Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä yasko aloittanut aikaan 21.05.2011 klo 16:21 kohteessa Aikuisen elämää

Tässähän minä iloinen 40v mies!Tai ainakin olin ennen. Muistelen niitä aikoja jolloin kaikki sanoi että olen aina iloinen karjalais mies ja niinhän minäkin uskoin,kunnes tuli ensimmäinen avio ero. Olin 30v ja työelämässä mutta rupesin käyttämään alkoa aika runsain mitoin ja asuin tolloin itäsuomessa. Vuosi eron jälkeen muutin Tampereelle jossa oli…

Käyttäjä Neiti aloittanut aikaan 20.05.2011 klo 09:24 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, lyhyesti sanottuna jouduin työpaikallani esimieheni kiusaamaksi ja kun tein asiasta valituksen sain potkut huonon taloustilanteen varjolla. Uutta työtä en ole saanut ja tilanne ahdistaakin kovasti. Joka tuutista on neuvottu pysymään hiljaisena edellisessä työpaikassa tapahtuneista asioista, joten työpaikkahaastattelut ahdistavat. Tämän lisäksi sain vielä huonon työtodistuksen (työnantajan viimeinen kosto), joten eipä…

Käyttäjä Entinen aurinko aloittanut aikaan 23.05.2011 klo 18:02 kohteessa Aikuisen elämää

Toivon, että saan vastauksena vinkkejä, joiden avulla saan nopeasti apua. Uskoisin vertaistuen auttavan minua parhaiten, mutta kaikki vedetyt kriisiryhmät ovat täynnä tai alkavat vasta syksyllä tai seuraavana keväänä. Eli onko jotain/mitään paikkaa (Tampereella tai Helsingissä), johon pääsisi pian mukaan? Täälläkin vastaus avunhuutooni oli ”yritämme vastata 5 päivän sisällä”, mutta ikävä…

Käyttäjä itseänsäetsimässä aloittanut aikaan 24.05.2011 klo 10:11 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä on ensiaskeleeni löytöretkelle omaan itseeni. Itken samalla kun kirjoitan tätä .. en tiedä miksi .. ehkä siksi että pelottaa – ehkä siksi että koen suurta toivoa. Alkaisiko vihdoin elämäni lankakerä selvitä ja katse kirkastua? Pääsisinko vihdoin tutustumaan itseeni ja hyväksymään itseni kaikkine virhenensä. On vaikea tietää mistä aloittaa tai…

Käyttäjä LilyMay aloittanut aikaan 23.05.2011 klo 14:44 kohteessa Aikuisen elämää

Sain diagnoosin ”lievä masennus” työterveyshoitajalta. Kävin myös lääkärillä joka vahvisti asian ja sen suuremmin kyselemättä tyrkkäsi reseptin käteen. Olen hämmentynyt ja peloissani. Ensinnäkin pelkään näitä mielialalääkkeitä. Ja tuntuu että onko tämä nyt ihan todellakin näin. Olen sinnitellyt noin parin kuukauden ajan jaksamisen rajoilla. Minulla on perhe, koti, työ. Päällisin puolinhan…

Käyttäjä Entinen aurinko aloittanut aikaan 23.05.2011 klo 18:23 kohteessa Aikuisen elämää

Lukisin mielelläni kokemuksianne klotriptyyli-lääkkeestä. Masennuslääkkeissä ei taida löytyä sellaista, jossa ei olisi sivuvaikutuksia, mutta nämä sivuvaikutukset ovat kyllä todella, hmm, masentavia. Relaksoiva vaikutus siinä on plussaa, mutta pitkäaikaisen käytön vaikutuksista sydämen sähköiseen johtumisnopeuteen en pidä. Pelkään sen vaikuttavan urheiluuni. Tosin enpä tiedä kuinka kauan ennen niin rakas urheilukaan enää maistuu,…

Käyttäjä ElbJet aloittanut aikaan 13.04.2011 klo 21:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt vaikeasta masennuksesta enemmän tai vähemmän jo toistakymmentä vuotta, kunnes lopulta viime vuonna jouduin keskeyttämään matematiikan tohtoriopintoni ja siirtymään sairauspäivärahalle. Masennuslääkkeen ja terapian avulla jaksan päivästä toiseen, itsetuhoisia ajatuksia ei ole juuri ollut edellisen talven jälkeen reilu vuosi sitten. En uskalla vielä arvailla mitään työkykyni palautumisen suhteen. Olen jo…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 11.05.2011 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää

Paljon on puhuttu ns. vertaistuesta. Itse olen tullut siihen tulokseen, että usein kun itse olet valmis menemään elämässäsi eteenpäin, voi vertaistuki olla jopa este sille. En tiedä oikeastaan, mitä vertastuella sitten tarkoitetaan,mutta itse en jaksaisi kokoajan vatvoa asioita, jotka ovat ajat sitten tapahtuneet. Asiat nousevat ajoittain pintaan, kun on asia…

Käyttäjä kevättuulahdus aloittanut aikaan 22.05.2011 klo 10:34 kohteessa Aikuisen elämää

Useampi vuosi sitten sairastuin keskivaikeaan masennukseen (työuupumukseen). Söin masennuslääkkeet kiltisti ja kävin psykologin vastaanotolla, luin kirjoja ja yritin opiskella itseni ulos tuosta suosta ja pääsinkin. Muutama vuosi meni, mutta sitten tuli syöpä. Taistelin syöpäleikkaukset, sytostaatit, sädehoidot, lääkitykset, sairaalareissut ja muut sivuvaikutukset huonoine kuntoineen, kaljuuntumisineen jne. Taistelu päättyi kuin päättyikin ja…

Käyttäjä Mousse aloittanut aikaan 08.05.2011 klo 22:55 kohteessa Aikuisen elämää

Sain masennusdg:n pari viikkoa sitten ja heti aloitettiin mieliala- ja nukahtamislääkkeet. Onko kellään ollut seuraavanlaista vaihetta, kun on lääkitys aloitettu? Tämä on kyllä aivan outoa. Lääkityksen myötä on itkukohtaukset on loppuneet melkein kokonaan, mutta olo muuttuu kokoajan vain oudommaksi. Käyn aivan kierroksilla, olen ruennut liikkumaan (liikaa?) ja rauhoittuminen on tosi…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: