Läsnäolemisen vaikeus

Läsnäolemisen vaikeus

Käyttäjä Sakira aloittanut aikaan 13.05.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.05.2017 klo 23:07

Onko kukaan saanut apua hengitysharjoituksista masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen. Kovasti nyt tuntuu siltä että ahdistus ja keskittymisvaikeus vie pohjan hyviltä harjoitteilta.Ja sitten siinä vielä tämä väsymys/uupumus.

Olis kiva lukea toisten kokemuksista, Nyt kun tähän uutena tupsahdin niin kaipaisin kohtalokaveria ja juttu seuraa muistakin mieleen liittyvistä asioista. Toivoisin sellaista tukea että voisin hyssyttelemättä kertoa miten paska olo on ja miten on lähes mahdotonta selviä kunnialla töista.

Niin ja mitä apua ois sairaslomasta jos sitten jääkin kotiin peitonalle kärvistelemään kaikessa yksinäisyydessä. Tarvitsisin sairaslomaa mutta pelkään sitä. Ja pelkään kohdata itseni

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 05.06.2018 klo 09:36

Mollyan Täällä meilläkin oli aika tuulinen päivä. Ei ehkä ihan myrskyä mutta kuitenkin. Viime yönä nukuin melkein seitsemän tuntia. No olin ylhäällä kaksi tuntia välillä mutta ei se haittaa. Nyt on kyllä vähän lääke pöhnää. Toivottavasti on ohi menevää. Muuten tiputan annosta. Ja nyt on nälkä kokoajan. Yritän kyllä hillitä syömistä vettä ja kahvia juomalla. Ja oon laskenut kalorit. Se vähän hidastaa.

Pitäis lähteä kauppaan. Ei mulla hirveen pitkää matkaa oo ja kävellen oon menossa. Poika tarvitsi auton. Mä tarviin hedelmiä kun ne on ihan loppu ja parempi napostella hedelmiä kuin leipää. Vesimelonia tekee nyt mieli. Vaikka se on kyllä aika kallista.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 06.06.2018 klo 15:10

Hei Sakira. Jospa se unirytmi alkaisi sulla normaalistua. Minäkin herään tosi aikaisin ja menen nukkumaan myöhään,mutta päivällä pidän siestaa ja lepäilen. Tämä rytmi sopii minulle hyvin ja työt tulevat tehdyksi suunnitelman mukaan. Tuuli on jo laantunut,oli se aikamoinen myräkkä ja pelkäsin eniten sähkökatkosta,joka näillä seuduilla yleistä. Koira ja kissa nukkuvat sohvalla ihan vierekkäin. Ovat tosi hyviä kaveruksia.Täällä maalla niillä on seuraa toisistaan,kun ei ole muita eläinkontakteja kuin satunnaisesti. Koira jotenkin iloitsee kaupunkiinkin menosta,kun näkee koirapuistossa muita koiria. Tosin sitten on maallekin halukas tulemaan. On kovin mukava ja sosiaalinen tämä koiraneiti.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 07.06.2018 klo 21:51

Mollyan on kiva kun sun karvaiset ystävätkin viihtyy mökillä. Mun nukkumikseni on vaan huonontunut. Viime yönä kaksi tuntia eikä mitään päiväunia. Oon nyt sairaalassa. Hoitaja ja lääkärit kehottivat lähtemään sairaalaan. Täällä on tosi tylsää mutta toivon että saisin apua vähän kaikkeen. Lääkäri vaan on hankala kun en ymmärrä hänen puhettaan.huono Suomi.nyt täytyy hakee viimeiset lääkkeet ja yrittää nukkua.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 08.06.2018 klo 08:15

Sairaala on nyt varmaan ihan oikea paikka Sakira tällä hetkellä. Kyllä se nyt olisi minimivaatimus,että lääkäri osaisi suomea,ei kai sitä kontaktia muuten synny. Toivotaan kuitenkin,että kaikki sujuu hyvin ja saat apua.
Nyt sinun pitäisi saada levättyä kaikista huolista. Sait varmaan koiran hyvään hoitoon,ettei siitä tarvitse huolehtia ja poikakin täysikäinen.Nyt keskityt vain itseesi ihan täysillä. Voimia ja kaikkea parempaa!

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 08.06.2018 klo 11:38

Mollyan kiitos. Joo nyt on vaan uskottava että poika ja koira pärjäävät. Mun huoli on nyt se että jäi osa laskuista maksamatta ja matkakorvaukset hakematta. Mutta en mä usko että mä täällä kauaa oon.

Mä en viime yönäkään oikein nukkunut. Enkä tiedä kauanko täällä sairaalassa oon. En oo tänään vielä nähnyt lääkäriä. Jotain kokeita otettiin ja vielä lisääkin. Toivottavasti ei löydy. Multa tutkitaan mrsa kun oon sille altistunut.

Kohta tulee ruoka. Onneksi. On HIRVEE nälkä. Kunpa sitä vaan sais syötyä. Eilistä en saanut syötyä. Oli lihakeittoa. Mun inhokkia.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 10.06.2018 klo 09:48

Viimeyönä sain nukuttua reilut viisi tuntia melkein kuusi. Hoitajat oli tyytyväisiä kun pohdittiin koko ilta että miten otan lääkkeet. Selkait jännää että todella vahvalla unilääkkeellä nukuin vaan puolitoista tuntia. Pitempi uni tuli oxaminilla ja pienellä annoksella ketipinoria. Sain ne puoli kahden aikaan yöllä.

Nyt mieti että lähden kävelyllä ja käyn kaupassa ostamassa pähkinöitä. No kaloreita tulee kyllä sit liikaa mutta mietin sitä sitten taas kotona. Jos täällä muuten tää normalisoituis ruoka-ajat.

Muuten mun on kyllä hyvä olla täällä. Hoitajat on mukavia ja on turvallista ja vähän juttuseuraakin. Aika vaan kuluu tosi hitaasti.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 10.06.2018 klo 11:18

Olisipa mukava Sakira,jos tuohon sinun unihäiriöön saataisiin nyt pysyvä apu. Tuntuisi loogiselta,että sen jälkeen muukin vointi kohentuisi. On kiva kuulla,että henkilökunta on asiantuntevaa ja mukavaa. Sellaisessa ympäristössä on hyvä olla ja parantuminenkin mahdollistuu.
Täällä meillä päin on upea aamu ollut. Juotiin aamukahvitkin terassilla. Eilen kyllästin sellaisella saunakyllästeellä
saunan lauteet ja ovat nyt kuin uudet.Pidän kaikesta tuollaisessa teke
misestä. Aika kuluu hyvin ja työn tulos näkyy heti kohta. Hyvää vointia sinulle Sakira. Älä kiirehdi pois sieltä,jos apua saat ja vointi kohenee.

tekemi

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 11.06.2018 klo 10:51

Millan kiva kun sulla on tollaista mielekästä tekemistä. Siinä varmaan rentoutuukin samalla. Sit jaksaa taas tehdä töitä. Mä ostin eilen sellaisen aikuisille tarkoitetun pisteestä pisteeseen vihon. Sitä on kiva tehdä kun täällä sairaalassa ei juuri mitään tekemistä oo. Telkkaria ei jaksa kokoajan katella.

Mulla ei taida olla lääkäriä tänään että ei ainakaan vielä kotiin. Tai ei hoitaja oikeasti vastannut mun kysymykseen. No ei mulla mikään kiire oo. Nukkua haluaisin. Iltapäivällä lähden kyllä lenkille. Ei voi vaan istua koko aiessä kelaa. Tulee svä siinä melkä kipeäksi. Mulle ei varmaan tänään tuu ketään käymäänkään. Pitkä päivä siis.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 11.06.2018 klo 11:34

Hei Sakira. Älä kiirehdi kotiin lähtöä,jospa hoito nyt tehoaisi. Olet nyt tarkkailussa ja henkilökunta näkee vointisi paremmin.
Tykkään tehdä käsilläni ja panna aivot narikkaan. Ikkunan pesu ja helppo maalaus on minulle sitä. On niin kaukana omasta työstä ja siksi rentouttaa. Nyt on hyvä ulkoilusää,tosin hyttysiä on ilmaantunut ja se ei kiva. Hyvää alkanutta päivää sinulle.
Taas oli käärme luikerrellut lähellä
lähde paikkaa. Kyllä ne on omat vitsaukset täällä paratiisissakin.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 13.06.2018 klo 11:09

Mollyan en kiirehdi kotiin lähtemistä. Oon niin kauan ku pitävät mua. Harmittaa vaan ku ei nää lääkäriä. Haluaisin jutella sille noista öistä. Harhoja ei enää oo ja yö unetkin on vähän parantuneet

Muuten täällä on kuiteskin aika tylsää. Odottaa vaan seuraavaa ruokailua että tapahtuis jotain. Huomenna meen käymään kotona. Hoitamassa laskut ja koiran kanssa lenkillä. Ja haen postin ja sellaista. Poika ei oo pitkiä matkoja kävellyt niin vien vähän pidemmälle lenkille.

Voi olla että oon täällä juhannukseen asti. No unettomuus on vielä se mikä mua pidättelee täällä. Aattelin kysyä että voisivatko lopettaa yökierrot mun kohdalla kun viimeistään niihin herään.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 13.06.2018 klo 16:04

Hei Sakira. Juttele hoitajan kanssa toiveesta saada puhua lääkärin kanssa. Kai noin tärkeä asia saadaan järjestettyä. Ja se myös,ettei yöllä tulla huoneeseen,kun olet herkkäuninen ja heräät kesken unien ja siinä taas menee unirytmi sekaisin. Näyttää siltä,että sairaalassa potilaan pitää olla aktiivinen,että saa asioita hoidettua.Onneksi sinä olet.
Olen kesäflunssan kourissa. Toivon,että pian toivun ja pääsen taas kesästä nauttimaan. Hyvää vointia sinulle.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 14.06.2018 klo 09:57

Mollyan joo tietyissä asioissa täytyy olla aktiivinen. Mutta kyllä noi hoitajatkin huolehtii ja tulee kysymään vointia ja ja tarjoaa juttu hetkiä. Ihan hyvää on hoito. Ainoa mitä ihmettelen on se että nyt ohjataan enemmän omaan huoneeseen kun syksyllä neuvottiin olemaan uhyrisissä tiloissa.

Tänään lähden kotiin. Yritän olla siellä yhden yön. Kiva mennä kotiin vaikka yö vähän vielä huolettaa. Eilen tehtiin vielä lääkemuutoksia ja Toivon sen auttavan yöuneen. Nyt oon kahvilla kanttiinissa ja aion lähteä vielä pienelle lenkille.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 16.06.2018 klo 09:57

Nyt oon ollut kaksi yötä kotona. Uloskirjaus onnistui yhden onnistuneen yön jälkeen. Hoitajien mielestä en tarvinnut enää sairaalahoitoa. Ja nyt kotona tuntuu että olivat okeassa. Oon uudella lääke kompolla nukkunutkin melko hyvin. Herään vieläkin öisin tuskaisuuteen mutta se helpottaa kun käyn juomassa ja vessassa ja hetken venyttelen. Sit tulee taas uni.

Valitettavasti lääkkeet väsyttää mua puolille päiville saakka. Nytkin tekis mieli mennä takaisin sänkyyn. Ihan poikki väsynyt. Ja niin jouduin mä yöllä ottamaan tarvittavan lääkkeenkin ensimmäisen heräämisen jälkeen. No yritän siitä päästä eroon. Eilen en päivällä tarvinnut mitään rauhoitttavaa.

Tänään ois siivouksen vuoro. Ees jotain kun jaksais tehdä. No ruokaa ainakin on pakko laittaa kun oon kerran aineet sitä varten hommannut. Ja nyt alkaa taas rahat oleen finaalissa. Eilen sähläsin auton kanssa ja se tuli maksamaan 70 euroa. Siinä oikeastaan meni koko viikon ruokarahat ja vähän päällekkin. Harmittaa mutta ei voi mitään. Parempi ois kun en koskis koko auttoon.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 22.06.2018 klo 08:52

Hei Sakira. Kiva kuulla,että pääsit kotiin eli vointisi todettiin niin hyväksi. Nyt sitten juhannusta viettämään. Kovin on sää muuttunut koleampaan suuntaan. On hämärää ja sateista. Mutta näinhän se on ollut usein,juhannus on kylmä.
Kaikesta huolimatta hyvää juhla-aikaa sinulle toivotelen.

Käyttäjä Sakira kirjoittanut 23.06.2018 klo 08:26

Hyvää Juhannusta sullekkin Mollyan. Vietättekö sitä mökillä. Mä oon parhaan ystäväni luona ja meillä on ollut rauhallinen juhla tätähän saakka.

Mulla on yöt yhä vaikeita. Ihme levottomuus ja ahdistuneisuus vaivaa yöllä. Oon ihan tuskainen ja on pakko nousta ylös. Viime yönä aloin nukkumaan kahden jälkeen ja jo viideltä aloin heräilemään.

Hoitaja ehdotti mulle kahteen lääkkeeseen injektio vaihtoehtoa että tulisivat tasaisemmin enkä unohtaisi niitä. En nyt vielä ainakaan suostunut siihen. Mutta jos se veis tuskaisuuden ja levottomuuden niin ois aika hyvä.

Tänään grillataan. Eilen käytiin sellaisella pururadalla jossa lapsena kävin hiihtämässä. Melkein eksyttiin sinne metsään ku ei siellä mitään opasteita ollut.

Nyt mua väsyttää niin vietävästi että jos ei ois koiraa niin menisin takaisin sänkyyn mutta nyt on koiran vuoro päästä aamulenkillä.