Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Yksin
5Painiskelen asioiden kanssa ja joskus/usein tulee se tunne, että nyt kyllä sekoan, oikeasti. Hoitanut 6v sairaan äitini asioita, nyt hän on pitemmällä sairaalajaksolla, ja tuskin enää voi edes kotiutua. Sisarukseni eivät halua olla asian kanssa missään tekemisissä, heillä kuulemma on omakin elämä. Tästä olen ollut tosi katkera, nyt enemmänkin vaan…
Eli minulla on ikuisesti ollut masennus ja tulee aina olemaan. Välillä pahempia ja välillä parempia kausia toki. Nyt syksyllä ja talvella oli varmaan puoli vuotta taas vaihteeksi kausi että halusin vaan kuolla ja ajatukset pyörivät lähinnä siinä että miten sen teen. Minulla on myös joku paskahäiriö sen takia että mua…
Moi! Olen ihastunut/rakastunut söpöön mieheen. Ollaan kahviteltu ja pussailtu. Muuhun en ole valmis. En ole valmis mihinkään sänkypuuhiin. Pelkään valmiiksi, jos mies vaatii sitä. Ex otti mut niin monta kertaa väkisin, etten kestä ajatusta seksistä. Onko väärin miestä kohtaan, että tulen kieltäytymään. Ymmärtääkö hän. Vai onko parempi lopettaa heti alkuunsa?
Moi kaikille! Eli olen jo pidemmän aikaa ollut masentunut. Olen yksin, ilman kavereita tai ystäviä. Työssä olen jaksanut käydä, mutta nyt sekin tuntuu vaikealta. Ennen sentään pääsin nousemaan aamulla helposti ylös, mutta nyt sängystä nouseminenkin tuottaa tuskaa. Oikeastaan ajatukseni pyörivät koko ajan enemmän tai vähemmän kuoleman ympärillä. Illalla mennessä nukkumaan…
Se olisi syyslomaviikko, mutta eipä ole oikein fiilistä mihinkään, lapsi parkani.. Ahdistusta lisää se että minä onneton olin unohtanut toimittaa verokortin, niin palkasta oli mennyt 60% veroa.. millä minä nyt 😭 Oma vika, kärsin siis ja aika pahasti.. Minua ahdistaa myös tämä asuinympäristöni, osa syy siihen on tuo anoppini, sillä…
Hei! Mulla on töissä erittäin paniikkitilanne päällä. Olen samalla työnantajalla ollut kohta 19 vuotta töissä. Reilu vuosi sitten diagnosoitiin vaikea masennut, mutta silti olin töissä. Viime lokakuussa lääkäri kirjoitti pari viikkoa sairaslomaa, jotta keräisin voimia. Sitten tapahtui se RAISKAUS. Sairaalasta sain pari päivää sairaslomaa ja sitten menin töihin tai yritin…
Joskus esiintymistilanteiden tai muiden virallisten ryhmätilanteiden jälkeen en siedä yksin oloa. On pakko soittaa jollekin, joka vakuuttaa, että tilanne meni ok, toimit hyvin. Niitä oloja tulee liian usein. Haluaisin selvitä yksin, mutta tarvitsen usein kuuntelijaa ja vakuuttajaa. Erikoista on se, että itse tilanteessa kaikki tuntuu olevan hyvin tai silloin kun…
Tuntuu siltä, että pää on niin täynnä ajatuksia, että johonkin ne on päästävä purkamaan. Jään usein miettimään elämääni ja valintojani. Olin erittäin rakastunut kolme vuotta sitten, mutta valitettavasti tämä suhde loppui. Sen jälkeen elämä ei sitten ole ollutkaan entisellään. Ero ja siitä seuranneet vaikeudet sysäsivät jo valmiiksi heikon mieleni masennukseen…
Olen 36-v. Alun alkaen masennus, ahdistus dg:t sain n 8 v sitten. Akateemisesti kouluttautunut eli koulun penkkejä kuluttanut n 20 v eli suurimman osan elämästäni. nykyiseen ammattiini valmistuin keväällä -01. alkuun tein kovastikin töitä ja hyvin jaksoin.. nyt jo useita vuosia pelkkää kompastelua: kuntoutustuki, ykisttäisiä työpviä… ei siinä mitään, hyvin…
lääkäri totesi minulla olevan keskivaikean masennuksen.tällä hetkellä olen sairaslomalla.aamut ovat sietämättömiä tärisen ja vapisen.olo on aivan sietämätön kun kroppa on kuin viulunkieli.onko muilla samanlaisia aamuja ?käyn terapiassa joka on mielestäni hyvä asia ja erikoislääkärillä.silti olo ei aamuisin ole helpottunut.tämä kirjoittaminenkin tuntuu nyt ylivoimaiselta.