Lukihäriö ja oppimisvaikeudet

Lukihäriö ja oppimisvaikeudet

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.07.2012 klo 05:44 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 03.07.2012 klo 05:44

Huomenna on livekeskustelun aiheena nuo. Onko täällä muita joilla noita on?

Mulle on diag. lukihäiriö ja sen vuoksi sainkin kaikenlaisia apuja koulussa. Siksi ei oikein tunnu, että olisin mitään saavuttanut opinnoissani. Kun koko ajan aattelen etten olisi pärjännyt normaali tentteissä ja lopputöissä.

Mie käyn kerran kuussa puheterapiassa opiskelemassa puhumista ja kirjottamista. Ja esim töissä en pysty tekemään asiakkaille laskuja vaikka se kuuluisi hommiini myös. Olisi niin paljon virheitä varsinki numeroissa ettei asiakas suostuisi maksamaan laskua.
Monesti, jos saan rauhassa kirjoitella, ei tulee enää niin paljon virheitä. Mutta heti, kun joku huomauttaa virheestäni, niin niitä alkaa tulla lisää ja lopuksi hermostun ja sanon haistakaa paska. Onkin erinomainen tilaisuus joilleki kiusata mun virheistä, kun tietää että kohta mut saa raivostumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2012 klo 12:13

Mulla ei ole mitään dg, mut ongelmia on havaittu.

Viralliset paperit täytän ja ne täytyy toisten lukea, että menee oikein. Osaan henkilötiedot ite laittaa, mut muu on hebreaa.
Lukemisen ymmärtäminen on välillä hankalaa ja joudun lukemaan monta kertaa, enkä ehkä sittenkään viel ymmärrä mitä tarkoitetaan.
Lukeminen on hidasta.
Koulussa oli lukuaineissa hankalaa, murretunnilla meni paljon paremmin. Pääsin lukuaineissa rimaa hipoen läpi.
Kirjoittaessa sanat menee välillä sekaisin ja kirjaimet. Kirjoitan erinlailla asioita mitä ajattelen. Pisteet ja piilkut on kadoksissa aika usein.

Ehkä tässä pieni liuta asioita. Toivottavasti tosta sai jotain selvää...