Korona keskustelua

Korona keskustelua

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 13.03.2020 klo 13:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:08

Minä jouduin kahden viikon karanteeniin, koska olen käynyt Ruotsissa ja Norjassa. Mies on karanteenissa Kreikassa. Kun aluksi itse päätin etten ole muiden joukossa, niin se ei nyt miltään tuntunut, koska olen tottunut olemaan yksin. Mutta nyt, kun tuli ihan viranomaistiedote, että pitää olla karanteenissa, iskikin pakokauhu. Lisäksi, koska siskonlapset olivat täällä hiihtolomalla, on heidät tänään laitettu koulusta kotiin.

Mulla on ruokaa ja voin kuljailla pihalla ja elää lähes normaali elämää. Mutta on tämä silti kauhiaa.

Käyttäjä Huurreruusu kirjoittanut 20.06.2020 klo 22:55

En itse haluaisi, että vanhempani tai immunosuppressiosta kärsivät ystäväni kuolisivat sen takia, että näinkin maailmanlaajuista pandemiaa ei oteta vakavasti. Ei ylimääräinen hysteria tietenkään tilannetta paranna, kunhan kaikki muistaisivat vain pestä käsiä ja kunnioittaa kaikkien etäisyyttä muutenkin.

On myös ollut jokseenkin katkeransuloista, että vihdoin ymmärretään millaista on, kun joutuu olemaan suljettuna kotiin vasten tahtoaan. Siksi toivoisin, että nämä kotiinkuljetukset ja etätyön/opiskelun mahdollisuus jatkuisivat vielä pandemian jälkeenkin.

Patsaista en osaa sanoa, niiden merkitys voi joillekin varmaan olla niin rankka ja symbolinen, että eivät halua sitä katukuvaan.

Käyttäjä kirjoittanut 02.07.2020 klo 09:02

Kunnan sivuilla lukee, että koronariski koholla. Meillä ei ole ollut yhtään koronatapausta. Enkä asu sellaisessa rajakunnassa mistä haetaan nuuskaa Ruotsin puolelta. Vaan riski nousi, kun meille tullaan etelästä lomaileen Ruotsin kautta, koska halutaan käydä myös Norjassa. Meiltäkin päästää Norjaan mutta suomalaiset tulevat Ruotsin läpi, koska se matka on kai maisemiltaan kauniimpi. Hallitus antoi tuohon luvan. Kiitoksia.

Käyttäjä kirjoittanut 02.07.2020 klo 10:42

Se onkin 200km lyhyempi reitti tulla Norjaan Ruotsin kautta, selvisi Kilpisjärvi-ryhmässä. Ihmiset siellä kyselevät neuvoja lähinnä Norjasta ja aloittavat keskustelun etten sitten halua kuulla mitään koronasta. Pe---lettäkö sitten tulette sieltä takaisin Suomen kautta.

Käyttäjä kirjoittanut 24.07.2020 klo 12:57

Kaksi asiaa on nyt eriä. Toinen hyvä, toinen huono.

Huono se, että kotimaassa matkustetaan nyt. Tietenkin mun pitäsi olla tyytyväinen, kun Lappi on täynnä. Mutta, kun eivät osta mitään palveluja, eivät edes majoituspaikkaa vaan tukkivat kaikki parkkialueetkin. Joissa on yöpyminen kielletty. Lisäksi tunturit hukkuvat roskiin. Onneksi tämä on vaan tätä korona-aikaa eikä kauan varmaan kestä. Suomen luonto ei kestä tämmöistä sikailua.

Hyvä asia. Ei tule thaimaalaisia marjanpoimijoita ja hillaa on uskomattoman paljon ja niistä maksetaan hurjia kilohintoja. Ei mene kuin pari tuntia ja ämpäri on täynnä ja jos sattuu hyvä ostaja, siitä voi saada 160 euroa. Sitten on vielä sellaisia rikkaita ostajia, joilla pitää tai saa siis, poimia marjat suoraan pakastusrasiaan ja siitä saa niin paljon rahhaa ettei ees kehtaa sanova.

Minä uskon, että korona ja etäkoulut ym.alkaa taas syksyllä. Sen verran reteesti nyt matkustellaan eikä välitetä mistään mitään. Itse aloin käyttämään julkisissa paikoissa kasvomaskia.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.07.2020 klo 18:54

Ympäristön/ilmastonmuutoksen kannalta hyvä, että lomailijat löytävät kohteita lähempää, eivät välttämättä lentomatkan päästä, mutta ymmärrän kyllä että korona-aikana ei huvita katsella kotiseuduille vyöryviä turistilaumoja. Toivottavasti koronan innostamien uusretkeilijöiden käyttäytyminen siistiytyy, kun valtakunnan mediassakin näytetään käsittelevän sitä. Kävimme lyhyellä vaelluksella turistialueen lähistöllä vähemmän kuljetuilla erämaa-alueilla, isoin poiskannettava "roska" oli auringossa pahasti haalistunut mutta muuten käyttökelpoinen vesipullo.

Maskin käyttö on varmaan viisasta! Mä käytin junassa enkä onneksi ollut ainoa, mutta ei niitä kyllä monella ollut. Tuntuu kurjalta erottua joukosta, vaikka tietäisikin toimivansa järkevällä tavalla. Näkeekö siellä maskeja muilla?

Käyttäjä kirjoittanut 30.07.2020 klo 17:04

https://areena.yle.fi/1-50464210

"Eristyksen hintana mielenterveys". Kesto 8min.

Mulle käy varmaan aika huonosti, jos tulee uusi koronaeristys eikä mua ainakaan mikään nettichatti tms auta. Vaikka viihdynkin hyvin yksin, silti se ettei kelleen puhu mitään kuukausiin tai tuokin, että tuodaan ruoka portaille, saa minut tuntemaan itseni paskaksi. Sellaiseksi etten pysty itsestäni pitämään huolta

Käyttäjä kirjoittanut 01.08.2020 klo 09:57

Toivotan, ettei toista aaltoa tule, ainakaan suuressa mittakaavassa.

Mieluummin ei missään mittakaavassa.

Jos tulee, suunnattava tarmoa siihen ympäristöön jossa asuu, kotiin. Niihin asioihin, mitkä antaa vahvistusta oloon, ajatuksiin joista voimia. Oman kehon huoltoon... liikeharjoituksiin... ehkä suuremmalla ajatuksella syömisiin suhtautuen (ostoslista pidemmän ajan eväisiin/tarpeisiin). Omista läheisistä huolehtimisiin jollain lailla. Jos elämä menee ääriviivalle asti, ryhtymällä rukouksella suhtautumaan elämään.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 28.10.2020 klo 14:27

Hei ja tiedoksi kaikille 📣

Mikkelin kriisikeskus tarjoaa Tukinetissä tukea korona-arjesta selviytymiseen ja mielen hyvinvointiin!

Tänään keskiviikkona 28.10. klo 16.30 Tukinetissä on ryhmächat, jossa on vapaata keskustelua aiheesta. Asiasta voi jutella myös foofumin puolella. Foorumilla voit itse aloittaa keskusteluja juuri siitä aiheesta mistä haluat. Ja ryhmächattejä on tulossa lisääkin.

Tervetuloa juttelemaan korona-arjesta ja mielen hyvinvoinnista! 🌼

Täältä löydät sekä ryhmächatit että keskustelufoorumin. https://tukinet.net/teemat/keinoja-korona-ajasta-selviytymiseen-ja-mielen-hyvinvointiin/forum/