Huono itsetunto ja yksinäisyys

Huono itsetunto ja yksinäisyys

Käyttäjä Jaiju aloittanut aikaan 13.11.2010 klo 22:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jaiju kirjoittanut 13.11.2010 klo 22:06

Mulla on tosi huono itsetunto. Se heijastuu musta ulos ja olen usein yksinäinen. Parisuhteet on aina loppuneet melko lyhyeen, pisin kesti nelisen vuotta. Olen 47-vuotias nainen, mulla on aikuinen poika. Mulla on ollut aika rankka elämä, vanhemmat on kuolleet kun olin 18 ja 24. Sisaruksia on, mutta välit on etäiset, ehkäpä vanhempiemmen kuolema on traumana välillämme. Siihen aikaan kun äiti kuoli, ei ollut mitään terapioita, oli vaan pärjättävä. Muitakaan sukulaisia ei juuri ole ja ne jotka ovat vielä olemassa, asuvat 700 km päässä. Onneksi mulla on aikuinen poika. Ja onneksi on hyvä työ hyvällä työnantajalla. Mutta silti yksinäisyys musertaa ja välillä tuntuu, ettei kestä olla olemassa. Tämä negatiivisuus mikä mussa on johtunee huonosta itsetunnosta ja se johtaa yksinäisyyteen ja eristyneisyyteen. Haluaisin löytää ilon jostain elämääni ja haluaisin kehittää itsetuntoni normaaliksi. Mutta miten?
Yksinäisiä on todella paljon, kamala miten paljon. Liian paljon.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 17.11.2010 klo 13:59

Heippa

Onhan sinulla tuossa paljon vahvuuksia mm perhe, työ jne
mutta Olisiko mahdollista että tekisit jotain vapaehtoistyötä??? esim spr, kansalaisopistot, seurakunnat, 4h jne siellä tapaisit varmasti uusia ihmisiä ja tulisi uusia inspiksiä elämään
kuin myös pystyisit itseäsi kehittämään.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 18.11.2010 klo 16:08

Olen samaa mieltä kuin "volvomies" : auttaminen auttaa.

Ajoittain kärsin yksinäisyydestä minäkin. Aiemmin vaivuin ja unohduin ja olin niin, että sekin pahensi tilannetta. Minä tykkään tehdä käsitöitä - siispä minulle onnistui sellainen alku että tein johonkin sukka-, pipo- tai peittokeräykseen jotakin - en muista enää mitä. Nyt osallistun mielelläni tällaisiin yhteisponnistuksiin, joskus ihan vaan itse kotona tehden, joskus tempauksiin. Teen myös paljon lahjoja - yhtenä vuonna neuloin ja virkkasin ison laatikollisen satunnaisia asusteita ja ennen joulua annoin tyttärelleni toivomuksella että antaa kavereilleen ja vie loput keräykseen. Kun oikein ahdistaa tartun neuleeseen ja ajattelen jotakuta jolle se lopulta joutuu.
Siitä tulee hyvä mieli.

Mieti oma tapasi.
Jos et voi olosuhteillesi ja tunteellesi, tai tunteesi syylle mitään, tee ainakin jollekulle muulle hyvää., Saa tehokkaasti ajatukset pois omista murheista.

Halauksia!