Ahdistuslääkkeenä Buspironi (Buspar,Anksilon…) Kokemuksia??

Ahdistuslääkkeenä Buspironi (Buspar,Anksilon...) Kokemuksia??

Käyttäjä milooni aloittanut aikaan 20.01.2010 klo 17:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä milooni kirjoittanut 20.01.2010 klo 17:09

Buspironi on jokin uudentyyppinen ahdistuneisuuden hoitoon käytettävä lääke. Käytetään kuulemma usein mielialalääkkeen kanssa yhdessä. Bentsodiatsepiineihin verrattuna Buspironissa on se etu, että sen ei pitäisi aiheuttaa tottumusta eikä riippuvuutta. Lääkäri suositteli minulle kyseistä lääkettä. Olen kuullut vähän vaihtelevia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Onko täällä ketään, joka olisi kokeillut buspironia? Kertoisitteko kokemuksianne… olisin todella kiitollinen 🙂

Käyttäjä wolverian kirjoittanut 20.11.2010 klo 22:25

Nostan tämän viestiketjun, koska itseänikin kiinnostaa kyseinen lääke. Tällä hetkellä kolmatta viikkkoa otan sitä, nyt annoksella kaksi kertaa 10 mg vuorokaudessa. Ahdistukseni on lähinnä tasaisesti pahentunut nyt buspironin oton ajan. Minua kiinnostaisi erityisesti kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat kokeneet kyseisen lääkkeen sivuoireet ja mahdollisesti josko ne häviävät pidemmän käytön myötä.

Käyttäjä maisa78 kirjoittanut 23.11.2010 klo 20:32

Kokeillut erittäin huonolla kokemuksella. Ahdistusoireista äänen pätkiminen, vapina, säihkähtely pahenivat. Yleisissä kulkuneuvoissa jäin tuijottamaan jotain mutteria tai naapurin kassia, jähmetyin konkreettisesti, sitä ei ahdistuneisuushäiriössä ole koskaan tapahtunut. Ei myöskään sitä, että oli pakko saada pitää kiinni jostain koska oli niin yli jotain olo, puristin kynää kädessäni, bussissa käsinojaa tai koulussa pulpetin reunaa. Ainoa hyvä asia oli, että sykkeeni tasaantui, mutta nämä muut asiat olivat niin outoa uutta käyttäytymistä että lääke oli pakko lopettaa.