Elämä potkii päähän

Elämä potkii päähän

Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 24.02.2012 klo 12:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Anksu kirjoittanut 24.02.2012 klo 12:48

Miten on mahdollista, että Kela hylkää sairauspäiväraha hakemuksen, vaikka sekä lääkäri, että työvoimatoimisto on todennut minut työkyvyttömäksi. Kelan perustelu oli huonosti kirjoitettu lääkärin lausunto!! Nyt minun täytyy laatia valitus sosiaaliturvalautakuntaan. Työkkärin täti neuvoi hankkimaan uuden lääkärin todistuksen ja psykiatrin lausunnon. Ihan kiva masentuneena yrittää hoitaa näitä asioita. Hyvä, kun jaksan elää päivästä toiseen. 😭

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 24.02.2012 klo 17:06

Voimia sulle koota voimia uuteen yritykseen!
Todella paljon voimia!

Käyttäjä Aurelie kirjoittanut 24.02.2012 klo 23:42

Onko mahdollista, että lääkärisi tarkentaisi lausuntoaan Kelalle?
Hän saattanut huolimattomuuttaan kiireessä tehdä sen ja ei varmasti pahastu, jos pyydät häneltä uuden tarkennetumman lausunnon. Voisi selvitä sillä. Tsemppiä 🙂👍

Käyttäjä olematon2 kirjoittanut 25.02.2012 klo 00:43

Hei,

Voimia.

Nuo on ihan mahdottomia juttuja ja ymmärrettävää että tuntuu raskaalta.
Mulla kanssa sekä Kela että sossu tekee outoja päätöksiä ja ilmeisesti 0 e/kk pitäisi elää..
Eikä lääkärin lausunto paljon kiinnosta heitä. Mutta en tiedä näistä tarkemmin,
varmasti se asiasi järjestyy. Itse odottelen ensi viikkoon et pääsen taas sossuun käymään ja selvittämään tilannetta, yritän pysyä viileänä. Kuunnella musiikkia ja pärjätä päivästä toiseen, ilman taistelua, vaan rauhallisesti havainnoiden.

Täytyy repiä jotain huumoria asiasta ja ajatella että kyllä kaikki järjestyy, päivä kerrallaan. Mennä vaikka syömään jollekin tutulle ja puhkua asiat ulos.Tai jotain mikä sopii sinulle paremmin.
Kannattaa myös yrittää siirtää sellaiset stressaavat asiat mielestä pois 90% ajasta,
koska niille ei itse voi mitään, muutakuin sillä hetkellä kun hoitaa sitä asiaa. Päättää vaikka suoda sille ajatus 15 min. päivässä, jos niinkään usein, ja lopun aikaa ajatella ja tehdä muuta.

Toivottavasti asia järjestyy!

A

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 25.02.2012 klo 01:44

Anksu kirjoitti 24.2.2012 12:48

Miten on mahdollista, että Kela hylkää sairauspäiväraha hakemuksen, vaikka sekä lääkäri, että työvoimatoimisto on todennut minut työkyvyttömäksi. Kelan perustelu oli huonosti kirjoitettu lääkärin lausunto!! Nyt minun täytyy laatia valitus sosiaaliturvalautakuntaan. Työkkärin täti neuvoi hankkimaan uuden lääkärin todistuksen ja psykiatrin lausunnon. Ihan kiva masentuneena yrittää hoitaa näitä asioita. Hyvä, kun jaksan elää päivästä toiseen. 😭

Kelassa kaikki on mahdollista 😉
Vitsi vitsi, vaikka suututtaakin, että silloin kun kaikista eniten tarvitsisi tukea ja apua, niin joutuu viimeisillä voimilla repiä itsestään.

Mielenterveyden keskusliitosta voisit saada tukea noihin juttuihin, jos haluat olla sinne yhteydessä? Muuten ei auta, kun tehdä mitä vaaditaan. Eli lääkäriin ja psykiatrille lausuntoa saamaan. Ilmeisesti sitten tarvitset kummatkin, ettei psykiatrin lausunto riittäisi. Onko sulla hoitokontakti psykiatrian poliklinikalle? Siellä kun on myös sosiaalityöntekijöitä, joilta voisit mahdollisesti saada tukea jaksaa noissa paperiasioissa?

Tsemppiä! 🙂👍

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 25.02.2012 klo 12:46

Anksu,

Kela tekee usein noin: se pienin mahdollinen piste, minkä perusteella voi hylätä, etsitään. Vaikka se veisi kuukausia. Ja mitä heikommasta avunhakijasta kyse, sen mukavampaa se tuntuu Kelalle olevan.

Multakin Kela hylkäsi selvän asian, kun lääkäri oli käyttänyt väärää sanamuotoa. Siis VÄÄRÄÄ SANAMUOTOA. Mihin sanojen vaihtaminen taudin olisi muuttanut?

Suuri ja mahtava Kela käyttäytyy kuin pahainen diktaattori: hyvänä päivänä jos asiasi käsitellään, saat korvausta. Vaan kun sattuu paha päivä, niin kiitä onneasi, jos et saa poliisia perääsi.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 25.02.2012 klo 17:50

Kiitos vastauksista ja ennenkaikkea tuesta. Tapaan lääkärin keskiviikkona ja hän voi pyytää lausuntoa psykiatrilta. En ole saanut lähetettä psykiatrian poliklinikalle. Minua on tutkinut terveysaseman oma psykiatri. Osaako kukaan kertoa, että tarvitseeko uusien lausuntojen lisäksi tehdä jokin kirjallinen oikaisuvaatimus?😯🗯️

Käyttäjä olematon2 kirjoittanut 26.02.2012 klo 01:22

-jos olet niin huonossa kunnossa, pyydä se lähete psykpolille, ja siellä vaadit heti lausuntoja ym. -sanot ettet vaan yksinkertaisesti pysty töitä tekemään. sieltä aa asiantuntevampa apua.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 10.03.2012 klo 18:44

Kelasta tuli kirje. Käsittelevät asiani uudestaan, kun lääkärini korjaa lausuntoaan heidän kertomallaan tavalla ja tarvitsen psykiatrin B-lausunnon. Lisäksi minun pitää toimittaa Kelaan työ- ja koulutushistoriani, sekä tieto minkä alan hakijana olen työkkärissä.
Olen itkenyt taas paljon. Tuntuu, että arjen pyörittäminen vaatii niin paljon voimia, että pienikin vastustus saa pois raiteilta. Hermot menee ja itkua ei saa loppumaan.
Minulla on lääkityksenä Venlafaxin 300 mg/vrk. Annos on kuulemma, niin suuri, että Kelassakin pitäisi tajuta, että olen vakavasti masentunut.
Hiipii väkisinkin mieleen ajatus, että kunpa kaikki loppuisi. Mutta en voisi koskaan jättää lapsiani.😭