Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 08.05.2018 klo 12:08

Mollyan olen pahoillani että syöminen on sulle niin vaikeaa ja hankalaa. Varmaasti et haluaisi että niin on. Oma syöminen on taas riistäytynyt mahdottomaksi. Eilen erityisesti oli huono-olo ja söin ja söin ja aina vaan tuli huonompi olo. Enkä puhunut siitä mitään hoitajan kanssa. Mulla meni jotenkin pasmat sekaisin kun oli niin paljon myöhässä ja sit alettiin heti puhuun mun työhön palaamisesta. Onneksi hän ymmärtää että se on mulle hankala ja vaikea juttu.

Mietiittiin sitä työkokeilun aloittamista. Mietittiin että jos ei kuitenkaan omalle työpaikalle. Mutta mä en halua pitkää työmatkaa enkä oo vielä valmis muuttamaan keskustaan ja pienempään asuntoon. Poika tarvii vielä huoneen mun luota. Jotenkin hankalaa.

Nyt kun lonkan kipu on hellittänyt niin on selkä kipeenä. Pakko ottaa siihen särkylääkettä vaikka sitten menee pää sekaisin. Oon tehnyt tänään aamulla pitkän lenkin ja varmaan teen toisenkin kun keli on niin ihana. Selkä tykkää hyvää kävelystä ja nyt ei lonkkaan tee kävely kipeää.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 08.05.2018 klo 12:43

Sakira meillä on syömisongelma kummallakin,oireilee vain eri tavoin.Minäkin olin aamulla koiran kanssa koirapuistossa. Ihana oli aamu ja varmaan koko viikko.
Ollaan siinäkin samanlaisia. Minullakin menee pasmat sekaisin,kun joku myöhästyy. Itse olen aina etuajassa eikä kaikki tykkää siitäkään. Me ollaan kaikki niin erilaisia siinäkin suhteessa.
Älä stressaa siitä työkokeilusta. Senhän voi varmaan keskeyttääkin,jos se
ei vielä onnistu. Tauko on pidetty ja pitää kiiruhtaa sorvin ääreen.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2018 klo 06:33

Oot Mollyan oikeassa. Syömishäiriöhän se ja sitten kun lääkäri ei halua ymmärtää asiaa vaan määrää lääkettä mikä lisää syömistä. No en ilman tulis toimeen mutta luulis että ois jotain vastaavaa ilman ruokahalun lisääntymistä.

On ollut niin ihania päiviä ja varsinkin aamuja. Eilen aamulla tehtiin kahden ja puolen tunnin pituinen lenkki. No välillä vaan istuskeltiin metsässä. Järvi oli tyyni ja linnut lauloivat. Ja päästin koiran järveen juomaan ja vähän se siinä kirmasi edestakaisin. Harmi kun sitä ei voi päästää vapaaksi.

Kohta ois taas lenkille lähtö aika. Sit pitää mennä suihkuun ja vanhempi poika tulee ja lähdetään sitten yhdessä mun äidin luo. Ollaan suunniteltu että grillattais. Se ei oo mulle mikään intohimo kun en niin välitä lihasta. No äiti lupas broileriakin, sitä saan syötyä.

Mun auto hajos sitten. En tiiä että menikö siitä moottori. En oo uskaltanut kokeilla. Nyt täytyy miettiä että tulisko toimeen ilman autoa. Vai pitäiskö hankkia joku edullinen rätiskö ton tilalle. Kun ei oo sitä rahaa millä ostella. Mutta on jännää mua ei yhtään masenna se että auto hajos. Ihan sama. Poikaa tietty harmittaa kun just sai kortin ja haluais ajella.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 13.05.2018 klo 14:45

Hei Sakira. On se ihme,ettei vielä ole keksitty lääkettä,joka ei lisäisi ruokahalua. Ota selvää asiasta lääkäriltä tai hoitajalta.
Kyllä on upeat säät ja ne vielä jatkuvat jonkin aikaa. Ollaan täällä mökillä taas ja jään ehkä ensi viikoksi tänne ja teen hommat täältä käsin. Vene pantiin vesille ja koiralle veneessä olo on yhtä juhlaa.Se ei lähde tästä pihapiiristä mihinkään ja voi vapaana olla,kun ei ole metsästysvaistoja ja jättää linnut ja muut pikkueläimet rauhaan.
Kyllä on hyvä tässä säässä grillailla ja viettää äitienpäivää. Meillä sitä ei juhlita. Oma äitini kuoli aivan liian varhain. Mutta kyllä äidit ovat päivänsä ansainneet ihan jokainen.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 14.05.2018 klo 09:15

Mollyan sulla on niin ihanaa siellä mökillä. Mäkin pääsin grillaamaan kun olimme mun äidin luona. Ja istuskeltiin pihalla. Eilen illalla paistattelin ilta-auringossa meidän tuuletusparvekkeella. Jaa tänään tein taas parin tunnin lenkin aivaan upeassa aamu säässä. Koirakin jaksoi kun kuudelta oli vielä aika viileää. Nyt mun pitäis tehdä toinen kävelyretki ilmaan koiraa niin kauppaan. Onneksi ei oo paljon ostettavaa mutta kahvi on loppu ja makaroonilaatikkoon haluan juustoa pinnalle.
Mulla on alkanut hypotus. Oon kuin lentoon lähdössä ja aika hyvä fiilis tai sellainen nopea rientoinen. Silti sen alla on ihme ahdistus. Tänään pitäis sopia treffit mutta se on hankalaa kun en pääse kunnolla liikkumaan kun auto hajos. En viitsi joka päivä mennä bussilla keskustaan niin perun vähän menoja. Hoitajalle pitää perjantaina mennä. Sitten seikkailen busseilla.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 14.05.2018 klo 14:56

Hei Sakira. Kyllä on ollut upea sää. Illalla ei malta mennä nukkumaan ja aamulla haluaa herätä varhain. Kävimme myös aamulla 6:lta lenkillä koiran kanssa ja hakemassa lähdevettä. Töitä sitten paiskin ja nyt pidän breikkiä.
Kyllä se auton hajoaminen vaikeuttaa liikkumista.Ei taida bussivuorojakaan olla riittävästi. Kyllä pitää nyt ehtiä nauttia auringosta,kun on luvattu kylmenevää ja sateita taas.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 16.05.2018 klo 05:31

Mollyan on kyllä todella ollut ihanat lämpimät päivätt. Mä en oikein pysty oleen auringossa ja eilen llalla iskikin yhtäkkiä tosi pahaolo mutta nukkueassa se on mennyt ohi. Nukuin vain lyhyet yöunet ja sitten olin taas ihan valmis nousemaan sängystä pois.

Lähdetään koirulin kanssa ihan kohtaa tonne metsään. Vielä on viileetä niin voidaan tehdä pidempi lenkki. Iltapäivällä ei taas varmaankaan pysty koiran kanssa kunnolla lenkkeilemään. Mun koira rupee tosi nopeasti lämpimällä ilmalla läähättään ja hidastelemaan.

Tänään ois taas mindfulness ryhmä. Katotaan pystynkö olemaan tunnin paikallani. Nyt kun mulla on tätä hypoa niin on vaikea olla paikallaan ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan.

Mulla on huomiselle soittoaika lääkärille. Tänään pitää laittaa tekstiviestiä voinnista hoitajalle. Se ei ehdi puhumaan mun kanssa kun sillä on koko päivä kait jotain palavereja.

Hain eilen kaikki tai melkein, tavarani pois mun työmaalta. Että mua suututti. Näin ne kertoivat että en ole enää tervetullut takaisin omaan ryhmään. Saas nähä sitten mihin joudun vai onnistuuko ollenkaan koko työkokeilu. Mä olin ihan ajatellut omaan ryhmään mennä kokeileen. Mutta ei sitten.

Nyt lähden pitkälle lenkille!

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 16.05.2018 klo 11:39

Hei Sakira. Kyllä sitä nauttii näistä alkukesän päivistä. Luontokin on kauneimmillaan. Untakaan ei tarvitse paljoa. Olen jo herännyt ennen klo 6:tta ja illallakin valvonut myöhään.
Jos oikein ymmärsin et saa työkokeilupaikkaa omalta työpaikalta. Tuohan tuntuu tosi kamalalta. Ei ole kiva palata työhön aikanaan,jos suhtautuminen on tuota luokkaa.
Hyvää alkanutta päivää kuitenkin.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 16.05.2018 klo 13:26

Kiitos Mollyan. Päivä on lähtenyt hyvin käyntiin vaikka taas nukuin vajaat neljä tuntia. En tiedä että pääsenkö omaan työpaikkaan mutta nyt näyttää että en omaan ryhmään. Enkä tiedä onko musta niihin muihin ryhmiin ees työkokeiluun. No asia varmaan jollain tasolla ratkeaa kesäkuun alussa.

Hoitaja neuvoi mua nyt malttamaan mieleni ja harrastamaan vähävirikkeisyyttä. Koska kierrokset vaan kasvaaa. Lääkäri nosti tasaavaa lääkettä. Katotaan nyt miten se vaikuttaa. Jos pysäyttää kokonaan niin en halua sitä. Mutta jos pidentäisi yö unta niin olisi hyvä. Masennuslääkettä vähän vähennettiin.

Ulkona on kyllä tosi kuuma. Mulla on auto aurinkoisella paikalla eikä pihassa sitä saa varjoon nyt kun alkoi putkityöt. Piha on täynnä aitoja ja työkoneita. En voi ajatellakkaan että veisin koiran autoon koska mulla ei oo ees ilmastointia. Piti tänään vähän liikkua koiran kanssa mutta unohdan koko jutun. Mennään sitten metsään illalla.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 21.05.2018 klo 19:31

Hei Sakira. Toivottavasti olosi on vakiintunut ja saat paremmin nukuttua. Ei noin vähäisillä yöunilla oikein selviä.Kuumuuskin vaikuttaa unen laatuun.
Täällä meillä päin on kyllä lämmintä,mutta kovat tuulet kiusana. Eilen illalla oli myös hyttysiä,joita en kovasti suosi,vaikka tarpeellisia ovatkin luonnon kiertokulussa.
Kyllä auto on sellainen grilli,ettei sinne parane koiraa laittaa ilman ilmastointia. Ei ne koirat muutenkaan hellesäistä pidä,ovat varjossa mieluummin.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 22.05.2018 klo 15:25

Hei Mollyan! Oon nyt nukkunut sellaisen 4-5 tuntia yössä. Tällä hetkellä se tuntuu riittävän. En ole päivällä väsynyt vaikka on näin kuuma. Haluaisin kyllä nukkua 7-8 tuntia mutta uni vaan ei riitä. Vieläkin tuntuu että virtaa riittää ja pysähtyminen esim. kirjoittamaan on vaikeaa mutta en silti saa mitään aikaiseksi ja /tai loppuun asti.

Tänään tulin kotiin parin yön kyläily reissulta ystävän luota. Käytiin vähän siellä sun täällä ja puuhailtiin kaikenlaista. Lääkkeillä sain oloni tuntumaan rauhallisemmalta ja siten myös ihan hyvältä. Parasta oli kun tehtiin retki meren rantaan. Se on niin voimaannuttavaa ja lapsuudesta asti tärkeä juttu. Merta kaipaan kun nyt itse asun sisämaassa. No on täällä noi ihanat järvet.

Tänään tein rentoutusharjoituksen lounaan jälkeen. Ehkä mulla on univajetta kun nukahdin ihan vahingossa puoleksitoista tunniksi. En oikeastaan nuku päivisin. Teen vaan noita harjoituksia.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 23.05.2018 klo 11:54

Hei Sakira. Olen itsekin nukkunut parina yönä noin 5 tuntia ja kyllä se on vaikuttanut kovasti jaksamiseeni. Ja voi hyvin kuvitella,miten jatkuva univaje vaikuttaa. Täällä mökillä on kyllä hyvä nukkua puutalossa ja ei täällä kovin kuuma edes ole,kun on ilmastointi päällä.
Minäkin olen tottunut mereen. Lapsena olen asunut meren rannalla. Nyt kyllä arvostan järvimaisemaa kovasti,mutta onhan meri aina meri.
Kaikkea ei saa. Voi vain muistella.
Miten koirasi kestää hellettä. Omani käy vedessä vähän väliä,ja on jatkuvasti märkä. Turkki on kyllä nyt niin lyhyenä,että tuskin hotspotista on pelkoa.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 24.05.2018 klo 19:35

Mollyan joo jatkuva univaje vaikuttaa kaikkeen. Viime yönä taisin ottaa vähän takaisin sillä viivyin sängyssä peräti kahdeksan tuntia. En kokoaikaa nukkunut mutta vahvat kipulääkkeet piti pituusasennossa. Onneksi selkä kipu on nyt helpannut eikä tarvii enää ottaa mitään vahvaa särkylääkettä.

Mun koira kyllä kärsii kuumasta. No tänään on ollut viileämpää. Mutta mä teen nykyään aamulenkin jo niin aikaisin että aurinko ei oo vielä ehtinyt lämmittää. Järveen pääse toikin kahlaamaan lenkin varrella. Mutta mun koira ei ui. Se vaan juo ja kahlaa.

Mua on tänään ahdistanut melkoisesti hoitajalla käynnin jälkeen. En saa kiinni mikä sen laukaisi. Eikä auta suihkut eikä lääkkeet. Ahdistaa vaan. Ehkä se alkoi siitä kun puhuttiin töihin palaamisesta. Se tuntuu vieläkin niin suurelta peikolta. KEVAkin jo odottaa jotain kuntoutussuunnitelmaa työkokeiluun liittyen.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 26.05.2018 klo 09:56

Kylläpäs oli eilenkin huono päivä. Ahdistusta ja masennusta. Ihan syvältä fiilikset ja ajatukset. Mietin akuuttiin soittamista mutta se on niin iso kynnys. Otin vaan lääkkeet ja menin nukkumaan. Ja nukuinkin ihmeen hyvin. Viisi tuntia putkeen. Ketipinor kyllä auttaa mua iltaisin rauhoittumaan oli hyvä tai huono fiilis.

Nyt on ihan eri meno kuin eilen. Oon tehnyt pitkän aamulenkin. Lähdettiin jo kuudelta kun oli vielä viileää. Koirakin jaksoi hyvin ja oli ihan energinen koko lenkin. Olen jo aloittanut siivoamisen ja muun touhuamisen. Jos nyt sais koko kodin siivottua tällä energialla. Huomenna tulee äiti ja sisko käymään niin ois kiva kun ois vähän ees siistiä.

Me mennään huomenna katsomaan kissanpoikia. Siskoni on ottamassa kissan. Toivottavasti mulle ei tuu kissa kuumetta. Olen kauan kissan ottamista harkinnut mutta tullut siihen tulokseen että nyt mulla ei oo varaa ees kissan hoitoon ja ruokaan. Ens viikon menoistakin täytyy karsia kun ei oo rahaa bensaan. Ja bussilla kulkeminen on vielä kalliimpaa.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 26.05.2018 klo 11:37

Hei Sakira. Ikävä kuulla,että vointisi on ollut huonoa.Kyllähän sinne päivys-tykseen pitää voida soittaa,kun tilanne niin vaatii. Olet saanut autosi kuitenkin kuntoon,kun pääset sillä liikkeelle. Helpottaa se liikkumista,kun bussilla kulku on niin hidasta.
Minulla on ikkunanpesu-urakka meneillään. Oikeastaan pidän ikkunoiden pesusta,kun työn tuloksen näkee heti. Mökissä on 22 ikkunaa ja lisäksi vielä saunatuvan ja saunan ikkunat niin,että urakkaa riittää.Ikkunat ovat kaksinkertaiset,onneksi ei kolminkertaiset,talvisin se olisi kyllä hyvä.
Minulla on kissa,persialainen ja punainen väriltään. Harkitsin kovasti toisen koiran ottamista,mutta päädyin kissaan. Tulee hyvin toimeen koiran kanssa ja ulkoilee valjaissa,täällä maalla joskus vapaana ja terassilla.On oikein mukava kaveri. Ainoa huono puoli on se,että on kovin nirso syömisen suhteen. Koiran kanssa ei ole tottunut sellaiseen. Tämä kissa on jo 5-vuotias eikä ole sairastellut,joten sellaisia kuluja ei ole ollut.Matkustaakin autossa ihan hyvin,joillekin kissoille se ongelma.Mutta onhan lemmikeistä puuhaa ja rahan menoa myös. Kannattaa harkita asiaa,se on vuosien mittainen prosessi.