tuli hyvin käsitellyksi. Kyllä sitä itsellä on siitä hyvä näkemys ja tunne,kun tulee kuulluksi. Nyt on taas aikaa toipua ihan kunnolla,kun ei ole työkokeilukaan vielä ajankohtainen.
Varmaan tuo nukkumisasia pitäisi saada kuntoon. Ei kovin väsyneenä mikään asia kunnolla edisty.
Täällä kova tuuli,melkein jo myrskyltä vaikuttaa. Pitää lähteä katsomaan,että vene on kunnolla kiinni. Hyvää päivän jatkoa toivottelen!