Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Winkswinks92 aloittanut aikaan 06.06.2012 klo 15:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen parikymppinen nuori mies. Nyt minulla on ilmennyt vakavan masennuksen oireita. Aiemmin ollut vain lievää ja sitä ns. normaalia masennusta. On ollut itsetuhoisia ajatuksia, olin täydessä kännissä, yksi yö soitin hätäkeskukseen ja kerroin heille, paikalle tilattiin lanssi. No ei siitä järin apua sitten kuitenkaan ollut. Jostain syystä minulla on henkisesti…

Käyttäjä Nannana aloittanut aikaan 25.04.2012 klo 14:46 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa. Minulla on taas huono kausi meneillään. Tuntuu, että en pysty mihinkään, minulla ei ole mitään ajatuksia päässä, on vain tyhjä olo, en tiedä kuka ole. Tällaisia kausia minulla on tullut ja mennyt aina yläasteikäisestä lähtien. Nyt olen melkein 30. Toisinaan suoriudun asioista hyvin ja olenkin saanut asioita aikaan elämässä,…

Käyttäjä Tinzi aloittanut aikaan 08.06.2012 klo 11:09 kohteessa Aikuisen elämää

😟 Olen keski-ikäinen nainen ja kaiken pitäisi olla olosuhteisiin nähden hyvin. Minulla on masennuskausia vuosittain 2-3 kappaletta, joihin sitten erilaisia lääkkeitä popsin. Nyt on päällä taas lievähkö masennus ja tällöin alan aina pohtia elämääni ja sen yksityiskohtia tarkemmin. Olen perheessäni ns. musta lammas, eli koen että olen huonompi kuin muut…

Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 03.04.2012 klo 16:49 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kenelläkään kokemusta päiväosastosta? Minulla on lähete sinne ja menen tutustumaan 11.4. Olen vakavasti masentunut. Lääke on Venlafaxin 300 mg/vrk. Lisäksi minulla on diagnosoitu määrittelemätön persoonallisuushäiriö, mitä se sitten tarkoittaakin?? Vierastan ajatusta, että minua ”ravisteltaisiin” takaisin työn syrjään kiinni. Haen kuitenkin aktiivisesti töitä, tosin työvoimatoimisto käski lopettaa hakemisen ja keskittyä…

Käyttäjä mimmuska aloittanut aikaan 03.06.2012 klo 14:38 kohteessa Aikuisen elämää

Tällä hetkellä elämä ei kanna yhtään ja joten kuten vain roikun mukana. Olen oikeastaan koko elämäni oireillut jollain lailla. Mutta nyt ahdistuneisuus on päässyt niin pahoihin mittoihin että ei ole keinoja saati voimia sitä lainkaan hallita, itkeskelen vähän väliä. Koen itseni todella todella sairaaksi. Kaiken lisäksi psykosomaattiset oireet ovat niin…

Käyttäjä smarko aloittanut aikaan 02.06.2012 klo 21:13 kohteessa Aikuisen elämää

Luonnehtisin mielenterveysasioiden miettimisen olevan itselleni jonkinlainen ”harrastus” siinä mielessä, että ihmisestä olentona, kuten monista muistakin asioista, oppii parhaiten silloin kun kaikki ei mene ihan ”kaavan mukaan”. Haluaisin ilman sen kummempaa syytä tuoda käytettäväksi erään huomioni, joka liittyy kykyyn ajatella selkeästi ja laadukkaasti. Tämä seuraava ei ole päätelmänä ”valmis”, enkä osaa…

Käyttäjä aloittanut aikaan 30.04.2012 klo 14:32 kohteessa Aikuisen elämää

Keskiviikon liven aiheena on kiusaaminen, tässä ennakkokeskustelen. Mitä kiusaaminen oikeastaan on? Koulukiusaus on kai se yleisin laji. (siitä on oma ketju jossain). Mutta onko sellainen kiusaamista jos toinen” hyväntahtoisesti” naljailee vähän jokaisesta asiasta? Vai onko se vaan toiselta huumorinpuutetta, jos ei tajua mukana naureskella? Onko se kiusaamista, jos taas huumorilla…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 18.05.2012 klo 18:34 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kokemuksia neuroleptistä Aripipratsoli (kauppanimi varmaankin Abilify)? Lääkäri vakuuttaa, että se ei aiheuta painonnousua. En usko enää mihinkään masennus/psykoosilääkkeisiin, koska minulla ne ovat aiheuttaneet painonnousua ja paino liittyy hyvin vahvasti masennukseeni. Onko tietoa siitä, että Aripipratsoli voisi nostaa painoa?

Käyttäjä gggg321 aloittanut aikaan 31.05.2012 klo 14:02 kohteessa Aikuisen elämää

Miten toimia tilanteessa jossa huomaat läheisen kärsivän mielenterveysongelmista? Näin maallikon silmin kyseessä voisi olla jonkin asteinen harhaluuloisuushäiriö johon liittyy ainakin vainoharhaisuus. Tilanne on jatkunut nyt jo useita päiviä, ei kuitenkaan viikkoja. Olen yrittänyt ”puhua järkeä”, mutta tällöin se olen vain minä joka on väärässä, kun en kerran ymmärrä kokonaisuutta. Lääkärissä…

Käyttäjä Myrskyisä aloittanut aikaan 29.05.2012 klo 13:40 kohteessa Aikuisen elämää

Elän uusioperheessä, mies ja kaksi lasta + vierailevana tähtenä kolmas lapsi. Asumme maalla ja käymme molemmat töissä. Minulla diagnosoitiin masennus viime syksynä, josta olinkin pitkähköllä sairaslomalla. Asuin sillon vielä kaupungissa läheisteni ja ystävieni ympäröimänä. Hetken meni jo paremmin tämän pienen pääni kanssa, mutta n 3 kk sitten tilanne taas paheni.…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: