Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä finnsat aloittanut aikaan 21.01.2013 klo 20:05 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä se on ja mistä sen saa? Kysyy kuolemaa odottava.

Käyttäjä yaesu aloittanut aikaan 29.01.2013 klo 15:07 kohteessa Aikuisen elämää

Terve. Taas aikaa olla, lukea (uutisia), pelata …. yms jonninjoutavaa. Työt siis loppuivat vuoden vaihteessa, kuten niin monelta muultakin tässä oleskeluyhteiskunnassa ja huutavan työvoimapulan luvatussa maassa. Joko se eläkepommi jysähti. Tuotakin on jo saanut odotella vuosia. Ei muuta kuin hakemaan töitä. Hopi hopi, kiertele, kerjää, elä laiskottele, jottet ole turhake.…

Käyttäjä aloittanut aikaan 01.03.2012 klo 13:09 kohteessa Aikuisen elämää

Minä en yleensä katso silmiin vaan joko nenään tai olkapäihin. Olen yrittänyt opetella taitoa mutta sitten en kykene ymmärtämään mitä se ihminen puhuu, kun keskityn silmiin. Onko sellainen ihminen epärehellinen joka ei kykene katsomaan silmiin? Ja miltä sinusta tuntuu puhua sellaisen ihmisen kanssa joka katselee jotain muuta kuin sinua?

Käyttäjä aloittanut aikaan 31.01.2012 klo 15:36 kohteessa Aikuisen elämää

Otsikko on kopioitu liveryhmän teemoista ja asiasta puhutaan livessä myös keskiviikkona. Miten paljon lapsuus vaikuttaa teihin? Olisitko onnellinen, jos lapsuuteesi olisi ollut erilainen? Onhan se lapsuus tietenkin voinut olla onnellinenkin, oletko silloin onnellinen myös aikuisena. Minua rassaa hirveesti, kun aina mietin miten asiat olisivat, jos lapsuuteni olisi ollut toisenlainen. Ei…

Käyttäjä Misery-81 aloittanut aikaan 05.01.2013 klo 19:28 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka kaikille Mun terapeutti on lomalla ja palaa vasta 14.pvä töihin… Mulla on mennyt suht pitkään hyvin, ilman sen suurempia ahdistuksia, mutta nyt on taas alkaneet. Ensin tuli ne yölliset ahdistuskohtaukset, enkä saanut nukuttua. Sitten tuli tää jatkuva tukala olo takaisin 😭 Diagnoosina mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, joka on seurausta…

Käyttäjä Mie88 aloittanut aikaan 31.01.2013 klo 11:21 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan kun en muuta voi. Pään sisäinen sekamelska on niin musertava, sekoitus syyllisyyttä, ahdistusta ja surua. En voi ymmärtää itseäni. Olen saavuttanut niin paljon elämältä. Sellaisia asioita, joista jotkut vaan haaveilevat. Vakituinen työpaikka (lopultakin), korkeakouluopinnot siinä rinnalla. Maailman ihanin avomies, joka on saavutuksistani niin ylpeä. En ansaitse sitä. Jokainen työpäivä…

Käyttäjä tuntematon92 aloittanut aikaan 19.01.2013 klo 19:40 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä tehdä kun pelottaa ja ahdistaa sosiaaliset tilanteet, nimenomaan ihan kaikki sellaiset. Jopa hyvän kaverin kanssa olo. Tai lenkille lähtö yksin. Välttämiskäyttäytymistä on koko ajan. En mihinkään mene yksin. Jos vaan uskaltaisi mennä psykologil tai jonneki, mut ei. Viimiset 5 vuotta oon hokenu itelleni et ”jos ens viikol..”. Olen nyt…

Käyttäjä susanna79 aloittanut aikaan 19.01.2012 klo 14:47 kohteessa Aikuisen elämää

Koulukiusaamisesta puhutaan nykyään paljon ja se on hyvä. Aavistavatkohan kiusaajatkaan sitä, miten kiusaaminen voi ihan oikeasti tuhota jonkun elämän, pahimmassa tapauksessa se johtaa itsemurhaan, kaikissa tapauksissa sillä on aikamoinen vaikutus toisen ihmisen elämään. Tässä minun tarinani. Kiusaamiseni alkoi yläasteella; nimittelyä, tönimistä, tappouhkauksia, väkivaltaa. Tekijöinä pääasiassa pojat, syynä se, kun minä…

Käyttäjä propeli aloittanut aikaan 04.02.2013 klo 07:51 kohteessa Aikuisen elämää

Hei.Käveleminen metsässä rauhoittaa mieltä.Lauantaina tein pitkän lenkin ja menin metsän läpi.Oli ihan hiljaista,eikä kuulunut autojen ääniä.Linnut lauloivat kauniisti.Pysähdyin hetkeksi ja kuuntelin sitä kaunista lintujenlaulua.Tuli ihana rauhallinen olo.Olen lapsesta asti tykännyt olla metsässä.Isä opetti liikkumaan metsässä ja niin,että sinne ei eksy.🙂🙂👍.Kun,kaipaa rauhaa ja hiljaisuutta niin silloin voi mennä metsään ja ottaa,vaikka…

Käyttäjä Roikale aloittanut aikaan 03.02.2013 klo 11:07 kohteessa Aikuisen elämää

Kärsin monialaisesta mielialahäiriöstä ja psykoottisesta masennuksesta. Kuulemma. Omasta mielestäni kärsin jatkuvasta vitutuksesta… En jaksa olla sairaalassa, vaikka sinne kai kuuluisin. Se on vaan aika kallista ja todella tylsää. Tosin ei minulla kotonakaan seinään tuijottelua kummempaa ole, kun ei ole edes telkkaria. En ymmärrä tätä ajan käsitettä; ellei kelloa olisi, minulle…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: