Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Masennus on päätetty voittaa, mutta tuntuu ettei se onnistu. Monet asiat menee pieleen ja sitten yksinään iltaisin vain itkettää. Miten on mahdollista, että teiniajan tunteet tulevat uudestaan pintaan, kun hetken elämä oli ihan normaalia ja ihanaa? Kenellekkään käynyt näin 22-vuotiaana? Teini-ikä ottaa comebackin? Tällä kertaa vaan tunnistaa lapsellisen uhon sen…
Huh huh. Aloin purkaa ahdistustani tekstiksi, jolloin sain aikaiseksi superpitkän, supermonimutkaisen kudelman. Tuntuu että elämässäni ei ole muuta kuin huolia, ja tällä hetkellä tarvon toivottomuuden ja negatiivisten ajatusten suossa. Tuntuu että on tapahtunut ihan liikaa ikäviä asioita ja elämässäni on turhan paljon epävarmuutta aiheuttavia tekijöitä. Enkä osaa nyt iloita niistä…
Hei! Minulla on sellainen tilanne että olen avohoidossa mielialahäiriöpolilla. Elikkä tapaan hoitajaa ja lääkäriä säännöllisesti. Minulla on muitakin lääkkeitä, mutta Oxamin tuntuu ”elintärkeältä”. Sain ensiksi 30kpl reseptin joka meni kuukaudessa. Sain uusittua ja seuraavat kestivät kaksi kuukautta, Nyt on kolmas satsi menossa ja olen asettanut tavoitteeksi pärjätä kolme kuukautta. Saa…
Hei kaikki. Kirjoittelen tänne nyt ekaa kertaa, joten antakaa anteeksi, jos vaikutan jotenkin toopelta.Mulla on ongelmia jaksamisen kanssa, tuntuu että kaikki kaatuu päälle.Mieheni sairastaa vaikeaa masennusta ja me molemmat ollaan työttömiä.Itse yritän opiskella nyt työttömyys etuudella.Meillä on ollut paljon vastoinkäymisiä ja tuo rahallinen tilanne on todella huono.Työmarkkinatuella ei vain tahdo…
Olen jo pitkään epäillyt kärsiväni ahmimishäriöstä (BED) ja jostakin hiukan ”vakavemmasta” mielenterveysongelmasta kuin lievästä masennuksesta. Minulla on usein samanlaisia tuntemuksia kuin dissosiaatiohäiriössä, ajatusharhojakin on ollut. Minulla meni 2 vuotta hukkaan, kun kuvittelin että olen tietämättäni harrastanut seksiä ja tullut raskaaksi. Tein monia raskaustestejä, mutta kuvittelin silti jatkuvasti olevani raskaana enkä…
Heippa! Yritän tänne lyhyesti, jos täältä löytyis jonkinnäköistä vertaistukea/muita samaa kokevia. Sain viimein diagnoosin, toiminnallinen dissosiaatiohäiriö. Tätä on kyllä epäilty monta vuotta jo. Mutta nyt oireet voimistuneet kovin. Eilisestä vaikka esimerkki: lähdin erään uuden tuttavan kanssa tuohon keskustaan, melkein kokoajan tämä tuttu ympäristö näytti jotenkin vieraalle ja ahdistavalle. Rakennukset tmv.…
Missä asioissa itsensä kieltäminen on totta, missä määrin kristillistä ’retoriikkaa’? Kun kaikilla asioilla on useampi puoli, silläkin vastapuolensa. Toisaalta se on hyve, toisaalta aivan jotain muuta. Vaikea asia.
https://www.tukinet.net/aineisto/aineisto_tiedot.tmpl?id=237 Kuka kahlannut tätä aineistoa? Olisi mielenkiintoista tietää miten sinä koet analyyttisen hoidon.
Teemalla oli tiistaina 10.1.2011 todella katsomisen arvoinen tiededokumentti: Osa 1/3, Mielen salattu voima: Usko, niin paranet. Useat tutkimukset osoittavat, että usko paranemiseen merkitsee jopa enemmän kuin annettu hoito. Jopa lumeleikkaus voi toimia. Ihmismieleen kätkeytyy toisaalta myös pelottavia ja tuhoavia voimia. Näkyy Yle Areenassa http://areena.yle.fi/ Hae niemllä ”Mielen salattu voima”.
Minua vaivaa toisinaan epätodellinen olo. Se eroaa täysin tyypilliseltä epämääräiseltä ololta joka liitetään usein paniikkihäiriöön ja ahdistukseen. Tässä ei ole fyysisiä oireita, vaan se on täysin henkistä. Tunnen tavallaan olevani jollakin täysin eri vuosiluvulla, jossakin ihan muualla, mutta kuitenkin täällä. Tätä on todella vaikea selittää… Vähänkuin olisin jossakin rinnakkaistodellisuudessa, josta…