Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 23.06.2018 klo 13:48

Hei Sakira mökillä ollaan koko sakki. Täällä oli eilen oikein myrsky,mutta rantasauna lämmitettiin ja ihailtiin vastarannan kokkoa. Ei puhettakaan grillauksesta ulkona. Tänään ei sada,mutta on hämärää kuin syksyllä.
On se kumma,ettei se sinun nukkuminen korjaannu. Mikähän sen aiheuttaa,oletko sitä pohtinut.
Kiva kuulla,että olet ystävän kanssa nyt juhannusta viettämässä. Kyllä se vaihtelu aina virkistää. Meillä ei ole nyt pitkästä aikaa juhannusvieraita ja
on vähän erilaista,mutta se oli yhteinen päätös ja tuntuu tässä kohtaa hyvältä.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 29.06.2018 klo 06:21

Mollyan mullakin juhannus sujui ihan mukavasti ja rauhallisesti. Me taidettiin kyllä illalla grillata. No en varmasti muista mutta ainakin Juhannus päivänä grillailtiin ja istuskeltin ulkona. Retkeiltiin myös lapsuusajan maisemissa ja kerättiin villiyrttejä. Eilen sitten levoin apila sämpylöitä.

Olin yhteensä vikon reissussa. Ens ln siellä sairaalassa sen vikon ja sit ystäällä toisen viikon. Niin huonosti oon nukkunut että nyt kotona en oo jaksanut vielä tehdä juurikaan mitään. Viime yönä nukuin vähän paremmin ja nyt tuntuu olo vähän pirteemmältä. Ja toiseksi ttykkään tällaiseista viileämmistä päivistä.

Eilen kuljin metsässä ja totesin että mustikat alkaa sinertämään. Ne vaan tartteis nyt vähän äkkiä vettä. Niin toivon että saisin mustikoita kerättyä ees sen verran kuin kerrallaan jaksaa syödä. Raakileita näyttäis kuitenkin olevan.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 29.06.2018 klo 11:27

Hei Sakira. Kyllä se reissaaminen virkistää ja väsyttää yhdellä kertaa. Kun vain saisit sen uniasian kuntoon elämä helpottuisi kovasti.
Kovin on ilmat muuttuneet. Eilen oli jopa ukkonen ja rankkasade. Täällä meilläkin päin on yksittäisiä mustikoita kypsymässä,saa nähdä millainen sato on tulossa. Vielä on kesää jäljellä onneksi.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 02.07.2018 klo 10:04

Mollyan joo reissaaminen oli kivaa mutta kotiin ttultuani olin ihan poikkiväsynyt. Ja nyt on uni paranttunut. Nukun noin kuusi tuntia yöllä ja tunnin päivällä. Muttaa oon ihan sairaan väsynyt.

Hypomania on vaihtunut masennukseen. Ei vielä kovin pahana mutta kuittenkin. Nyt pitäisi sitten jaksaa lenkkeillä ja tehdä niitä asioita joista tykkää ja yrittää olla yhteyksissä kavereihin. Hoitajallekkin pitäis soittaa. Mulla ei oo masennukseen mitään hätä lääkettä ja mun lääkäri on lomalla. Ja pelkään että jos noita tasoittavia lääkkeitä vähennetään niin unettomuus tulee takaisin.

Me ollaaan koiruuden kanssa kahlatttu mustikoita syömässä. Vähän niitä on ja vielä raakoja. Mutta koiraa ei meinaa saada puskista pois kun tykkää niin mustikoista. Oon yrittänyt metsässä rämpiä että tulis pirteämpi olo.

Nyt alkoi satamaan ja on muutenkin aika viileää. Luonto varmaaan tarvitsee ton sateen. Ja hyvä kun sataa niin ei tarvii tänäänkään viedä mattoja ulos ja pestä lattioita. Sanoin hoitajalle että olen lopettanut siivoamisen. Se ei uskonut. Otin siis pari kuvaa tästä sotkusta. No jotain oon pikkuhiljaa saanut tehdyksi ihan vaan pakottamalla.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 02.07.2018 klo 19:45

Hei Sakira kiva kuulla,että nukut jo paremmin. Onkohan sinulla univelkaa,kun väsyttää vielä kovasti tai voihan se masennuskin sitä aiheuttaa. Kyllä on sää muuttunut kylmäksi ja tuuliseksi. Taisi olla paras kesäkuukausi toukokuu.
Ei oikein viitsi ulkona olla,kun palelee. Nyt kun on lomalla toivoisi vähän lämpimämpää. Tänään piti panna lämmitys takaisin päälle,kun kädet oli kohmeessa. Meillä koira kanssa pitää mustikoista,mutta niitä on vielä kovin vähän näkyvissä. Taitaa tulla huono sato tänä vuonna.

Sato

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 26.07.2018 klo 11:40

Aika kuluu nopeasti. Mä oon masentunut ja paljon ahdistaa. Osa ahdistuksesta voi johtua kuumuudesta. No vaikka masentaa olen yrittänyt suhtautua kuumuuteen positiivisesti. Ja sehän se helpompaa kun ei tarvii olla töissä kun sisällä on vaan paikallaan niin kuumuudenkin kestää. Olen ollut lomalla ensin ystäväni luona ja nyt äidillä. Masennus ei silti helpota mutta varmaan on hyvä että on ihmiskontakteja. No tänään lähden takaisin kotiin. Siellä on varmasti kuuma. Mutta jos pääsis uimaan. En oo varma onko meidän järvessä jo sinilevää. Huomenna mulla on aika varahoitajalka. Sille sitten puhun tästä masennuksesta. Nyt oon oikeastaan nukkunut ihan riittävästi mutta silti oon aamupäivällä aika väsynyt.iltapäivällä jotenkin helpottaa kun teen noita rentoutusjuttuja.