Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Surullinen ja saamaton olo.2v.eläkkeellä olo,muuttomatka Espanjaan ja kipin kapin takaisin,viime talvi meni nopeasti Karibialla-Aasiassa-Ausraliassa.Kesäkin meni puutarhatöissä,lastenlasten kanssa.Entä nyt?!Mieheni on alkoholisti,ryyppyajat lyhyitä siis päivän tai kaksi kestäviä,hänkin ollut sairaseläkkeellä n.10v.Myin omakotitalomme ja nyt asumme pääkaupunki seudulla pienessä ja vanhassa torpassa,joka on kunnostettu nykyaikaiseksi,mutta säilytetty lähes 200v.vanhat pirtin seinät,katto lattia,ovet ym.suihku on,saunaa…
Mikä teillä muilla antaa motivaatiota liikkumiseen, liikunnan harrastamiseen? Mulla ei ole mitään motivaatioo ja liikkua pitäis. Aika mahdoton yhdistelmä 🙄
Heippa, olen 33-vuotias mies ja elämäni on tällä hetkellä hyvällä mallillaan, olen löytänyt parisuhteen ja käyn itseäni kiinnostavissa töissä. Olen persoonaltani tällä hetkellä ulospäinsuuntautunut ja erittäin hyvällä itseluottamuksella varustettu henkilö. Olen myös erittäin empaattinen, ja elän usein enemmän muiden kautta kuin itseni ja tahdonkin tehdä niin. Mutta, persoonani muuttui täydellisesti…
Kirjottelin tässä joku aika sitten tänne palstalle tästä miehestä, johon aloin tuntemaan syvempiä tunteita ja joka antoi ymmärtää olevansa minusta kiinnostunut. Aika vähän tapailimme hänen hyvin hektisen elämäntilanteensa vuoksi. Miksi mies päästi tilanteen niin pitkälle, että tunteita alkoi jo syntyä? Nyt koen kamalaa syyllisyyttä, koska laitoin lähes kolme viikkoa takaperin…
Masennus, ahdistus, unettomuus, painonlasku, viiltely, itsemurha Tulevaisuuden menetys, kodittomuus, velat Riidat, tappelut, loukkaukset, arvottomuus, syyllisyys, tuen puute Alkoholi, huumeet Terapia, väärät lääkkeet, lääkkeiden puute, sairaala Pako, unohdus, uusi elämä? Auttavainen, ymmärtävä, aina läheisen tukena Parantunut, iloinen, hauska, vahva Turta, tyhjä, epäröivä, pelokas Ärtyisä, vakava, väsynyt, surullinen Tarvitsetko muuta, voinko tehdä…
Olen taas menossa psykoosiin. . . Mitä tehdä? En kuitenkaan ole sairas eikä minua voi hoitaa. Kyllä, syön lääkkeitä ja käyn terapiassa ja olen ollut 2 kertaa pakkohoidossa. . . . Kamala tunne mutta kun minua ei mikään vaivaa. . . En vain pysty olemaan olemassa. . . . Mitä…
Lemmikkien hyväätekevästä vaikutuksesta ei ole taidettu kauheasti täällä puhua. 😐 Minun henkeni on suorastaan kissani pelastanut. 😍 Lapsena kävelin unissani kerran lääkekaapille. Kissani herätti äitini huudoillaan. Pari vuotta sitten olin niin synkissä mietteissä, että päätin tappaa itseni. Ensin olisi pitänyt kissa päästää hengestään. Kysyin kissaltani, haluaako se kuolla. Vastaus oli…
Vaikka joulusta pidänkin ja laitoin jo jouluvalot pihakuuseen, en siti haluaisi viettää tätä joulua. Koska asun Lapissa, on jouluhössytys jo menossa. Ahdistaa, haluaisin lähteä pois mutta missä ei olisi joulua?
nyt ei ole psykiatriaa saatavana olen kuntouttavassa työssä joka aiheuttaa lisää masennusta kun ei ole mitä tekisi pitää itse keksiä työ.ja työ ympäristö on aika tunkkanen ilma.mua ei kuunnellavaikka itse tiedä milloin on masennus saa otteen ja vie mua synkyyteen.pitääkö tosiaa tehde itselle jotain että hoitoa saa.onko jollakin muulla kokemuksia..😑❓😯🗯️
Olen 24 vuotias ja elämässäni ovat tapahtuneet niin konkurssi, talon menetys, ystävän kuoleminen syöpään, vanhempien avioero ja miehen pysyvä vammautuminen. Jotakin mainitakseni. Suurin osa näistä tapahtumista ovat jo melkein 2 vuotta sitten tapahtuneita, mutta nyt taas alkavat nousta mieleen joka päivä. Tuntuu että omalla perheelläni on kirous yllä, ettei meillä…