Aikuisen elämää

8 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä smarko aloittanut aikaan 02.06.2012 klo 21:13 kohteessa Aikuisen elämää

Luonnehtisin mielenterveysasioiden miettimisen olevan itselleni jonkinlainen ”harrastus” siinä mielessä, että ihmisestä olentona, kuten monista muistakin asioista, oppii parhaiten silloin kun kaikki ei mene ihan ”kaavan mukaan”. Haluaisin ilman sen kummempaa syytä tuoda käytettäväksi erään huomioni, joka liittyy kykyyn ajatella selkeästi ja laadukkaasti. Tämä seuraava ei ole päätelmänä ”valmis”, enkä osaa…

Käyttäjä aloittanut aikaan 30.04.2012 klo 14:32 kohteessa Aikuisen elämää

Keskiviikon liven aiheena on kiusaaminen, tässä ennakkokeskustelen. Mitä kiusaaminen oikeastaan on? Koulukiusaus on kai se yleisin laji. (siitä on oma ketju jossain). Mutta onko sellainen kiusaamista jos toinen” hyväntahtoisesti” naljailee vähän jokaisesta asiasta? Vai onko se vaan toiselta huumorinpuutetta, jos ei tajua mukana naureskella? Onko se kiusaamista, jos taas huumorilla…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 18.05.2012 klo 18:34 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kokemuksia neuroleptistä Aripipratsoli (kauppanimi varmaankin Abilify)? Lääkäri vakuuttaa, että se ei aiheuta painonnousua. En usko enää mihinkään masennus/psykoosilääkkeisiin, koska minulla ne ovat aiheuttaneet painonnousua ja paino liittyy hyvin vahvasti masennukseeni. Onko tietoa siitä, että Aripipratsoli voisi nostaa painoa?

Käyttäjä gggg321 aloittanut aikaan 31.05.2012 klo 14:02 kohteessa Aikuisen elämää

Miten toimia tilanteessa jossa huomaat läheisen kärsivän mielenterveysongelmista? Näin maallikon silmin kyseessä voisi olla jonkin asteinen harhaluuloisuushäiriö johon liittyy ainakin vainoharhaisuus. Tilanne on jatkunut nyt jo useita päiviä, ei kuitenkaan viikkoja. Olen yrittänyt ”puhua järkeä”, mutta tällöin se olen vain minä joka on väärässä, kun en kerran ymmärrä kokonaisuutta. Lääkärissä…

Käyttäjä Myrskyisä aloittanut aikaan 29.05.2012 klo 13:40 kohteessa Aikuisen elämää

Elän uusioperheessä, mies ja kaksi lasta + vierailevana tähtenä kolmas lapsi. Asumme maalla ja käymme molemmat töissä. Minulla diagnosoitiin masennus viime syksynä, josta olinkin pitkähköllä sairaslomalla. Asuin sillon vielä kaupungissa läheisteni ja ystävieni ympäröimänä. Hetken meni jo paremmin tämän pienen pääni kanssa, mutta n 3 kk sitten tilanne taas paheni.…

Käyttäjä Atlo aloittanut aikaan 24.05.2012 klo 00:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 53-vuotias nainen ja olen ollut naimisissa pian 30-vuotta ja meillä piti olla kaikki hyvin. Kolme vuotta sitten mieheni oli polvitähystyksessä ja kun tähystyksen seurauksena miehen polveen tuli bakteeri ja mieheni joutui vähentämään rakasta harrastustaan juoksemista hänen mielestä lähes olemattomiin hän masentui. Olen yrittänyt kulkea rinnalla ja tukea häntä ja…

Käyttäjä sunnyy aloittanut aikaan 22.05.2012 klo 17:57 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 19-vuotias tyttö, ja minua varhaisnuoruudessa vaivanneet ahdistuskohtaukset ovat tulleet takaisin. Olin koulukiusattu yläasteella ja tämä aiheutti minulle ahdistuskohtauksia. Kohtauksen tullessa tuntui, etten pysty nielaista. Se on hirvea tunne, kun kurkkua puristaa ja tuntuu, että kuolee siihen paikkaan. Pääsin kuitenkin eroon näistä ahdistuskohtauksista, kun lukiossa sain paljon hyviä ystäviä ja…

Käyttäjä carmilla aloittanut aikaan 30.03.2012 klo 20:29 kohteessa Aikuisen elämää

Tilanteeni on nyt tämä, rahaa on tasan 100 eukkoa tilistä jäljellä ja sillä pitäisi selvitä kolme viikkoa ja siitä yksi on lomaviikko.. Voi ystävät rakkaat, olen huomannut kuinka kekseliäitä olette niin voisitteko antaa vinkkejä vaikka siihen miten noin 5:llä eurolla päivässä tulee toimeen. En välttämättä tarvi autoa työmatkoihin joten säästän…

Käyttäjä hukkapätkä72 aloittanut aikaan 25.05.2012 klo 18:28 kohteessa Aikuisen elämää

on tosi raskasta työelämässä ja elämässä yleensäkin kun jatkuvasti pelkään tekeväni jonkun kammottavan virheen jonka seurauksena jotain kamalaa tapahtuu; joudun korvaamaan jotain, tai aiheutan jonkun onnettomuuden tms. Olen jo yhden työpaikan joutunut jättämään kun olin jatkuvasti paniikissa kaikesta. Kun paniikki iskee päälle, ei aivot toimi ja ajatus pyörii vaan kehää…

Käyttäjä Littledog aloittanut aikaan 30.05.2012 klo 15:37 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on hankala suhde kuolemaan, vai onko kenelläkään siihen ylipäätään muuunlaista suhdetta. Masentuneena pelkään koko ajan läheisteni puolesta ja toisaalta kuolema korjaa koko ajan ympäriltä ihmisiä…sattumanvaraisesti, odottamatta. Minulta on kuollut tämän vuoden puolella kaksi työtoveria. Se on paljon, jos ajattelee, että meitä on vain kolmisenkymmentä. Kumpikin odottamatta, ei kuitenkaan oman…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: