Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Olen vastikään jäänyt sairaslomalle vakavan masennuksen ja työuupumuksen takia. Nämä eivät tulleet mitenkään puun takaa, vaan väsymystä ja voimattomuutta yms. oli minulla jo pitkän aikaa ennenkin. Nyt poden syyllisyyttä siitä, että olen tällainen kuin nyt olen. En jaksa / kykene menemään töihin ja olen sairaslomalla. Kotonakaan en saa mitään…
Tuo kevätkö lienee syynä, kun välillä epäilee, onko kaikki oikeasti niin kamalan synkkää. Tähän tuo sisäinen kriitikko, jota toisaalla on nimitetty Martaksi ja Masaksi, yrittää tehdä välihuomautuksia: ”Synkkää on, älä muuta luulekaan, ei mistään kuitenkaan mitään tule!”, ”Älä nuolaise, ennenkuin tipahtaa!”, ”Itku pitkästä ilosta!” jne, tiedättehän. (Masa on lainannut suomalaisista…
Hello I am Estonian and found this site and it seems interesting Estonia does not have this site☹️ and also want somewhere to talk about how bad my life is now☹️problem as everybody is in the money;(((( realy i hate word money here its is salary 300-500e and i dont…
Kaikki alkoi siitä, kun olin yläasteella koulukiusattu. Silloin sain ahdistuskohtauksia, tuntui siltä, etten pysty nielaisemaan, ”pala kurkussa” kait… Oli todella vaikeaa syödä muiden ihmisten seurassa, kun tuntui koko ajan, että tukehdun. Yläasteen jälkeen menin lukioon, jossa sain paljon hyviä ystäviä. Ahdistus katosi, ja olin onnellinen. Nyt kuitenkin olen muuttanut uuteen…
Nyt on iskenyt jo täysi epätoivo. En edes tiedä miten voisin tulla enää onnelliseksi. Erosin pitkäaikaisesta avoliitosta reilu vuosi sitten pettämisen, valehtelun etc. takia. Samalla meni myös muita ihmissuhteita pilalle ja poikki sillä kaikki pettäminenkin tapahtui kaveripiirissä… Olemme välillä koittaneet exän kanssa saada asiat sovittua jotta voisimme palata yhteen, sillä…
Elämäntilanteeni on vaikea: hiljattain on ollut vakava sairaus, ihmissuhteissa ongelmia lapsuuden traumojeni takia, avioero tekeillä, taloudellinen ahdinko. Välillä tulee valtavia ahdistuskohtauksia, jolloin kaikki ongelmat saavat suhteettomat mittasuhteet mielessäni. Muiden mielestä selviän kuitenkin hienosti. He eivät ymmärrä ahdistustani, vaikka yritän heille kertoa. Lapsuudenkodissanikin minulle opetettiin, ettei minulla voi eikä saa olla…
Olen muuttanut jokin aika sitten takaisin entiselle kotiseudulle.Minulla on täällä kaksi luotettavaa ystävää ja tämä ystävä,joka on aggressiivinen minua kohtaan nautittuaan alkoholia. Sairastan bipolaarihäiriötä ja olen viime aikoina ollut käyttämättä alkoholia.Olen voinut hyvin,tullut toimeen ilman rauhoittavia lääkkeitä,enkä ole ollut masentunut. Eilen illalla ystäväni vai pitäisikö jo sanoa ”ystäväni” soitti jonkin…
Nyt on asia siinä pisteessä, et jaksaminen töis on aivan finaalissa. Työ on niin syvältä ja henkinen terveys koetuksella, et täytyy se itellekin myöntää. Psykologi sanoi mulle et työuupumuksen takia ei saa sairaslomaa, se ei ole mikään virallinen eikä hyväksyttävä diagnoosi. Eli te jotka olette olleet tai parhaillaan ootte ns.…
Ilo
2🙂 Pitänee väliin kirjoittaa siitäkin kun elämä maistuu hyvälle. Väsymys vähenee ja kevättä rinnassa, ainakin näin poikamiehen näkökulmasta. Kävin tänään kuuntelemassa kevät konsertin, KÄVELLEN. Tällainen on minun luonteella kyllä jotain ihmeellistä. no, kyllä tuolla kävelyllä taas vuoden pärjää. Heh heh. Huomenna pitää mennä hoitamaan terapia tätiä vai öliko se nyt…
Olen ollut monta vuotta pahasti masentunut ja itkenyt hirveästi. Silmät ovat kipeät itkemisestä, ja rintaan sattuu vollottamisesta. Masennuksen keskelle on tosin ilmestynyt jostain valonpilkahduksia, mutta mahtavana itkijänä jatkan edelleen puuhaa. Itkemisenhän pitäisi olla terveellistä ja helpottavaa. Minulla se tuntuu jo menneen liiallisuuksiin. Ajattelin nyt kokeilla, pystyisinkö olemaan viikon itkemättä. Tarkkailisin,…