Onpa kiva ajatus lukea kissoille ja koirille ääneen! Pitäisiköhän mun alkaa lukemaan suomeksi kumppanille (se ei siitä ymmärtäisi sen enempää kuin kissat ja koiratkaan), kun pelkään että sanavarasto köyhtyy...
maanvaiva kirjoitti:
Suoraan sanoen minä en usko, että tämä on sen vaikeampi tilanne mt-ongelmaisille kuin muillekaan ihmisille.
Voi olla tilanteita joissa tämä nykyinen kriisi ei vaikuta niiden ihmisten vointiin, joilla on ennestään mt-ongelmia, mutta laajemmassa mittakaavassa en ole kanssasi samaa mieltä. Eristäytyessä tai julkisten tilojen ympäriltä sulkeutuessa yksinäisyys voi korostua, ja on ihan eri asia olla kotona karanteeninomaisissa oloissa (mitä ne sitten missäkin maassa/milläkin alueella tarkoittavat - kaikkialla ei ole mahdollista saada kaupasta kotiinkuljetuspalvelua) kumppanin kanssa kuin vastaavassa tilanteessa yksinasuvana - ainakin mulle. Myös niille jotka eivät normaalitilanteissakaan paljoa kodin ulkopuolella liikkuisi nykyinen kriisi voi aiheuttaa paljon huolta esim riskiryhmään kuuluvista läheisistä, ja totta kai se voi vaikuttaa vointiin.
On hyvin tavallista että ihmiset reagoivat eri tavoillla (joku järkyttyy kirjaston sulkemisesta, toinen ei ole moksiskaan siitä ettei ole nähnyt ketään livenä viikkoihin), ja se on ihan okei.
Kaikenlaiset reaktiot on sallittuja.
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: muotoilu
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: lyhennys